Mijaza klingerit és hol lehet iyet kapni? darabra, kilóra?:-)
Nagyjából sejtem, mivel a TRabikán és a motorhoz is, annak idején én is kalapaltam ki valamilyen anyagból megfelelő méretű tömítést, deee ezt most nem vágom és gondolom a többen vagyunk így.Azt már megtalaltam róla, hogy azbeszttartalmú, tehat nem egészséges ls vmi más hőállóval helyettesítik mostanában.
Az enyém (még) nem rángat, de ha elkezdené, akkor ezek szerint érdemes megcsinálni? És hová menjek? Gondolom ezzel a garinak lőnek... Ja, 1,6 16V és még csak 3250 km.
Fogyasztás: Jet 95-el vegyes (Bp és vonzáskörzet) 8,8 -9 l/ 100 km légkondival. Ugyanez síma Shell 95-el 8,2 ! Jövő héten megyek Lengyelországba. Kifele végig pályán, majd a német naftás fogyikat is megadom.
Venni akartam sárfogó gumit a Bécsi úton, de csak a Kaloshoz volt :-(. Azárt tukmálták, h a szerelő kicsit kivág rajta és jó lesz. Nem kellett. És mi az h nincs rajta a csokornyakkendő?
Elképesztő , hogy mennyi helyen nézik hülyének az autóst ...
Nem csak az autóst, általában mindenkit. Ez az ország lassan arra lesz berendezve, hogy mindenki hülyének néz mindenkit, miközben le akarja nyúlni a másikat... :((
Akkor talán nem kicsit van átverve a jónép. Elképesztő , hogy mennyi helyen nézik hülyének az autóst , minőségi-mennyiségi lenyúlások tömkelege amerre csak nézel.
Amióta nem náluk tankolok a kiskocsim tökéletesen működik . A fogyasztás nekem is beállt a 7.5-8 liter köré , míg azelőtt 9 lityi volt , betudtam annak , hogy gyűlnek a kilóméterek , de ezek szerint a minőségnek is köze van a -1 literhez..
Halihó, Fox8-nak is ledugóztuk az EGR-szelepet,és mondhatom tökéletesen rángatás-mentes lett a járgánya :) És akkor az igért képek :
-a piros nyíllal jelölt a bűnös.Pirossal karikáztam a két csavart ,ami tartja.Ezeket 12-es dugókulcssal kell eltávolítani.Előtte a tetején lévő csatlakozás bontani kell. Azután simán le lehet emelni az egészet. Az alatta lévő alátéttömítést rátenni egy klingeritlapra,körberajzolni,majd kivágni. A közepén levő két lukat nem! Azután vissza lehet rakni a tömítést a klingeríttel együtt,visszacsavarozni,a csatlakozást a tetején visszanyomni és készen is vagyunk...
Remélem tudtam segíteni hasonló problémával küzdő cartársaimnak :)
Mellesleg kissé balfék a tesztelő, ugyanis a vezetőülés melletti műszerfali rekeszbe akarja tuszkolni a napszemcsit, no meg hogy a kormány csak függőlegesen állítható? Hmmm... A futómű lágyságáról nem is beszélve, szerintem egyáltalán nem himbálózik!
Na mindegy....Úgy tudtam, hogy csak 4,2-4,3 között van az ára és szerintem normál súlyú embernek is elég oldaltartású az ülés. Nyilván egy 50 kg-os nő nem tölti ki, ill. egy 120 kg-os faszi hamar kilapítja, mint minden más márka ülését. Azt meg végképp nem értem, hogy produkálta a 9 litert, amikor én a benzinessel autópályán 7,5-tel elmegyek. Kár, hogy nem lehet a honlapon hozzászólni a cikkhez!
Hát nem, hogy a fene egye meg! És nem mondhatom, hogy egyszeri megfigyelés, mert jónéhány kört ide-oda leteszteltem. Vagy a helyi mindkét MOL kút enniyre szar benyát ad, vagy azok az ÖMV-k adnak tuti jót, amikre járok (Zeg, Kaposvár-Áchim)! :-) Gyanítom, hogy az első variáció, mert nem hinném, hogy olyan qrva rendes lenne az ÖMV, hogy elkényezteti a magyar autósokat csak úgy egy kis prémiummal, inkább ők adják a közel előírt minőséget. Szomorú. Másra nem tudok gondolni, mert gyakorlatilag ugyanolyan hőmérsékleti viszonyok között, ugyanolyan használati jellegnél (hideg-meleg indítások, utaslétszám, forgalmi helyzetek, stb.) van ekkora különbség.
Az áthuppanásról már volt szó. Rossz út érzékelés van benne, nekem is csinálja. A lacsi EPC-n mutatja is ábra a helyét, de valaki egyszer a téma kapcsán leírta, hogy már nincs lacsiban, csak a Nubirákban volt. Nem tudom, szerintem maradt az érzékel, de mi a célja fogalmam sincs.
A fogyasztásról: nekem még mindig ugyanaz a jelenség van. Ha MOL anyaggal megyek, akkor kb. 590 km alatt fogy el az 52 liternyi ami a sárga lámpáig van. Ha ÖMV-t teszek bele (sima 95-öst ebből is) akkor 690 km-t gurul ugyanazzal az 52 literrel. Sajnos nincs helyben, csak 50 km-re a legközelebbi ÖMV, így próbálom úgy szervezni a dolgaimat, hogy tanküresedés környékén járjak arra.:-) (Csak megemlítem mellesleg, hogy az ÖMV-től dinamikusabb a gép. Tegnap Kaposvárról -86km- abban a fránya időben kényelmesen hazaértem 1 óra alatt és csak néhol a forgalmatlan egyenesekben ment 120 fölé a mutató, viszont rengeteg falu van. )
Alvázvédelmet pótold, nehogy kikezdje a téli sózás!
Ablakmosót nem kell nyakig önteni, egyszerű fizikai jelenség (hőtágulás), hisz a folyadékpumpa nem tömít, csupán felnyalja az anyagot, ha nyomod a gombot.
Ablaktörlő lapátnál nem csak akkor csíkoz, ha van valami a szélvédőn! Még a jobb minőségű lapátok is megsínylik akár 10 törlés után is a keményebb kosz szegényes vízzel való eltávolítását, ill. egy téli elindítást, mielőtt leolvasztottad volna a szélvédőről.
Nem szervíz, ahol nem tudnak csillapítót mérni, továbbra is állítom, hogy párban illik cserélni!! A húzás megváltozásának lehet oka, hogy a másik is kivan és most az új szebben működik, mint a benmaradt régi. Így irányt váltott.:-)
Szia, az a kütyü valóban rádiójelet ad ,amit a rádion tudsz fogni.Így lehet mp3-at egyebet hallgatni.Na de minek ,mikor a gyári rádión van aux bemenet a hátulján,onnan lehet egy 3,5 jack-dugót kivezetni.Na erre ráköthetsz bármilyen mp3,mp4-et.Nekem is ez van és tök jó...Biztosabb és stabilabb jelet ad mint az a rádiófrekis kütyü amit ráadásul még a szivargyujtóba is be kell dugni.
Uraim, nekem megoldódott a rángatás-probléma: ahogy lejjebb írtam EGR-szelepet kiszedtem,megtakarítottam,aztán gondoltam egyet és nem csak ugy visszaraktam,hanem előtte szépen ledugóztam.Tehát kiiktattam :)) a kis nyavalyást. Utánna be a városba-mintha sínen húzták volna!!4.-ben klímával 40-el,3.-ban 30-al klímával vagy anélkül...mindenféle módon próbáltam és semmi de semmi rángatás,torpanás:) Azt nem tudom mit okoz fogyasztás ügyileg de remélem semmit. Hosszabb távon próbálom s majd jelzem milyen lett. Most nagyon örülök ,ilyen faxa még nem is volt az autóm :)))
Ablakmosó: Tágulhat a folyadék, valszleg amikor beleöntöd, hideg, a melegben meg felmelegszik és jól kitágul. Ezért nem jó ilyen kánikulában a benyát sem csurig, mer ozt folyhat orrán száján. Nekem - igaz még skdri - elspricceltvagy 3 méterre :-)
1 Ha húz az autó (csillapító csere után) futóműállítás kell (ezt sztem amúgy is meg kellett volna nézniük)
2 Biztos hogy van műszerük hozzá (futómű) amit fék-, futó-, és rázópadnak hívnak (ha nincs ilyen, akkor az nem szervíz...)
3 Alváz- be kellene kenni alvázvédővel...
4 ablakmosó-nem értem igazán a problémát...megtöltöd a tartályt és fenn a spricniből magától kijön az anyag? Amúgy ezt egy kis szivattyú nyomja fel, ha ott átenged, akkor a nyomás lehet hogy kinyomhatja.
5 ablaktörlő- meddig jó? Apósomnak 4 éve, bár ő nem használja:))) Nekem egy évig. Arra figyelj, ha veszel, hogy nem egyforma hosszúak!!!
Atya úristen nyelvtanilag alakítottam itt ott. Bocsi ezért ez van amikor csak ömlik a szó. Ráadásul ékezet nélkül szoktam írni és ez megakasztott. A sok mellégépelésért is elnézést. Remélem azért még érthető :(
Nos rég írtam de mivel ilyen termékenyek vagytok kis összegzés a kocsirólo az utolsó pár hónapra visszamenőleg.
Rángatás
- Nekem az a fura amikor athuppanok egy hosszanti aszfatlfelgyürödésen. Na azt nagyon utálja a motor akkor kifejezetten rant egyet a mortor, másnál is?
10 alkalommal töltöttem fullra fel a kocsit Shell V-Power Racing 100 -as benzinnel mert kiváncsi voltam milyen.
Végeredmény: A motor halkabb lett, lendületesebben ment és kevesebbet fogyasztott. Az átlag az 60-110km volt amit egy teli tankkal többet tudtam menni. Sajnos nagyon nehéz pontos adatot közölnöm mert a nagy melegben a klima rásegít a fogyasztasra, ellenben este nem mindig használtam. Saccra klíma nékül olyan 7.2-7.4 lehetett a fogyasztás.
Érdekes fejlemény, hogy azóta visszaálltam a sima 95-ös benzinre és a motor nem esett vissza megtartotta a dinamikáját. Átmosta a benzin a kocsit vagy mi a szösz ?:)
Sárga lámpa
- Hírből sem ismerem. 27000 kilóméter van a kocsiban és októberi eresztés.
Lengéscsillapító
- A bal oldali elszállt bár finoman. A garászban talált kis olajfolt alapján kiderült gariba cserélni kell mert a szimeringnél valami elment és kifolyt belőle olaj. Nem vertem oda sehova a futómüvet tehát valami gyári hiba lehetett. A kocsi müködéseében csak akkor éreztem rossz amikor mondjuk járdárol a bal oldalara érkezve jöttem le akkor kicsit más volt mint újkorában. Most már ismét jó. Kérdésem ezzel nem kellett volna a garikönyve bevezeti ezt? Mert nem tették meg csak a saját papírjuk volt. (Perfekt)
Mondták azért ez nem sűrű hiba.- Viszont a kérdésemre a másikat nem kéne cserálni egyértelmű nem volt, azt mondtaák "megvizsgállták" és tökéletes. Mondjuk ezt nem hiszem mert a szervíznek nincs ilyen berendezése. Na mindegy egyelőre nem látszik probléma.
Honnét tudom meg tényleg kicserélték a lengéscsillapítot és nem csak a szimeringet javítottak?
Amióta megcsinálták viszont ha a kormányt egyenes utón elengedem nagyn elkezd húzni ballra a kocsi. Eddig amig észrevehetően jobbra húzott. Ez gari probbléma vagy ne vezessem így ? :)
Ülés
- 110 kió vagyok és kezd kicsit mocorogni alattam úgy vettem észre. Apro nem odaillő hangok és egy kis nyikorgás. Tapasztalat mennyire nem bírja ezt ?:)
Fényezés
- Sajnos találtam a kocsin már 5 darab kavics álltal idézett pici festékleverést. Érdemes ezzel foglalkoznom?
Alváz
- Egy útról való lejövetel alkalmával odavertem nem nagyon de látványosan az alját és egy fél tenyérnyi gumiszeru védőburoknak néző anyagot leszedtem vele. Ezzel kellene kezdenem valamit?
Klíma
- Most szegénykém meg volt kergetve rendesen a nagy melegben, viszont valami változott. Eleinte mikor beálltam a garázsba eláztatta a garázs padlóját vizzel, ezt most már jó ideje nem teszi. Hiba ? Baj? Izguljak? Vagy ez igy normális?
Rádió
- Mostanában volt 2-3x hogy elment az adás és újraindult a rádió. Akkor történt amikor nem a kormányról nyultam hozzá és úgy váltottam adást. Az előlapnak van egy kis holtjátéka nem fekszik tökéletesen, valószínű emiatt van de ezt lehet orvosolni?
Kilincs
- Nállam egyáltalán nem kopőik még pedig nagyon rendszeresen használom.
Motorháztető
- 130 felett ez is lifeg de a lifegés mértéke nem változik semennyit 180km/h sebességig. Efölött nem volt időm azt bámulni :D Nem tartom vészesnek a lifegést de lifeg.
Ablakmosó
- A két kis nyílás ami afolyadékot spricceli kicsit nyavajás egy szerkezet. Amikor meg van töltve jól a tartály mindig túlfolyik használat után és ilyen szép kéken vagy zölden (folyadékszíntől függöen) megcsíkozza a motorháztetőt. Ez mitől van olyan nagy a habzása és tágul majd ott kijön? Van ott ezekél szelep vagy csak simán a luk. Shell folyadék amugy.
Ablakmosó lapát
- A baloldaliban van valami bibi már 3 helyen húz takarítás után miliméteres csikot. Idegesítő. Megnéztem az üveget és nincsenek apró kavicsbeverődések, tehát nem buborék. Mindent megtettem a lapattal és nem látszik felületi sérülés sem. Mennyi időnként mennek tönkre?
Biztonsági őv rögzítő
- Itt egy kis malőr történt még a kocsi átvétele után nem sokkal. Sikerult úgy beleülni farmerben hogy a a nadrágon lévő kis fémszögecs letörte a külső műanyag burkolat szélét. Ez sajna nem garis baj, de mivel megnéztem és nem engedi ki az övet akárhogy is rángatom, félek megbontatni és kicserélni. Halottam itt olyanról akinek azután állandóan kontakthibás lett. Állítólag 5-6000 forint de mennyire egyszerű ezt cserélni?
Más. Mondjatok valami jó gumiszőnyeget ami a sarkam alatt nem lukad ki?
7500 forintért vettem annó kagylósat , puha anyagból eddig bírta.
Láttam valami ócsó marketben (Tesó, Ósön) egy kütyűt ami rádiójelet állít elő mondjuk egy rákötött MP3 lejátszóból amit lehet fogni, milyenek ezek? Van valaminek lövése erről?
Egyelre első szusszból ennyi. bocsi a nagyon hosszú postért.