Ez a topic azoknak van,akik nem tudnak/nem akarnak írni a zártkörű topicba.Ide jöhet a Hajdú volánról és a DKV-ról infó,kép,kérdés,egyszóval bármi:-)
Ha tetszik a topik akkor jó szórakozást,ha értelmetlen,akkor elnézést kérek,és tessék törölni nyugodtan.
Minden esetre jó szórakozást kívánok!:-)
Az engedélyezőn mit lehet elrontani? Ahol jeleztek nyitja az ajtót, ahol nem, ott meg nyithatja az utas, ha mégis annál az ajtónál akarna le/felszállni. Vagy már ezt is sikerült túlbonyolítani?
Holnaptól már nem lesz villamospótlás, hálistennek. A villamosok egy kicsit kiszámíthatóbban közlekednek, és legalább a Transit-on is látszanak. Ma délután csak 18 percet vártam, mire felbukant egy vp. Ha láthattam volna mobilon, hamarabb indulok, de hát nem kell karbantartani azt a hulladék appot, jól van az úgy.
Közben smart city szakértőt keresnek a DKV-nál. Ezen mindig röhögnöm kell, smart city, hát persze. :)
Na de miért nem? Lehet, hogy csak megszokás kérdése, de szerintem sokkal egyszerűbb engedélyezővel nyitni (hisz' úgyis jeleztek), mint sok gomb közül kiválasztani a világítót, és azt megnyomni. Tehát válogatni. Vagy mindegyiket, és 3-4-szer annyi gombot nyomkodsz egész munkaidőd alatt, mintha engedélyeznél...
Selejt lett a 401-es Ikarus troli, Facebookon árulják a kocsiszekrényét motor, segédüzemi berendezés és a DKV által beszerelt cuccok nélkül ~500 ezer forintért. Ha nem viszik el záros határidőn belül, el lesz bontva vagy megy a délire a többi selejt mellé.
Alapvetően így van. Ám elvileg van egy kiskapu, amivel mégis kaphat egy adott jármű régi kombót július 1-e után is, mégpedig akkor, ha az egyedi rendszámnak van minősítve, és ki volt adva már más járműre korábban.
Nem olvastam el az új rendszámról szóló rendeletet, de úgy rémlik, hogy a július 1. után üzembe helyezett járművek csak új formátumú rendszámot kaphatnak. Gondolom, ez lehet az oka.
Ezekben már van minden ajtónak saját nyitó/záró gombja a műszerfalon, és össznyitó is, úgyhogy nem akkora szenvedés az utascsere, mint a vajszínűekkel (bár így is lassabb, mint a Volvo-nál). A szürkék is tudják az engedélyezős módot is egyébként, de azt érthető módon senki sem használja.
Apró érdekesség, hogy a korábban nekik visszatartott SZS-608...610 rendszámok végül gyorsan három Sprinterre kerültek fel még májusban, amik viszont nem a nagyvilágba lettek kieresztve, hanem forgalomból kivont állapotban várakoznak valahol. (Ugyanez a helyzet az itt OFF volános Reform-sorozat végével is.)
A mai nap 3 újabb csuklós Conecto állt forgalomba (SZS-605, 606, 607). Teljesen megegyeznek a korábbiakkal. Eddig egyébként két cívis18-at dobtak ki. Októberben újabb három csuklós jön, jövő januárban pedig 9 teljesen alacsonypadlós szóló Conecto (?).
A 12 eCitaro-nak is mostanában kellene forgalomba állni, de tudtommal még nincsenek kint a töltők.
Ma fél 5-kor mentem egy fél kört a Nagyállomásig, meglepően kevesen voltak, pedig 9-10 perccel előtte ment el az előző (még pont láttam). Hétfőn viszont pont kifogtam egy elég jól kitömöttet nagyjából ugyanakkor. Elég változó a kihasználtságuk.
Nekem még eddig csak késő délután volt szerencsém a villamospótlóhoz (18-20 óra környéke), de még ilyenkor is volt 50-60 fő a buszon. Előre félek a reggeli és délutáni csúcstól.
Jó ez a villamospótlás. A TransIt szokás szerint használhatatlan, rosszul szerepelnek benne az indulási idők, ahogy a DKV honlapján is. Ott egész nap 8 perces követés van, a kihelyezett menetrendeken reggel és délután is 6 percenként járnak. A Derke is az utóbbit vette át, gondolom ez lehet a jó.
A vp-ket egyáltalán nem mutatja ez a csoda app, de legalább a többi vonalat igen, kivéve ha új busz van rajta, mert azokat még mindig nem látja, pedig hónapok óta itt vannak már. Szégyen ez az app a DKV-ra nézve.
És ami a legviccesebb v. inkább legszomorúbb: ezt szóvá tettem Facebookon, erre kitiltottak az oldalról.
Sziasztok! Sajnos későn vettem észre a mostani busz/trolibusz képzést a DKV-nál. Pénteken azért még gyorsan jekentkeztem rá. Tud erről valaki valamit? Be lehet még kerülni esetleg?
Várhatóan augusztus 1-jétől emelkednek a helyi menetjegy- és bérletárak. Újdonság, hogy az elektronikus változatok ára kisebb mértékben növekedne, így ösztönözve ezek vásárlását a papíralapú verzióval szemben.
Csakhogy: az 500-as az utolsómagyar gyártású villamos (KCSV) prototípusa.
S mint ilyenből egyetlen egy van. (rajta kívül készült még 10 darab "sorozatban")
Senki az égvilágon nem akarja hogy napi forgalomba kiadják, de az a minimum lenne, hogy rendbe tegyék, és vagy nosztalgiába járatni néha, vagy az új Petőfi téren kiállítanák (este kivilágítva) - mint ahogy Pécsett vagy Szombathelyen is ki van állítva villamos - csak azop a pusztítás emlékei lettek, míg az 500-as az alkotás mementója lehetne!
A világon mindennek hatalmas értéke van, amiből garantáltan egyetlenegy van a világon! - Ezt se felejtsük el!
Az 500-asról annyi a biztos információ, hogy nem közlekedik.
Egyesek szerint felújításra vár (mivel ipari érték, a világon ez az egy készült ebből az utolsó magyar gyártású villamos prototípusból), mások szerint senki sem foglalkozik vele.
Nagy kár lenne, ha ezt is hagynák az enyészetnek!!!
És mi van az iker-nosztalgia villamosokkal? Én meg róluk nem tudok semmit. (pontosabban: róluk sem:)