in medias res - a probléma: itt van az asztalomon egy lucas üzemanyagszűrő (1.9dti mégane-ból), aminek a teteje szemmel láthatólag - még az előző tulajnál - javítva volt, és most ismét szivárog.
a gyári elég horror, vmi ~50k huf, de talán van esély találni egy épet bontva. szerintetek van rá esély? :) ha igen, hol érdemes megkérdezni? (pár bontót már hívtam - eredménytelenül)
mégane topikban mondták, hogy közületek valaki hallott már utángyártott üzemanyagszűrő-házról. ha így van, kérem, azonnal értesítsen részletekről :-)
(átnéztem az utolsó kb kétezer hozzászólást, de nem találtam erre vonatkozóan semmit)
Szóval azt akarod mondani, hogy ide így is jó? :)Nem is tudom mi lenne, ha elkezdenék visszahívogatni a kocsikat. Bár ha abból indulunk ki, hogy a korábban általunk említett hibákat a szervizek nagytöbbsége nem érzékeli hibának, akkor nincs mit beszélni thaliák esetében a visszahívásokról.
Több fórumos hozzászólás apropóján 60.000-es nagyszervízre a Renault60-hoz vittem a kocsit.
Tapasztalatok:
Bejelentkeztem neten (vasárnap) másnap reggel időpontegyeztetés végett hívtak. Nagyon rugalmasak voltak. Beálltam, meghallgatták az extra kéréseimet, majd azonnal nekiestek.
Olaj, olajszűrő csere, pollenszűrőcsere. Észrevették, hogy hátul kiégett a rendszámtábla világítás izzója. Klíma fertőtlenítés (speciális spray, a maradékot megkaptam a köv. alkalomra). Klíma leengedése (hűtőanyag mérése és a hiányzó mennyiség rátöltése). Gázolajszűrő csere (Clióba 6.000 Ft Thaliába 30.000 Ft mert a Thaliáén van valami vízfigyelő is) Folyadékok ellenőrzése és utántöltése. Fékek tisztítása utánállítása. Futóművizsgálat, futóműállítás (ugye a téli rohadt kátyúk...mondták is, hogy el volt állítódva rendesen). Zöldkártya.
3 óra alatt végeztek, majd tételesen végigmagyarázták a számlát. Gyors, korrekt, szakszerű röviden összefoglalva.
Talán ezért is láttam egy pár RB származású autót is. Asszem legközelebb is hozzájuk viszem.
Szerintem a visszahívásnál az is szempont, hogy hol forgalmazzák az autót.
Míg a Mercedest nyugat-európában használják, addig a Thaliat kelet-európában használják és a hozzáállást ismerve, a francia központnak halvány lila gőze sincs arról, hogy mi is van. Legalábbis magyar oldalról. Hogy a szlovákoknál mi a helyzet? Passz...
Szakvéleményt sokan csinálnak, de amit elfogadnak hivatalosan (bár nekem erre is azt mondták, hogy hülyeség!)azt Igazságügyi Műszaki Szakértői Irodákkal kell készítettni. Ezek minden megyeszékhelyen biztosan vannak (lehet, hogy más városokban is). Ennek az ára 16.000 ft+ÁFA
Tudja valaki, hogy a gépkocsi visszahívásokat mi alapján csinálják? Maguktól rájönnek a hibára, vagy a reklamációk mennyisége alapján kivizsgálják az ügyet?
bezzeg van a más márkáknál is van ilyen csak ott visszahívják és orvosolják a hibát :) sok sok visszahívásos hír van az újságokban is, de legalább azokat visszahívják, viszont a thalicska már nem éppen egy fél éves koncepció, hanem egy szériagyártásos darab, tehát ez vagy nem típus hiba, vagy leszarja a renault, mert visszajelzés már elég érkezhetett a szervízektől az renault felé nem csak mo-ról. és ez a kuplung hiba nem éppen egy "kis" hiba ha tipushiba, reméljük nem az mert vannak elégedett thalicskások is itt a fórumon nem kevesen, és még többen az utakon :)
Ez itt most nagyon OFF lesz, de a múltkor szó volt róla, hogy a kuplungibák miatt vissza kéne hívni a Thaliákat és akkor "elhangzott", hogy más márkáknál bezzeg nincsenek ilyesmi hibák, és hogy csak a Renault.....hát íme:
"Összesen 680 ezer E-osztályos valamint SL Mercedest érint világszerte a szervizakció. A visszahívás oka az SBC fékrendszer meghibásodása.
A jóval több mint félmillió csillagos autót érintő visszahívás oka, az elektrohidraulikus SBC fékrendszer vezérlésének esetleges meghibásodása. Hiba estén a sofőrnek az átlagosnál valamivel hosszabb fékpedálútra és nagyobb erőszükségletre kell számítania, azonban a biztonságos megállás így is biztosított.
A visszahívásban a 2002 március utáni E-osztály, a 2003 márciustól készült E-osztályos kombik, valamint a 2001 októbere után gyártott SL Mercedesek érintettek. Csak Németországban 225 ezer autót hívtak vissza ebből a hibából fakadóan.
A Mercedes adatai szerint az átvizsgált autók két ezrelékénél jelentkezik a hiba, azaz ezer autóból kettőnél. Főként a nagyobb futásteljesítményű autóknál jelentkezett a fékrendszer meghibásodása, így az európai használatban lévő taxik már átestek az ellenőrzésen."
vki nem tudja van már új színes prospektus a thalicskákhoz? mert én még csak a 2003ast láttam, aés azokban még a régi elnevezések meg felszereltségek vannak benne (dynamic, expression stb)
Szerintem semmi probléma nem lehet az Armafilt szűrővel. A honlapjukon az az info van, hogy a szűrők 50%-át exportálják, többek között nagy szűrőgyártóknak, akik csak "átcímkézik". Lehet, hogy te is Armafiltet vettél, csak más körítéssel kb. 2x annyiért.
Az IKR-nél. a cikkszáma CU2945 a brutto ára 3382,- csak rendelni kell, mert nem a profilba vág és nincs raktáron. Kb 2 hét. Bármelyik raktárukban meg lehet rendelni.
Reggel nekem is tiltakozik a nagy gáz ellen,24000km és lassan közeledik az olajcsere, de ha egy kicsit melegszik akkor OK.!!!!!
A szerviz aztat mondta nincs hidrótőke, hagyományos szelephézg állítás van(hogy most pogácsás-e vagy csavaros nemtom).
A 80 pacis intercooleres.
Hideg hang: a 60e szervized mostanában lesz (volt?). Többen említették már, hogy esetleg az olajszűrő is ludas lehet, azzal h. állásában kicsit elejti az olajat hidrotőkéktől, s indítás után kell egy kis idő míg újra megfelelő kenést kap, de részemről ez csak egy ötlet ...
Tisztítóspré:én MOTIP gyártmányút használtam, a cikkszáma 000580 ára kb 1500Ft. Nem tudom hogy a teszkoban lehet-e kapni, mert láttam motip termékeket..
De a pollenszűrőt ha lehet csak jó minőségűt vegyetek. Az armafiltre nem mernék megesküdni... végül is a semminél jobb...
Ha már meglettem szólitva...
Nagy örömömre szolgál hogy ilyen sok látogató kiváncsi a fényképeimre. Ezidáig 209 bekukkantást regisztrált a tár.hu.
A munka érdemi részét Gabocsiga követte el, én csak aszisztáltam hozzá.
Az a baj, hogy erről senki sem tud egyértelmű információt adni. Úgy tudom, hogy az intercooler a 100 lovas dCi-ben van. A váltó tényleg más :( A legnagyobb röhej, hogy a szervizesek is mást mondanak. Ahány ember, annyi verzió.
Ezek után közvetlenül a franciáktól kérdezzem meg? :)) De ahogy elnézegetem a végsebesség különbségét, kénytelen leszek feldolgozni a traumát, hogy marad a 65 LE.
dCi-s társakhoz egy kérdés:
- reggelente télen kb. indítás után 30-40 mp-ig gázadásra iszonyatos hangja volt. ez most előjött nyárra is. a kérdés az lenne, hogy most én vagyok paranoid vagy ez hibajelenség?
A válaszokat köszönöm :)
Amúgy most, hogy elnézegettem a Clio felszereltségeit, opcióként 10e HUF a fed. számítógép. Kérdezem azoktól, akik nálam jobban értenek ehhez: vajon ennyiből ezt ki lehet hozni egy ilyet a Thalia-ra is? Milyen elemekből áll? Aki tud erről információt, kérem tegye be a közösbe :) (Ha már hőmérőt is lehetett varázsolni, bízom benne, hogy erre is van lehetőség :))
Én úgy tudom, hogy a 65 pacis dCi-ben nincs intercooler, a 80 pacisban viszont van, ezt utólag kellene beszerelned. Ráadásul, ha megnézed a Rönyó weblapot, akkor a váltó típusszáma is más. Feltételezem, pontosabban remélem, hogy a motor karakterisztikájához igazítják a váltót is.
Hát most mégegyszer kimentem a garázsba, de bizony a középső gombbal semmi sem állítható. A hőmérséklet kijelzés viszont utólag megoldható. Pollenszűrő viszont gyárilag az eddigi tapasztalatok szerint EGYETLEN THALIÁBAN SINCS.
Leld örömöd a dCi-ben!!! :-)))
Nem, az érdem nem az enyém: Wartburgos (Meganeklub) és Gabocsiga már elkövette a szűrőcsere dokumentálását. Dieselnek már meg is küldtem, ha lesz egy kis ideje, a honlapon is fent lesz. Egy kis kiegészítést vállaltam csak: a szűrőfedél aplikálásának dokumentálását. Ez azonban még várat magára (a 30-as szerviz után), de erre még nem kaptam időpontot :-(((, pedig már majd egy százassal felette vagyok. A fenti útmutató alapján a bátrabbak már lazán meg tudják csinálni. Ha jól látom a beszerzési árakat, lehet hogy jómagam is valami olcsóbb szűrőt veszek majd.