Olaj: Teljesen jól értelmezted a dolgot!
Nem érdemes lecserélni az első kötelező szervizig, valamint amíg meg nem kapja az első kötelező szervízen a friss tiszta olajt, addig nem is igazán ajánlatos 100%-ig kihajszolni a motor lelkit! Én úgy gondolom, hogy az első 1000 km az nagyon óvatosan kell megtenni utána kb. 5000-ig már nem kell olyan görcsösen figyelni de még mindig bébi tempó.. 5000e-től felszabadultabban de józanul az első kötelező olajcseréig. Ha meg megvan a friss olaj onnantól meg korlátok nélkül lehet autózni!
A kíméletes üzemmód alatt nem csak az alacsonyabb fordulatszám korlátot értem, hanem az autó alacsony terhelését! (max. fél gáz, max. félig megrakott autó)
Úgy érzem ha ezt a pár apró lépést betartjuk a bejáratás során hosszú élettartamú, problémamantes lesz az autó! Ez csak türelem kérdés, de megéri várni!
Trabant téma:
"Halott" autóról vagy jót vagy semmit...!
Amelyik Trabin nincs túlolajozva a keverék az nagyságrendekkel kevésbé füstöl............
kösz megnéztem a topicot, és végül is ott arra jutottak olajcsere ügyben, (legalábbis én ezt vettem ki) hogy a legelső motorolaj amit a kocsi kap direkt a bejáratási periódusra szabják és nem érdemes/tanácsos lecserélni az első kötelező előtt.
javíts ki pls ha rosszul értelmezte, mert annyira nem folytam bele :)
ez a baj, hogy én nem döcögök a trabival, hanem 80-100 (110 néha bejön előzés közben :) és ha elkezdek előzni pl egy akármilyen kocsit aki 70-90-el megy változó állandóan az kezd idegesíteni na ezekt szoktam leelőzni mert utálom, ha valaki "hullámzóan" vezet és ekkor szokott az előfordulni, hogyha előzők tutira felgyorsít előzés közben és már néha veri kmmutató a 110et :)
asszem meggyőztetek a 100-as önrésszel köszi :)
olajcserét pedig most megqkkolom
de továbbra is kérdés ki cserélt motorolajat bejáratás után?
jah a trabimnak nagyon jó csendes motorja van pedig már benne van 77000km de nem csörög tipikus trabant hangon, jah és nem is füstöl, mert minden nap ki van húzatva rendesen a főúton :)
Én csak az "illat" miatt nem szeretek a Trabik mögött menni. Egyszer le kellett menne Szegedre egy Trabanttal, mert a tulaj nem volt biztos a dolgában és sofőrnek szerződtetett. Nem kis élmény volt az tuti, pedig akkortájt a Trabi akkor mindennapos volt.
Igen! Ezt az érzést én is átéltem, volt egy pár kispolszkim. Már el is felejtettem ,hogy ilyen is volt. Te is elfogod. Érdekes, a thaliával nem csinálnak ilyet, és bevallom egy kicsit engem is zavarnak már a 70-nel döcögő trabik, és kispolszkik, de azért nem szemétkedem velük, sőt!
Hi mindenki!!!!!!
Az Armafilt cég székhelyét látom mindenki jól tudja, de a bolt címét nem látom!
Armafilt diszkont:Szegedi ut 54, 06-1-329-00-82
nyitva:hét-pént:8-16-ig
Létezik, régebben a twingókat szerelték 13" felnire. Azonban valószínűleg nem fog felmenni thalicskára a 13" felni, ha másért nem a fékek mérete miatt. A twingónál sem lehet már 13" felrakni, mert megnövelték (és ez jó!) a féktárcsa méretét.
Igaz most kezdődött a nyár, de azért lesz még tél is. Valamint az uj autó miatt érzett euforia is kezd elmulni és a gyakorlati kérdések kerülnek előtérbe. megtaláltam az előző kocsi téli kerekeit, és megállapítottam hogy 13-as felnire vannak szerelve. Érdeklődnék, létezik-e Renault felni 13-as, és azt fel lehet -e rakni a Thaliara, előre?
Hogy mennyire fontos az alacsony önrész és hogy menyire nem az emberen múlnak dolog. A nagy viharban szerdán sok megane klubos tagtársamnak verte úgy el a jég a kocsiját, hogy "valszeg" milliós kár keletkezett benne. Van akinek kiverte mind a két szélvédőt és mellé még tojásopkat is lehetne tárolni a kocsi teljes felületén, nem gurulnának le róla.
Szóval hidd el jó dolog az alacsony önrész. Persze ez mindenkinél egyéni döntés, de ha nincs a bankban az 200,000 huf félretéve, akkor jobban jársz azzal havi +1-2,000 huffal.
név: Armafilt Ipari és Kereskedelmi Rt.
település: Budapest
Megtalált albejegyzés: Reitter Ferenc utca 37 fsz. (1) 350-3655
Albejegyzések: Budapest XIII. kerület 1135 Reitter Ferenc utca 37 fsz. (1) 350-3655, (1) 350-3658, (1) 350-3659, (1) 350-3656, (1) 350-3657
Beruházás és üzemfenntartás Budapest XIII. kerület 1135 Reitter Ferenc utca 37 fsz. (1) 329-5603
Budapest XIII. kerület 1135 Reitter Ferenc utca 37 (1) 329-0654
Vállalkozási osztály Budapest XIII. kerület 1135 Reitter Ferenc utca 37 (1) 349-9191
Szaküzlet Budapest XIII. kerület 1135 Reitter Ferenc utca 37 tel/fax (1) 329-0082
Üzemvezető Budapest XIII. kerület 1134 Huba utca 24 (1) 320-4408, (1) 349-8317
Raktár Budapest XV. kerület 1152 Telek utca 1 /3 (1) 307-6738
Kapor Bt. Budapest XIII. kerület 1135 Szent László út 28 (1) 339-6221
Budapest XIII. kerület 1134 Huba utca 24 (1) 236-0442, (1) 236-0445, (1) 320-2301, (1) 329-0083, (1) 329-0084, (1) 329-0085, (1) 329-5286, (1) 329-5287, (1) 329-5602, (1) 329-8907, (1) 340-1731, (1) 340-1993, (1) 349-5397, (1) 349-8553, (1) 350-8690
Hi SZATA!!!
Az enyém is zörög, a szalonban levő bemutató thalié is zörög de megoldottam, raktam a müanyag téglalap izé és a lökháritó közé egy vastag szivacsot.
Nem tudjátok véletlenül a Reitter Ferenc utcai légszűrő kereskedő (Armafilt)telefonszámát???? felhivtam a tudakozót a tel szám:350-36-55
Üdv Nagya
Hali MINDENKI ! Aki még a gondolkodás fázisában leldzik, hogy ugyanvajon milyen védelmet rakjon a vasba, annak szólna az ajánlatom. A napokban fedeztem fel a Piramis 1.0 névre hallgató riasztó és rablásgátló rendszert. Védi az összes nyílászárót. Ha a bal 1. ajtót kinyitják és becsukják élesedik a rablásgátló. A vezérlőegység a motortérben kerül elhelyezésre. A motorteret 1 e. mechanikus motortérzár védi amihez kívülről csak komoly rongálás árán férnek hozzá. Alulról nem piszkálható. a rabóló hiába rángatja a motortérnyitó kallantyút, mert a huzal szabadon fut mindaddig, míg jelet nem kap a vezérlőtől. Ha beadná a kulcsot a távirányító, szervíz üzzemódba állítható arendszer, és minden ok., ismét nyitható a géptető. A risztó ugrókódos, ami nem újdonság, de az igen, hogy két jelet kell gyors egymásutánban adni ahhoz, hogy használhasd a vasat. Ezt pedig már izgalmas visszafejteni. Az ára a riasztónak és a motortérzárnak 32.000.- + áfa(?). Beszerelési díj 25.000 ft. Ügyesebb kezűek, vállalkozó kedvvel megvertek próbálkozhatnak a beszereléssel saját maguk is. Adnak hozzá szerelési útmutatót. A rendszer bvővíthető rezgésérzékelővel (3000), ablakemelő modullal ( ha elfelejted felhúzni, riasztáskor megteszi ), emelés érzékelővel ( ez drága, de profi ), belső és igény szerint külső térvédelemmel, etc. A szirénát az ár nem tartalmaza, de természetesen kapható. ( Pl.: akkus 5.500 ) Pár nap múlva, ha igaz felgyógyítjuk a részletes ismertetőt a Thália honlapra. Ha akrtok róla beszélgetni, vagy többet tudni, állok rendelkezésre. Engem 2 óra vizsgálódás és bemutató alatt +győztek, ezért voltam pofátlan idefirkálni. A szokásos feltételekkel adnának mind a Thalicskásoknak, mind a Megane Klubnak 10% engedményt az anyagárból. Bocs, hogy zavartam.
Mondjuk ha a 200-as önrészt választod a pl. 100-assal szemben, akkor kb 4 évig kell elkerülni mindenféle 100eFt feletti sérülést, hogy valamennyire azt mondhasd, jól választottál CASCO-t (a kb 2000 Ft havirészlet ~50 hónap alatt lesz túl a 100 eFt-on). És nem csak rajtad múlik, sérül-e az autó, neki mehetnek úgy, hogy nincs meg az okozó, de hogy ne menjünk olyan messze, itt volt a tegnapi vihar-jégverés Pesten és Miskolcon (nézd meg a Megane-osok tegnap esti beírásait, igen elszomorító eseteket láthatsz). A lovasításról ne is beszéljünk, az egyébként mindig bukta, de akkor legalább kisebb ...
Hi Zsolta !
Segítek dönteni. Mikoron is ellopkodták a kerekeimet, a kár a Rönyó számla alapján meghaladta a 200 000 ft-ot. Na, nekemnek 50 péz volt az önrészem. Kicsit nem káromkodtam. Csúnyát sem. Nem biztos, hogy az az olcsó, ami hónapról hónapra olcsó. :-))))
- Milyen márkájú szűrőt javasoltok a klímához amit Bp.-en is be lehet szerezni?
- Az egy hónapos Thaliankban vmi tompán kopogott a hátul. Mivel az autó vételi helyére csak 2 hét múlva megyünk (Celldömölk), a Bp-i szervízekben pedig nem bízik a család és az Autoklubnál van ismerős ezért ma reggel elvittük egy MAK műszaki állomásra az autót. A rázópad után az volt a konklúzió, hogy a hátsó lökhárító mögött-alatt van két téglalap alakú izé ami ami bemegy a karosszériába. Na ez nem volt rögzítve csak úgy berakva. Végül is nem csináltak vele semmit jobb az óvatosság elven. A kérdés: Volt már valakinek hasonló problémája?
Bocs a pontatlan fogalmazásért, de én nem voltam ott
Köszi: Ata
maradok valszínűleg a 200.000.- , mellett eddig trabival az 5 év alatt 2x volt kocc bár lekopogom! (az uccsó 2 évben semmi nem jött össze hál isten :) pedig minden vagyok csak óvatos nem :) bár relatív ez is hisz trabival minden előzés kész életveszély főleg 80 felett mert akit előzől esetleg direkt ráhúz egy kicsit az eddigi tempójára akkor imádkozhatok, hogy beférjek még a szembejövő kocsi előtt pedig már 100al megyek :) de hiába "nehogy már 1 trabi" érted ;-)
Az isofix azt jelenti, hogy a gyerekülés kozvetlen a karosszériához csatlakoztatott bekötési pontokhoz lehet rögzíteni.
Ahhoz, hogy használni tudd, speciális ülés kell, ami már eleve megfelel az isofix szabványnak. Nos, ezek bizony elég drágák. Viszont sokkal biztonságosabb rögzítésűek, mint amit övvel kell odafogatni. Meg van az az előnyük is, hogy nem lehet rosszul rögzíteni őket, viszont a biztonsági öveseket gyakran rosszul rögzítik a tulajdonosok.
Elméletileg az autóban a legbiztonségosabb hely a vezetőé, mivel balesetben általában tudattalanul a "saját életét védi", vagyis ha teheti úgy írányítja a kocsit, hogy ő ne sérüljön. Persze ez ez balesetben nagyon sokmindenen múlik. A két szélső rögzítési pontnak valószínűleg praktikus okai vannak, mivel így elfér a hátsó ülésen 2 db ülés. Hármat meg azért nem tesznek oda, mivel az alsóközepes autók többségében nem fér el három egymás mellett.
Mik azok az isofix rögzítési pontok?
Milyen gyerekülés kell a használatukhoz?
Miért a szélsö üléseknél vannak?
Nem a középsö a legbiztonságosabb (lsd. oldalütközés)?
Nézzetek be a "Milyen olajat használsz" fórumra!
Igaz nem Thalia esetében de pont erről a bejáratás, gyári olaj...... erről ment a traccs az elmúlt pár napban! Tanulságos lehet új autó tulajoknak!
Ez gyári nem túl jó minűségű kijelentés azért kicsit necces. Ugyanazt a szabványú olajat teszik bele, amit utána kötelező szervíznél is. Sőt a padon történt bejáratás után új olajat kap, tehát abszolút frisset.
Az más kérdés, hogy ajánlott e lecserélni a bejáratás után. De akkor is 1500 km után és nem 1000 után.
Erről egyébként saját véleményem az, hogy miután a nem valószínű, hogy az autó nálam éli meg a 300e-dik kilómétert, így igazából nem érdekel, hogy akkor még működik-e. Szóval részemről csak annyit költök karbantartás címén az autóra amit a gyár, és az üzembiztonság megkövetel. 1 Ft-al nem kapok többet eladáskor ha lecsérlem az olajat 1500 után akkor sem. Ez nem azt jelenti, hogy nem vigyázok az autóra, sőt! De olyan plusz költségeket nem vállalok, amiknek nincs a használatban visszatérülő értéke.
Én egy alapos lerészegedést ajánlok. :)) Mást sajnos úgyse tudsz csinálni.
Ma benéztem a szerelőmhöz, ajánlotta, hogy az első ezres után egy olajcserét ejtsünk meg. Egyrészt szerinte a gyári nem túl jó minőségű, másrészt a turbónak is ez adja a kenést, és annak kell a jó olaj. Elárulta még, hogy valami picike japán turbó van a gépben, ami csúcsüzemben kétszázezret is pörög; csak lestem ki a fejemből.