Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

PassatOwner Creative Commons License 2015.06.02 0 0 6417

Miért szarok a VW 2.0 CR TDI-k?

Előzmény: Gianniz (6415)
Rőth Sándor Creative Commons License 2015.06.02 0 0 6416

Már 450 ezer fölött vagyok, 30 ezer, meg általában annál több kilométerenként cserélek olajat. Eddig az első féktárcsákat cseréltem, egy féklámpakapcsolót, egy akkumulátort, és az idén a klíma kompresszort. Teleszkópok, kipufogó, és minden egyéb az eredeti. Nem azért mert nagyokos vagyok, vagy ügyes, vagy bármi, ami tőlem függ, egyszerű szerencse.

 Van egy benzines Opelem, azzal is nagyon sokat mentem, azzal is szerencsém van, talán pont azért van még mind a két kocsi ilyen öregen is, mert jó. Volt olyan is, ami hipp-hopp eladtam, mert elképesztően rossz volt. Ez leginkább szerencse kérdése. Mindet újan vettem, tehát ismert az előéletük.

Előzmény: Gianniz (6415)
Gianniz Creative Commons License 2015.06.02 0 0 6415

Egy TSI az mitől megbízhatóbb egy TDI-nél? Fejtsd már ki. Mert rohadtul nem az, cserébe még + zabál is.

 

Egyébként nekem van/volt 1.9PD ill. 2.0 TFSI-m is. A dízel 5-7.5 között eszik, a benzines 8.5-12.5 között. Normál használatban +3-3.5 litert zabál be, sportosan +4-5 litert/100 KM. Megbízhatóságban pedig sokkal szarabb az 1.9 PD-nél, és sokkal kevesebbet is megy el. Nekem sokkal több élményt sem adott még 250LE-vel sem, egy 150LE-s dízelhez képest.

 

Más kérdés, hogy a mai CR dízelek is szarok, (meg régen a 2.5 TDI ill. 2.0 PD volt egy hulladék - VAG vonalon) de a turbós benzinesek is. Én idáig 450.000 KM-t PD-ztem, és 0 hibám volt a motorral (kuplunggal, váltóval, turbóval). De nem is 60 ezrenként cserélek légszűrőt, meg 30 ezrenként olajat, mint a nagyokosok.

 

 

Előzmény: Spanos (6414)
Spanos Creative Commons License 2015.06.02 0 0 6414

Egyébként hülyeséget beszélünk, mint mindig. EGYET kell megérteni: egy dízel nyomatékosabb és kevesebbet is fogyaszt (hülyeség is összehasonlítani a benzinessel). VISZONT gyakoribb (főleg az újabbaknak) a meghibásodása, mint a benzinesnek (részecskeszűrű, befecskendező, szvsz a turbo is). Dízellel eljársz 6-7 literrel, benyással 8-10 literrel. Benyással nyélgázon, piroslámpáson jobban gyorsulgathatsz, viszont nem olyan rugalmas, mint a dízel. Ja, és talán még annyi, hogy í benzines szvsz jobban hajlamos a túlfogyasztásra. Értsd: tojáson hajtva lehet, hogy fogyaszt 7 litert, de taposva 15-20 is lehet. Dízelnél ez az arány 5 litertől -10 literig mehet.

 

El kell dönteni, mire kell.

Én is dízel párti vagyok, mégis benyásom van, bár az évi 7-10eKm-re nem is ajánlják a dízelt. :/

 

 

Előzmény: Rőth Sándor (6413)
Rőth Sándor Creative Commons License 2015.06.02 0 0 6413

Nekem 1.9 pd tdi motoros kocsim van, kb. 2-2,5 liter difi van a takarékos és a nagyon dinamikus vezetés között. Ha takarékosan használja az ember, minek a nagyobb teljesítmény? mosoly

Önámítás az üzemanyag fogyasztásra helyezni az összes különbséget, a gumik, a szűrők, az egyéb kopó alkatrészek nem elhanyagolható költségek. Nálam a nagy nyomaték, a széles lapos gumik miatt hamarabb szakad szét az oldaluk, mint ahogy teljesen lefogy a futófelület. Az olaj drágább bele, mint a benzinesbe, igaz gyakorlatilag egyáltalán nem eszi. A vezérműszíj csere márkaszervizben iszonyatosan drága.

A sebváltó kiosztás nem tudom miért érdekes, hosszú úton úgyis a legutolsó fokozatot használja az ember. Én nagyon sokat jártam hosszú úton, főleg Németországon keresztül, ahol többnyire jól lehet haladni. Két opció van, vagy megy az ember, ahogy csak tud, mert hosszú az út, vagy spórol az üzemanyagon, és otthagyja egy útszéli motelben amit megtakarított. Persze sokan mennek egy ziccenben messzire, csak azzal sokat kockáztatnak.

Ha nem Németországról beszélünk, szinte mindegy, hogy egy autó 100, vagy 500 lóerős. Illetve 100 lóerővel lényegesen olcsóbb az utazás, legfeljebb kevésbé lehet vele jampizni.

Előzmény: remrendes` (6397)
Spanos Creative Commons License 2015.06.02 0 0 6412

Ez csak annyiból jó/érdekes, hogy egyik ismimnek 2.0/170Le-s dízele van, ő azt mondja, hogy autópályán azért a 8 litert az övé is bekajolja (enyém akkor olyan 10-11 között jár), a másiknak meg az 1.9 B5-öse van, de 4 kerekes verzióban, ő is inkább 7.5-ös átlagról beszél. Jó, nekem az off Focusom volt olyan, hogy egyszer mentem vele 6.4-es átlagot, legtöbbször 5.5-6.0 között evett. 

 

Nekem a full átlag fogyija 9.5 liter.

Előzmény: Gabesz2.0 (6409)
PassatOwner Creative Commons License 2015.06.02 0 0 6411

Csatlakozom a klubbhoz. Habár én egyenlőre többet megspóroltam, mint amennyit ráköltöttem.

 

Végre müxik az autó rendben. Ma reggel jövök be BG-be, egy kavics betalálja a szélvédőmet. Komolyan, az ördög soha nem alszik! Ebédidőben mehetek szélvédőt javítani.

Előzmény: Otto1989 (6410)
Otto1989 Creative Commons License 2015.06.02 0 0 6410

Igen 5-ös a váltó.

Nekem 5,6 szokott lenni 90%-ban (tele tankolom és úgy számolom), nemrég volt kiemelkedően magas 6,1. Viszont nekem sikerült turbóra elkölteni azt amit ezen a fogyasztáson megspórolok... Van pro/kontra...

 

Előzmény: remrendes` (6406)
Gabesz2.0 Creative Commons License 2015.06.01 0 0 6409

Ma "kicsit" felhuztak meloban. DSG/S ben jottem vegig palyan nem sporoltam semmit..... 6.5 fölé nem tudtam vinni igy sem. 2.0 crtdi. Ha szàmit a fogyasztas akkor biztos nem vennek benzint. Mostanaban 1000 km alatt nem fogyott ki a tankom.

Előzmény: remrendes` (6407)
BEEP-TFSI Creative Commons License 2015.06.01 0 0 6408

Nekem most a múlt hónapban a negatív rekordom 8,2 lett, szinte 100% vidék+pálya, minimális Budapest. Szerintem ez tök jó, 200LE-től. A TDI nyilván kevesebbet eszik, kinek ez, kinek az jön be. Mondjuk ha ezt a kocsit eladom pár éven belül akkor sztem TDI-t veszek megint.

Előzmény: Spanos (6404)
remrendes` Creative Commons License 2015.06.01 0 0 6407

Akkor nagyjabol 2-3 literrel kevesebbet. Koszonom.

Előzmény: Spanos (6404)
remrendes` Creative Commons License 2015.06.01 0 0 6406

Koszonom. A Jetta 5 sebesseges ugye? 

Előzmény: Otto1989 (6402)
aszt Creative Commons License 2015.06.01 0 0 6405

Nem vitafelújításnak szánva ezek a 2.0 TDI/DSG-nél 4,5; 6-6,5; 8.

Előzmény: Spanos (6404)
Spanos Creative Commons License 2015.06.01 0 0 6404

"Ahogy nezem a fogyasztast a 2.0 benzin azert 2-3 literrel tobbet eszik mint az 1.9TDI, ez igaz?"

 

Miért? mennyit eszik az 1.9 TDI? :P

 

tegnap lusta voltam tankolni, kb. 60kmt kellett mennem, a computer 80km távot írt ki. Tojáson lépkedve, rendesen szépen "menve" 2 falun áthaladva lett 7.2 a fogyim. Ha nem figyelek, akkor 8.5-9.5 közötti (ez tök átlagos vezetés). Most csináltam egy anyádmegelőzlek vezetést is, így 12.2 lett... na, akkor mennyi is a fogyasztása a 2.0-nak?

Előzmény: remrendes` (6397)
horvathsza Creative Commons License 2015.06.01 0 0 6403

Igen minden bent volt a 35000 ben!

Előzmény: duend (6401)
Otto1989 Creative Commons License 2015.06.01 0 0 6402

Pontos válaszokat nem tudok adni a kérdésekre, de a lényeget le tudom írni.

Napi 30-80km-t megyek (váltózó), és 1-2 havonta 600km hosszabb út autópályán.

 

Először volt egy 1.4benzin polom. Na azzal "kényelmesen" 120-130-al lehetett menni, mert ordít nagyon a motor. Ha "csak" 130-al mész, akkor sem tudsz normálisan beszélgetni, és zavaró a hangos folyamatos motor és szélzaj.

 

Most 2006-os Jetta 1.9PDTDI 105le, ezzel a pályán végig 155-el megyek az óra szerint (gps kb 149). Ez egy teljesen kényelmes normál tempó, nyugodtan lehet beszélgetni, kicsi a motor és szélzaj. 3000 forog 155-nél. Ezek a PD-s motorok inkább lassabb, városi tempóban hangosabbak benzines társaiknál, városon kívül viszont már a szélzaj elnyomja a dízel kerregést, és nagyobb tempónál is csendesebb mint a benzin.

Biztos az újabbak még jobbak, azok lehet városban kis tempónál is csendesek, de az enyém nem. Nekem az is fura volt, hogy alapjáraton is sokkal hangosabb, sőt remeg egy néha picit a kasztni (amíg hideg a motor). Vezettem már hosszabb távon új dízelt focusban, passatban, jettában is de azt kell mondjam, az 1999-es 1.4-es polom alapjáraton csendesebb volt, és 0 remegés volt az utastérben.

 

Amikor megvettem a jettát, akkor az 1.6 benzinre is azt mondták, hogy 130-140-el kényelmesen tudsz pályázni, ebből kiindulva a 2.0 benzinnel 100% hogy nem lesz gond ilyen szempontból.

Nem szívó benzin 1.2 meg 1.4 ről beszélünk, ekkora motorokkal már lehet pályázni kényelmesen és a váltó is megfelelő lesz a pályázáshoz.

Előzmény: remrendes` (6397)
duend Creative Commons License 2015.06.01 0 0 6401

Es rä is tanitotta ennyiert az uj kodra a regit es az ujat is? 

Előzmény: horvathsza (6400)
horvathsza Creative Commons License 2015.05.31 0 0 6400

Üdv!

 

Én tavaly Zalaegerszegen csináltattam gyári kulcsot mert csak egy volt nekem is. Kulcsmásoló csinálta 35000 Ft- ért!

Előzmény: Gabesz2.0 (6399)
Gabesz2.0 Creative Commons License 2015.05.31 0 0 6399

Kényszerkulcs (porsche győrnél mondták így)  az a mechanikus kulcs, amit ki tudsz húzni a rendes kulcsból...

 

http://www.autokulcs.hu/termek/vw_passat_biztonsagi_kulcs

 

 

Előzmény: duend (6395)
Gabesz2.0 Creative Commons License 2015.05.31 0 0 6398

WVWZZZ3CZAE156803

 

Azt mondták, hogy 50 ezer a kulcs, 19000 a kényszerkulcs, + 5000-10000 munkadíj

 

Köszönöm

Előzmény: Donibcsi (6390)
remrendes` Creative Commons License 2015.05.31 0 0 6397

Jo napot mindenkinek!

Autovasarlas elott vagyok, szoba kerult a 3C Passat is (es a 3B is). Ahogy nezem a fogyasztast a 2.0 benzin azert 2-3 literrel tobbet eszik mint az 1.9TDI, ez igaz?

3C-s 1.9-bol csak 5 sebessegesek 105 loerosek vannak?

Esetleg nem tudja valaki az atteteleket a 3B-s 5 es 6 sebesseges 1.9TDI-knel? Illetve osszehasonlitaskepp a 3C 1.9TDI-nel?

Evente 4x nyomnek le vele egy 2500km-es tavot, szoval azert nem mindegy.

janc89 Creative Commons License 2015.05.31 0 0 6396

Olyan kérdésem lenne, hogy egy Passat b6 2.0 pdtdi 2006/2007 évjáratú  vagy egy Passat b6 1.9 pdtdi 2005/2006 a jobb ? Ti melyiket ajánljátok? Sokat olvastam már a 2.0 pdtdi ről hogy 2006.06 tól érdemes keresgélni a tipushibák miatt, de egy összehasonlítást se olvastam még, hogy az 1.9pdtdi  105LE és a 2.0pdtdi  140 LE között. Pl. fogyasztásbeli külömbség, használhatóság, stb.

duend Creative Commons License 2015.05.31 0 0 6395

Kényszerkulcs? Az mit csinál? 

Figyelemmel követem ezt a kulcs témát, mert nekem is csak egy van hozzá, és csak kéne venni egy másikat is... 

Előzmény: Gabesz2.0 (6393)
4 motion Creative Commons License 2015.05.31 0 0 6394

nem az én nyomoromról van itt szó,hanem a TE fantáziadús képzelőerődről :)

Előzmény: Donibcsi (6392)
Gabesz2.0 Creative Commons License 2015.05.31 0 0 6393

WVWZZZ3CZAE156803

 

Azt mondták, hogy 50 ezer a kulcs, 19000 a kényszerkulcs, + 5000-10000 munkadíj

 

Köszi

Előzmény: 4 motion (6391)
Donibcsi Creative Commons License 2015.05.30 0 0 6392

A Te nyomorod nem érdekel, nekem meg benzinesem van:)

Előzmény: 4 motion (6391)
4 motion Creative Commons License 2015.05.30 0 0 6391

na helló,helló,tavaly "beszélgettünk" a kiherélt és mókolt dpf-ekről.azt jósoldat lesz sírás-rívás a vizsgán,én nem tapasztalom.és Nálad mi újság?

Előzmény: Donibcsi (6390)
Donibcsi Creative Commons License 2015.05.30 0 0 6390

Porsche-t hívtam kb. 80 ezer az új kulcs.... :(

 

Ezt egy kicsit sokallom. Ha küldesz egy vázszámot, megnézem mennyiért tudom rendelni.

Előzmény: Gabesz2.0 (6351)
duend Creative Commons License 2015.05.29 0 0 6389

Igen, nem ismerik egyáltalán, ami hát nem is csoda, hisz nem is árulták...

Itt kint azért más a helyzet, többek között sok Mercibe is beépítették, és sok blue-s autó fut az utakon.

De az igaz, hogy 5 év alatt annyit fejlődött a technika, hogy több gyártó már megtudja oldani e nélkül is az euro 6-ot. 

Nincs mese, gyűjteni kell, és pár év múlva az uj passatot venni, de csakis a digitális műszerfallal! (nem akarom tudni, hogy annak a cseréje gari után mennyibe fájna... :) )

Előzmény: Gabesz2.0 (6388)
Gabesz2.0 Creative Commons License 2015.05.29 0 0 6388

Hú azért a te sztorid se semmi, magyarul elpisálta magát a kocsid.

 

Egyébként csak azért ilyen riasztó a dolog mert ritka megoldás személyautóban (itthon főleg) és nincs benne szinte senkinek tapasztalata.

 

HA!!! tényleg ez a baja, akkor ha 30 ezrenként ránéznek és kitakarítják az injektort és a szenzort valószínű nem lenne ilyen gond. Ezt írják is a belinkelt fórumon.

 

Amúgy a mostani új 2.0 TDI-be már nem tesznek adblue-t megoldották máshogy. Az új 150 Le-s 2.0 TDI adblue nélkül is euro 6-os.

Előzmény: mica-r (6387)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!