A VW konszern gyári navigációival, térkép szoftvereivel kapcsolatos kérdések és válaszok topicja.
Jöhet bármilyen téma, ami a címben szereplő készülékekkel kapcsolatos!
Vevőjelöltekkel Dunát lehet rekeszteni, konkrét vevő azonban egy szál se! 8)
Alapvetően ma már a gyári megoldások is elég jó áron elérhetőek, még így az elszállt forinttal is!
Az pedig mindenképpen mellettük szól, hogy tudnak jópár autóspecifikus funkciót, amit az utángyártottak nem. Vagy például sokkal szebb a kijelzőjük (mármint joobban látható, jobb a felbontás, stb...).
Egyrészt az elszálló árfolyam is beleszólt a döntésbe, de inkább az a gond vele, hogy a kutyának sem kellett, pedig ultrajó ára volt.
Itt is volt például olyan kolléga, aki inkább kifizetett 40ezerrel többet egy másik (szintén kínában gyártott) típusért, amiből még például az analóg tv adások vételére alkalmas tuner is hiányzik...
Jelzem, nincs ezzel semmi problémám, mindenkinek szíve-joga arra költeni a pénzét, amire csak jónak látja!
Jellemzően az én készülékeim nehezebben mentek el, mint, ahogy én azt gondoltam, pedig árban senki sem tudott versenyképesebbet mondani. Ha pedig ennyiért sem vitték, mint a cukrot, akkor drágábban beszerezhetővel minek szenvedjek? Ez a rövid lényege a dolognak.
Érdekességként: A Fáy utcában megjelet egy Zenec bemutatóállvány.... Amellett, hogy szánalmas a 238. fénymásolatról készített fénymásolt és kissé gyűrött szórólap/leírás/használati, még az ára is bombasztikus... Valami gagyi régebbi verzióért, amiben NINCS navigáció, csak egy külső kártyaolvasó doboz csatlakoztatásával (nem túl kompakt), és tv tuner sem (semmilyen, de az is csatlakoztatható hozzá, szintén "olcsón"), mindössze "300 körül"-i összeget mernek kérni. Konkrét árlistát, vagy árat nem kaptam...
A dolog pikantériája, hogy ebből az ócskaságból is többet adnak el szerintem, mint én a nagyságrendekkel jobb készülékből, kevesebb, mint féláron. És attól tartok, hogy ez nem marketing kérdése, hanem inkább emberi butaság. 8)
Megjelent egy új gyári navigció a VW palettáján! Ezt az RNS 300 utódjának szánják, ezért a neve is RNS 310 lett. A legszembetűnőbb különbség, hogy már ez is színes és érintőképernyős, bár azért jóval kisebb, mint az RNS 510-é. Talán egy kicsivel lehet nagyobb, így első ránézésre, mint a régebbi MFD1 navik 4:3 arányú képernyője.
Természetesen ennek is van már sd-kártya olvasója, illetve az előlapján egy aux-in bemenet is.
Mivel az 510-es alá pozícionálták (gondolom árban is), ezért ez "csak" cd alapú térképekkel üzemel, azaz komplett európa lemez biztosan nem lesz hozzá, illetve ennek alapján dvd filmek nézésre sem lesz lehetőség. Viszont nem csúnya, és egészen jó alternatívája lehet az olcsóbb, de nem gyári naviknak. Mert ugye azért ez minőségében és funkcióit is tekintve jobb azoknál!
Tudnál nekem infot küldeni erről az RNS 500-ról mondjuk a mailemre, mit tud, mennyi az ára, Octavia-ba berakható-e, vagy kell hozzá beépítő keret? Tudja-e a rádiója az RDS-t? iGo fut-e rajta, mennyire pontos stb...
Letölteni nem tudom honnan lehet (remélem sehonnan...), de megveheted hozzá a cd-t közvetlenül a Blaupunkttól ~150 euróért, vagy az e-bay-en használtan kb ennek az összegnek a feléért.
Amúgy rajta van Magyarország mellett még Csehország, Litvánia, Észtország, Lengyelország, Szlovákia, Szlovénia, Lettország.
P.
u.i.: Ha netán szeretnél nagy, színes kijelzős, gyári navit (RNS 500) térképpel, szólj, mert abban tudok segíteni!
Hogy őszinte legyek, nem vagyok híve az írt lemezeknek, semmilyen szinten sem, úgyhogy ebben a kérdésben biztosan nem tudok segíteni.
Nagyon nagy ívben kerülöm a másolt cd-ket, dvd-ket, legyen szó akár zenei, akár térkép, akár film élményt tartalmazó lemezről.
Nem sznobériából veszem meg az eredetit, hanem mert ezekkel nem utolsó sorban sosem lehet bajom, másrészt elsődlegesen nekem a minőség fontos. Szeretem, ha megvan a borító, ha az összes felirat és extra rajta van egy film dvd-n, stb, stb...
Attól, hogy valami eredeti, még nem feltétlenül lesz nagyságrendekkel drágább. Ráadásul használtan is lehet kapni eredeti dolgokat, szinte gombokért....
Éppenséggel az én boltomat nem rontod, mert a helyzet az, hogy, ha 800 euróért kapsz Columbust, akkor 18ezerrel tudod beszerezni drágábban, mint én, ha pedig 850-ért, akkor 33ezerrel kerül többe Nálad.
Ráadásul az általam legutóbb megadott ár 1 darabra vonatkozik, viszont, ahogy írtam korábban (konkrétan Neked válaszolva egy kérdésedre), nekem is olcsóbban szállítanak, ha több készülékről van szó egyszerre.
Szóval értem én, hogy nem muszáj tőlem vásárolni, de momentán úgy néz ki, hogy mégis csak sokat lehet spórolni az én forrásomból beszerzett navikkal. 8)
Nekem sem adtak rögtön ilyen árakat, én is már több, mint két és fél éve vásárolgatok rendszeresen erről a helyről, ezért kapom ennyiért.
Leírom konkrétan én is szívesen: nekem, ha egynél több Columbust rendelek, 720 euróért szállítják. Azért ez már tetemes különbség a 800-850-eurós akciós árhoz képest (25-40e Ft). Ráadásul 5 nappal ezelőtt is ugyanez volt a helyzet, és akkor is ezt írtam.
A DVB-H nekem eddig tetszik (m1/m2/duna/duna2/atv/hírtv eddig, remélem ugyanilyen ütemben bővül tovább, és itt a városban teljesen jól működik)! Gondolom a rádió sem lesz szarabb.
Ahogy megyek az Hungárián a Hős utca felöl a Kerepesi felé. A lámpa közelében szar lesz a rádió. De annyira nem érdemes vele foglalkozni, eddig egy rádióm sem volt 100-as. A digitális adást várom már, az talán megoldja.
Köszi a választ. Megpróbálok még utána nézni, de nagyon nem dobtál fel. Igaz eddig minden autómban gond volt a rádiókkal (egyik sem volt olcsó gagyi), vagy Mo-on elég szar a vétel.
A gyári rádiók van, hogy nagyságrendekkel jobbak szoktak lenni, mint az utólag kaphatóak. Ezeknél a készülékeknél már eleve 2 darab antenna kábel van csatlakoztatva, míg, ha beraksz egy másik nem gyári rádiót, akkor csak az egyiket fogod tudni használni (ráadásul azt is csak adapterrel, ha mondjuk a kenwoodot választod (de beépítő keret is kell majd))!
Valami külső erősítők is vannak elvileg a tetőkárpit és a tető között, amik olyannyira jók, hogy jetta/passat tipusoknak nincs is külső antennájuk, pedig a hátsó ablak fűtőszálai sem segítenek be (korábban úgy tudtam, hogy igen, de utánanéztem, és nincs antennaszál közöttük).
Általánosságban elmondható, hogy pl a juventus-nak valahol Paks környékén kell megszűnnie egy gyári rádióval, pedig az az adó ott hivatalosan nem is sugároz és sem a pesti, sem a siófoki adójuk nem ér el odáig. Míg más készüléket használva Pest után nem sokkal agyő ennek a csatornának.
A sláger országos rádió, és tapasztalataim szerint a Tatabánya környéki hegyek-völgyek takarásán kívül szinte mindehol fogható kiválóan, pláne a Hungária körúton.
Amúgy a kérdésedre konkrétan nem tudom a választ, tehát nem ismerem a vételi érzékenységét a rádiódnak.
A fentiek is "csak" tapasztalatok, a 100ezer km/év futásteljesítmény és nagyon sok rádió használata alapján...