Keresés

Részletes keresés

Econell99 Creative Commons License 2022.07.15 0 0 12102

https://dkv.hu/forgalmi_hirek/2513

 

Beindul a kiskörúton a közlekedés, elkerül a Piac utcáról a 14-es és a 42-es. A 49-es is ott fog járni, és az Airport 2 is.

ron89 Creative Commons License 2022.07.08 0 2 12101

Az engedélyezőn mit lehet elrontani? Ahol jeleztek nyitja az ajtót, ahol nem, ott meg nyithatja az utas, ha mégis annál az ajtónál akarna le/felszállni. Vagy már ezt is sikerült túlbonyolítani?

 

Holnaptól már nem lesz villamospótlás, hálistennek. A villamosok egy kicsit kiszámíthatóbban közlekednek, és legalább a Transit-on is látszanak. Ma délután csak 18 percet vártam, mire felbukant egy vp. Ha láthattam volna mobilon, hamarabb indulok, de hát nem kell karbantartani azt a hulladék appot, jól van az úgy.

Közben smart city szakértőt keresnek a DKV-nál. Ezen mindig röhögnöm kell, smart city, hát persze. :)

Előzmény: Törölt nick (12096)
torqmatic Creative Commons License 2022.07.05 0 1 12100

Arról nem is beszélve, ha már a megállóban jut eszébe, hogy mégis le akar szállni, és akkor nyomja meg a leszállásjelzőt (hiába)...

Előzmény: John Howard (12099)
John Howard Creative Commons License 2022.07.04 0 2 12099

Na de miért nem? Lehet, hogy csak megszokás kérdése, de szerintem sokkal egyszerűbb engedélyezővel nyitni (hisz' úgyis jeleztek), mint sok gomb közül kiválasztani a világítót, és azt megnyomni. Tehát válogatni. Vagy mindegyiket, és 3-4-szer annyi gombot nyomkodsz egész munkaidőd alatt, mintha engedélyeznél...

Előzmény: Törölt nick (12096)
torqmatic Creative Commons License 2022.07.04 0 0 12098

Én használtam (igaz Pesten :))

Előzmény: Törölt nick (12096)
Törölt nick Creative Commons License 2022.07.04 0 0 12097

Selejt lett a 401-es Ikarus troli, Facebookon árulják a kocsiszekrényét motor, segédüzemi berendezés és a DKV által beszerelt cuccok nélkül ~500 ezer forintért. Ha nem viszik el záros határidőn belül, el lesz bontva vagy megy a délire a többi selejt mellé.

Törölt nick Creative Commons License 2022.07.04 0 0 12096

Hát én nem találkoztam még olyan sofőrrel, aki ilyen jellegű buszon használja az engedélyezőt.

Előzmény: torqmatic (12095)
torqmatic Creative Commons License 2022.07.04 0 1 12095

Őőő, mi az érthető azon?

Előzmény: Törölt nick (12092)
Alexander Pistoletov Creative Commons License 2022.07.03 0 1 12094

Alapvetően így van. Ám elvileg van egy kiskapu, amivel mégis kaphat egy adott jármű régi kombót július 1-e után is, mégpedig akkor, ha az egyedi rendszámnak van minősítve, és ki volt adva már más járműre korábban.

Előzmény: Törölt nick (12093)
Törölt nick Creative Commons License 2022.07.02 0 1 12093

Nem olvastam el az új rendszámról szóló rendeletet, de úgy rémlik, hogy a július 1. után üzembe helyezett járművek csak új formátumú rendszámot kaphatnak. Gondolom, ez lehet az oka.

Előzmény: Alexander Pistoletov (12091)
Törölt nick Creative Commons License 2022.07.02 -1 0 12092

Ezekben már van minden ajtónak saját nyitó/záró gombja a műszerfalon, és össznyitó is, úgyhogy nem akkora szenvedés az utascsere, mint a vajszínűekkel (bár így is lassabb, mint a Volvo-nál). A szürkék is tudják az engedélyezős módot is egyébként, de azt érthető módon senki sem használja.

Előzmény: diamond way 2 (12090)
Alexander Pistoletov Creative Commons License 2022.07.02 0 1 12091

Apró érdekesség, hogy a korábban nekik visszatartott SZS-608...610 rendszámok végül gyorsan három Sprinterre kerültek fel még májusban, amik viszont nem a nagyvilágba lettek kieresztve, hanem forgalomból kivont állapotban várakoznak valahol. (Ugyanez a helyzet az itt OFF volános Reform-sorozat végével is.)

Gyanítok valamit, de még nem akarom elkiabálni.

Előzmény: Törölt nick (12089)
diamond way 2 Creative Commons License 2022.07.02 0 1 12090

Ugye a hülye ajtónyitás nincs benne, mint a vaj színűekben?

Előzmény: Törölt nick (12089)
Törölt nick Creative Commons License 2022.07.01 -1 5 12089

A mai nap 3 újabb csuklós Conecto állt forgalomba (SZS-605, 606, 607). Teljesen megegyeznek a korábbiakkal. Eddig egyébként két cívis18-at dobtak ki. Októberben újabb három csuklós jön, jövő januárban pedig 9 teljesen alacsonypadlós szóló Conecto (?).

A 12 eCitaro-nak is mostanában kellene forgalomba állni, de tudtommal még nincsenek kint a töltők.

11István11 Creative Commons License 2022.06.21 0 2 12088

RXZ-401 a Segner téren parkolt, kb. 20 perce.

 

Gondolom csak tartalék lehet.

Vajon a másik két busz is kint van?

ron89 Creative Commons License 2022.06.21 0 1 12087

Ma fél 5-kor mentem egy fél kört a Nagyállomásig, meglepően kevesen voltak, pedig 9-10 perccel előtte ment el az előző (még pont láttam). Hétfőn viszont pont kifogtam egy elég jól kitömöttet nagyjából ugyanakkor. Elég változó a kihasználtságuk.

Előzmény: Econell99 (12086)
Econell99 Creative Commons License 2022.06.21 0 0 12086

Nekem még eddig csak késő délután volt szerencsém a villamospótlóhoz (18-20 óra környéke), de még ilyenkor is volt 50-60 fő a buszon. Előre félek a reggeli és délutáni csúcstól.

Előzmény: ron89 (12085)
ron89 Creative Commons License 2022.06.21 0 0 12085

Jó ez a villamospótlás. A TransIt szokás szerint használhatatlan, rosszul szerepelnek benne az indulási idők, ahogy a DKV honlapján is. Ott egész nap 8 perces követés van, a kihelyezett menetrendeken reggel és délután is 6 percenként járnak. A Derke is az utóbbit vette át, gondolom ez lehet a jó.

A vp-ket egyáltalán nem mutatja ez a csoda app, de legalább a többi vonalat igen, kivéve ha új busz van rajta, mert azokat még mindig nem látja, pedig hónapok óta itt vannak már. Szégyen ez az app a DKV-ra nézve.

És ami a legviccesebb v. inkább legszomorúbb: ezt szóvá tettem Facebookon, erre kitiltottak az oldalról.

Vilmoskorte Creative Commons License 2022.06.19 0 0 12084

Sziasztok! Sajnos későn vettem észre a mostani busz/trolibusz képzést a DKV-nál. Pénteken azért még gyorsan jekentkeztem rá. Tud erről valaki valamit? Be lehet még kerülni esetleg?

Credo EN 9,5 Creative Commons License 2022.06.17 0 1 12083

Várhatóan augusztus 1-jétől emelkednek a helyi menetjegy- és bérletárak. Újdonság, hogy az elektronikus változatok ára kisebb mértékben növekedne, így ösztönözve ezek vásárlását a papíralapú verzióval szemben.

 

Az új árak az előterjesztésben olvashatóak.

szaunas Creative Commons License 2022.06.13 0 1 12082

A kérdésre itt egy megnyugtatónak ható válasz, hála Balogh Laciéknak - tőlük kaptam ezt az anyagot:

 

https://civisporta.hu/dttk/DKV_oroksegvedelem.pdf

Előzmény: szaunas (12076)
szaunas Creative Commons License 2022.06.12 0 0 12081

Köszönöm, vettem!

Előzmény: Balu424 (12080)
Balu424 Creative Commons License 2022.06.12 0 1 12080

Szaunas ... írtam emailt

Előzmény: szaunas (12079)
szaunas Creative Commons License 2022.06.11 0 0 12079

Látszólag igazad van.

Csakhogy: az 500-as az utolsó magyar gyártású villamos (KCSV) prototípusa.

S mint ilyenből egyetlen egy van. (rajta kívül készült még 10 darab "sorozatban")

Senki az égvilágon nem akarja hogy napi forgalomba kiadják, de az a minimum lenne, hogy rendbe tegyék, és vagy nosztalgiába járatni néha, vagy az új Petőfi téren kiállítanák (este kivilágítva) - mint ahogy Pécsett vagy Szombathelyen is ki van állítva villamos - csak azop a pusztítás emlékei lettek, míg az 500-as az alkotás mementója lehetne!

A világon mindennek hatalmas értéke van, amiből garantáltan egyetlenegy van a világon! - Ezt se felejtsük el!

Előzmény: trizs77 (12078)
trizs77 Creative Commons License 2022.06.10 -2 1 12078

Az egyedi járművek helyreállítása a laikusok, amatörök között - sajnos - hálás téma.

 

Helyreállíttatják hatalmas pénzekért, majd nem írják oda, hogy :

1./ Ez készült egy példányban.

2./ Azért készült, hogy ezen jöjjenek ki a hibák, amiket a sorozaton majd kijavítanak.

3./ Kijöttek a hibák.

4,/ A sorozat járműveken ezeket kijavították, megmásították, cserélték.

5./ Az egyedi protótípus készült 1 példányban, az ettől 78 részletben eltérő sorozat jármű készült 1234 példában.

Előzmény: szaunas (12076)
Törölt nick Creative Commons License 2022.06.10 0 1 12077

Az iker üzemképes, pár hónapja ment egy kört annak apropóján, hogy Gara 50 éve dolgozik a cégnél. Elvileg lehet bérelni is, bár a honlapon nincs fent. 

Előzmény: szaunas (12076)
szaunas Creative Commons License 2022.06.08 0 0 12076

Az 500-asról annyi a biztos információ, hogy nem közlekedik.

Egyesek szerint felújításra vár (mivel ipari érték, a világon ez az egy készült ebből az utolsó magyar gyártású villamos prototípusból), mások szerint senki sem foglalkozik vele.

Nagy kár lenne, ha ezt is hagynák az enyészetnek!!!

És mi van az iker-nosztalgia villamosokkal? Én meg róluk nem tudok semmit. (pontosabban: róluk sem:)

Előzmény: DMR busz (12072)
ckg471 Creative Commons License 2022.06.03 0 1 12075

Azért kissé nevetséges, hogy erre szerveznek egy sajtótájékoztatót, ahol megemlítik, hogy kicserélnek egy kitérőt meg pár méter sínt.

Mindeközben a Péterfia utcai és a körúti pályával érdemben továbbra se történik semmi, csak a szinten tartás van.

Előzmény: Credo EN 9,5 (12074)
Credo EN 9,5 Creative Commons License 2022.06.03 0 0 12074
Alexander Pistoletov Creative Commons License 2022.05.31 0 0 12073

Beszéljünk akkor zöldségeket:

STZ-882 - WEB62863113142301

És micsoda véletlen: pont STZ-875-től 886-ig van egy lyuk a sorban (amiből a 882 már be is töltődött), 887-től már rendesen vannak autók.

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!