Még egy kis pozitívum.
Ma cseréltünk a férjemmel autót, mivel az övét szervizbe kellett vinni-NEKEM! (nyílván én járatosabb vagyok?). Na szóval. Képzeljétek azt mondta, hogy szívesen elcserélné a ford focusát a thaliára.
Azért még mielőtt bárki felhörrenne, hozzáteszem, hogy rendesen széthajtotta már a kocsiját (1.5 év=124.000km).Persze, hogy jó lenne neki az 1.000 km-es thalia! Azért kiváncsi lennék az ő vezetési stílusa mellett mennyi ideig bírná a thalia.:))))
Tapasztalatai (férjuramé):
"tök jó kis autó!"
Majd megkapja néhány ezer km után is véleményezésre.
Baleset, és hibamentes hétvégét mindenkinek!
itt olvastam korábban, hogy valamelyikőtöket "befenyítették" az elmaradt 15ezres szervíz miatt, végül is kiedrült, hogy jogosan-e? nem emlékszem a sztori végére, én meg már 14k körül járok
Nem akarom elrontani senkinek a kedvet hetvegre, de a kovetkezok derultek ki.
A gyari GY gumikkal sokat mentem dajcslandban es nem volt vele semmi gond, 180-nal sem razott. Aztan vettem kint teligumit, az is jo volt. Itthon visszarakattam(valami pancser budai szerviz) marciusban a nyari GY gumikat es utana vettem eszre hogy raz a kocsi 130-140 korul. Elvittem masik(gumisarok bt) szervizbe, nagyon profik es korrektek. 40-50g !!! eltereseket talaltak a korabbi centirozasban. De az ujabb centirozas utan is raz a kocsi. Teli gumikat es potkereket cserelgettek a kocsin es ugy is leteszteltem autopalyan, tovabbra is raz. Es ha 140-nel uresbe tettem akkor is razott. Ezutan irany vissz a szerviz. Tanacstalanok voltak mitol lehet. Vagyis a diff.-mure tippeltek de veluk nem javittathatom mert meg garancialis. Aztna jottek a tovabbi hibak. Megmutattam a szerelonek hogy uresben ha felporgetem a motort 4-5000rpm fole, akkor folyamatosan valami sercego-csorgo hang hallatszik a kuplungtol, de csak belulrol a kocsibol lehet hallani. Itt jott egy erdekes dolog. Veletlenul be volt kapcsolva a klima, es pont a 4750rpm-es pottynel elkezdett rangatni az auto(allo helyzetben, sebvalto uresben). Ennel magasabb vagy alacsonyabb rpm-nel nem rangatott. Ahogy kikapcsoltuk a klimat, megszunt a rangatas. De nem sikerul osszefuggest talalni a 2 rangatas(140-nel autopalyan, es uresben klimaval) kozott mert 140-nel 5-osben es uresben is rangatott, es uresben 140-nel csak a kerekek forognak, a motor leesik alapjaratra. A klimaval viszont csak 4750-es rpm-nel jott elo a hiba. Ami gyanus az az hogy 140-nel kb ekkora a fordulatszam is.
Ja es emellett talalt a szerelo valami kerrego hangot amikor kezzel forgatta az elso 2 kereket.
A biztonsag kedveert leirattam veluk egy papirra mint fuggetlen szerviz, milyen hibakat talaltam es hetfon mar ezzel megyek a Robert K. krt-i R szervizbe. Az auto(1.4 8v Oasis) 2003 augusztusi. :) / :(
Ha valakinek van mar tapasztalata ezzel kapcsolatban, akkor adjon tippeket, hogy mi lehet hibas.
Sziasztok!
Mereseket vegeztem ma, hogy mennyire hut a klima. Megjegyzem, nekem nem ingadozik a fordulatszam, ha be van kapcsolva akkor felmegy 750-re es ott stagnal.
Meresi korulmenyek:
- az auto (kiralykek) nehany orat a napon volt
- a gyari homero 28 fokot mutatott
- a belterben a szobahomero szerint 41 fok
Felragasztotta a szobahomerot a kozponti levegobordakra, legaramlat kozepre iranyitva, oldalso legutak lezarva.
1. Siman, keringetes nelkul, klima nelkul 2. fokozatban, a homerseklet 37 fokra csokkent es tartosan ott maradt
2. Klima bekapcsolva, keringetessel 5 perc alatt 6 fokos levegot fujt az auto. Nem folytattam a tesztet, de valoszinu, hosszu uton lemegy 5 fok ala.
Meg vagyok elegedve, szerintem jol mukodik.
(Ime meg egy elegedett hozzaszolas, hogy a Thaliasok hetvegere jokedvuek legyenek :)
Mivel nekem is volt hasonló problémám lehet, hogy egy ötletnek ez is jó.
Amikor nálam ilyen tünetek voltak, sok-sok próbálkozás után az a/c relét cserélték. Lehet, hogy hülyeséget mondok, de amennyiben azt feltételezzük, hogy a klíma bekapcsolásával az autó jobban rezeg, és ez a kis rezgések a relét is rezegteti, ami lehet érintkezési hibás. Ezért időnként többet adagol, fordulatszám fel, kevesebbet adagol, fordulatszám le. Legalább is nekem ezt mondták, és utána nem is volt vele baj. Azonnal irány a szerviz!
Most beszéltem a kereskedővel, ahol megrendeltük az autót, náluk előreláthatólag nincs csúszás, június 1-én érkezik meg az autó, és 4-5 munkanap az ügyintézési idejük, tehát elvileg június 7-én meglesz a Thaliánk.
Nem hinném, hogy ilyen futásteljesítmény mellett (5 hónap alatt 13.000 km - gondolom sok országút) indokolt lenne az előírt 30.000-es ciklust lerövidíteni. De ez mindenkinek szíve és pénztárcája joga ...
Te hatvani vagy kornyekbeli vagy? Esetleg van mas hatvan kornyekerol?
Alitolag a renault60 az orszag egyik legdragabb szervize. neked mennyi
lett a vegosszeg?
diesel_uberalles:
A dCi nekem is eleg hangos, de csak kb fel percig. Pedig az enyembe csak
840 km van, es meg nincs egy hetes :) Mondjuk nem volt meg dizel autom,
szal benzineshez kepest feltuno. De nehany masodperc, es mar nem lehet
belulrol megmondani, hogy dizelbe ulok, olyan csondes lesz. Ja es nem
szornyu hang, csak kopog :) Hallani kellene a tiedet, vagy egymas melle
allni es ugy beinditani oket :))
Az Azure 1.5 dCi be pontossan milyen tipusu pollenszurot/fedelet/csavart
kell venni? Es milyen tisztito folyadek kell? Kell egyaltalan? Meg csak
1 hetes a gep, nem hiszem hogy elkoszolodott volna :)
Hol erdemes ezeket megvenni?
Esetleg van valaki, aki nemi munkadij fejeben bevallalja nekem az
atalakitast? nagyon nem ertek az autoszereleshez. Meg egy izzocseret sem
szoktam bevallalni :)
Laja73:
En ma atmentem pesten, full dugo, klima bekapcsolva. Pici erot elvett a
motortol, mert nagyobb gazzal kellett indulni, de ez termeszetes. Az
alapjarat nem nott meg, es nem is ugralt.
Emelkedon picit esik vissza a sebesseg. Mondjuk hozzatennem, hogy nem
engedem 2500 fole a fordulatot, es meg sose volt lenyomva padloig a
gazpedal. lehet ha utanna nyomam, gyorsulna legkondival emelkedon is.
Majd ha benne lesz az 1500 km amit a kezikonyv ir a bejaratashoz :))
bocsi hogy megint én írok, de most ráérek :)
én naponta hivogattam őket pedig csak 1 hetet csúszott. (Renault Hatvan) Rendesek voltak és valószínüleg nem tudták pontosan hogy mikor jön az autó mert az utolsó (nem tudjuk) telefon után 1 órával hívtak föl, hogy itt van az autó (péntek 13 óra). Szombat délelőtt levizsgáztatva átvettem az autót. (Nem kaptam se háromszöget, se szőnyeget ajándékba :( ). Ennél a kereskedésnél Választhatok a RC és a PB között.
Idegesít ez a zörgés.
a radarjelzőkkel kapcsolatban:
Van néhány db újfajra "radar" magyarországon.
Nem sugároz semmilyen jelet. A közeledő/távolodó autó képének változásából (nagyság) kiszámolja a sebességet. Erre csak egyfajta védelmet tudok elképzelni: 50!. Sajnos ez van. És akkor majd jönnek a szakaszmérők. Az meg mégnagyobb szopás.
hali
létezik (nekem 6 éve volt a régi autómpa) egy pager nevű riasztó kiegészítő (adó-vevő). kb 2 km távolságig üzemel. lehet némítva aktiválni általában minden riasztót (pl hosszan nyomod a zárást) és akkor a zsebedben lévő kis dobozka pittyeg ha riaszt az autó. kódolt jelet ad, kicsi a téves riasztás esélye (0%). nekem bevált. a 13. kerületben 2x kergettem meg a tolvajt. Sajna az ablakot azért meg kellett vennem, de a magnó megmaradt.
Jocika
Hali. Nekem is zörög. mindenhol. ma reggel mintha a kuplung kiegyenlítő rugói is zörögtek volna, pedig aki nálam finomabban kezeli a kuplungot az hazudik. Viszont ha ÖMV (ÖEMFAU) dízel startot tankolok akkor megszűnik a csörömpölés gázadásra. Na de nem akarok 250-ért gázolajat venni. Továbbá szerintetek 5.11L/100km 130-as folyamatos tempóval elfogadható fogyasztás (500km-t tetem meg autópályán és ez jött ki.
Köszi Jócika
aza a morgás amit hallasz lehet a motorhűtő ventillátor is, hiszen a klíma bekapcsolásával !!hőmérséklettől függetlenül!! ez beindul. Nézd meg ha nem hiszed. Csak vigyázz a kezedre!
Tényleg? Nekem fokozattól függetlenül mindig felkúszik 800-900ra, és valami még felpörög, gondolom a folyadékot keringeti egy motor (vagy hogy van ez), úgyhogy morog az egész autó
De ezt leszámítva baj nem volt vele, ma viszont rakoncátlan volt. Hát, akkor nem kopogtam elég hangosan a múltkor...:)
Az én autómon problémamentes a klíma. Amikor bekapcsolom olyan érzésem van mintha jönne egy apró széllökés. De az alapjárat stabil 750, a motorerő csökkenés szinte érzékelhetetlen..
Álljon meg a menet! Nem azt mondtuk, hogy más márkánál nincs visszahívás, hanem én céloztam arra, hogy japán márkák esetén feltünően kevés a visszahívás a többihez képest, valamint a franciáknál mintha egy egységgel több lenne, mint az átlag...
Ráadásul a Thalia ára azért annyi amennyi, mert a Kelet Európai régió piacai számára készülnek olcsóbb összeszreléssel, és ahol tudnak az anyagminőségen (pl. kárpitok) spórolnak.
De ezzel a legtöbben tisztában vannak akik Thaliát vesznek...
egy fél órás dugó alatt ma próbáltam ki először úgy igazából a légkondit (eddig is bekapcsoltam néha 5-10 percre kettes fokozaton)
hát ez történt:
- alapjáraton a fordulatszám 750 és 1500 között folyamatosan ugrált, nemegyszer 2000 felé is ment
- az autó úgy ment, mintha csak két henger működött volna
na vajon ez normális-e? amúgy is olyan masszív hangja van a légkondinak, az egész autó beleremeg, ahogy bepörög, nekem meg nincs benne tapasztalatom, gondoltam az ilyen - de a mai jelenségek már beírásra késztettek:)