Sziasztok!
Kérdéssem lenne hozzátok:
első szériás Thaliában lévő rádió (kormányos) képes-e CD tárat kezelni, s ha igen ugyan milyen kell bele? Nekem egy szinte csak lopott cuccokkal seftelő boltban 50.000 Ft-tól ajánlottak hozzá. A pofám leszakadt.
Régóta nem írtam, csak olvastam a topicot; de most -tartok tőle- meglehetősen szófecsérlő leszek.
Úgy gondolom,hogy a negatív hangú írások arányát az is befojásolhatja, hogy lassan egyre több Thali éri el a 2. 3. évét; illetve a 40 - 50 ezer km-t; s kezdenek előjönni a gondok.
Jómagam a múlt hét közepéig egy 1,5 dCi elégedett tulaja voltam; még ma is szeretem az autómat de már nem vagyok annyira biztos abban; hogy 2002 agusztusában jól döntöttem! Pedig nekem az elmúlt 35 ezer km alatt nem volt tücsköm; nem rángatott a kuplung;csak autóztunk. Az egri szervíz, ahová hordom az autót nem olcsón; de korrekten, szakszerűen tette a dolgát. Aztán jött egy öngyilkos baknyúl; és megmutatta a Renault gonosz oldalát is.
Az történt hogy e nemes állat a jobb első kerekem alatt szabadult meg evilági gondjaitól; és közben letépte a lökhárító felőli doblemezt. Ennek a javítása sem olcsó mulattság, de benne van a pakliban; amit azonban a megnyílt résen megláttam teljesen kiakasztott. A derék törökök minimális felületvédelem nélküli vasdarabokat építettek be az autóba; ezek most másfél év után intenzíven rozsdásodnak. (majd küldök képeket a Webmesternek).
A nyuszirésen egy "rezgéscsillapító tuskó", és az ékszíjtárcsa volt kileshető. (Ugyanilyen rezgéscsillapító van látható helyen is, a motorháztető alatt - azt lefestették; tehát az nem is rozsdul!)Gyanakvás ült a lelkembe, s benéztem a motortakaró akármi alá is. Nos a "preciziós" motoromban a befecskendező szelepek leszorító öntvényei is kezeletlenek, s masszívan rozsdásodnak! A "ledumáló" szakember szerint ez nem hiba! Nekem más a véleményem; most készítek egy kis öszeállítást a fotókból; s átküldetem az RH-hoz, érdekel a hivatalos véleményük. Vajon hogyan illik bele ez a szemlélet az "autókat alkotunk" szlogenbe!
Olajos kollégák! Aki már fél évnél régebben hajtja a vasat; nézzetek már rá az izzító gyertyák mellet látható "leszorító öntvénykékre". Érdekelne csak az enyémet feledték el Jumurdzsákék felületkezelni; vagy Nálatok is vannak hasonló szépségek? Emilen is jöhet a válasz! Kössz!
Nekem van ilyen müa. takarólemez alul, onnan tudom, hogy egyszer észrevettem, hogy lóg az egyik fele, elvittem a szervizbe a gépet, ott visszapattintották a helyére és kész. Mondták, hogy ez elő szokott fordulni. Valoszinű, hogy amikor terepeztem kicsit horgászatkor, akkor valami lekaphatta.
Tényleg igazad van- a sok kuplungproblémás beírás miatt elsikkadunk 1-2 kérdés felett.
Bocsi az ujonnan jövőktől !!
Tavaly az alábbiakat kaptam grátiszba kérés nélkül a géphez:
Eü doboz + izzókészlet + 3 szög + szőnyeg.
A gép limitált széria - akkor Oazis volt a neve /most Azure /.
Pedig nem voltam csókos, csak 1 mezei user.
A grátiszok viszont emlékezetem szerint már szerepeltek a megrendelőlapon /bár ez nem biztos / a Tiéden nincsen ?
Nem gondoltam, hogy a hozzászólásommal ekkora port kavarok (de legalább felpezsdült a topic :-), és most már jó dolgokat is olvashattam az autóról).
Komolyra fordítva a szót:
Nem akarom én bántani a Thaliát, és főleg nem azokat, akik ezt az autót választják. Mint nekem, nekik is valószínűleg sok fejtörést okozott annak eldöntése, hogy melyik típus, mely modelljét vásárolják meg nem kevés! pénzért. Nem véletlenül gondoltam én is arra, hogy esetleg számunkra (pontosabban a párom számára) megfelelő választás lehet egy dCi motoros Thalia. Fogyasztása (most már látom néhány hozzászólásból is, eddig csak sejtettem), mint az összes mai kis dieselnek nagyon jó, és a többihez képest jelentősen olcsóbban lehet hozzájutni.
Úgy gondolom, hogy alaposan körülnéztem a számunkra szóba jöhető autók topicjai között, mindenhol olvastam kisebb, nagyobb meghibásodásokról, szervizgondokról, és valahol ezt "természetesnek" is tartom, hisz valóban, ezek a fórumok leginkább arról szólnak, hogy az ide író emberek megosztják egymással az autójukkal kapcsolatos gondolataikat, problémáikat.
DE!
Nem csak a problémáikat. A többi topic "lakói" leírják azt is, hogy mi a jó az autójukban, tanácsot adnak arra vonatkozóan, hogy hova vidd szervizbe, hogy hol, mennyivel olcsóbban tudsz beszerezni ezt-azt. Itt (legalábbis az általam elolvasott hozzászólásokban) ilyennel nem, vagy csak nagyon elvétve találkoztam.
A gond ott van, hogy az eddig olvasottak alapján (nekem csak ez az infó van, az ismeretségi körömben senkinek nincs és nem is volt Thaliája) az maradt meg bennem, hogy ez nem olyan autó, amit nyugodt szívvel adnák oda a páromnak.
Ezzel kapcsolatban ugrott be nekem, hogy a thalia elott mikor R19-unk volt ugy jartam, hogy egy tankolas alkalmaval mikor fizetes utan jottem ki a shop-bol, akkor vettem eszre teljesen veletlen hogy valami fekete bigyo log a motorter alatt. Es egy fekete muanyag fedel volt, amit ugy kellett visszapattintani a helyere. Ez kb a kuplung alatt volt. Szoval 99%-ra veszem hogy az a kuplungot vedte a szennyezodestol alulrol. Ha ez tenyleg igy van, akkor csak meg kell nezni hogy ez a takarolemez a hibas thaliakban a helyen van-e.
Nekem amikor kezdett(2 honapos koraban) vacakolni a kuplung es rangatott indulasnal, csak akkor rangatott ha gazt is adtam(1.4 v8 benzines Oasis). Es ugye benzinesnel illik gazt adni indulasnal. De ha normalisan akartam elindulni(lefulladas nelkul), akkor a szokasosnal nagyobb gazt kellett adni, porgetni kell a motort nagyon. De meg igy is rossz volt az indulas. Es amiatt valaszolok a hozzaszolasodra: Az erdekes az volt az egeszben hogy ha gazadas nelkul indultam akkor nem rangatott! Csak ugy nagyon tetu modon lehetett csak elindulni a kocsival, hogy nehogy hirtelen engedjem fel a kuplungot es lefulladjon.
Igazabol azert irtam ezt, hogy hatha par szakaertonek segit valamit a hiba megfejteseben, hogy gazadasnal rangatott a kuplung. A k. csere ota megszunt a rangatas, de a tobbit nem csereltek(dio, kar, bovden). Ezek miatt hetfon viszem sokadszor a D pesti R szervizbe.
Pontosabban: a középső nyitó-záró gomb piros pöttyel jelölt részét ha megnyomod bezár, ha utána nyomva is tartod 10-20 mp.-ig csippan egyet és be van élesítve az automata záródás, ha a karikával jelzett részét nyomod meg a központi zár kinyílik és ha még tovább nyomva tartod x ideig szintén csippan és a menet közben záródást letiltja. (Most pedig leírod százszor, hogy mielőtt kérdezek elolvasom a kézikönyvet! :-)))))
Szevasztok!
Csatlakozom v_tiborhoz....
38e km majdnem két év a 16v alizéban, nem volt különösebb gondom, zörgések vannak, a magyar utak a legjobb autot is szétrázzák. Szerintem eladtak több tizezer thalicskát abbol elenyésző lehet a komolyabb hiba. Nem olyan rossz auto ez, de olcso autótól nem lehet többet várni, tudomásul kell venni. Sokan elfelejtették a tarbant-wartburg-dacia időszakot, ahhoz képest nagyságrenddel jobb a helyzet, pedig a thali is a kispénzüek autója.
Nekem simán megy az, hogy gázadás nélkül felengedem a kuplungot és elindul a járgány, megy folyamatosan alapjáraton. Gondolom ha akadozna a kuplung, akkor sokszor lefulladna ilyenkor. Kiváncsi lennék azért milyen lehet az emlitett probléma valójában...
Üdv
Kedves Márkatársak!
Eddig passzív olvasója voltam a fórumnak.
Az aktivizálódás oka: 20 perce hívtak a debreceni szalonból, hogy ma délután megérkezett a fehér dci comfort.Holnap papírmunka,hitel intézés,+kb 1 hét alatt forgalomba helyezés.
Rendelésem febr 25-i.
Az akkor közölt kb.65eFt üz.helyezési költséget most is megerősítették.
Honnan tudtad? De hogy rácáfoljak, ami igazán jól működik a rádió. Olvastam, hogy elvileg gyorsulásra-lassulásra erősődik és halkul. És valóban. Kis fázis késésel, de működik. (1.hozzászólás)
Hi Preben!!
A beállítás felszereltség függő!!!!!!
Nekem alapkivitelben(athentiqe+ v valami hasonló irással)amiben nincs fordulatszámmérő a kiálló gombot egyszer tekerni kell az utas felé,akkor az óra villog, ujabb tekerés a tizes perc villog, ujabb tekerés a perc villog. Ha nem bántod egy ideig visszaáll alphelyzetbe.
Hajrá Xikla lassan megközelited a rekord fogyasztásomat 3.9/100km
rémemlékeimben valahogy így próbáltam, de annál tovább hogy sikeresen lenulláztam a napi kilométerszámlálót, nem jutottam, de kiváló útmutatásod alapján újra próbálkozom...Köszi!
Amikor az össz km-t látod, nyomd hosszan a napi számláó állító gombját, amíg el nem kezd villogni az óra. Ezután nyomogatással lehet "tekerni" a percet, hosszan nyomva pedig pörgetni. Ha az időt sikeresen beállítottad, csak engedd el a gombot. Az óra magától abbahagyja majd a villogást kb 5 másodperc múlva! Készen is vagy.
tefi, most megijesztettél....az én órám a kilométerszámlálóval egyben van, s eddig azt hittem, a napi számláló állító gombjával kell bűvészkedni....van ott még egy gomb?? (akko' jól bemutatkoztam...)
Nyomáskülönbség csak addig van, amíg a kocsi nem telik meg vízzel. Utána már nem gond kinyitni a kocsit. Sajnos itthon nem nagyon tanítják, hogy ilyenkor mit kell tenni. Skandináv országokban ugyanolyan tréning van rá mint itthon a vezettéstechnikai tréningek.
Persze nyilván ilyenkor az ember bepánikol, de tényleg nem szabad addig semmit csinálni, amíg nem telik meg a kocsi, sőt ha lehet akkor még ablakot is le kell engendi, hogy könnyebben jöjjön be a víz. Aztán amikor 2/3 részt megtelt, nagy levegő ajtó ki, és fel a felszínre. Persze leírni könnyebb.....