Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

krsand Creative Commons License 2009.01.15 0 0 1884

Megértelek, és szurkolok Neked!

Egyébként én is ezért vettem meg a lakót novemberben. Kétszázzal olcsóbban kaptam az őszi árhoz képest. persze ez nem jelenti azt, hogy tuti boltot csináltam, mert alkudni utálok legjobban a világon. Mindegy elégedett vagyok az a lényeg.

Ha két éve azt mondja valaki, hogy saját lakókocsim lesz, meg egy használható autóm amivel tudom húzni is, érdekesen néztem volna rá, az bisztos... 

Előzmény: GPS (1882)
krsand Creative Commons License 2009.01.15 0 0 1883

Köszönet a tippért, jól hangzik. utánanézek a neten és ha jutottam valamire, jelentkezem. Ha nem, akkor meg azért.

Esteleg valami használt alkatrész kereskedőt nem tudsz?

Előzmény: GPS (1880)
GPS Creative Commons License 2009.01.15 0 0 1882

Nyugi, nekem a "nyári bohózatom" - ami májustól-szeptemberig tart a Balaton partján - simám egy fél millámba lesz.

Tehát nekem is keményen kell gyúrjak, hogy ez csont nélkül összejöjjön addig.

Pláne, hogy ősszel vettem egy hajót is úgy - hogy az előzőt még nem adtam el, mert úgy gondoltam, hogy tavasszal jobb ára lesz.
Mert rajtam kívűl nincs még olyan marha - aki októberben vesz vitorláshajót.

Lehet majd jól rábaxok ezzel a fene-nagy válsággal - oszt majd örülök, ha tavasszal egyáltalán kapok érte valamit.
.
Előzmény: krsand (1881)
krsand Creative Commons License 2009.01.15 0 0 1881
Köszönöm szépen. Nem volt egyszerű a választás a családom "érdekes felépítése" és a szituációm miatt, így kicsit mélyebbre kellett nyúlnom a zsebembe, mint azt a józan ész diktálta. De ha jó lesz a szezon az idén akkor minden ok lesz
Előzmény: GPS (1879)
GPS Creative Commons License 2009.01.15 0 0 1880

Háát, öregem - én nem hinném, hogy lenne itt közöttünk bárki is - akinek számolatlanul állna a "lőszere" a tárban...de még olyan se, aki tudja hol a "lőszerraktár" kulcsa :-)))

Egy ilyen bojler - amiről beszélek - már 20 alatt jóval megkapható akár a vaterán is - többnyire újszerű állapotban. Nade abban aztán minden megvan. 12-ért is láttam már.

Ahoz jön még némi szerelési anyag...mondjuk egy 5-ös. Melót nem számolok, mert azt az utolsó szálig meg tudod te csinálni - ennyiért hülyeség szakműhelyhez fordulni.

Hát igen - ez összesen vagy 25-ben benne van...de hidd el, nem ennyit dob a bódé értékén, hanem jóval többet.
Én láttam a hírdetésekben, hogy az a pár, nagyonritka melegvizes bódé milyen kiemelt helyen van a kereskedők kínálatban is.
.
Előzmény: krsand (1878)
GPS Creative Commons License 2009.01.15 0 0 1879

Láttam a bódét fotóit - a márkajel után, a neten.

Hát gratula hozzá....szóval azért az nem az a 280 ezres kategória - valld csak be töredelmesen nekünk :-)))))
.
Előzmény: krsand (1875)
krsand Creative Commons License 2009.01.15 0 0 1878

Bocsánat, közben visszajöttem

 Az áramfelvétel az nem különösebben veszélyes, mert ahol én akarom használni, mindenki mindent árammal csinál, mert jóval olcsóbb mint a gáz.

Láttam néhány ilyen merülőst,de azt hiszem mind 1000W alatt volt jóval.

Egyébként az a bajom most, hogy nagyon óvatosan kell bánnom most a "lőszerrel" és a legolcsóbb, és relatív legjobb megoldást keresem. Kényszerszabin vagyok márciusig. Később persze majd szeretném profibban megoldani  :)

Előzmény: GPS (1876)
caerleon Creative Commons License 2009.01.15 0 0 1877
Hegyekben - HU tud valaki valami normális kempinget???
GPS Creative Commons License 2009.01.15 0 0 1876

Hááát, azért az nem olyan eccerű. A merülő "búvárkundoknak" az szokott a bajuk lenni, hogy igen keményen odatesznek ám a hálózatnak. Ez némelykor gondot jelenthet egy kempingben.

Meg hát egyébként is: akinek egy ilyen szép bódéja van - az ne gányolja már összevissza ilyen "kisebbségi" megoldásokkal.

Mert a műanyagbödönbe merített forraló azért nem egy szépségdijjas megoldás (olyan Lakatos Bt. stilúsú) - ami, azért valljuk be: nem nagyon passzol egy szép, korrekt bódéhoz. A műszaki problémáira és a veszélyességére már ki sem térve.

Az meg egy külön mese, hogy neked 2 helyen is szükséged van a melegvízre - úgy mint 1) a vizes-blokk és 2) a mosogató.

Tehát neked startból "nyomás-alatti" bojler kell - a "szabadkifolyós" fajta nem jó. Nem megyek most bele, hogy mi a különbség - de kérésre kifejtem . Nagy.

Ilyen 20 literes bojlert lehet találni 1200 W-osban de még 900 Wattos, termosztátos fűtőszál is létezik bele, olasz gyártmány.
Mindkettő 6 Amper alatt fogyaszt - ahol ennyi áramot sem adnak, oda nem szabad menni mert az egy kókány hely.

Folytassuk?
.
Előzmény: krsand (1875)
krsand Creative Commons License 2009.01.15 0 0 1875

Igenis!

 

Na szóval...  Ez egy 1991-es LMC 490-es, öt személyes 2+1+emeletes ágy, szép állapotban, mosdófülkével (bioWC-vel), konyhával (hűtő, mosogató), szép nagy elősátorral, gázfűtéssel. Van benne egy 60 literes víztartály, de csak egy csöves. Steretnék  tusolni is a bódéban, de nem ragaszkodom a bojlerhez, hallottam valami hőfokszabályzós merülőforralóról amit müa tartályba is bele lehet tenni. Van tapasztalatotok ilyennel?

 

Kép is jön később

Előzmény: GPS (1872)
Törölt nick Creative Commons License 2009.01.15 0 0 1874

Köszönöm-köszönöm!Na végre valaki aki értelmes!Aztán erre a számra amikor összejön valami elkölthető összeg akkor szavazásra bocsájtjuk,hogy elmegyünk a valahova (Skmgt) és rajtunk kívül ki jöhet!Persze csak érvényes gázvizsgával!

Aztán amióta ideírtam,hogy ez a szó FIZETŐS kb.342x hangzott el és mindenkinek a lelkiismeretére bízom,hogy hányzsor használta!Lehet ÁFA nélkül is NNA!!!

Előzmény: caerleon (1873)
caerleon Creative Commons License 2009.01.15 0 0 1873
Igen, igen.... sőt külön kérdőív is van :)
Sőt egy fél-kész web oldal..... huzatlak.uw.hu
Sőt csak azzal állunk szóba aki a 1799 számra elküldi "bódé" szót..... az sms díja 252+áfa :)


GPS Creative Commons License 2009.01.15 0 0 1872

Én azt vettem észre, hogy itt a "klubbtagsághoz" kötelező pár szót mondani a "bódéról" - méretek, jellemzők, stb....és ha nem hadititok akár az árát is - de ha akad egy pár fotó is - hát az aztán az igazi királyság :-))))

Jóvan na, viccvóóót - de figyelj: neked egy bojler kell, mese nincs. Csak azt döntsd el, hogy gázüzemű vagy villanyüzemű kell-e?

A gázoshoz nem tudok hozzászólni - mert még életemben nem láttam mobil, gázüzemű bojlert.

A villanynál azért megkérdezném, hogy mit akarsz a melegvízzel csinálni ? Csak kézmosásra, borotválkozásra esetleg mosogatásra akarod használni - avagy fussa belőle egy gyenge tussolásra is?

Ugyanis ide csak tárolós-bojler jöhet számításba - instant-bojler nem. Kézmosásra-szűkmarkú mosogatásra elég egy 5 literes...de tussoláshoz már elkél a 15-20 literes is.

Ha ezeket eldöntötted, akkor már jó - mert akkor jöhetnek a további kérdések is :-))))
.
Előzmény: krsand (1871)
krsand Creative Commons License 2009.01.15 0 0 1871

Jó estét Kedves Kollegák (ha szabad ezt mondanom 2 hónapos tulajdonlás után)!

 

Élvezettel olvasgatom a topikot, rendszeresen. Rengeteget tanultam tőletek, köszönet érte.

Nemrég vettem egy  öreg LMC lakókocsit, pipec állapotú, de van néhány hiányossága. Pl csak hidegvizes rendszer van benne és szeretném valamilyen megoldással átalakítani melegvizesre.  Ha valaki tudna segíteni tanáccsal vagy valami használt-alkatrész bázist, köszönettel venném. Néztem a neten az új alkatrész árakat és elment az életkedvem.

 

köszi

GPS Creative Commons License 2009.01.15 0 0 1870

Nem, kollega, ez nem 1.000%-os biztonság...ez csak afféle látszat-biztonság.

Mert egy régi lakókocsinál meg kéne nézni ám az alvázban futó csövek állapotát-korrodáltságát is. Mert az a legtöbbször vascső....ami keményen rozsdázhat ugyebár.

Az van legalább annyira veszélyes, mint az, hogy 0,2 bar-os nyomás valaha is lerúgja a nem-roppantott bilincset, vagy hogy egy jólműködő reduktor netán beadja egyszer a kulcsot.

Akkor hát hogy legyen azzal a "tökéletes biztonsággal"?
.
Előzmény: sajtmedve (1868)
GPS Creative Commons License 2009.01.15 0 0 1869

Hát ahhoz gratula - mert nem minden kocsiban van, pedig ha valami, az valóban hasznos lenne.

És nem a bódé szerelvényei miatt, ugyan. Hanem a sok hazulról-hozott, gagyi villany-eszköz miatt, amit bedugdosnak a konektorjába, ott az elősátorba - és lehetőleg mezitláb, a földön. Az a cudar.

Ami az alkatrészek csereberéjét illeti, hát arról már sok vita volt az autós-topikokon is.
Ijesztgetéses alapon akár félévente is ki lehetne cserélni mindent egy járművön - és még a kellő magyarázatot is megadnák hozzá.

Mert ugye, akár egy egyéves fékcsővel is rá tudom hozni a frászt a kuncsaftra, olyan dumával, hogy például:

"gondoljon csak bele: ez a gumialkatrész már végigcsinált egy rekkenő nyarat a tűzforró aszfalt közelében, végigcsinált egy telet, a fagyban, a sóslatyakban - benne egy marhanagy nyomás uralkodik fékezéskor, ráadásul ez végig ott rázkodik a kerékkel együtt - és végülis csak egy gumi, nem igaz?
Ez bármikor elpukkanhat ezek után.
Van magának gyereke, családja? Nem félti az életüket? Ennyit ér magának a családja biztonsága?"


Ezzel a dumával a tőkjó fékcsöveket is ledobatom azzal, aki ezt beveszi. És hej de sokan beveszik ám.

De ilyen alapon az egyéves gömbcsuklókat is lecseréltetem a fickóval - mert "....ennyi anyag-fáradás után, mi a garancia hogy bármikor nem törik el magának az a 10-12 mm-es szára - mondjuk 130-nál? Van magának gyereke, bla-bla-bla?"

Ha én abból élnék, én már egy 5 éves lakókocsinál nem a bilincset és a reduktort cseréltetném ki - hanem az egész gázrendszert.
És jól rá is ijesztenék a palira a gyerekdumával és az éjjeli gázhalállal. Még hálás is lenne nekem, hogy leszedem vagy 30 rugóra. Legalább.

A bilincs-dolgon is csak röhögni lehet. Tudod mekkora nyomás jön ki a reduktorból? 0,2 bar ! Ez egy gyenge szellentés nyomása.
Mikor fogja az lerugni a csövet...bármilyen bilincs vagy sima drót-kötés is lenne rajta? Ugyan már.

Persze, ez az én véleményem...ettől függetlenül balesetek is vannak - csakhogy azok vadiúj, frissen cserélt alkatrészekkel is előfordulhatnak - sőt, egy darabig nem is árt figyelni az újat - mert a régi (amit kidobunk) az legalább biztos nem volt gyárihibás.
.
Előzmény: fekvőrendőr (1867)
sajtmedve Creative Commons License 2009.01.15 0 0 1868
lelkiismeretes és tudja, hogy mit okozhatna a hanyag munkája. nem adja a nevét olyanhoz, amiben nem 1000%-ig biztos. Ettől még lehet baleset, de ő nyugodtan alhat.
Ezért a munkáért kell fizetni (néha többet, mintha csak papírt kapnál) és sajnos a piac olyan, hogy ezek az emberek maradnak megbízás nélkül. Sajnos a tapasztalat.
sm.
Előzmény: fekvőrendőr (1867)
fekvőrendőr Creative Commons License 2009.01.15 0 0 1867
Az én NDK csodámban van Fí relé. Azt hittem ez minden lakóban van...

Nekem az elektromos vizsgálatot átütésvizsgálóval végigmérték minden fogyasztónál, dugaljnál, mérték a Fí relét, szerintem alaposan átvizsgálták.
A gázos vizsgálatnál lecseréltették velem a ABA bilinccsel rögzített gumicsövet olyan rároppantós hollanderrel rögzített müa csőre, plusz a nyomáscsökkentőt is cseréltették. Az ürge elmagyarázta, hogy mit miért kell cserélni, teljesen meggyőző volt. Nem árt, ha időnként látja szakember.
Előzmény: GPS (1862)
GPS Creative Commons License 2009.01.15 0 0 1866

Valakitől, magánszemélytől, nem tudom kitől. 1 milla volt nettoban az eladó felé - erre jött még a sima átírás, mert forgalomban volt.

Amikor megismertem a fickót, akkor én még sokaltam az 1 millát érte....de az csak az én hozzánemértésem volt. Azóta átértékeltem egy picit a dolgot.

Mert nem elég, hogy 5,5 méteres az a bódé...hanem rendkívül széles is...több mint 2,4 méter a szélessége - ami nagy ritkaság ám.
Viszont belül rengeteget számít komfortban az a plusz 30-40 centi. Nem is hinné az ember, hogy mennyit.
.
Előzmény: Gruau (1865)
Gruau Creative Commons License 2009.01.15 0 0 1865
Barátod, hol vásárolta a Caravellair lakókocsiját?
Nagyon jutányos áron vette 1 milláért.
Előzmény: GPS (1864)
GPS Creative Commons License 2009.01.15 0 0 1864

A Caravellair-es barátomnak természetesen meg van minden létező bevizsgálása - ő az M7-esen húzgálja magának - nem játszik a dologgal.

Kora-nyáron vett egy olyan bogrács-aláfűtő-rózsát - és ennek örömére elment megtöltetni a palackot (a benzinkúthoz, természetesen - ahogy a jótanács szólt).

Feltettük, kipróbáltuk, beállítottuk a kéklángot, öröm a köbön. Nade.

Estére gyanús bűz volt a koci gázos-végében. Megnéztük. Hát bizony a flexi-cső után következő szakaszon valamiért gyárilag betettek még egy plusz hollenderes kötést a merevcsőre - és hát bizony ott szelelt.
Ráadásul ott réz-tömítés volt - nem is tudtuk helyben, azonnal meggányolni.

Na kb. ennyit ér a hatósági vizsga - mert a papírok kurvarendben voltak amúgy...csak a gáz ersztett egy kicsit.

Dehát nem is az a lényeg, hogy robban-e vagy sem (mert azt a Hivatal leszarja) ...hanem az hogy a vizsgálati-lóvé be legyen fizetve. Az viszont szigorúan !
.
Előzmény: Gruau (1863)
Gruau Creative Commons License 2009.01.15 0 0 1863
Én is nevetségesnek tartom bevizsgálásokat.
Végeredményben nálam is csak tömitetséget vizsgálták meg mást nem. Milliós szerkentyű villamosságra hát az is jó vicc mert aki nekem végezte volt hozzá szakhatósági engedélye van, annál sem láttam milliós szerkezetet.
Gáz tömörségi vizsgálattal egyetértek, hogy szükség van de 7000ft ért egy kicsit sok érte egy húsz perces munkáért.
Előzmény: GPS (1862)
GPS Creative Commons License 2009.01.15 0 0 1862

Boccs, ha személyesen érintett a dolog - nem az üzletedet akarom rongálni....de hidd el, hogy ezzel a nézettel nem állok egyedül.
Hajós körökben is közfelháborodás tárgya az említett (költséges és pusztán csak formális) vizsgálat-sorozat.

És nem off a téma - mert a lakókocsijaink valós !!! biztonságáról van szó - és itt a "valós" szón van a hangsúly.
Mert a papír az egy dolog, ugye - azt ki kell fizetni...nade attól biztonságosabb lesz-e a kéró?

Azt mondod "szakember nézze meg". Ez rendben van. Megnézi. És mit lát egy 20 éves bódé alvázban futó szereléséből?
Mert röntgen-szeme neki sincs...7.500 Ft-ért meg nem hiszem, hogy bárki visszabontaná az egész szerelést.

Egy sima nyomás-próba...oszt annyi. ha nem ereszt...akkor jó. Hogy őszig nem korhad-e majd el valahol? Háááát, jósok nem vagyunk.

A 220 V-os, sima egykörös, egyfázisú hálózatnak meg talán túlzás a sokmilliós szivárgás-vizsgáló műszer.
Hogy őszire melyik hülyén-szerelt vezeték fog majd elkoszolódni az alvázban...hát azt nehéz még 10 milliós műszerrel is előre megállapítani .

Jaaaa, ha már itt tartunk: én, részemről, lakókocsiban kötelezővé tenném a Fi-relét a bemeneten !!!.
Amiket láttam a kempingben, hogy miket műveltek az árammal - mezitláb, a nedves földön - a fi-relé lenne a minimum, amit előírnék.

Dehát, mint megállapítottuk: a kutyát sem érdekli, hogy meghal-e valaki, vagy sem - a papírok legyenek befizetve és akkor minden OK.
.
Előzmény: sajtmedve (1861)
sajtmedve Creative Commons License 2009.01.15 0 0 1861
nagyon off a téma, ráadásul a cégem ezzel foglalozik (különböző bevizsgálásokkal, minőségi ellenőrzéssel). Nagyon nem értek veled egyet, mert akár mennyire is jó barkácsoló vagy, ehhez érteni kell, és a szerelőtől független embernek kell átnéznie, mert követhettél el hibákat is. Az egyszerű érintésvédelmi vizsgálatokhoz is egy többmilliós eszközre van szükség, nem tudod otthon megoldani......., de nem akarlak rábeszélni, a te dolgod. De nem kifizetni néhány ezer forintot csak azért mert bízol magadban, szerintem felelőtlenség.
Ígérem, többet nem hozom szóba a témát. sorry.
on
sm.
Előzmény: GPS (1860)
GPS Creative Commons License 2009.01.15 0 0 1860

Nézd, lehet én picit alergiás vagyok ezekre az úgynevezett "hatósági bevizsgálásokra".

Ezek többnyire arról szólnak, hogy legyen papírod arról, hogy milyen papírra nyomtatták az előző bevizsgálási papirt.
Persze a papírt senki nem vizsgája meg - csak legyen papír.... a papírról.

Valójában a kutyát nem érdekli az eredmény - vagyis hogy halnak-e meg emberek vagy túlélik - ez mindenkinek a magánügye. A Hivatal nem ezzel a részével foglalkozik.

Emlékezz vissza a körhinta-dologra. Meghalt egy-két ember? Sebaj. A vizsgálati-papir rendben volt...szó nem érheti a ház elejét.

Jaaa, hogy hogyan zajlott az a bizonyos "bevizsgálás"? Hogy meg-röntgenztek-e minden hegesztést és szegecselést ?
- Hát, azt nem lehet, kérem.

Hát akkor mégis mi a lószart néztek? Hogy időben befizette-e a tulaj a vizsgálati dijat? Mert szerintem kb. ennyiről szól a történet. Ennyit az életvédelemről.

Persze, ez csak magánvélemény...de elég szilárd :-))))
.
Előzmény: sajtmedve (1855)
GPS Creative Commons License 2009.01.15 0 0 1859

Én már látom: marad a sátor-üzemmód. Elvégre nem tilos, vagy nem?

Ha vinni kell - tök legálisan !!!! - majd bérlek, vagy koldulok egy frankó trélert...oszt annyi.

Vagy egy olyan P-rendszámot - amit a kollega javasolt - az is korrekt megoldásnak tünik.
.
Előzmény: Gruau (1858)
Gruau Creative Commons License 2009.01.15 0 0 1858
Csak annyi van, hogy neked meg kellene keresned az eredeti tulajt Egy adásvételi szerződés kéne csinálnod a nevedre.
Hiába vannak papírok róla, ha a dátum már régi.15 nap már rég lejárt akitől vetted.
Okmányirodába 15 napon belül kell bejelenteni a vételt. Majd eredetvizsga , utána iroda felteszi körözésre két hétig hogy nem keresik-e, ezek után kapsz magyar forgalmit.
Ja ,köröztetés 8000Ft
Előzmény: GPS (1856)
GPS Creative Commons License 2009.01.15 0 0 1857

Hááát, mondjuk az én (konkrét) esetemben ezek az úgynevezett "vizsgálatok" tisztán kidobott pénznek számítanak....másoknak lehet hogy még jól is jönnek. Báááár...

Én picit formális pénzbeszedésnek érzem a dolgot és megmondom miért:

1) Azt megállapítani, hogy most, jelen pillanatban (!!!!) ereszt-e a gáz vagy testel-e valahol a villanyszerelés....hát ahhoz se nagy tudás se nagy felszerelés nem kell. Ezt minimális rátermettséggel és eszközzel bárki ellenőrizheti magának.

2) Azt viszont, hogy egy 20 éves bódéban, mikor fog elpenészedni egy gázcső vagy tömítés, vagy mikor fog az első úton elkoszolódni egy alvázban vezetett és szarul rögzített villanydrót szigetelése .....

- ezek ellen a 7500 Ft-os papír sem nyújt semmilyen garanciát.

Mert az nehezen tudom elhinni, hogy ezért a pénzért valaki visszabontja neked az egész villany és gázszerelést végig a kocsiban - hogy tüzetesen átnézze a gyanús pontokat.

Vagy tévedek?
.
Előzmény: sajtmedve (1855)
GPS Creative Commons License 2009.01.15 0 0 1856

Nem, nem íratta át - csak egy zsebszerződése van meg a kocsi eredti, német papírjai (törzskonyv, ilyesmi).

Valójában olyan a dolog, mintha én hoztam volna Németországból. Ilyenkor mi van? Merthát hoznak onnan kocsikat, nem? És be is iratják valahogy, ha akarják.
.
Előzmény: Gruau (1853)
sajtmedve Creative Commons License 2009.01.15 0 0 1855
az érintésvédelem és a gáztömörségi vizsgálat AZÉRT VAN HOGY TE JUZER ÉLETBEN MARADJ!
Ne ezen akarj spórolni. Nem annyit az a néhány ezer forint, hogy valami baj történjen, (mondjuk a gáz ereszt) és bekövetkezzen a tragédia.
SM.
Előzmény: GPS (1852)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!