Már 450 ezer fölött vagyok, 30 ezer, meg általában annál több kilométerenként cserélek olajat. Eddig az első féktárcsákat cseréltem, egy féklámpakapcsolót, egy akkumulátort, és az idén a klíma kompresszort. Teleszkópok, kipufogó, és minden egyéb az eredeti. Nem azért mert nagyokos vagyok, vagy ügyes, vagy bármi, ami tőlem függ, egyszerű szerencse.
Van egy benzines Opelem, azzal is nagyon sokat mentem, azzal is szerencsém van, talán pont azért van még mind a két kocsi ilyen öregen is, mert jó. Volt olyan is, ami hipp-hopp eladtam, mert elképesztően rossz volt. Ez leginkább szerencse kérdése. Mindet újan vettem, tehát ismert az előéletük.
Egy TSI az mitől megbízhatóbb egy TDI-nél? Fejtsd már ki. Mert rohadtul nem az, cserébe még + zabál is.
Egyébként nekem van/volt 1.9PD ill. 2.0 TFSI-m is. A dízel 5-7.5 között eszik, a benzines 8.5-12.5 között. Normál használatban +3-3.5 litert zabál be, sportosan +4-5 litert/100 KM. Megbízhatóságban pedig sokkal szarabb az 1.9 PD-nél, és sokkal kevesebbet is megy el. Nekem sokkal több élményt sem adott még 250LE-vel sem, egy 150LE-s dízelhez képest.
Más kérdés, hogy a mai CR dízelek is szarok, (meg régen a 2.5 TDI ill. 2.0 PD volt egy hulladék - VAG vonalon) de a turbós benzinesek is. Én idáig 450.000 KM-t PD-ztem, és 0 hibám volt a motorral (kuplunggal, váltóval, turbóval). De nem is 60 ezrenként cserélek légszűrőt, meg 30 ezrenként olajat, mint a nagyokosok.
Egyébként hülyeséget beszélünk, mint mindig. EGYET kell megérteni: egy dízel nyomatékosabb és kevesebbet is fogyaszt (hülyeség is összehasonlítani a benzinessel). VISZONT gyakoribb (főleg az újabbaknak) a meghibásodása, mint a benzinesnek (részecskeszűrű, befecskendező, szvsz a turbo is). Dízellel eljársz 6-7 literrel, benyással 8-10 literrel. Benyással nyélgázon, piroslámpáson jobban gyorsulgathatsz, viszont nem olyan rugalmas, mint a dízel. Ja, és talán még annyi, hogy í benzines szvsz jobban hajlamos a túlfogyasztásra. Értsd: tojáson hajtva lehet, hogy fogyaszt 7 litert, de taposva 15-20 is lehet. Dízelnél ez az arány 5 litertől -10 literig mehet.
El kell dönteni, mire kell.
Én is dízel párti vagyok, mégis benyásom van, bár az évi 7-10eKm-re nem is ajánlják a dízelt. :/
Nekem 1.9 pd tdi motoros kocsim van, kb. 2-2,5 liter difi van a takarékos és a nagyon dinamikus vezetés között. Ha takarékosan használja az ember, minek a nagyobb teljesítmény? mosoly
Önámítás az üzemanyag fogyasztásra helyezni az összes különbséget, a gumik, a szűrők, az egyéb kopó alkatrészek nem elhanyagolható költségek. Nálam a nagy nyomaték, a széles lapos gumik miatt hamarabb szakad szét az oldaluk, mint ahogy teljesen lefogy a futófelület. Az olaj drágább bele, mint a benzinesbe, igaz gyakorlatilag egyáltalán nem eszi. A vezérműszíj csere márkaszervizben iszonyatosan drága.
A sebváltó kiosztás nem tudom miért érdekes, hosszú úton úgyis a legutolsó fokozatot használja az ember. Én nagyon sokat jártam hosszú úton, főleg Németországon keresztül, ahol többnyire jól lehet haladni. Két opció van, vagy megy az ember, ahogy csak tud, mert hosszú az út, vagy spórol az üzemanyagon, és otthagyja egy útszéli motelben amit megtakarított. Persze sokan mennek egy ziccenben messzire, csak azzal sokat kockáztatnak.
Ha nem Németországról beszélünk, szinte mindegy, hogy egy autó 100, vagy 500 lóerős. Illetve 100 lóerővel lényegesen olcsóbb az utazás, legfeljebb kevésbé lehet vele jampizni.
Ez csak annyiból jó/érdekes, hogy egyik ismimnek 2.0/170Le-s dízele van, ő azt mondja, hogy autópályán azért a 8 litert az övé is bekajolja (enyém akkor olyan 10-11 között jár), a másiknak meg az 1.9 B5-öse van, de 4 kerekes verzióban, ő is inkább 7.5-ös átlagról beszél. Jó, nekem az off Focusom volt olyan, hogy egyszer mentem vele 6.4-es átlagot, legtöbbször 5.5-6.0 között evett.
Csatlakozom a klubbhoz. Habár én egyenlőre többet megspóroltam, mint amennyit ráköltöttem.
Végre müxik az autó rendben. Ma reggel jövök be BG-be, egy kavics betalálja a szélvédőmet. Komolyan, az ördög soha nem alszik! Ebédidőben mehetek szélvédőt javítani.
Nekem 5,6 szokott lenni 90%-ban (tele tankolom és úgy számolom), nemrég volt kiemelkedően magas 6,1. Viszont nekem sikerült turbóra elkölteni azt amit ezen a fogyasztáson megspórolok... Van pro/kontra...
Ma "kicsit" felhuztak meloban. DSG/S ben jottem vegig palyan nem sporoltam semmit..... 6.5 fölé nem tudtam vinni igy sem. 2.0 crtdi. Ha szàmit a fogyasztas akkor biztos nem vennek benzint. Mostanaban 1000 km alatt nem fogyott ki a tankom.
Nekem most a múlt hónapban a negatív rekordom 8,2 lett, szinte 100% vidék+pálya, minimális Budapest. Szerintem ez tök jó, 200LE-től. A TDI nyilván kevesebbet eszik, kinek ez, kinek az jön be. Mondjuk ha ezt a kocsit eladom pár éven belül akkor sztem TDI-t veszek megint.
"Ahogy nezem a fogyasztast a 2.0 benzin azert 2-3 literrel tobbet eszik mint az 1.9TDI, ez igaz?"
Miért? mennyit eszik az 1.9 TDI? :P
tegnap lusta voltam tankolni, kb. 60kmt kellett mennem, a computer 80km távot írt ki. Tojáson lépkedve, rendesen szépen "menve" 2 falun áthaladva lett 7.2 a fogyim. Ha nem figyelek, akkor 8.5-9.5 közötti (ez tök átlagos vezetés). Most csináltam egy anyádmegelőzlek vezetést is, így 12.2 lett... na, akkor mennyi is a fogyasztása a 2.0-nak?
Pontos válaszokat nem tudok adni a kérdésekre, de a lényeget le tudom írni.
Napi 30-80km-t megyek (váltózó), és 1-2 havonta 600km hosszabb út autópályán.
Először volt egy 1.4benzin polom. Na azzal "kényelmesen" 120-130-al lehetett menni, mert ordít nagyon a motor. Ha "csak" 130-al mész, akkor sem tudsz normálisan beszélgetni, és zavaró a hangos folyamatos motor és szélzaj.
Most 2006-os Jetta 1.9PDTDI 105le, ezzel a pályán végig 155-el megyek az óra szerint (gps kb 149). Ez egy teljesen kényelmes normál tempó, nyugodtan lehet beszélgetni, kicsi a motor és szélzaj. 3000 forog 155-nél. Ezek a PD-s motorok inkább lassabb, városi tempóban hangosabbak benzines társaiknál, városon kívül viszont már a szélzaj elnyomja a dízel kerregést, és nagyobb tempónál is csendesebb mint a benzin.
Biztos az újabbak még jobbak, azok lehet városban kis tempónál is csendesek, de az enyém nem. Nekem az is fura volt, hogy alapjáraton is sokkal hangosabb, sőt remeg egy néha picit a kasztni (amíg hideg a motor). Vezettem már hosszabb távon új dízelt focusban, passatban, jettában is de azt kell mondjam, az 1999-es 1.4-es polom alapjáraton csendesebb volt, és 0 remegés volt az utastérben.
Amikor megvettem a jettát, akkor az 1.6 benzinre is azt mondták, hogy 130-140-el kényelmesen tudsz pályázni, ebből kiindulva a 2.0 benzinnel 100% hogy nem lesz gond ilyen szempontból.
Nem szívó benzin 1.2 meg 1.4 ről beszélünk, ekkora motorokkal már lehet pályázni kényelmesen és a váltó is megfelelő lesz a pályázáshoz.
Autovasarlas elott vagyok, szoba kerult a 3C Passat is (es a 3B is). Ahogy nezem a fogyasztast a 2.0 benzin azert 2-3 literrel tobbet eszik mint az 1.9TDI, ez igaz?
3C-s 1.9-bol csak 5 sebessegesek 105 loerosek vannak?
Esetleg nem tudja valaki az atteteleket a 3B-s 5 es 6 sebesseges 1.9TDI-knel? Illetve osszehasonlitaskepp a 3C 1.9TDI-nel?
Evente 4x nyomnek le vele egy 2500km-es tavot, szoval azert nem mindegy.
Olyan kérdésem lenne, hogy egy Passat b6 2.0 pdtdi 2006/2007 évjáratú vagy egy Passat b6 1.9 pdtdi 2005/2006 a jobb ? Ti melyiket ajánljátok? Sokat olvastam már a 2.0 pdtdi ről hogy 2006.06 tól érdemes keresgélni a tipushibák miatt, de egy összehasonlítást se olvastam még, hogy az 1.9pdtdi 105LE és a 2.0pdtdi 140 LE között. Pl. fogyasztásbeli külömbség, használhatóság, stb.
Igen, nem ismerik egyáltalán, ami hát nem is csoda, hisz nem is árulták...
Itt kint azért más a helyzet, többek között sok Mercibe is beépítették, és sok blue-s autó fut az utakon.
De az igaz, hogy 5 év alatt annyit fejlődött a technika, hogy több gyártó már megtudja oldani e nélkül is az euro 6-ot.
Nincs mese, gyűjteni kell, és pár év múlva az uj passatot venni, de csakis a digitális műszerfallal! (nem akarom tudni, hogy annak a cseréje gari után mennyibe fájna... :) )
Hú azért a te sztorid se semmi, magyarul elpisálta magát a kocsid.
Egyébként csak azért ilyen riasztó a dolog mert ritka megoldás személyautóban (itthon főleg) és nincs benne szinte senkinek tapasztalata.
HA!!! tényleg ez a baja, akkor ha 30 ezrenként ránéznek és kitakarítják az injektort és a szenzort valószínű nem lenne ilyen gond. Ezt írják is a belinkelt fórumon.
Amúgy a mostani új 2.0 TDI-be már nem tesznek adblue-t megoldották máshogy. Az új 150 Le-s 2.0 TDI adblue nélkül is euro 6-os.