Áhh, szóba se jöhet a vasalós-élfólia ilyen helyre. Valóban szinte ingyért van - de olyan is. Csak megemlítettem a kollegának - mint lehetőséget...de természetesen nem ajánlanám senkinek.
Az ABS az tényleg király - bár az én ízlésemnek kicsit drága - viszont a gömbölyített élvégződéssel a sárga irígység küszöbére fogom taszajtani az ellendrukkereimet :-))))
Gömbölyített megoldást tényleg csak a nagyondrága kérókban láttam - erre fel tessék - itt van nekünk 375 Ft-ért méterenként. .
Kedves, drága, jó iszugy kollega. Minden betüdet figyelmesen elolvastam - és tökéletesen igazat adok neked mindenben. Sőt - és lehet ezzel nem leplek meg - már rég utánaszámoltam én is a dolognak. De a poént a végére hagyom.
De előbb számoljunk.
- 1 négyzetméter laminált bútorlap 16 kiló. Nem kevés. - 1 négyzetméter 5-ös rétegelt lemez tisztán 4 kiló. Fa merevítésekkel körbe számolhatunk 7 kilót (mert a szélei vastagabbak).
A különbség kemény 9 kiló - négyzetméterenként. Igenám, de mi most cirka 3 négyzetméterről beszélünk - tehát összesen 27 kiló különbségről.
Ez az én fix 1.000 kilós bódém súlyának a 2,7%-a. Kb. annyit jelent, hogy benthagyom-e a szerszámos-ládámat a bódében - avagy átteszem-e a csomagtartóba ? De akkor jöjjön a poén is: az én bódémba, gyárilag (Knaus-ilag) - egy szál funérlemezes, könnyitett-megoldás NINCS ! Minden az égvilágon sima, 16-os, laminált bútorlapból vagyon csinálva - beleértve az összes ajtót is. Ez valamennyire látszik is a kályha-részletfotón, amit feltettem.
Tehát nem kell aggódjak egy szálat se a súlykülönbség miatt - mert "egyik kutya-másik eb" alapon cserélek - legfeljebb szebb és korszerübb megoldású lesz.
Amúgy meg köszönöm a figyelem-felhívást...mert az ilyesmi akkor is jól jön, ha már valakinek előzőleg eszébe is jutott - mert ha viszont nem, akkor még idejében le tud állni a helytelen elgondolásával.
Elvégre azért beszélgetünk itt, hogy megosszuk az ötleteket - meg azért is, hogy összevessük amit tudunk, vagy tapasztalgattunk.
Tehát csak bátran adja elő mindenki az észrevételeit - amig lesznek érvek is - addig nem fogunk unatkozni :-))))) .
Hát az a 2,2 t csak akkor van,ha telerakod cuccal+holmival aztán meg még beleültök öten!Húztál már valami könnyebb sima utánfutót?Hát az is lökdösi a kocsit nem-hogy 1400 kiló!!
Azt még nem találtam meg,de folyamatban vagyok!Hát az N126 felújítás az nem gyenge!De ott jól látszik amit mondtam,igaz előtte sem könnyű anyagokat használtak aztán a felújításnál meg beépítették a 12mm-es OSB lapot.Nem lett könnyebb az biztos!
Vagy Pl.az a marmonkannabojler az odab...sz!MŰANYAGBÓL!Húúúúúú....
Hogyan a bánatban találsz Te ilyeneket?Az előbb majdnem megkönnyeztem.Az egyik oldalon a nagy Polski húzza az N126-ot és a parkólóban a papa áll melette a kisgyerekkel.Hát az éppen olyan,mint mi eeccer!Ha megtalálom a fényképet bizisten beszkennelem!!Hát az kb.23 évvel ezelőtt vóót!
Szép jó estét mindenkinek!Hát itt tényleg nagy válság van,ha egész nap a gépet nyomjátok!!Aztán még újj hozzászólók is vannak!!
GPS:Te tényleg sok mindenhez értesz,de azért belekveredtél pár dologba!Pl.Nem mindegy,hogy egyhelyben dekkolsz azzal a lakóval egész nyáron vagy húzod-vonod az úton oda-ahova!Miért?Mert a Te elképzelésed szerint megcsinálod a szekrényeket bútorlapból ami a 12 db-nál olyan súlyú lesz,hogy az iszonyat.Gáz rugó stb.Na most azzal a bódéval amit vontatunk ilyet nem szabad csinállni,mert ott a sok kicsi sokra megy!Minden kiló számít!Ha majd szétszeded a szekrényeket akkor meglátod,hogy azok az ajtók szimpla rétegelt lemezből vannak ami 4mm-es és fenyő léc van belülről körbe a merevítésnek,hogy minél könnyebb legyen összességében.Álltalában csak azt az ajtót bélelik ki belülről is rétegelt lemezzel amelyik látszik a másik oldalról is,ha kinyitod.
Sajtmedve:Te meg szerintem nyugodtan béreljél 1 lakókocsit első nekifutásra,mert akkor még mindíg csak 20-30 ropi fogyott el nem a milliók,aztán kiderül,hogy nem is ilyen lovat akartál!De szerintem a méreti igényeidet egy kicsit vedd vissza,mert az a Vektrának sok lesz!Nem a lóerő fog hiányozni,mert az bőven elég.Viszont gondolj bele 1 lejtőn amikor egy ugyanolyan vagy egy kicsit nehezebb bódé jön mögötted és a ráfutófék ellenére tol,mint az állat befelé az árokba!!Aztán régebben írtam a nyári tapasztalataimat (mert én is még kezdő vagyok)az idei kirándulásaimról.Hát az meg nagyon nem mindegy hogyan pakolsz a lakóban!Nem véletlenül adják meg a vonóhorog max.terhelését!!!Ha túl sok van elöl akkor rángatja az autót,ha meg hátul van sok akkor felemelheti az autó hátulját egy huppanónál és ugye elképzelhető,hogy mi történik 2 keréken amikor nem ér le a hátsó!A ráfutófék nevében pedig benne van hogyan múkodik:amikor fékezel utólér ,,ráfut" az autódra és egy szerkezet megfékezi a lakót,hogy ne toljon be az árokba.Tehát saját fékrendszere van!
Az biztos,hogy ha egyszer megpróbálod mérgezést kapsz tőle!
Aztán még 1:a ,,BÓDÉ" szó le van védve azt csak az én engedélyemmel használhatjátok a megfelelő apanázs terhe mellett!!!-mivelhogy annakidején megszóltak,hogy a LAKÓKOCSIT leBÓDÉ-ztam.Azóta már egyre többen használják!(örömömre)
A papír élvédő semmire sem való lakóban az intenzív használat miatt 1-2 év alatt 20-at öregszik. Jelenleg én is 2 mm-es ABS-el nyomulok, ez a minimum, ez jó.
többek között ezért is szeretnék egy lakókocsit bérelni, nagyságrendileg olyan méretűt amire vágyom és azzal letesztelni a kocsimat, a családomat meg engem is :-) sm.
hé hé hé ..nekem belépős szintű lakóm van..... a caravelair csak álom....... max 8-900 000 at szántam volna rá, de nem volt olyan ami 715 össz kg alatt lett volna