Én még csak mostanába fogok nekikezdeni a POLL.SZÜR. beépítésének, de majd beszámolok róla. Még nem tudtam fedelet,illetve kilímatisztító sprét venni. Szűrőt az ARMAFILT-nál vettem potom 1149 HUF!!! Remélem ez is van olyan jo, mint a RENAULT szalonban árult. A cím: Budapest XIII.ker Reitter F. ut 37. A szűrő adatai: K-230/160.30 utastér levegőszűrő RENAULT CLIO II; Megane; Megfelel: RENAULT: 77 00 424 098. És ha Valaki tudna tiszt. spré ügyben segíteni megköszönném!!
Koszi az utmutatot. Remelem nem lesz ra szukseg de jo tudni mit lehet lepni.
Meggondoltam magam es megsem a D pesti R szervizbe viszem vissza sokadszorra a kocsit, hanem a Robert K. krt-i R szervizbe viszem. Telefonon normalisan vegighallgatott a szervizes es hetfon vihetem a kocsit. O is mondta hogy nem ez a megoldas hogy zsirozgatom 100km-kent a kuplungot, es valoszinu valamit cserelni kellene. Szoval ez mar pozitiv hozzaallas reszukrol. Remelem a szervizben tobbre jutok veluk mint a D pesti szervizben.
vidia1-exbrava!
esetleg mások...bocsi a modemesektől...
szóval kapható utángyártott alkatrészek....amit én tudok...
Fellelhetősége: Iharos & Goller Kft.
Bp, Hengermalom u. 26. -de sokfele van az országban kereskedő partnere...
Az árakért nem szavatolok , de cikkszámok jók, lehet érdeklődni...
magy: az OE jelőlés gyárinak megfelelő, ami nem az valszeg távolkelet...ezek 02.03-ig gyártottak...az újabbakat később, ha ez sikerül..
Nem kavarni akarok a hitellel, nem vagyok az a típus! Csak az a problémám, hogyan tudom elérni a legkedvez?bb ajánlatot, ha mindenképpen náluk kell kötnöm a hitelszerz?dést. Miért akarnának kedvezni nekem, ha kényszerhelyzetben vagyok? Nem vagyok paranoiás, csak vannak roszz tapasztalataim és szeretnék 1-2 adut magamnak is. Ha korrektek ki sem kell játszani ?ket, de megnyugtató lenne 1-2 ász az ingujjban.
A megrendelés el?tt meg nem állapodtunk meg semmiben, hiszen azt mondta, hogy majd ha megérkezik a kocsi! Aláíráskor, meg az összegeket néztem (ár, elöleg stb.), a finanszírozásnál a Renault Creditet csak rövidítették: R.C. Akkor még azt sem tudtam mit jelent.
Tudom, hogy nekem kellett volna jobban figyelnem, de akkor sem tartom helyesnek, hogy bármilyen ajánlatnak min?sül? dolog el?tt köteleznek rá, hogy náluk kössek hitelszerz?dést.
Ha végképp nem jutsz dűlőre a szakszervízzel (RH-val) ÉS szentül meg vagy győződve, hogy az autó hibás, a következő a teendő:
1. Közölni kell a forgalmazóval, hogy a Fogyasztóvédelmi Főfelügyelőségtől akarsz szakvéleményt kérni. Erre a forgalmazó köteles álláspontját haladéktalanul írásban közölni veled.
2. Be kell fizetned a vizsgálati díjat. A részletekről a Fogyasztóvédelmi Főfelügyelőség Fogyasztókapcsolati Irodájától érdeklődhetsz (Tel: 303-9075)
3. A díj beérkezését követő 15 napon belül a Főfelügyelőség elkészíti a szakvéleményt.
A szakvéleménnyel (ha neked adott igazat) már te diktálsz: Vagy megjavítják, vagy kicserélik önként, vagy bíróság útján érvényesíted a jótállási kötelezettséget.
a ködlámpa kapcsolója a kormánykapcsolón van, egy ugyanolyan forgókapcsoló, mint a világításé.
Egy fordítás első ködlámpa, még egy fordítás hátsó ködzárófény.
Es mitol lenne jobb nekem ha ott allok orakon keresztul mire nekiallnak a kocsimat javitani? Nem az a bajom hogy nem nezhetem(es nem is akarok ott allni fel napot feleslegesen), hanem hogy nem csinaljak meg amit kellene es leraznak hogy ez ilyen, szokjam meg. Mire melo utan odaerek a szervizbe 6-ra(6.30-ig lehet atvenni a kocsit), mar mindenki csak lodorog, 10 percet kell varni mire vegre jon valaki es megkerdezi mit akarok. Es ilyenkor mar nincs szerelo es a munkafelvevo aki visszaadja a papirokat az meg semmit nem tud mondani. Minimum elvarnam hogy papiron leirva megkapjam hogy mit csinaltak. De a markaszervizben ez nem divat, csak zsirozgatnak es leraznak hogy most mar minden jo. Csak 2 nap utan ugyanott vagyok megint. Lehet hogy BG jobb, az R19-cel parszor voltam naluk es korrektek voltak, de az nem volt garis es fizettem erte rendesen.
nah kopogó diesel hang kicsit viszább a fórumon van pár embernek ilyen gondja a kuplungban állítólag a rúgok zörögnek így és asszem kinyomott kuplunggnál nem jelentkezik ez a "zaj". A futóműre pedig passz ha ment símán 180al mert GY-ra szoktak panaszkodni, hogy 130 környékén már rázza az autót, ez szintén viszább olvasható talán, de elképzelhető, hogy mástól rázza
Hat nem tudom en RB-ner hez jartam eddig es barmikor valamit csinaltak az auton minig mellette lehetett lenni es lathatod mit csereltek, javitottak vagy egyaltalan mi a problema. Szerintem mindenkinek ezt kellene tennie es nem szitkozni hogy nem latott semmit.
Es meg a szerelovel is beszelhet ha ugy gondolja:)
Ezzel nem a Rb akarom dicserni isten mentssss, de olyanokert ne hibaztassuk amiert mi vagyunk a hibasak, nemhinnem hogy elzaroznak attol hogy te a kocsid mellett legyel!
Ma elvittem futomubeallitasra a kocsit mert 130 felett nagyon razott centirozas utan is. Nem markaszervizbe vittem, nagyon korrektul megneztek mindent az auton es elmagyaraztak mindent. Nem ugy mint a R szervizben hogy leadom az autot, csinalnak valamit, es visszakpom ugy az autot hogy nem tudok beszelni a szerelovel semmit. Szoval sosem tudom meg hogy igazabol minek volt baja es mit hogyan javitottak meg. Mint kiderult a razas nem a futomutol van, az tokeletes. Vagy a tesco-s disztarcsa(a gyarit lelopta valami szemet) raz vagy a gumik rosszak(GY). Az az erdekes hogy ezekkel a gumikkal mentem tavaly 180-nal is nemetorszagban, nem tudom azota lehetett-e valami baja. Disztarcsa nelkul ma kiprobalom hogy raz-e, es viszem penteken ujra hogy mi az eredmeny. Az a gaz, hogy a kuplunggal szivtam mar eleget es a RH-nal van az ugy jelenleg, de most hogy ez a maszek szerviz megnezte alaposan a futomut, es a szerelo azt mondta, a diff.mutol vagy a sebvaltotol jon valami kotyogo hang amikor forgatjak a kereket. Meg is hallgattam es tenyleg siman lehetett hallani. Szerintuk ennek nem szabadna kotyogni. Rogton hivtam a R szervizt es fel perc alatt lerazott hogy ez valoszinu valami kup henger(nem ertettem tisztan) es ez teljesen jo igy, valoszinu nincs semmi baja, de azert vigyem el jovo het penteken.
Unom mar nagyon, hogy mindenre azt mondja a szerviz hogy ez igy tok jo es nincs semmi baja!!!
Es uresben a alapjaraton a motornak olyan hangja van mintha dizel motor lenne, kopog ha bemelegszik. A szerviz azt javasolta hogy hatha a 130-as razas es a dizel kopogas illetve a valtonal eszlelt kotyogas osszefugg es probaljam ki 130-nal disztarcsa nelkul es tegyem uresbe hogy akkor is raz-e az auto. Ok legalabb korrekten meg akarjak keresni a hibat. De a R szerviz csak leraz allandoan es az elso kerdesuk az volt hogy milyen szerviz ez ahol talaltak ezt a kotyogo hangot. Ez a legfontosabb nekik. Kezdek egy pipabb lenni es nemsokaig turom mar a szerviz reszerol hogy hulyere vegyenek. Es ne vedje senki a R markaszervizeket, mert mind ilyen es nemcsak a R. Az biztos hogy a kornyekere sem megyek a R szerviznek ha lejart a gari.
igen én ezt nem értem, mert sokan vannak így vele, mert sokaknak már magyarországon van az autó és b*sszák őket odahozatni a kereskedésbe meg levizsgáztatni magyarországon belüli szállítás: volt olyan, hoyg 1 azaz 1 db megane volt a traileren! amikor hozták be, gondolom várnak, hogy megteljen a trailer mikor szállítják kereskedésbe az autót, a munkatársamnak is csak igen nehezen vizsgáztatták le az autót, mintha lusták lennének, vagy nem tudom miért van ez a hozzáállás (aztán lehet bujtatott okai vannak)
ha nekem is ennyit kell majd várnom kitépem a hajam, mert vége lessz a nyárnak és hajamrakenhetem a klímát, és végigizzadhatom a nyarat a trabiban pff. én hívogatni fogom őket hetente az fix :), de remélem kellemeset kell csalódnom :)
Sziasztok!
Én eddig csupán olvasgattam a fórumot, mivel hamarosan jómagam is Thalia tulajdonos leszek. (1.4 8V Azure + ABS). Az én fejem pont e miatt fáj, hogy mikor is? Leírom várakozásom történetét, hosszú lesz, akit nem érdekel ugorjon.
Az autót március 2.-án rendeltük meg, akkor azt mondták kb. 4 hét mire megérkezik, aztán átmegy a szokásos procedúrán, így az átadás várható határidejét április 23.-ban jelölték ki. Ígérték, hogy amint lesz valami fejlemény telefonálnak. Feleségemmel és két gyermekünkkel vártunk türelmesen, de ápr.23. (tehát nem az érkezés, hanem a tervezett átvétel időpontja) után úgy gondoltam jó volna valamit tudni, eztért betelefonáltam, a kereskedésbe, hogy mi újság? „Természetesen” a szállítás csúszott, de május 1. utánra ígérték, hogy megérkezik az autó. Május első hetében ismét telefonáltam (tehát megint csak nem ők hívtak). Kereskedés: Igen, tegnap (május 4) megérkezett, vizsgaidőpontra várunk, de ha úgy gondolják tessenek bejönni, megkötjük a hitelszerződést. Ott személyesen azt mondták hogy a héten talán lesz vizsgaidőpont. Múlt hét közepén megint telefonáltam: van-e előrelépés? A válasz: sajnos még e hétre sincs vizsgaidőpont a közlekedési felügyeletnél, a reg. adó miatt nagyon sok új autót vizsgáztatnak, talán a jövő hétre (azaz erre a hétre) lesz. Csak mellékesen: az autó tényleg itt van, semmi gond vele (így külsőre), láttam magam is. Szerencsére van ismerősöm a műszaki vizsgáztatóknál (munkatársam férje, ráadásul vizsgáztatási csop. vezető), megkérdeztem hát tőle is, hogy mi a helyzet. Azt mondja duma az egész, van vizsgaidőpont. Telefon vissza a szalonba, kérdezem min múlik, ki kap időpontot, mert a közl. felügyelet szerint van. Kérdezték kivel beszéltem? Mondom XY úr, műszaki vizsgáztatási csopvez, jó ismerősöm. Erre AZONNAL. „Óh, hát ismerjük őt, vele vagyunk mi is kapcsolatban, már nézem is, igen igen, a jövő hétre meg is van az időpont.” Az ismerősöm ezután felhívta a szalont, és lecseszte őket, hogy ne rájuk fogják, ha valami miatt nem tudnak haladni. Sűrű szabadkozások és bocsánatkérések után megígérték, hogy többet ilyen aztán elő nem fordul. Szintén tőle tudom, hogy a Renault-sok tegnap voltak vizsgáztatni az új autókat. kíváncsian várom mikor telefonálnak, ugyanis mielőtt átveszem az újat, a régi autómra eredetvizsgálatot kell csináltatnom, (csak jelzem: azt is tőlük vettem) ugyanis azt beszámítják, és a Renault szervíz nem foglalkozik eredetvizsgálattal, ezért egy másik céggel kell megcsináltatnom, de oda is időpontot kell kérnem. Mivel ma szerda van, és a forgalombahelyezés is idő,meg az eredetvizsgálat is, meg az átadás is, gyanítom a héten sem kapom meg az autót. Ha a jövő hét elején meglesz, az akkor is három hét az autó megérkezését követően, az eredetileg tervezett átadási határidőhöz képest pedig több mint egy hónap csúszás. Mindez úgy, hogy egyszer sem hívtak, mindíg mi kerestük őket. Nem az a bajom elsősorban, hogy várni kell, hanem az, hogy folyamatosan hitegetnek, és nem tudom hogy MEDDIG kell várni. Ha a beérkezés után közvetlenül azt mondják: „itt az autó, de sok melónk van, kevesen vagyunk, akármi, sajnos még kb. három hét az átadás” akkor biztos nem nyafognék. Szarul esne, de elfogadnám. De a folyamatos hülyítés, odázgatás, másikra mutogatás kikészít. Ráadásul ahogy mondtam a mostani autónk is ugyan innen van, idejártunk mindíg szervízbe is, és eddig még soha semmi bajom nem volt, talán pont emiatt is esik rosszul ez a dolog, mert mindíg korrektek, pontosak, kedvesek, segítőkészek voltak. (Kivéve mikor cserére szántuk el magunkat: szombaton hajnalban indultunk haza Pestről egy átdolgozott nap és éjszaka után, a kocsiban ülve határoztuk el magunkat a cserén, és úgy ahogy voltunk borostásan, kialvatlanul, kopott melegítőben bementünk a szalonba érdeklődni, egy fiatal eladó srác volt ott közvetlen nyitás után, sosem találkoztunk, és úgy éreztem valamiért nem vesz minket komolyan, de azóta mindíg jó nagyot köszön előre.)
Bocsánatot kérek mindenkitől, hogy rátok zúdítom a bajom, de talán valaki tud okulni belőle. Remélem, az autó kárpótol majd ezért a sok idegeskedésért.
Nem kérek bocsánatot a hosszú hozzászólásért, mert azt mondat itt valaki hogy nem kell, sőt......:-).
t7
Empátiával olvasom egyes fórumtársak kuplung problémáját, ezért áttanulmányoztam a Kezelési útmutatót, a Karbantartás (K), valamint a Garancia és Karbantartás (GéK) füzeteket. Az alábbiakat találtam:
1. A Kezelési útmutató meg sem említi a tengelykapcsolót (kuplungot)!
2. A GéK szerint "A jótállás ... anyag vagy szerelési hiba kiküszöbölését, az alkatrészek vagy fődarabok javítását, illetve cseréjét ... nyújtja." (6. old.)
3. A GéK szerint "Nem esnek jótállás alá ... a karbantartási ... műveletek, időszakos átvizsgálások során felhasznált anyagok (pl. motorolaj ...)." (7. old.)
4. A javítás meghatározása a GéK szerint : "A jótállás tartalmazza az alkatrészek javítását vagy cseréjét, a javítással vagy cserével
kapcsolatos munkadíjakat, valamint a szét- és összeszerelés költségeit." (14. old.)
5. A K szerint az autót 30.000 kilométerenként vagy 2 évente kell karbantartani. (3. old.)
6. A karbantartás során elvégzendő műveletek (kiegészítő műveletek) felsorolásában (K 7-10 old.) nem szerepel a tengelykapcsoló.
A fentieket kiegészítve azzal, hogy a többségnek semmilyen problémája nincs a kuplunggal (nem is zsírozzák, a problémát csak a fórumról ismerik) az alábbi következtetés vonható le:
1. Normál esetben a kuplung nem igényel karbantartást.
2. Amikor a szervízben zsíroznak, majd ezzel leráznak, nem javítást, hanem karbantartást hajtanak végre, ami:
a) nem esik a garanciális szolgáltatások közé;
b) valószínűleg szakszerűtlen beavatkozás egyben, hiszen ezeknek a súrlódó alkatrészeknek a kenése a motorral ellentétben nem szerepel a gyártó által kibocsátott karbantartási műveletek között.
Fentiek alapján az a véleményem, hogy a szervíz akkor tesz eleget jótállási kötelezettségének, ha alkatrészt javít vagy cserél. Ha azt állítják, hogy ezzel a hibajelenséggel (a zsírzáson kívül) nem tudnak mit kezdeni, azt azonnal le kell velük iratni, mert ebben az esetben felmerül a cserejogosultság.
azért a 6.6% és a 12% thm között nem "kis" különbség van
Ja, az azért más... :))
PB hitellevél is többféle THM-mel van (futmaidőtől és hitelösszegtől függően), amit nekem telefonon ajánlottak, az nem volt lényegesen kedvezőbb, mint amit a kereskedő felkínált.
Sőt, a Renault Crédit érdekes módon nekem alacsonyabb THM-et ajánlott, mint amit a másik banktól kaptam.
hát nekem még itt dabason, mikor április végén megrendeltem, nekem is 40-50-et mondtak remélem tartják a szavukat. nekem is 06.16. :) itt dabason alapban a postabankkal dolgoznak hál isten, mikor voltam a délpestnél annyira béna finanszírozási ajánlatot adtak a renault credittel, hogy mosolyogtam egy jót a 10-12% thmeken, most elvileg a postabankkal 6,6%thm lesz. Dabason egy új megan tulajdonosnak, mikor voltam befizetni az előleget adtak bort és virágot is asszem :) (a borban nem vok biztos), nem tudom, hogy egy thalicskásnak is adnak e majd :))
Szerintem az elején kellett volna kavarnod a hitellel. A PB hitellevél a kereskedő számára olyan, mintha készpénzzel fizetnél. A különféle hitelek pedig különféle jutalékot jelentenek neki, nyilván jól akar járni ő is. Ha hitelre vásárolsz, helyből magasabb engedményt kapsz. Az nyilván nem megy, hogy kialkudsz egy árat finanszírozással, aztán mégis készpénzes vásárlással (hitellevéllel) vagy kedvezőbb hitellel szeretnéd elhozni, de azonos engedménnyel.
Ráadásul a hitelajánlatok között lehet kb. 0,5 - 1 százalék eltérés a THM-ben. Számolj utána, mennyit buksz ezen? A teljes futamidő alatt 30-50 ezer forintot? Megéri ennyiért összerúgni a port a kereskedővel? Esetleg kiharcolni a kedvezőbb feltételeket, de a forgalomba helyezésnél megfizetni ugyanazt? Gondolj arra is, hogy amíg a megutált vevő autója a kereskedő telephelyén áll, addig elég sokminden történhet vele.
Korrekt magatartást vársz a kereskedőtől, viszonozd is azzal, hogy lehetőleg te is tartod magad az előzetesen megbeszéltekhez.
Először is gratulálok monden új thalia tulajdonosnak, és kívánok sok-sok balesetmentes, és hibamentes kilómétert. Nagy örömmel várom tapasztalaitokat a kilométerek gyarapodásával.
Úgy látszik pozitív hozzáállásom meghozza a gyümölcsét. Tegnapi szerviz után bevásárlásra mentem az egyik nagy bevásárlóközpontba. Pakolok be a kocsiba, és egyszer csak ott terem mellettem a szerviz munkafelvételise, aki nagyon kedvesen érdeklődött, hogy sikerült-e megbeszélni a pollenszűrő beszerelést. Nagyon jól esett, mert szerintem még emlékezett rám a harcias időkből, és nem számítottam, hogy érdekli a sorsom. Mindenesetre emberségből csillagos ötösre vizsgázott. (Renault Szeged) Apróság, de nekem sokat számít!
A megrendelésedet, amin a Renult Credit van te alá is írtad már? Mert ha igen, akkor nincs ötletem, hogyan tudnál váltani. Sajnos a szóban elhagzott ígéretek, ajánlatok nem érnek semmit, csak az amit a felek leírnak és aláírásukkal megerősítve magukra nézve kötelezőnek ismernek el.
Ha korábban szóban megállapodtatok és most azzal ellentétes tartalmú megrendelést tesznek eléd aláírásra, akkor ne fogadd el.
Egyébként esetleg a Fogyasztóvédelem véleményét ki lehet még kérni az eljárásról.
Nekem nem Renaultom van, de a PB-Leasinggel kapcsolatban tudok 1-2 tapasztalatot átadni. Ott meg tudják mondani, melyik kereskedő fogadja el a PB-hitellevelet. Én ilyenhez mentem autót venni. Úgy volt, hogy a kereskedő 40e-re kalkulálta a havi törlesztést a "saját" bankjuknál. Utána elmentem a PB-hez, ott ugyanez 36e-re jött ki. Mondtam akkor a kereskedőnek, hogy PB-hitellevéllel fogok fizetni. Egyből ki tudott hozni egy 36,1eFt-os részletet a "bankjuknál", gondolom azért, hogy ők kapják a jutalékot. A számok nem teljesen pontosak, csak nagyságrendi érzékeltetés. Különben tényleg ilyen kedvezőtlen a Renault Credit hitel? Sok sikert! Topi.
Nekem is azt mondták, hogy 06.16-ra jön meg a Thalia! Úgy látszik valami nagyobb szállítmány érkezik.
Azt mondták májusban csak 40e forintot kell fizetni a reg. adóból, de tovább nem garantálnak. Remélem azért igy marad júniusra is :).
Tud valaki ehhez hozzátenni valamit aki szintén áprilisban rendelt?
A másik problémám a hitel. A postabanknál tök kedvezöen lehet hitellevelet váltani, csak a keresked? nem fogadja el! Lehet ilyet csinálni? Ez végülis árukapcsolás hisz a hitel is egy termék!
A megrendeléskor nem tudtam, hogy a hitelnél is van mozgástér, a keresked? meg azt mondta, hogy majd akkor kezdhetem intézni, ha megjött az autó. Ezt én úgy értelmeztem, hogy akkor majd dönthetek mindenben, viszon a megrendelésemen az van, hogy finanszírozás Renault Credit! Most akkor mi van? Hogy lehet így egyezkedni? Hiszen ha már itt a kocsi mondenképpen meg kell vennem és ha nem enged a bankok között választani bármilyen ajánlatot el kell fogadjak, mert készpénzel nem tudom kifizetni. A RC-nek is van akciós és egészen elfogadható ajánlata de nem ezzel szokták kezdeni rögtön, nekem meg ugye nincs alku pozícióm (átmegyek másik bankhoz stb.).
Szívesen vennék bármilyen tanácsot és tapasztalatot.
Egyébként Székesfehérváron veszem a kocsit, ha van aki ott vette szintén legyen szíves számoljon be a tapaszatalatairól. Ott adnak bort és virágot?:)))
KorI,
V_Tibor kolleganak nemsokara megint le leszunk kotelezve, a napokban kesziti a pollenszuro hazi beszerelesenek kepsorozatat.
Elore is koszonet Tibornak.
Ja és még valami 1.4 8 szelepes a gépem klímás nem jut eszembe a tipusnév az egyik dísztárcsám sérült rendeltettem 2328Ft/db amelyik erre a tipusra gyárilag van a csillag szerű.
Hi Gyap!
Kezemben a számla. Renault fejes Hódmezővásárhel kb 1,5 óra Munkadíj : 1 óra (3937Ft) ELF SportI TXI olaj 4l (9180Ft) Olajszűrő 1db (2245Ft) Olajleeresztő csavar alátét 1db (580Ft) Összesen 15944Ft ezek az árak -10%-osak mert a kocsit náluk vettem. Pollenszűrő mivel nincs benne ezért azt nem kellet cserélni! Elször nekem is 30000Ft-ot mondtak, hogy maximum ennyi lesz. Minden átvizsgálást megcsináltak ami a könyvben van original bontatlan Elf olaj volt saját szememmel láttam ahogy bele öntötték. Nagyjából ennyi!
ne tetess, hanem tegyél bele megúszod a munkadíjjat, pollen szűrőt cc 5000 pénzért kapsz+veszel hozzá egy fedelet+2 csavart és ennyi, lentebb be van linkelve a beszerelés is (itt meg tudod hogyan kell megnézni, hogy van -e benne) meg lentebb is írtak erről
vizs: azért ez elég kemény +1 hónapot várni az autóra :(
Hát, scannerem nincs, de a gyári kézikönyvbe, a műszerfal leirásnál volt, hogy a középső gomb a hőmérő kapcsolója, a két szélső meg az óra állító. Lehet elnéztem, majd megnézem újra. (másnem hétvégén lefényképezem, és kiteszem webre)Arra gondoltam, hátha órát kapcsolja át hőmérőre.
Szalont felhívtam, ők azt mondták alapbol nincs benne hőmérő, szal ne keressem. Rákérdeztem a csipogóra, vagy mire, szal a magashangra, ami a műszerfalba van, azt mondták, az be van kötve. A pollenszűrőt elfelejtettem. Az Azure 1.5 dCi ben van pollenszűrő? remélem igen, mert én ősszel meg fogok halni. Pollenszűrő nélkül az M3as minden pihenőhelyén meg kell állnom, mert taknyom nyálam egybefolyik. Valamire nagyon alergiás vagyok ott :((((
Szóval, menjek tetessek bele? Vagy benne van? Honnan tudom meg?
Ja, és igy 560 km megtétele után is azt mondom Isten autó! Féltem tőle, hogy megbánom, és mégiscsak Kalos-t kellett volna vennem, de mostmár el nem cserélném. Még ha ráfizetnének akkor se. Arról nem is beszélve, hogy barátnőm meg is ölne :))
Az átadás elhúzódása miatt telefonon hívtam az Rh-t. Egy kedves hangú hölgy meghallgatott, felírta az adataimat és megígérte, hogy továbbítja a panaszomat. Egy hétig semmi, akkor újra telefonáltam. Megtudtam, hogy felvették a kapcsolatot a kereskedővel. Amikor megkérdeztem, hogy ennek mi értelme volt, hiszen nem a kereskedővel van bajom, hanem azzal, hogy a kocsi nem érkezik a kereskedésbe, az volt a válasz, hogy ez a szokás.
Másnap személyesen kerestem fel őket. A recepciós azzal fogadott, hogy a reklamációs osztályra előre be kell jelentkezni. Ettől függetlenül segítőkész volt, telefonálgatott, persze senki nem vette fel. Többszöri próbálkozás után közölte, hogy mindenki ebédel. Végül egy középvezető felvette a telefont. Azzal kezdte, hogy nem ismeri az ügyet, meg egyébként is költöznek, de ha akaromm mondjam el a gondom. E kedves bevezető után éltem a lehetőséggel. Meglepődésemre annyit mondott, hogy utánanéz. Kb. 15 perc várakozás után lejött a recepcióhoz (kártyás beléptető rendszer van, nem lehet csak úgy bejutni, én csak a recepcióig jutottam). Az illető félig kigombolt ingben, divatos idegen kifejezéseket használva, fölényes stílusban azt ismételgette, hogy várjak. Néhány perces eszmecsere után mégis megígérte, hogy másnap a kereskedésben lesz az autó. Így is lett. Sőt, azt is megígérte, hogy csereautót biztosít az RH költségén, ha mégse jönne meg a kocsi.
A történet vége, hogy egy hónapos csúszás után átvehettük az autót.