Keresés

Részletes keresés

Törölt nick Creative Commons License 2009.10.12 0 0 32890
Ez sajnos létező folyamat.
És a vége az lesz, hogy addig koncentrálódik a vasút, míg nem maradnak vonalai, csak a nagy büdös bérelt MÁV-székház.
Előzmény: Gulper (32889)
Gulper Creative Commons License 2009.10.11 0 0 32889
Ja, változik a vasút szerepe, koncentrálódnak a feladatai.
Fővonalak, előváros.
Előzmény: v_peti (32888)
v_peti Creative Commons License 2009.10.11 0 0 32888
Pár napja olvastam róla, hogy a mellékvonalak egy részének kampec, de a fővonalakon egyes helyeken sürítés várható. Főleg, ha ITF lesz.
Előzmény: Törölt nick (32880)
rutthin Creative Commons License 2009.10.10 0 0 32887
Ha maradnak akkor lesz velük kapcsolatban pozitív változás, megvalósul a tejes ütemes járatásuk, vagy ez még a jövő zenéje?

De legalább Sm felé javul az eljutás, mert ugye ma csak kettő jön átszállás nélkül Sm-re.

 

Nagyon úgy néz ki, maradnak úgy, ahogy most járnak!

Előzmény: V43 1305 (32878)
Törölt nick Creative Commons License 2009.10.10 0 0 32886
Az átmenő vágány azért maradt ki, mert úgyis megáll minden vonat. A mellékvágányok meg azért, mert már eleve max 40-nel lehet rajtuk közlekedni. Eszükbe sem jutott hogy kicseréljék a rakodóvágányokat 42, a vonatfogadókat meg 48 kg sínre, hogy fel lehessen emelni a tengelyterhelést.

Amíg külön gondolkodik a pályavasút az áruszállító társaságtól, addig az ember ne is várjon fejlődést. Régi mondókám: ha valódi regionális vasút lenne, saját hatáskörében a pályafenntartással, áruszállítással, stb-vel, akkor hónapokon belül felemelné a tengelyterhelést, hisz elemi érdeke fűződne hozzá. Pláne hogy ha az útépítési követ is vasúton tudná fogadni Csongrád 21 t tengelyterheléssel, Szergejjel Szolnok-Szentes felől.
Álom, álom, édes álom...
Előzmény: VT22 (32885)
VT22 Creative Commons License 2009.10.10 0 0 32885
De tudtommal a nyíltvonalon tovább haladtak a síncserével és cs.alsóig 48-as. Miért maradt ki az állomás?
Előzmény: looksharp (32883)
Törölt nick Creative Commons License 2009.10.10 0 0 32884
...melyekre tudvalévő, hogy nem rendszeres (értsd: nem mindennap többszöri, hanem pl heti kétszeri) használat mellett 5 km/óra sebességgel 20 t tengelyterhelés alkalmazható. Egyébként is, meddig tartana kicserélni kézi erővel 48-asra? Semeddig:)
Előzmény: looksharp (32883)
looksharp Creative Commons License 2009.10.10 0 0 32883
Ne felejtsd el, hogy Csongrád állomás minden vágánya 34,5 kg-os "c" sínekből van...
Előzmény: VT22 (32875)
hmsoft Creative Commons License 2009.10.10 0 0 32882
Tetszik a cikk végében szereplő megállapítás, a reflektorfényben lévő közlekedéspolitikustól:
"Nem az a perdöntő, nem az a mérvadó, hogy ma hányan utaznak a lepusztult megbízhatatlan járatokon. Hanem az, hogy megfelelő menetrend és elfogadható szolgáltatás mellett, hányan választanák a közösségi közlekedést az egyéni közlekedés helyett”

Más szavakkal: nem az a perdöntő, hogy a nagynéném most nem gurul, hanem az, hogy ha kereke lenne, akkor gurulna. És ezzel nincs is semmi baj, hiszen felállítható olyan feltételrendszer, amely, ha teljesülne, akkor a nagynéném gurulni kezdene, és ugyanígy felállítható az a feltételrendszer, amely mellett a közösségi közlekedést többen választanák az egyéni helyett. De álljunk csak meg egy pillanatra: Fónagy úr nem ezt mondta. Hanem azt, hogy "megfelelő menetrend és elfogadható szolgáltatás mellett, hányan választanák". A megfelelő menetrend és elfogadható szolgáltatás iszonyú konkrét fogalmak, és ha még a végére odabiggyesztjük a "többen" helyett a "hányan"-t, akkor aztán végképp sokat mondtunk. De ezzel sincs semmi baj, sőt, a mondat tanulnivaló. Mert ha valakit az egész magasról nem érdekel, az a második mondat elhangzása után legfeljebb úgy reagál, hogy "- Na, tessék, hányan?". Aki azonban érzelmi szálakkal kötődik a közösségi közlekedéshez, a "megfelelő menetrend és elfogadható szolgáltatás" kifejezés mögött konkrét tartalmat vízonál, és a "hányan választanák" szavakat alkotó pixelek pedig, amint eljutnak az agyba, a "többen választanák" értelmet nyerik. A két mondat pedig akkor teljesíti feladatát, ha elég sok olyan embert találni, akiknél a leírt értelmezési folyamat végbemegy.

hm
Előzmény: v_peti (32877)
sörösgigant Creative Commons License 2009.10.10 0 0 32881
Mint mindíg,mostanában pedig főleg.....
Előzmény: Törölt nick (32880)
Törölt nick Creative Commons License 2009.10.10 0 0 32880
Ja megmaradnak és sűrűsödnek, mert az állam oly bőkezű mostanság az ő vasútjával..............
Előzmény: v_peti (32879)
v_peti Creative Commons License 2009.10.10 0 0 32879
A személyek is megmaradnak remélem, és sűrűsödnek, mert igény lenne rá!
Előzmény: V43 1305 (32878)
V43 1305 Creative Commons License 2009.10.10 0 0 32878

Nem tudom, honnan vannak ezek az infóid, de nem kell megijedni, maradnak a gyorsok a 10-es vonalon!

Gondolj bele, hogy ezek viszonylatát busszal mégis hogyan lehetne lefedni?

Ha maradnak akkor lesz velük kapcsolatban pozitív változás, megvalósul a tejes ütemes járatásuk, vagy ez még a jövő zenéje?

De legalább Sm felé javul az eljutás, mert ugye ma csak kettő jön átszállás nélkül Sm-re.

Előzmény: rutthin (32844)
v_peti Creative Commons License 2009.10.10 0 0 32877
Pár napja mintha azt mondták volna, hogy mégsem a regionális tanácsok, hanem a minisztérium dönt az idén még.

Amúgy a 2xxx km borzasztóan kevés. Ca. 4000 km-en kéne állami vasút, és csak a többin regionális.
Előzmény: f_k (32858)
koller andor Creative Commons License 2009.10.09 0 0 32876
Arról volt szó, hogy miért csak Szentesen kerül vagonba az áru.

Egyébként igazad van, az elmúlt években kinyert anyagokból egész jó mellékvonali hálózatot lehetett volna építeni.
Előzmény: VT22 (32875)
VT22 Creative Commons License 2009.10.09 0 0 32875
A mostani mefisítésben eltapsolt pénzből 21 tonnára lehetett volna fejleszteni, ráadásul hegyekben áll az anyag mindenhol. Avagy a pft elért volna az évenkénti párszáz méteres síncserével is fábiánig mára, ha nem szervezik ki...

(Ez olyan "mi lett volna ha", lehet még így is 12 tonna lenne, mert lustaságból nem emelik fel. Szentes-Csongrád közül is kikerültek az I sínek, lehetne 21 tonna, mégis csak 18,5.)
Előzmény: koller andor (32874)
koller andor Creative Commons License 2009.10.09 0 0 32874
Tudod te nagyon jól. Szerencsére van itt az irodában árufuvarozási térkép.
"A" vonalosztályúnak jelöli (max 16 tonna) - de tartok tőle, hogy a valóságban csak 12.
Előzmény: Törölt nick (32872)
Törölt nick Creative Commons License 2009.10.09 0 0 32873
Csak halkan jegyzem meg, h az elbontása előtt a Békéscsaba-Békés szakaszt teljesen modernizálták. Mellesleg a forgalom ott ma is nagy több mint 60 járatpár busz van Békéscsaba és Békés között. Az pedig elég tekintélyes mennyiség. A reggeli csúcsban nem ritkák az egymás seggében araszoló buszok, és még 2000-2004 között mikor suliba jártam rendszeres volt a heringjárat is délelőtt és délután is.
Előzmény: Törölt nick (32869)
Törölt nick Creative Commons License 2009.10.09 0 0 32872
Nem tudom. Kérdezd meg olyan embertől aki ismerős arrafelé:)
Előzmény: koller andor (32871)
koller andor Creative Commons License 2009.10.09 0 0 32871
:-))

Szentes-Orosháza.
Előzmény: Törölt nick (32870)
Törölt nick Creative Commons License 2009.10.09 0 0 32870
Merrefelé?
Előzmény: koller andor (32868)
Törölt nick Creative Commons License 2009.10.09 0 0 32869
A mezőhegyesi kisvasúti hálózat érdekessége volt, hogy az általad leírt fajta istállóvágányok be voltak kötve a kisvasút hálózatába. Sőt az egész össze volt kötve a békéscsabai hálózattal, az meg a sarkadi hálózattal, mint már említettem. Fél Békés-megye be volt hálózva kisvasúttal, úgy, hogy minden majorba, üzembe, gyárba, falvakba bevezetett.
Alapvetően jó rendszer volt, de 1960-ban kettévágták azzal, hogy a közepéből 10 km hosszúságú szakaszt (Békéscsaba-Békés) ami egyébként a legnagyobb forgalmú is volt, elbontottak.
Utána sorban megszűntek a vonalak:
1962: Békés-Vésztő, Ludad-Vizesfás
1967: Rákóczitelep-Gyopárosfürdő-Orosháza-Pusztaföldvár
1968-71: Sarkadi hálózat
1969: Pusztaföldvár-Mezőkovácsháza
1971: Békéscsaba-Békéssámson
1969-73: Mezőhegyes környékén több kisebb vonal
1974: Mezőkovácsháza-Dombiratos
1975. dec. 31-én az utolsó szakasz is: Mezőhegyes-Battonya-Dombiratos-Lökösháza
Előzmény: sörösgigant (32866)
koller andor Creative Commons License 2009.10.09 0 0 32868
Mekkora a tengelyterhelés arrafelé?
Előzmény: Törölt nick (32867)
Törölt nick Creative Commons License 2009.10.09 0 0 32867
Nem jó a kérdés.
Helyes kérdésfeltevés: ki a felelős azért, hogy országos közforgalmú vasúton olyan gyászosan alacsony a tengelyterhelés?
(ugyanazt fogalmaztam meg, mint az az olvtárs, aki megkérdezte: miért a vasútvállalatokkal fizettetik meg a korszerűtlen pályák miatti kerülő útirányokat?)
Előzmény: koller andor (32862)
sörösgigant Creative Commons License 2009.10.09 0 0 32866
Az hogy az említett békési kisvasúton voltak trágya mellékvágányok attól nem biztos hogy szállítottak a vonalon,hacsak nem ősszel ki a földekre....Akkoriban,sőt később is a TSZ istállókban középen húzódott minden épületben egy-egy vágány ami a trágyatelepre vezetett ki.Ugyanis egy szabvány istállóban a reggeli ágyneműcsere után annyi"szennyes"képződött hogy másképp nem bírtak volna vele a"szobaleányok"Ilyen TSZ kisvasutak sokfelé léteztek,pl a S.szobi kolhozban is,de ott még a gatterfűrész üzemben is volt vágányzat.
Előzmény: Golaz (32865)
Golaz Creative Commons License 2009.10.09 0 0 32865
>Összefoglalás: anno (1950-es évek) nem volt annyira "eldugva" a vasút a nagyközönség elől, hogy az embereknek a sínekről az jusson eszébe: "Ja, igen, ott a falutól több kilométerre, ott, ahol a madár se jár".

Itt sincs annyira eldugva, ennek ellenére nem hiszem, hogy tömegek utaznának vonattal.
http://www.photorail.com/phr2-le%20concesse/images/fdc/m2232-090402cocosenzacasali.jpg

Az 1950 - es években külön probléma volt a GV - kel, hogy elműködgetett, meg volt valami fejlesztés, kiváltották a gőzmozdonyokat, de semmi igazi vasúti/helyváltoztató funkciója nem volt, csak most már C50 döcögött ugyanolyan lassan, 100 éves, mindenféle kézzel megpakolt mindenféle vacak kocsival, meg kályhafűtéses kocsikban utaztak az emberek, csigalassúsággal vánszorgott a pusztában az egész. A dízelesítés az fontos volt, mert kevés volt a szén, és ezért, hogy kiváltsák a szenet, gyorsan vettek dízelmozdonyokat.

De motorkocsikat már nem, csak a Gyermekvasútra készültek el az új motorkocsik, utána már nem volt érdekes. Képzelem, hogy az 1960 - as években, amikor sok álmodozás volt a MÁV-nál is, mit szóltak volna, ha valaki azt mondja, hogy akkor most vegyünk egy ilyet http://www.photorail.com/phr2-le%20concesse/images/fal/ra1003-150595potenzascalo%20copia.jpg. Hülyének nézték volna az illetőt. A nem MÁV tulajdonú kisvasutaknál meg aztán pláne.

Sajnos az volt a gond, hogy nem volt hosszútávú, értelmes koncepció. Az volt a feladat, hogy akkor most szállítsuk a trágyát olcsón Kaszaperről Tótkomlósra. Ha már nem trágyát kellett szállítani, akkor már megállt a tudomány és senki nem is gondolt arra, hogy egyáltalán bekövetkezhet, hogy egyszer majd nem trágyát kell szállítani. Ez nagyon jellemző volt a szocialista gazdaságirányításra.
Előzmény: Törölt nick (32851)
hmsoft Creative Commons License 2009.10.09 0 0 32864
fedvény: sikerült = sikerül, a múlt időnél sajna még nem tartunk...
Előzmény: hmsoft (32863)
hmsoft Creative Commons License 2009.10.09 0 0 32863
Ott az "is" szócska. Mit takar? Még miket tartalmaz a te definíciód?

Majd kifejtem, most nem vagyok "hosszú gondolatokhoz öltözve". :)

(Vagy inkább készüljön belőle egy tanulmány? Hátha sikerült valakivel megrendeltetnem, jó sok milláért. :))) )

hm
Előzmény: Törölt nick (32861)
koller andor Creative Commons License 2009.10.09 0 0 32862
Mekkora a tengelyterhelés arrafelé?
Előzmény: Törölt nick (32848)
Törölt nick Creative Commons License 2009.10.09 0 0 32861
"...amely a lenti háromból is tartalmaz %-okat."

Ott az "is" szócska. Mit takar? Még miket tartalmaz a te definíciód?
Előzmény: hmsoft (32857)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!