A híradó arról számolt be,hogy a menet közben záródó kp. zár be volt kapcsolva, a vizbe esés miatt nem működtek az első elektromos ablakok szerencsétlen pali a hátsó mechanikus ablakot próbálta lehúzni,de sajnos már nem volt ideje kimenekülni, megfulladt az autóban. :((
Kedves Márkatársak! Ezidáig még én sem szóltam hozzá, de az összes hozzászólást olvastam. Nekem egy 1.4-es Expresszion felszereltségű Tháliám van 8 szelepes. Júliusban lesz egy éves, 8ezer km van benne. Idáig annyi problémánk volt vele, hogy a télen beázott a csomagtartója /hiányzott, elveszett egy tömítés a kerékjáratban lévő szellőzőrésből/ , valamint igazításra szorult a jobb hátsó ajtó központi zárja /beragadt/. Ha még egyszer új autót vennék és ennyi keretem lenne, újra Tháliát vennék az ár - felszereltég aránya miatt. Mi /az egész család /szeretjük és meg vagyunk vele elégedve. Csak ismétlem az előttem hozzászólólat, hogy szinte csak a problémás tulajdonosok írnak. Ezért "ragadtam tollat", hogy egy kicsit képviseljem a jelenleg még biztosan elégedettek táborát is. A fent leírt két problémával a szekszárdi szervízben jártam és korrekt hozzáállással találkoztam. Sőt most is amikor önhibámon kívül összetörték a hátulját. Jelenleg náluk van és korrekt tájákoztatást kapok a fejleményekről. A javítás milyenségéről csak kb. egy hét múlva tudok majd beszámolni. Bocs a sok írományért, de úgy gondoltam, hogy ezt meg kell tennem egy kis pozítív hangulatot víve a fórumba. Üdv: Bagi
" következő 20 hozzászólásom csak a kocsival történt pozitív tapasztalataimról fog szólni"
boszi akkor most hallgatni fog :))))
egyébként kicsit bánom, hogy nem clio-t vettem (mondjuk 200-al drágább lett volna), meg ha már cliot, akkor tuti a 80 lovasnál nem adtam volna alább az pedig már 400-al drágább. Na meg a clioban valahogy kisebb a hely, valószínüleg a baloldali könyöktámasz miatt, az sokkal szélesebb mint a thalicskán, na mind1 pénz beszél kutya ugat :)
annyira nem látom vészesnek a fórumot, ez "olcsó" autó és sok embernek van ilyen, és sajnos nincs annyi tuning/kiegészítő lehetőség, mint clion, vagy egy megane-on. Kevesebb dolgon megy a duma itt szinte leszűkűl a gondok/megoldások/szervízek problémára az egész sajna. pedig lehetne miről beszélgetni:
kérdezem milyen izzókészlet kell a kocsiba, meg mennyiben kerül 1 fél választ sem kaptam :)
kérdezem milyen a gyári űléshuzat, senkinek nincs 1 valaki látta de drágálotta
de ezeket a kérdéseket elnyomta a topicban elharapozó kuplungproblémák :), most pedig épp a fórum siratása miatt nem lenne válasz 1ik kérdésemre sem :)
...-na teszem én hozzá. Soroljam Neked az útóbbi egy-két hónap visszahívásait? És ebben nem csak európai márkák vannak, hanem biza japánok is!
Tudomásul kell venni: hibátlan autó nincs. Lehet azzal érvelni, hogy mennyibe kerül egy új ez vagy az. Arányaiban semmivel sem elérthetetlenebb mint az átkosban volt. És gondolj bele, hogy akkor a dáciát kapásból újra össze kellett raknod otthon.
Nem azt mondom, hogy most is ennek kellene lennie a szinvonalnak.
Lehet, hogy én látom rosszul a dolgokat, és én értkélem túl azt a jólétet amiben most élünk, de minden dolgot lehet úgy kezeleni, mint a példa történetben: ez a pohár félig üres vagy félig tele. Ha egy ilyen jellegű problémát nem sikerül a márkaszervízben megoldatnom, akkor keresek mást aki megcsinálja, ha tényleg zavar.
A renaultok nem rossz autók, sőt!
Magam is a folyamatosan olvasgatók közül vagyok...Nekem eddig semmi panaszom(1.4 8v, 3.800km), még a legjobban zavaró Darth Vader-es fékezés hang is szinte teljesen eltűnőben.
Engem a telitől félútig rohamosan eső benzinszintmérő zavar legjobban, de a fogyi rendben (7,2 full város)
egy kérdés: Hogy lehet átállítani az időmérő órát? Először nyomkodtam össze-vissza a gombját, semmi...majd kezelési útmutató szerint nyomkodtam, semmi....ez elég a garanciás cseréhez?:)
Én , mint fő intrikus -bocsássátok meg nekem, bár ne így lenne- igérem, hogy javítsak a hangulaton igéretet teszek, hogy a következő 20 hozzászólásom csak a kocsival történt pozitív tapasztalataimról fog szólni. Ezzel akarom kiengeszteni az elégedett márkatársakat, mert nincs az az autó ami miatt bárkit is személyesen megsértenék! Nem annak szántam! Igazatok van, ez a fórum NEM CSAK az autóról szól!
Én továbbra sem hiszem, hogy a Thalia ebből a szempontból rossz. Maradjunk a kategóriánál, nekem van Skodás ismerősöm, akinek tele a töke az új autójával, és ha most venne autót, az dCi lenne. Szóval ez oda-vissza működik; nekem 13000 van a km-órában, egy darab lambdaszonda cserén kívül (ezen még a legelején túlvoltam) bajom nem volt vele (kopp-kopp-kopp)
A másik dolog, a Thalia nem egy tuning-bika, nem is egy cadillac - egy egyszerű családi autó. Ezen a topikon soha nem lesz napi ötven hozzászólás arról, hogy Bécsben ilyen jó szárnyat vagy Tatabányán olyan jó pedált látott valaki, így aztán nem 'hígul' fel a téma, és az idevetődőnek az lehet az érzésük, hogy a Thaliára csak panasz van, de ezzel nem lehet mit csinálni. És nagyon remélem, hogy mindenkinek megoldódik a problémája, de ha nekem lesz gondom, az biztos, hogy megírom ide. Ezért van a topic.
Láttátok tegnap szerencsétlen horgászt, aki belecsúszott a tóba? Nem tudom, vajon összefügg a menet közben záródó ajtókkal...?
Hát szóval értem, hogy mit akartál írni azzal a bizonyos "beírással". Tényleg az lenne a jó ha a tpoic valami olyan hangulatban menne, hogy "Thalia tulajok baráti köre..."
De ha megnézzük azt látjuk, hogy sok elkeseredett ember írkál be akik kiadták a vadi új gépre a pénzt és azt várták, hogy min. 3 évig csak benzin megy a gépbe. De nem ezt kapták. Ha csak pl. a kuplung dolgot nézem egyszerűen ilyenek miatt nem tudják úgymond élvezni az autót. Bár csak a kárpit zörögne meg ilyenek..
Plusz hab a tortán alapon még a márkaszervízzel is küzdenünk kell. (Személyes tapasztalat!) Többször leráztak, hogy ez ilyen, ez Thalia betegség, jöjjek vissza ha még rosszabb lesz...
Most akkor mindez után én nem tudok mosolyogni, azt mondani, hogy de jó autó ez a Thalia és a szervíznek is milyen jó a hozzáállása.. (Én sem vertem az asztalukat! Higgadtan tárgyaltam, mert jól tudom, hogy ez célravezettőbb.. Legalábbis azt hittem!)
Mindenki akkor lenne boldog ha menne az autó, mint az óra! És akkor tényleg az lenne a legnagyobb probléma, hogy milyen üléshuzatot vegyek!
Egy idősebb használt autó ha darabokra is hullik ezt elnézzük neki. De egy sokszorosan többe kerülő új autó NEM HIBÁZHAT! Én így látom!
Japán autókról meg csak annyit, hogy azt mindenki ha akarja ha nem de el kell ismerni, hogy sokkal alacsonaybb a rizikófaktor, hogy úgymond belenyúlsz egy rosszba!
Azt elismerem, hogy akinek szerencséje volt és minden ok az autójával az dícséri.. De azért jópár elkeseredett embert látok itt. Ami sajnálatos! Ez azért mutat valamit a Thalia "rizikófaktoráról"!
Kuplung ügyben még:
Ez a diós karos dolog azért nem tűnik összességében sem masszívnak.
Ellene szól: Új Megan-ban nem tartották meg ezt a rendszert. Más gyártók azt a csuklót nem egy műanyag dióval oldják meg, hanem egy két végén csapágyazott tengelyen fordul a kar (villa). Pl.: Opel Kadett 1987 <- nem egy mai gyerek!
Mellette szól: Érthetetlen módon a Clio, Megane, Scenic -ben gondmentesen üzemel. Legalábbis nem hallunk a gondokról, ha vannak.
Szerintem a fórum teljesen kultúrált, semmi baj sincs a hozzászólásokkal.Végülis ez a fórum egyrészt az összetartozás miatt van, de másrészt azért, hogy a felvetett problémákra együtt keressük a megoldást.
Azért lelkiismeret furdalása ne legyen senkinek, aki valamilyen hibát vesz észre az autóján és leírja!
De azért se, mert valaki meggondolja magát és nem vesz Thaliát. Ez az ő döntése.
Ha nincs probléma a fórumon, nem kéne nekünk generálni!
Inkább örüljetek velem, mert ha minden igaz, kedden lesz autóm!!!!!
Előbb utóbb csak meglesz az a megoldás. Ahogy írtam, ezt mondták a szervizben is; a feltételezést pedig megerősíteni látszik KISPIPI által leírt takarólemez hiánya, ami valószínű beengedi a port. Bár nem tudom tecnikailag ez hogy van megoldva, és mi lehet a tényleges szerepe, mindenesetre lehet benne valami. Kíváncsi vagyok, vajon nálam a helyén van-e.
Mindenzek után pedig újra optimistán várom a jövő keddet, bízva abban, hogy az eddigi tapasztalat- és információcsere, a rengeteg utánajárás meghozza gyümölcsét.
Egyetértek profeta gondolataival. Nekem is volt már több autóm, és habár a Thaliát is csak nemrég, két évesen vettem, számomra meglepőek voltak az itt olvasottak, a !tapasztaltak!. Én sem lettem kivétel. Ennek ellenére az autóval elégedett vagyok, és nem bántam meg a vételt. Úgy gondolom, sokan csak olvasgatják a fórumot, és kevesebben vagyunk akik írunk is ide. A legtöbben pedig még mindig a problémájukkal, kérdéseikkel fordulnak a (legilletékesebb) forumhoz segítségért. Nekem is sokan, sokat segítettetek már. De ez csak egy magán vélemény volt... Azt viszont én is sajnálnám, ha Ti, "régiek" "kivonulnátok"!
Szerintem az jelent valamit, hogy pár ezer km-et futott autókról írják azokat amit írnak. Próbálj megnézni más autós fórumokat, ott nem erről szólnak az első ezer km-ek!. Na ez jelent valamit!
"csapágy tengelyen való csúszása gátolt sokkal elképzelhetőbb"
Pont erre gondoltam én is, s ezt alátámaszthatja az a tény is, hogy mihelyt kiakasztjuk a bowdent, a kar a csapágynál is kikerül az eredeti csúszási pályájáról, a laza széles mozgástér által "megtalálhatja" a közben kicsit kiszorított kenőanyagot, s visszaakasztás után máris jobban csúszik. Persze mindez feltételezés, de megpróbálok még utána járni, esetleg egy-két képet is készíteni még, ha "belátok" oda a fotomasinával.
Csatlakoznék hasonlóképpen gondolom, sajnos és szerencsére egyre több és bonyolultabb elektronika és mechanika a gépkocsi, nyilván több a meghibásodási lehetőség. A forgalmi helyzetek is hozzák a nagyobb megterhelést. Mindezek ellenére maradva a kuplung témánál, nem tartom a diót hibásnak, legalább is nem tudom elképzelni hogy egy kétkerú emelőnél a forgáspont le tudja fogni az emelő működését. Rettenetesen nagy erő kellene hozzá, olyan nagy felületű surlódás ami itt szerintem nem állhat fenn. Amit a szervízben mondtak, tehát a csapágy tengelyen való csúszása gátolt sokkal elképzelhetőbb. Az egész szerkezetben a legkisebb szerepe a feltámasztó diónak van. A nyekergés inkább csak zavaró mint káros (szerintem)
Én is nagyon sajnálom, hogy meggondolta magát ZoliBA, de még jobban sajnálom, hogy a régi fórumosok kivonulnak!
Én még csak júniusra várom a Thaliamat, de már hónapok óta olvasom a fórumot. Átrágtam magam vagy 2000 hozzászóláson. Az én véleményem is az, hogy akinek nincs baja a Thaliaval az nem, vagy csak ritkán ir bele. Remélem ök vannak többen és én is hozzájuk fogok tartozni.
DE! Szerintem természetes, hogy akinek problémája van az a fórumhoz fordul segítségért. Akkor is, ha "csak" 30-an vannak. És amig meg nem oldódik, addig ír. Tájékoztat, esetleg mérgel?dik. Szerintem ezekb?l sokat lehet tanulni. Ezeket a dolgokat természetesen mindenki a saját habitusának megfelel?en éli meg: van aki higgadtan átgondolja, van aki asztalt csapkod.
Én is szívesen olvasnék legalább egy-két pozitív hozzászólást. Javaslom akinek jó tapasztalata van szervízekkel, márkakereskedésekkel az írjon ilyen sztorikat, esetleg a klub lapjára is ki lehetne tenni néhányat. Bár én nem ott vettem, de eddig öt emberrel beszéltem aki nagyon dícsérte a siófoki kereskedést!
Tudom hogy egy kicsit bö lére eresztettem, de a lényeg:
Ez egy fórum! Mindenkinek joga van a Thaliaról kulturált!! keretek között írni bele, akár rosszat is.
Természetesen joga van kivonulni is, én személy szerint nagyon sajnálnám, ha a régi fórumosok eltünnének, hiszen a hozzászólásaik miatt szinte már "régi ismeröseim".
Inkább a csendesen szemlélődők táborához tartozom de, én is csak bíztatni szeretnélek, ne hozz elhamarkodott döntést, vizsgálódj nyugodtan tovább! És még itt: (7081)
Próbaúton voltál már?
Így is hasonlítsd össze a szóbajöhető típusokat!
Nagyon sajnálom, hogy meggondoltad magad, szerintem rosszul döntöttél, bár meg kell mondjam az utóbbi napok hozzászólásai alapján én is így döntöttem volna. Sajnos egyre több új hozzászóló jelenik meg a fórumon, akik rögtön a Thália és a Renault gyalázásával kezdik fórumos "pályafutásukat". A régi tagok, akik tényleg azért kezdtek el írogatni ide, mert szeretik ezt a típust, szerettek volna egy közösséghez tartozni, lassan kikopnak innen, mert nem érzik elfogadhatónak ezt a stílust, amerre ez a fórum elindult.
Javaslom mindenkinek, hogy nézzen be a Megane-osokhoz. Náluk is vannak kisebb nagyobb problémák az autóval, mint minden mai autóval ( az agyonistenített japánok sem kivételek ), mégsem ez határozza meg a topik hangulatát, hanem az egy közösségbe tartozás.
Javaslom példát venni Tőlük.
Részemről nem is kívánok addig hozzászólni a fórumhoz, amíg nem változik meg a helyzet.
még szerencse, hogy a fórum olvasása előtt rendeltem meg a thalicskát :)) lehet hogy én is másképp döntöttem volna :)
de nem ám :)
kipróbáltam egy másfél éves thalicska dci-t és jó volt semmi kuplungprobléma, a gazdája se panaszkodott semmire szereti az autót (pedig sokat megy vele: német, olasz stb):) ja és egy idősebb nő volt az illető, tehát még akár a sok kuplungozás is befigyelt (hetett) :)
Sziasztok!
A kuplung problémátokról jut eszembe valami: lehet, hogy megvan a megoldás? Ugyanis egy márkatárs kollégám mondta, hogy alánézett a thalicskájának, és arra lett figyelmes, hogy egy alsó takarólemez hiányzik. A csavarok helye ott van, de a lemez nincs rajta. A szervizben azt mondták, hogy az olcsóbb szériákon ez eredendően nincs rajta, csak a drágábbakon, de tizenezer forintért potolják.
Nos, arra gondoltam, hogy összefüggés lehet a kuplung problémával ez a lemez hiány, mert igy por kerülhet a szirzásba. Takaró lemez esetében pedig nem. Mindez persze csak hipotézis, mely lehet, hogy nem helytálló, (hisz az én fejemben fogant) de gondolkozzatok el rajta....
igen, erről már beszéltünk
nem tudom hányszáz(ezer) thalia futkos az utakon, javarészt gond nélkül - ide írnak harmincan, természetszerűleg főleg akkor, ha gond van
ez nem jelent semmit
Mindenekelőtt köszönöm szépen a válaszokat.
Elolvastam még visszamenőleg vagy 300 hozzászólást, + az azóta beírtakat, és meg kell mondanom, hogy meggondoltam magam. Nem veszünk Thaliát.
Nektek sok sikert, minnél kevesebb problémát kívánok az autótokhoz.
HI exbrava!!!!
Kell, szereti a fordulatot, de a bejáratást,és a hideg állapotot vedd figyelembe.1500/min alatt halott,nincs turbónyomás-nincs erő.
Üdv Nagya
Én is a jövő héten veszem át a kocsit, és méretek festékvastagságot, a következők miatt:
Több olyan esetet hallottam, amikor valaki el akarta adni a pl. egy éves, hibátlan autóját és a kereskedő (ahol vette) közölte, hogy ez az autó törve volt, tiszta gitt. A tulaj nem értette, mert ő óvta, meg sem karcolta. Kiderült, hogy még az átvétel előtt megnyomódott a szállításkor, koccant a kamion stb. és persze nem küldték vissz a gyárba, vagy nem adták olcsóbban mint szállítási sérült, hanem, mivel van saját fényezőüzem stb. megcsinálták. Csak szólni felejtettek el.
Mivel az enyém állítólag 2 hetet töltött Győrben, én gyanakszom, mivel a kereskedő érdeke az lenne, hogy én gyorsan fizessek aztán gyorsan vigyem az autót, hogy tudják hozni a sok-sok határidő után lévő tulajnak! Remélem nem a javítással telt el az idő!
Exbravatól kérdezném, hogy csak kérni kellett és jöttek mérni, vagy könyörögni és/vagy fizetni is kell érte?
A szerelőt jól tetted, hogy kioktattad, hiszen elvileg ő értünk van ott!És ha beteg hasában hagytak már ollót, még akár az olajat is kihagyhatják.
Én próbáltam már 3 éves Renaultnál a hátsó ablakból az ELF matricát leszedni, 2 óra volt (oldószer, kaparás stb.) és nem lett tökéletes!Jobb rögtön! (De még jobb fel sem tenni!)
Nekem olyan problémám va a kicsikével hogy a vezető oldali ajtóm ciripel.
Gondolom ott van a baj hogy a tapadást szolgáló fekete gumihoz (remélem tudjátok hogy mire gondolok) nem ragad oda rendesen.
Komolyan mondom, amikor ide kattintottam, először arra gondoltam, csak ezt írom be: NA, ÉN EBBŐL A SIRALOMHÁZBÓL BALRA EL ..., aztán vettem egy nagy levegőt.
Nekem nem első autóm a Thalicska, több használt autón keresztül vezetett ide az út az új 0 km-esig, mindegyiktől kicsit nehéz szívvel váltam meg, még a legelső kétütemű háromhengerestől is, így abszolút nem áll messze tőlem, hogy ha valami baja van a járgánynak, először a mérnöki ihletettséggel józan paraszti ésszel kicsit gondolkozzak (pedig nem is iszok sört pl fűnyírás előtt :-) ), mi miért történik(het) a szerkezetben. De! Sosem jutottam el odáig, hogy a megkérdőjelezzem a gyári (hangsúlyozom gyári) szakértelmet mind a tervezés, mind a kivitelezés terén. Való igaz, egyre kevesebb idő telik el egy-egy típus tervezőasztaltól az eladásba való jutása között, becsúszhat hiba, nem lehet minden tökéletes. Fő a bizalom. Fontosabbnak tartom, hogy egy felmerülő problémának az okát korrekt módon megtudjam, mint hogy az asztalt csapkodjam a szervizben, esetleg fölöslegesen kidobjak így pénzt, időt, energiát az ablakon. Ezt a nagymellényes ügyfél stílust semmilyen ágazatban nem szeretik, sőt esetleg ekkor még jobban rászállnak. Ez nem azt jelenti, hogy nem állok ki az igazamért és csendben összehúzom magam. Sokan mondhatják erre, hogy melyik világban élek, mindenki könyököl, mindenki így csinálja, csak úgy lehet elérni valamit. Eddig még nem sok helyen néztek hülyének, ha a saját hangnememet használtam, akiről pedig lerítt, hogy megpróbált esetleg ügyeskedni, átverni azt igyekeztem messziről elkerülni.
Visszatérve az eredeti témához: a kuplungot megnéztem (pontosabban megnéztük Alizével) valóban az enyém is egy kicsit mutatta a jelenséget, volt rajta szutyok, de már attól, hogy kiakasztottam és visszatettem a bowdent, szinte teljesen megszűnt. Ezután plusz kenés helyett amennyire lehetett kitisztítottam a felületet, amit precízen fogalmazva lehet egy vékony újrakenésként is felfogni. Összeraktam és jó. Figyelni fogom ... Ilyenek még eszembe jutottak, hogy tisztább víz kerüljön a pohárba:
1. ha már tényleg csak 288 Ft a dió, érdemes lenne venni egyet és megnézni milyen (csak a felülete vagy az egész teflon), vagy
2. meg kellene nézni egy szalonból épp kihozott Thalicson milyen a dió, meg esetleg egy ugyanilyen Clion, egyáltalán van-e különbség
Hirtelen ennyi, és nem fogok elnézést kérni, ha esetleg hosszú voltam. Szóval hajrá segítsük egymást, de ne azzal, hogy kidoboljuk (szerintem tévesen), milyen sz..r ez a Thalia. Jó, lehet mindenkinek véleménye, közzé is teheti egyszer-kétszer, tiszteletben tartom, és igenis sajnálom, ha kifog egy zűrösebb példányt, de ne ez határozza meg a fő vonalvezetést. Végülis itt elsősorban olyanok vannak, akik valamilyen szinten kedvelik ezt a típust, vagy nem????