Nem könnyü feladat. Próbáld meg a neten. egyedi utánfutó gyártóknál. Őnekik van olyan tervezőjük akinek a terveit az NKH elfogadja.Nyilván ki is tudják számolni. Anyagokról kell mübizonylat és a heggesztő minőstett kell hogy legyen. Egyedi tervet fognak beadni ,nem lesz olcsó de hátha bejön. Kölföldi használt behozatalában nem gondolkodsz ?. Nyilván kis darabszámban talán igény is lenne rá.
elnézést h megint csak belepiszkítok a fórumba, de megkérdezhetem, hogy létezik e magyarországon olyan szakember/ cég aki le tud nekem gyártani vizsgával motorhoz utánfutókat? ha van ilyen, akár többet is rendelnék töle(ük)
Szőrmóknak! Sikerült további információkat megtudnod a motor utánfutóról. Sajnos úgy tűnik, hogy csak 1 kerekűt lehet forgalomba helyezni, de nekem az nem megfelelő, ezért kérdezem, hátha te jobban informált vagy. Üdv Peti
Sajna nem.Mivel gyári kapcsolófej nincs motorhoz,az mindig a vizsgabiztostól függ ,hogy elfogadja ,vagy nem.És ha jól emlékszem a motorhoz hozzárendelik a vontatható futót.Pont a máshoz nem jó kapcsolószerkezet miatt. NKH a hivatalos.
koszonom a valaszt. megkerdezhetem, hogy nem tudsz e valami hivatalos forrasrol is? (website, kiadvany barmi ) csak a bekesseg kedveert h tudjak mire hivatkozni.
Minden nagymotor vontathat olyan utánfutót aminek van forgalmia ( vizsgája) .És ezt a forgalmiba be is irják. Kérdezd meg egy vizsgaállomáson ,vagy azNKH-nál.Robogó nem vontathat!
nem tudjátok véletlenül h merre lehet annak pontosan megbízhatóan utánanézni, hogy itthon motor/ robogó vontathat e utánfutót?( meg ha igen akkor mekkorát)
Nagyon megköszönném a helpet, mert bár a keresőbe rágódom egy ideje, nem találtam egyértelmű forrást.
Ez évben utolsó motoros börze! 2009 november 15-én Helyszín: Budapest. XXIII.ker. / Soroksár / Haraszti út 2533. A és M Vámügynöség területén. További információ: Bézi Lajos. 06-70-374-2948 és 06-20-2917828.
Évekkel ezelőtt barátaimmal azt tapasztaltuk, hogy a sokunk által kedvelt motorkerékpár utánfutóról, a Motorkuliról szinte semmilyen szakirodalom nem maradt fenn.
Ez a kecses kis jármű szépségével és praktikumával nem csak a múlt, hanem a jelen közlekedésének is pótolhatatlan kiegészítője. Ezt a kijelentést mi sem bizonyítja jobban, mint az, hogy a több, mint 40 éve készült járműveket nem csak veterán motorkerékpárok vontatják az utakon. Az országban közlekedve többször láthatjuk, hogy különféle „mai” motorkerékpárok vontatmánya is a Motorkuli.
Hogy az eredet és a típus jellemzők tisztázhatóak legyenek, egy lelkes Pannoniás barátommal 2006-ban Motorkuli adatbázis készítéséhez kezdtünk.
Az első lépés az volt, hogy különböző internetes oldalakon, illetve a veterán szaksajtóban közzétettük hirdetésünket, miszerint keressük a Motorkuli tulajdonosokat és megkérjük őket, küldjenek adatokat járműveikről. Örömmel számolhatok be arról, hogy a kezdeményezés sikeres volt. A mai napig 136 Motorkuli került be a „nyilvántartásba”. Ez köszönhető a lelkes tulajdonosoknak illetve a sok kedves ismerősnek, akik börzéken, találkozókon, parkolókban és ki tudja még hol fotózták a kis utánfutókat és juttatták el hozzám a képeket.
Ma már tudjuk, melyik években gyártottak Motorkulit. Tisztázódott, hogy két típusban készítették, a típusok sajátosságai is egyre inkább körvonalazódnak. Nem is gondolná a felületes szemlélő, milyen sok apró eltérés tapasztalható a gumi torziós és a teleszkóp rugózású Motorkulik között.
A tapasztalat szerint a gyártás során emelkedő sorrendben látták el alvázszámmal az elkészült példányokat. Az adatbázis szerint már majdnem pontosan tudjuk (8 db-on belül), hogy melyik alvázszámú volt az utolsó gumi torziós és melyik az első teleszkópos Motorkuli. Megközelítőleg kiderült, mikor váltottak a gyártók az osztott prizmáról az egy darabos háromszög prizmára.
Sajnos még mindig sok a talány, nem minden alkatrész azonosítható be tökéletesen. Ahhoz, hogy az adatbázis még pontosabb, alaposabb lehessen, ismételten megkérek minden Motorkuli tulajdonost (azokat is, akik már küldtek adatot vagy fotót), hogy küldjön járművéről minél alaposabb illetve minél aprólékosabb, részletesebb fényképeket (több irányból, alulról, felülről, belülről és az adattábláról) ! Természetesen az adatbázisból semmiféle olyan információ nem kerül nyilvánosságra, amelyik felfedné a tulajdonosok kilétét.
Sokan megkerestek már olyanok, akik segítséget kértek járművük restaurálásához. Természetesen legjobb tudásom szerint mindenkinek segítettem illetve segítek a jövőben is. A cél az, hogy minél több Motorkulit mentsünk meg a jövő számára.
Elérhetőségeim a www.ringistvan.hu weblapon megtalálhatóak.
Ma nekiálltam az adattábla letakarításának és a denaturált szesz csodát tett. Az avas vastag festékréteget kis dörzsölgetés (szesszel átitatott vattával ) után gond nélkül levitte,úgy hogy az eredeti festéknek semmi gondja nem lett. Próbáld meg te is ezzel a módszerrel.
Köszi, közben megkerestem az embert. 30 a fényezés + a csíkozás, ha fekete. Viszont nekem metál kéne lakkal, az 45 + csíkozás, tehát maradok az itteni fényezőmnél. Az 60, de helyben van.
A fényezés idén készült de Szőke Joe barátom volt a projekt kivitelezője a karosszéria munka az ő érdeme nagyon becsületes munkát végzett olyannyira hogy a most készülő ford taunus kocsimat is hozzá viszem pedig Győr Nagykőrös nem kis táv.
Mikor történt a fényezés (ennyiért) és milyen minőségben? Mert az a 38000 homokolással, fényezéssel, csíkozással nagyon baráti. Annyiért érdekelne az elérhetősége az úriembernek.
NEM CSODÁLOM HOGY VALAMID AZ ENYÉM MELETT VAN MERT NEKED VAN ANNYI MINDENED HOGY VALAMIDNEK A SZÁMA MINDÍG VALAKI MELLÉ ESIK:-))) BIZTOS VALAMELYIK KÉTHENGERESED SZÁMA IS A 21 ESEM MELLÉ KÖZELÉBE... ESIK.
Nem titkolózom senki előtt a vételár 17.000 papírral ( régi forgalmi) tulajdonostól.
Szőke Joe rendkívül precíz ( lemez)munkája Csepzon szaki segítségével ( csere alapon) homokolás festés, csíkozás ( kecskemét Bognár József) 38.000
Saját munkaköltség volt pár óra...és ősz hajszál ( utánnajárás nem számolva.
Hozzáteszem hogy nagy szerencsém volt a vétellel mert teljesen véletlen szereztem róla tudomást. Ja és a gyári vonószerkezettel egyben vettem.
Papírmunka még hátravan, de egyenlőre gyönyörködöm benne. Hiány belsőgumi, illetve a prizma közepéről a kis 3 szög de én kevertem el valahova Apae szaki ígért már egy darabot.
Röviden ennyi Mégegyszer köszönöm a segítséget mindenkinek.
Az adattáblával kapcsolatban: Szerinten nyugodtan műtsd le ée ha ott tartasz hagyományos alu szegecsekkel tedd fel újra. Én a fényezett kulira tettem vissza a külső oldalra ted a kuli gyári fejét, a belsőt nitteld el ( a külső oldalon beszigszalagozott kalapáccsal tarts ellent. Ez a folyamat a alu feliratnál is. A hátsó lámpa már nehezebb mert a búra nagyon könnyen reped én ott is szegeccsel oldottam meg de csalafintán mert belülről azt nem nitteltem el csak egy sziloplaszt szerü anyaggal ragasztottam. Az eredeti adattábla hozzá tartozik szerintem minden egyes "sérülésével" Itt is szeretném a segítséget megköszönni Szőke joe, és Csebzon kollégáknak
Hát az nehéz lesz és főleg drága. A használtautón szokott lenni egy metálbordó 270-ért vagy vmi ilyesmi... Most ez van fenn, műszaki, átírás után máris új rendszámos: