Léteznek a gyári rádiók helyére beépíthető, a gyárinál olcsóbb, nagyobb tudású és egyszerűbb kezelésű készülékek. Vajon miben jobbak, miben rosszabbak?
A gyári beállítás visszaállítását javasolja, és az SWC funkciók rögzítését, majd a kikapcsolás utáni ellenőrzést, de a küldött kód nem biztosítja a setup-ba történő belépést!?
Nálam más a menü kinézete, ha bemegyek steering wheel setting-be, és resetelem, majd ismét "megtanítom" és mentem, akkor egy darabig jó, majd ismét "elfelejti" gondolom ezért írta a kinai hogy menjek a factori setup-ba és ott tanítsam meg, (SWC menü) bár lehet rosszúl gondolom?
A kormánytávirányító beállítása végett eddig egyik készülék esetében sem kellett kód stb.
A menüben megtalálható az ikon. Be kell lépni, beállítani, s legfeljebb megerősíteni. Erre két készülékemet említem példaként (1. sz. kép EinCar; 2 sz. kép FUNROVER), de a korábban linkelt videókban is biztos benne van (nem ellenőriztem!).
Ha nincs gond a fejegységgel, akkor annak működnie kell!
Elnézést, de a korábbi kocsi specifikus oldalnézeti kamera energo47 kocsijához való. A Volkswagenhez az alábbi, de valójában minden kellő paraméterekkel rendelkező kamera felszerelhető.
Köszi, megpróbálom, a készüléken fel lehet valahol tüntetve? mert akkor kihúzom és átnézem? /Az igazság az, hogy amikor megérkezett, azonnal neki estem, -mint gyerek az új játéknak,- meg sem néztem ki a gyártó, de gondolom nem is derűlt volna ki, mivel a kinaiaknál olyan matricát tesz rá a gyár amit a kereskedő kér.
Köszönöm a választ, megfontolom a cserét! Visszatérve a korábbi "steering wheel" problémára, korai volt az öröm, továbbra is hol mehy, hol nem. (elfelejti a gombokat.) Írtunk a kinai eladónak, azt a választ kaptam, hogy a factory setup-ban (SWC function) tanítsam be, majd ott mentsem el, de a kapott "user manual-ban található kódot (126) nem fogadja el,- próbálkoztam a neten fellelhető több kóddal is, -eredménytelenül) így belépni sem tudok. Most ismét válaszra várok a kinaitól.
Ha van valami ötleted szívesen veszem, előre is köszönöm!
Nem kívánok vitatkozni, mert mindenki maga dönti el, hogy mire van szüksége, és mennyit bír a pénztárcája, de azért az oldalnézeti kamerákra nem biztos, hogy olyan nagy szükség van/lenne. Persze ez az én véleményem.
Amennyiben mégis, akkor oldalra a visszapillantó tükrökbe építhető alábbi kamerát javaslom (biztos van más is, de hirtelenjében ezt találtam):
Amennyiben oldalnézeti kamerák is lesznek, akkor a két vezérlő közül a másodikat javasolnám, már csak a részletesebb leírás miatt is.
Igazán kösz a bizalmat, de csak családi, rokoni körben szerelek. Vannak azonban még kiváló szakemberek. Annyit talán még, hogy szerelésre, ha lehet ne autóvillamossági szerelőt, hanem autóvillamossági műszerészt kellene felkérni. Persze, az sem biztos, hogy jobb munkát végezne, mint egy szerelő. Nem árt, ha van referenciamunka.
1-hez: PX6 fejlettebb, gyorsabb, ugyanakkor kevesebb energiát igénylő chipek jellemzik, valamint jobb GPU-t tartalmaznak. A leírások szerint, közülük a legjobb, a Dasaita Max6
2-höz: Az IPS panel előnye az, hogy szebb, természetesebb színezetű képet ad, mint az LCD vagy TFT, melyek egyébként szűk betekintési szöggel rendelkeznek. Az IPS kijelző nemcsak szemből (90o-os betekintési szög esetén), hanem más szögből nézve is normális képet ad, illetve a fokozottabb megvilágítás esetén az olvashatóság sokkal kevésbé romlik. Előnyeként említhető még a tökéletes fehér szín.
3-hoz: Ha tetszik a hangzás, akkor nyugodtan lehet használni, bár mesterségesen kreált hangkép. Óvatlan használat ronthatja a hangzás minőségét.
4-hez: A linkek általi készülékek közül csupán az Eunavi-ról (Bosion klón) van valami ismeretem. A használók közül dicsérik, de vannak kedvezőtlen vélemények is. Gyakorta talán nem is magában a készülékben rejlik a hiba!?
Amennyiben a szállítás európai raktárból történik, akkor nem kell plusz kiadással számolni. A linkeltek közül, e tekintetben csupán az Eunavi jöhet számításba, s még a szállítási díj sem jelentős (12,57 €).
Sziasztok, Átolvasva a fórum nagy részét, úgy látom, hogy tényleg hasznos tanácsokat lehet (főleg stefi001 tudásának köszönhetően)
2 DIN-es androidos fejegységet szeretnék Volkswagen Caddybe (új) vásárolni. Eddig elsősorban az Aliexpresst nézegettem, jó lenne valami ÁFA mentes szállítást kifogni (meg most lesz 11.11. is) . Szóba jöhet még esetleg az Ebay. Főleg rádió (RDS), mp3 lejátszás, tolatókamera, DVR, telefonkihangosítás és esetleg navigáció lenne a cél.
Kérdéseim a következők:
PX5 helyett érdemesebb PX6-os egységet venni? Használat során miben jelentkezik a különbség?
Jó lenne még az IPS és DSP is, de nem tudom, hogy van-e valós előnyük. Van-e ajánlott "márka/gyártó"? eddig ezeket néztem:
Köszönöm a választ, de ezt nem tudom értelmezni: (elnézést a tudatlanságomért)
"Igen vannak olyanok, amelyek esetében, a kormány forgatásakor változik (hajlik) a rasztervonalak helyzete, "
ez autó, vagy fejegység, vagy kamera függvénye, mert ha a kamerán múlik akkor azt tudom cserélni (váltani más tipusra) de az autót ill. fejegységet már nem.
Helyesbítés: A Honda kamerakép esetében a "Legtávolabbi láthatóság 3 m" téves felirat, csak már nem akartam rajta javítani. Annál természetesen jóval nagyobb.
Kissé csodálkoztam is, de mivel működik, akkor minden rendben van! A tolatókamera elektronikusan semmi beállítást nem igényel, csupán a helyzetét kell jól megválasztani, s amennyiben vertikálisan állítható, akkor az igény szerint beállítani. Igen vannak olyanok, amelyek esetében, a kormány forgatásakor változik (hajlik) a rasztervonalak helyzete, de nem mindegyik rendelkezik ilyen tulajdonsággal. A kamera esetében még egy – nem éppen tetsző – probléma szokott jelentkezni, mégpedig a kettős raszterkijelzés. Abból származik, hogy a fejegység és a kamera is képes kijelezni. Ebben az esetben többnyire lehetőség nyílik a fejegység menüjében annak kikapcsolására.
Ha korrekt a bekötés, főként vezetékes kamera esetén nem igazán lehet képprobléma.
A két autómnál (Honda Jazz, Kia Rio) így néz ki a kamerakép:
A kapott kamerához hasonlóval már volt dolgom. A kelleténél jobban melegedett, a beszerelés helyett túladtam rajta. Kameráim nem LED-esek, s tapasztalatom szerint megfelelő paraméter (0,5 lux) esetén, nincs szükség a tolatólámpán kívül egyéb megvilágításra, de ez természetesen egyénfüggő. 170o-nál lehetőleg ne legyen kisebb a látószöge.
Minden készülék tudja. Nem is emlékszem olyanra, amely paraméterei között ne szerepelne. A „rostán fennakadt” is tudja (a jellemzőkben minden olvasható), sőt TPMS támogatással is rendelkezik (Paraméterek!), viszont ez utóbbi általában akkor működik, ha a fejegységhez külön, opcionálisan vásárolható TPMS-sel szereljük a felniket. Meg kell érdeklődni a forgalmazótól.
Köszöm a válaszod, közben a "kormány gombvezérlés probléma" megoldódni látszik, reset,-- készülék áramtalanitás, majd újra "tanitás"-t követően a hiba azóta nem jött elő.
Újabb kérdésem lenne:
A tolató kamera igényel-e beállíítást, a kormány elforgatásakor a "kirajzolt szines mező" nem kanyarodik. /készülék vagy a kamera hiányossága?/ Néztem néhány videót, azokon kirajzolja az autó várható útját amerre haladni fog az adott kormány szögállásnál.
Ami még ide tartozik, a csomag tartóban a tolató lámpára is menő kábel kötegben müszerrel megkerestem / szürke ér +12V / és arra kötöttem a kamera 12 V pozitívját, és ugyanabban abban a kábelkötegben talált 3db fekete (-) negatív egyikére a kamera negatívját. A fejegységnél a jelzett vezetékre (back camera) kötöttem a video vezetékben található piros eret, de amikor hátul a kamera pozítivjával összekötöttem nagyon zajossá, "hangyássá" vált a kép, -szinte használhatatlan volt. Ha leválasztottam "normálisan" működött, müködik leszámítva a fentleírt hiányosságot.
A kamera amit kaptam hozzá, "mezei" 8 ledes,- ez, vagy hasonló:
Jogos a kérdés
Elírtam
Az OBD-re gondoltam, H onnan tudna e kivenni adatokat
Illetve H adott esetben (ha tiousazonis) akkor azokat az infókat amiket
a bc ad még tudna e jeleníteni (pl: övék, kereknyomas, ajtók, ect...)
Köszönöm a linkeket!
Ilyen problémával még nem találkoztam. Olyan már előfordult, hogy nem működött, mert hibás volt az interface. Eddig csupán univerzális készülékhez külön megvásárolt adapter bekötésével volt dolgom. Azoknál viszont gyakran nem mindegy, hogy milyen sorrendben történik az interface bekötése, s abból eredően már következett hibás működés, de a sorrend megváltoztatását követően, azóta is korrekten üzemel. A gyári specifikus esetében nem tudom, bár minden lehetséges?! Javaslom, próbálkozz újólag a kábelkötegek bekötési sorrendjét megváltoztatva.
Ha mégsem sikerülne, akkor pedig célszerű felvenni a kapcsolatot a forgalmazóval, s tájékoztatni az észlelt jelenségről. Általában szívesen segítenek.
van azért hondába való, de szerintem mindegy milyet veszel, mert mindet ugyanott gyártják, arra figyelj, hogy méretben jó legyen, és a gps frissíthető legyen,
Köszönöm a tanácsokat, de valami még sincs rendben, mert a gyújtás kikapcsolása után,- néhány perc elteltével "elfelejti" a korábban "megtanult" kormányvezérlő gombokat, újra tanítás után megtartja mindaddig amig a gyújtás bekapcsolva van.
Ami az IGO-t illeti, tudom hogy magyar fejlesztés, logikus lenne a magyar lokalizáció, de csak számomra ismeretlen (talán román???) nyelv (language) volt benne, és a voice mappában is ugyanigy. (de mint írtam sikerűlt megoldani)
"OSD nyelvet nem kellett telepíteni, csupán a menüből kiválasztani a magyart."
Nálam a választható nyelv-nél csak az angol volt váasztható, illetve a + language lehetősége után vált lehetővé a magyar választása a listából. Bizonyára rosszul fogalmaztam.
Folytatom a buvárkodást, nem hagy nyugodni a fenti probléma, ha van további ötleted, tanácsod elüre is köszönöm.