A VW konszern gyári navigációival, térkép szoftvereivel kapcsolatos kérdések és válaszok topicja.
Jöhet bármilyen téma, ami a címben szereplő készülékekkel kapcsolatos!
Először is kell hozzá egy tv-free, aztán azon keresztül elvileg már bármilyen külső AV jelet be lehet vinni ebbe a készülékbe (tv/dvd/ps2/...)
Maga a tv free kb 80eur-tól már kapható (plusz a posta költség), úgyhogy az max 30-ból megvan, a dvd lejátszó meg abszolút a Te ízlésedre van bízva! Nem nagyon ismerem az octavia kesztyűtartóját, de szerintem nem sokkal térhet el a golf/jetta tipusokétól, ezért szerintem oda sem fér be az 1 din-es (legalábbis szétbombázás nélkül). Úgyhogy marad a fél din méretű lejátszó, vagy máshová kell beszerelni.
Árban szerintem kb 10e-től 500e-ig nagy a szórás, úgyhogy van választék bőségesen.
Neked gyári az mfd2 cd a skodriban? Esetleg nem gondolkozol olyanban, ami navigálni is tud itthon is?
Látom te otthon vagy az ilyen témában. Abban tudnál segíteni, hogy a Skoda gyári Stream rádiónak mennyi az érzékenysége az URH sávon? A kocsihoz kapott leírásban nem találom. És ennél jobbat szeretnék bele venni, mert már a Hugária krt-on el-elveszti a Sláget pl. Én amúgy a Kenwood DNX8220BT-t nézegetem. Nekem egy RS Octaviám van, de a rádió és a kékfog nem egy nagy durranás benne. Ráadásul ebben Garmin GPS van, ami szintén fontos lenne, hisz minden készülékemen (motoron Zümo- pl.) ez van. De nem veszem meg, ha nem érzékenyebb a vevője, mint a gyári.
Legalábbis, ami a formát, megjelenést illeti. A kijelző, a képek alapján azért nem az igazi. Nem leszólni szeretném, csak tényt közlök. Nekem is van hasonló, annak sem olyan a képe, mint a gyárinak, ezért is kerül 130-ba.
Amivel gyárilag is szállítják, az a Colombus. Ez tulajdonképpen a vw rns510-es érintőképernyős készüléke, csak skodásítva, azaz zöld gombok és kezelőfelület, valamint skoda intro bekapcsoláskor.
Amúgy az autó működik és kommunikál minden vw navigációval is tökéletesen, csak ebben az esetben pirosan világítanak a gombok. (Valaki használ is innen a topicból vw rns500-at skodában.)
Gondolom az utángyártott, nem eredeti termékek is működnek ugyanúgy. Egy a lényeg, az skodához, kell egy eredeti, gyári beépítő keret is, mert a rádiónak más a mérete (szélesebb, mint a navi)...
Itt minden publikus, ami a navikkal kapcsolatos! 8)
Érintőképernyős Colombusra legutoljára 230-250 közötti árat kaptam, ami nagyban függ az euró árfolyamtól.
Az biztos, hogy nagyobb darabszámnál (több, mint 1) ennél olcsóbban is szokták adni (kevesebb a bank-csomagolás-postaköltség, meg a bajlódás vele), tehát, akár olyan 220 körül is hozzá lehet jutni.
Még nem láttam az EOS-os kolléga képeit, de ami utángyártottakhoz volt szerencsém eddig, azokról azért elmondható, hogy a kijelzőik nem tudnak annyit, mint a gyári érintőképernyők! Kicsit halványabbak, talán a felbontás is kisebb, bár ez utóbbira nem vennék mérget, de nekem úgy tűnik.
Ettől függetlenül jók azok is, csak szerintem nem ennyi pénzért.
Az érintőképernyős gyári navigációknak a Navteq a beszállítója, a régebbieknek (RNS 500 aka MFD2 DVD - MFD2 CD) pedig a Teleatlas. Ami úgy általánosságban elmondható, az az, hogy a DVD alapú navigációk már tudják magyarországot (az érintőképernyős is, de a szoftvereik nem kompatibilisek egymással), a cd alapúak közül pedig csak az RNS300 ("kisnavi).
Én még nem próbálkoztam a szétbuherálásukkal. Bevallom férfiasan, nem is hiszem, hogy fogom valaha is. Ellenben valószínűnek tartom, hogy megoldható, csak szerezni kell hozzá skodazöld ledeket. Gyanítom ez az egyik leggyengébb láncszem... 8)
A tv free-t olyan 90 eur-tól lehet kapni, ehhez még szerezni kell egy dvd lejátszót és kész. Nekem egy fél din méretű lejátszóm van, amit még két éve vettem 45ezerért. Már akkor is lehetett kapni ennek az árnak a feléért is (természetesen vadonat újat, számlával) 1 din-est. Nekem azért kellett a feles, mert én mindenképpen a kesztyűtartóba, a "fedélzeti irodalom" helyére akartam betenni, és nem az ülés alá, vagy a könyöklőbe.
Ez a lejátszó, az égvilágon mindent visz amúgy (cd-cdr-dvd-dvdr+- bármit).
Gondolom, használtan olcsóbbak is vannak, sőt, valószínűleg az újak is olcsóbbak már, meg talán még ennél is többet tudnak...
Nekem a tv tuneren is van 2 av bemenet, mega dvd-n is, úgyhogy ezekre aztán még bőven lehet kötögetni bármit (akár tolatókamerát is), nekem, ahogy írtam már korábban, a telefon kijelzője látszik nagyképernyőn, ami például e-mail olvasásnál nem olyan rossz. 8)
Igen, az 500-as jóval olcsóbb az 510-esnél, majdnem féláron van valóban. Viszont a skodához való zöld színű olcsóbb. Nem tudom miért, de olcsóbb.
- csak dvd-ről játszik le videót, és nem vagyok meggyőződve, hogy milyen divx kódolású avi-kat, mpeg-eket, és egyéb videoformátumokat játszik le. Ja és ezeket az sd kártyáról nem is tudja lejátszani. - ahhoz hogy menet közben is működjön a filmlejátszás, vagy tv, további 40-50 ezer ft. - a térképek frissítése gondolom évente még több tízezres - dual zone? - tolatókamera upgrade?
ha ezeket mind kifizetem, már nem biztos, hogy az rns olyan olcsó. Már ha az 500-asra gondoltál. Mert az 510-es az valszeg a duplája.
végül is szállítással együtt 630 ojró volt, az még a picit jobb forintnál 176.000.- volt. Képet megpróbálok holnap felrakni. EOS topicba meg mingyá átnézek :)
Na akkor az egy hetes tapasztalat a kínai csodával:
a golfból kiszereltem, mert végre megkaptam az eost (tudom, miért nem vettem bele 510-et. :) Hát erre a kütyüre azt a pénzt sajnálom, ennyi...) Átszerelés az eosba. Most már elég volt 15 perc :) Multikormányról a can-buszon a következőket lehet állítani: - hangerő - némítógomb - mp3-nál, filmnél track, rádiónál csatorna előre-hátra. - radio/nav/sd/aux/tolatókam és a többi menü körbepörgetése
egy hátránya azért van, mivel az rcd310 nem csak olvas a can-buszról, hanem ír is rá, ezért a rádiók nevei a multikijelzőn megjelennek. A kínai csak olvas a can-buszról, magyarán csak a gombnyomásokat érti, vissza nem ad infót az autónak.
Rádió hangminősége messze jobb mint a golf rcd300 -asáé. Igaz az eosban alapból 8 hangszóró van. Ami még plusz, hogy én az rcd-ben nem találtam dx / local kiválasztási lehetőséget, magyarán az sokkal kevesebb adót "látott".
Összegezve nem azt mondom, hogy ez a made in dzsunka cucc megváltja a világot, de ár érték arányban nem rossz.
Na és ha mindenképpen igót akarsz használni, akkor a gyári cuccokat felejtsd el, marad a kínai csoda. Amúgy igo8 fut rajta, és ha a pda-dból kivennéd az sd kártyát csak a data.zip -be kell bemásolni az ehhez a felbontáshoz tartozó fileokat (különben csak 320x240-ben fut), és a sys.txt egy sorát kell megeditálni, és fut mint a kisangyal. Gondolom a térképfrissítés is olcsóbb mint az rns-ben. Az új térképen már rajta van a csáknorrisz híd is, meg a legújabb útszakaszok. Na, hirtelen ennyi. Ha van még kérdés, szívesen válaszolok.
Igazad van, - mint azt priviben is írtam - 99%-ban már meggyőztél. Főképp ha ekkora különbség van a gyári kontra utángyártott között...
Gondolom a Navteq is (RDS510) lassacskán csak feldolgozza az új magyar pályaszakaszokat... bár a rengeteg igós privát POI nagyon hiányozni fog, igaz, lehet h vmilyen konverter progival át lehet alakítani navteq-es formátumra...(?)
Írtam Neked egy hosszabb lélegzetvételű levelet, amiben próbáltam kitérni minden Neked szükséges infóra.
A lényeg, röviden ide is:
Az RNS 510-en nem megy az iGo. Viszont gyári, tehát minden funkciót tud, amit az autó lehetővé tesz neki. Passat CC-be én biztosan nem tennék kínai utángyártottat, csak gyárit. Speciel a Jetta-mban is gyári van, nekem fontos, hogy kommunikáljon a készülék az autóval minden szempontból.
A kínai jól mutathat egy bármilyen fapados járműben!
Nem dagradálni szeretném az egyes autókat! Ezalatt azt értem, hogy az RCD250-300-310-et simán kiváltja minden szempontból (nem is beszélve a csak rádió előkészítéses autókról), főleg, ha nincs sem multikormánya, sem vezető információs-redszere, vagy grafikus tolatóradarja az autónak, tehát nincsenek olyan extrái a kocsinak, amiket amúgy az RNS510 tudna kezelni, vagy kommunikálna velük.
Láttam már nem egy 1,6-os trendline passatot, hátul kurblival az ablakemelő helyett és zéró extrával, de ugyanígy 3 ajtós golfot is agyig felszerelve!
Tehát messze nem tipus függő ez a kérdés, inkább a felszereltség fügvényében döntenék. Példának okáért a fenti passatba tökéletesen elfér a kínai is, de a golfnál már eszembe sem jutna ilyet beszerelni.
Ha tehát ezek az extrák már megvannak gyárilag, akkor szerintem nem érdemes lemondani róluk, még az iGo kedvéért sem. Legalábbis én nem tenném.
(A kínainál a multikormányról hangerőt lehet csak állítani, meg a funkciók között lépkedni, de mondjuk csatornát váltani már nem.)
A hogyan szól kérdésre, azt tudom mondani, hogy az RNS510 szerintem nagyságrendekkel jobban, mint az elődje (RNS500). Mindkettőt próbáltam már, de az RCD500-510-zel sajnos nincs összehasonlítási alapom.
A kínai szintén nem szól rosszul! Viszont azt már megfigyeltem, hogy a rádióvétele nem annyira tuti, mint a gyáriaké... (Az istenháta mögött nem mindig van a helyzet magaslatán...)
Te esetleg tudnál RNS510-est jó áron szerezni? Vevő lennék rá...
Amúgy az olvasottak alapján nem tiszta nekem teljesen, h ezen a modellen futtatható e az iGO. Már sok éve használom a rigót, több ezer saját POI-m van amit nem szeretnék elveszíteni vagy konvertálgatni. Úgy látom viszont, h egy új passatba érdemesebb lenne az 510-est pakolni, már csak a klíma és park.radar kijelzés, kormány vezérlés miatt is... kíváncsi lennék a véleményedre...