Tibor, kituno munka!
Ha minden igaz hetfore nekem is megjon a szurofedelem.
Amit erdekesnek talalok, hogy a szuro kulso csomagolasan Armaflit-et ir, maga a szuro Clean markaju. Nalunk igy egyenesen Clean-nev alatt aruljak, meg eredetibb :) Clean csomagolasban.
Szia dh00.
Az en kuplungomnal ket problema volt (van?).
1. dieseles hang
2. nyikorog a pedal felengedesenel
Dieseles hang reklamaciora kicsereltek a kuplung tarcsat ... dieseles hang megszunt. Viszont mint emlitettem, a vadi uj tarcsan is rezegtek a rugok rendesen, igy valoszinu a hang majd ujra jelentkezik. Ember a laban aki azokkal az acel rugokkal valamit tud csinalni igy "muhelyileg", koho nelkul, hogy ne rezegjenek.
A nyikorgasra alkalmaztam a diozsirozast es elmult; sajnos ez eleg hamar ujra megjelenik.
Osszegezve: tarcsa cserevel megszunt a dieseles hang, ebbol azt a kovetkeztetest vonom le, hogy az volt a hibas. Diozsirozastol nem nyikorog, ugyancsak, ez a hibas. Mindkettonel jelen voltam, nem lehet, hogy csak mondtak es mas tortent.
Megjegyzem, nalam nem rangatott indulasnal az auto, ez a harmadik kuplungos jelenseg amirol meg tudok.
Amit irtam annyit arultak el a szervizben. De ha te is ide viszed ahol nekem utoljara javitottak, valoszinu tudni fogjak hova kell nyulni. A razas szerencsere csak centirozasi hiba volt. Valoszinu ahol voltam futomuszervizben, nem volt jol beallitva a centirozo. De majd csak holnap tudom kiprobalni hogy nem raz-e. Uresben felporgetve a motort nem ereztem hogy klimaval razott volna. Lehet hogy az is a kuplungtol jott. Par nap es irom a tapasztalatokat.
ha tényleg ez lesz a zörgő-akadozó kuplungra
a megoldás, akkor viszont pontosan tudnunk kellene, hogy mit is csináltak a kocsin, ha megkérdeznéd (vagy leírnád ha emléxel) ponotssan. A rázással mi a helyzet a klímással és a futas közbenivel?
Elf olajat, Pruflux olajszűrőt, Valeo ablaktörlőt pedig a FridCar Kft. Jász utca valahány szám alatt lehet jó áron kapni.
Megtaláltam a XIII kerületi bolt szórólapját.
Citroen-Peugeut-Renault autóalkatrész szakbolt
Katona József u. 24.
T: 339-8207 M: 30 9425-297
Itt vettem gyári Renault dízel üzemanyagszűrőt 7e Ft-ért.
Hi V__tibor! és Mindenki!
Nagyon jók a képek, tanulságossak, szerény személyem most filózik azon, hogyan lehetne egy pollenszűrőt beépíteni a nem klímás kocsikhoz is.
Saját hülyeségem miatt nem irtam fel a multkor, hogy hol lehet nagyfaluban ELF olajat,Gázolajszűrőt,motorolajszűrőt venni(a levegőszűrő címe már megvan:-) ) ha valakinek megvannak a fenti címek írja meg, köszi.
Aki kuplung javittatassal szivott sokat eredmeny nelkul annak jo hirem van. A pancser del pesti R szerviz utan(3 alkalom) vegul elvittem a Robert K. krt-i R szervizbe. Sokkal korrektebbek voltak. A lenyeg hogy ugy nez ki holnap atvehetem az autot, de azt mondtak majd csak nalam derul ki 1-2 honap alatt hogy veglegesen megoldottak-e a problemat. En 90% eselyt adok nekik. Magas fordulatszamnal a kuplung tarcsak rugoi csorogtek, elharitottak valahogy ezt a hibat is. De a lenyeg hogy semmit nem zsirozgattak a kuplung dional es karnal, hanem szetkaptak a valtot es azt mondtak hogy a nyeles tengelynel meg valami csapagynal volt problema, nem volt semmi kenes rajta. A szelepfedel tomites cseret(sajnos eleg olajos volt a motor tetejenel, nem tudom de ez 9 honaposan nem tul korai???) elfelejtettek megcsinalni, ezert holnap reggel kapom csak meg a kocsit. Kaptam csereautonak egy twingot. Nagyon nem birom ezt az autot. Noknek lehet hogy jo, de nem tudom hany pasi kepes ezzel jarni. A sipcsontom szetveri a radio sarka, a pedalok olyan szukek hogy alig fer el a labam. Clionak jobban orultem volna, legalabb erre az 1 napra. Mindezt leszamitva a szerviz nagyon korrekt es nem nezik hulyenek(pl. del pesti R szerviz) az embert azert mert a gari miatt ingyen javitjak a kocsit.
Az igazi teszt hetvegen indul, de remelem pozitiv dolgokrol szamolhatok majd be. A lenyeg, ha ez vegleg megoldodott nalam(par het alatt kiderul), akkor ti se hagyjatok zsiroztatni a kuplung diot. Ja es ha jol ereztem az 1-2 perces proba alatt, megszunt a kopogo dizel hang is. Bar ezt mar korabban is hallottam, hogy a nyeles tengely okozhat ilyen kopogo hangot. Remelem most mar egy darabig nem kell szerviz kozelebe mennem mert eleget voltam.
Nádithalicska! A mért adataid alapján ez nem NTC termisztor, hanem PTC (NTC-vel fordított hőmérsékletfüggése van), ha egyáltalán ilyen kicsi ellenállás változással annak lehet nevezni. Zalaegerszegen biztos be lehet szerezni a megfelelő NTC-t (25 fokon 2,2 kohm-os, kódja 2322 640 ... kezdetű, lehet pl. Philips vagy BCC gyártmányú). Mostanában nemigen járok Zeg felé
Wartburgos! Köszi! Állunk elébe! :-)) ui.: Kopi invitált olaszba, kacérkodtunk is vele, de már be voltunk táblázva ... :-((
Mzdude! Ne aggódj, hogy nem teknősbékád van (copiright totalcar), más is van - legalábbis volt - itt (nem is olyan OFF!!!) Clioval. :-))
Zsolta dCi! Köszi! :-))
Nagya! Holnap tervezem feladni Neked a CD-t, bocs, kicsit megkéstem vele ...
Most megyek jubilálni (ez volt az 500. hsz-em röpke két év alatt), fogom a sörömet s leülök a tv elé, hátha látok egy kis láblabdázást ... :-))))
Gratulálok a fényképekhez, nagyon jók és érthetőek lettek. Lehet hogy nekem is Tháliát kellene vegyek :-)) Ezek után kedvet kaptam hozzá:-))
Üdv. Wartburgos
Azthiszem a képek alapján egyszerű a szűrőcsere.
Más:
Nagy pofával bementem a helyi kereskedőhöz termisztert venni.Szuper módon adott egy vízálló,és egy nem vízálló vlátozatot.
Jött a próba.Mint Te a kondit én a termisztert dugtam az aljzatba.Kemény 31 fokot mutatott mindjárt.Aztán ott is maradt.Ma méricskéltem de szerintem a kereskedő át..szott,ugyanis 25 fokon 2 Kohm a fagyasztóban meg 1.425 kohm.Hogy mi a fenét sózhatott rám?Ellentétes karakterisztika?
Mi a véleményed?
Üdv! Nádi
Ne aggódj értem. Ugyanúgy benzinkútnál tankolok mint te. Csak nekem van ismeretségem. Ugyanazt a gázolajat tankolod te is amit én csak te nem tudsz róla. Ha az enyém beszarik akkor rajtam kivül nagyon sokan megszívják. Nem akarom itt elmagyarázni de ha mélyen elgondolkozol akkor szerintem érted a lényeget.
Feltettem az utastérszűrő (pollenszűrő) műveleteit - egyelőre csak mechanikai tisztítás kíséretében. Mivel a 30000-es szervizen nem cseréltek levegőszűrőt, azt is ledokumentáltam:
Nem blöffölt, csak beindította a motort, amit a márkaszervíz 600 ezres + munkadíjjas számlával csinált volna meg. Közben frissítettük a történetet, nem adagoló hanem csak találgattak a szervízben mindjárt a fenti árat közölve, a szaki szerint pedig a befecskendező szelep(ek) ragadtak le és több spricc volt nem csak egy. Én két éve az öreg Fordomba próbáltam életembe először hidegindítót alkalmazni, de csak azt értem el, hogy a levegő szívócsövem szétrobbant. Vakartam a fejemet de most már meg sem merném próbálni.
Helló Mindenkinek!
Szerintem a szaki blöffölt! A légszűrőbe befecskendezett spray az életbe nem fog az adagoló szerkezetével találkozni!
De a végeredmény jó! -És ez a lényeg!
"hogy kútnál is tankolsz 150 Ft.-os gázolajat csak neked már rendes áron adják"
hát azért faterom 20évig volt benzinkutas :) de sikerült neki is olyan dízelre szert tenni olcsón, hogy vízezett volt, persze ez csak 1 idő után derült ki... olajszűrő csere+ adagolótisztítás
egyébként kútfüggő az üzemanyag is, de fele akkora a rizikó is, persze ha biztos az üzemanyag forrás akkor miért ne?
Ez sajnos nem OFF :-(((
Még jó, hogy van otthon egy ilyen féktisztító spray-om :-)
Egyet viszont nem értek: a légszűrő bemenetnek mi köze az adagoló leragadás feloldásához? Remélem nem kell alkalmaznom ...
Kollégám szintén dCi motoros autója (nem Thália) egyik reggel azt mondta "Nem indulok!". Szervíz (márka!) közölte bedöglött az adagoló csere 500 000 körül. Már nem garanciális. Tankolás mindíg kútnál összesen 18 ezer km-en keresztül. Harakiri meg minden, majd minden mindegy alapon ismerős ismerőse másik szervízből jelentkezett megnézné. Eredmény: valamilyen féktisztító folyadék spray légszűrőbe egy spricc majd utána indítás és motor megy. Ha nem látom en sem hiszem el. Tanulság sok van de egyik ezek közül az hogy lehet hogy kútnál is tankolsz 150 Ft.-os gázolajat csak neked már rendes áron adják. No meg a márkaszervízek hozzáállásáról is lehetne anekdótázni. Szaki szerint letapadt valami az adagolóban és ilyent már máskor is szoktak csinálni.
Addig, amíg a 150 Ft-os gázolaj be nem teszi a kulcsot. Erre az egyre (az gázolaj minőségére) nagyon érzékeny a dCi. Volt már szervizben komplett üza.rendszer cserés eset emiatt (cirka 600 rugó).
Nekem kezdetek óta van gyári kerékőr (lásd lentebb:zsuga666)és kerekenként 2-2 műa. pánt. Eddig bejött, pedig lakótelepen, két ház közötti sötét, és nem zárt udvaron áll. (Két autóval odébb már loptak le 4 kereket, az autót meg simán letették a földre, bakolás nélkül.) Igaz, már mind a 4 tárcsát sikerült megjárdázni, így a jelölésük egyedi, meg nem is oly kívánatosak már.
Na megvolt az első tankolás. 46 liter 1075 km ez ugye 4,28. Ebből 60% város a többi közut. Isten tartsa meg a renault mérnökeinek jó szokását. Csak igy tovább. Ja és mindezt 150 Ft-os gázolajjal. Ebben az autóban a motor a legjobb.