Minap a szerelők meglepődve nézték, hogy az autómon az alulsó műanyag motorvédő lapot is egy nagyjából tenyérnyi kis csökevény helyettesíti. Pedig a rögzítési pontok is megvannak, és a 15 éves öreg Renault-mon is volt ilyen védőlap.
Szóval szerintem kezd összeállni, hogy miket spóroltak ki az Azure szériából.
NNo, itt kicsit muszáj beleszólnom, a családunkban két autó van, egy thalia 1,5 dci (2003.07) és egy swift sedan 1,6 16V (1998.08).
Nem tudom, a Te Thaliadban milyen motor van, de az nyugodtan mondhatom, hogy hacsak nem 1,6-os, aligha villognál le. A futóműve is sokkal stabilabb az 1,6-os swiftnek (az 1,3-asé egész más) A thaliankkal nem szeretek 120 felett menni.
Az egészhez hozzátartozik, hogy a Renault-t jobban szeretem :-) De a swift mindenképp fürgébb.
Hmm, en igyekeztem hasonlo kategoriat megjelolni, hogy erezd mirol beszelek... na befejeztem a kotozkodest, egyszeruen csak nem szeretnem ha hamis biztonsagerzete lenne barkinek es tolomneki170elesjolesznekem feeling miatt...
Amugy meg mindenki ismeri a vezetoi kepessegeit, aztan uccu neki toljuk a sorbol lefele a suzukikat :-)
Nekem gyárilag benne van. Én a Baumgartnernál vettte. Olyan megoldással tették fel , hogy csak speciális kulcsal lehet levenni. Ja a motor elektronika védelméről írtam.
Garfield007
nos sejtem már mi lehet a baj....én egy sportfutóműves E30 320i-ből ültem át a Thaliba, és először valóban voltak furcsa élményeim....legelébb a magas üléspozició...a Darth Vader-es fék...majd a billegős kaszni...eleinte még 100-al se mertem "tépni"...de idővel hozzászokik az ember, ráérez a vezetésére....aztán azon kapja magát, hogy a pályán villogja le a suzukikat...
Ha minden jól megy, egy hónapon belül csatlakozom hozzátok, ma tettem le a foglalót és júli 23-ra ígérték.
Remélem a puha futómű miatt nem leszek tengeribeteg, mert eddig egy régi 33-as Alfám volt, olyan kemény futóművel, hogy ha átmentem egy kétforintoson megmondtam, hogy fej vagy írás. :)
Van valami tanács, hogy mire kell figyelni majd amikor megkapom az autót?
preben
nincs is gond abban az altalad felvazolt helyzetben, de nem is ez a fo kerdes...
Tegyuk fel, hogy gumik rendben, futomu, lengescsillapito rendben, de akkor mi lehet a gond az en gepemmel, ami a tieddel nem jelentkezik!? Ja, es a ket zsak cement sincs benne...
Csak tipp es nem akarok nagyon elrugaszkodni a kategoriatol... probalj ki egy Puntot, vagy Yarist 140 korul...
Ettol fuggetlenul imadom az autot, de ezeket eszben kell tartani, mert nagyon meredek helyzetek lehetnek...
még mindig a gyorshajtás....szóval mielőtt feljelentene valaki a gyámhatóságnál kiskorúak veszélyeztetése miatt, továbbra is tartanám, hogy 140-ig semmi extrém kockázati veszélynövekedés nincs egy gyér forgalmú autópályán normál időjárási körülmények között...már 120-hoz képest...aki labilisnek érezte a Thaliját, az szerintem nézesse meg a futóművét, lengéscsillapítóit, guminyomást ellenőrizzen...esetleg vegye ki a 2 zsák cementet a csomagtartóból:)
150 km/h a max, 160-170-re csak ha életveszély van és előzni kell. Én úgy tudom, hogy a diesel nem tolerálja a végsebességen (161 km/h) való hajszát.
Ez a tempó persze életveszélyes, de annak idején a Swifttel (1.3 68 LE) mentem 180-nal, így már nincs halálfélelmem :))
A fogyasztást persze nem is igazán a sebesség befolyásolja, hanem hogy milyen intenzitással taposod a gázt. Ha véletlenül páros lábbal állsz rajta, akkor 6 felett lesz a fogyi :)
De ez tényleg nem az az autó, amivel a belső sávban le kell villogni a többieket. Öööö... Most végiggondoltam, hogy akkor én miért csinálok ilyet néha? :)
Csak azért vittem oda, mert a Lurdy házban volt dolgom. Az sem volt szimpatikus, hogy az egyik kisfőnök előttem szívatta a láthatóan új és kissé tapasztalatlan munkatársát.
Nekem a fóti szerviz nagyon bejött, de a kőbányai Baumgartnerre sem lehet panaszom.
A száguldozás témaköréhez csak annyit, hogy a közúti balesetek egyharmadát a gyorshajtás okozza.
Sziasztok!
Nem azt mondtam, hogy nem szabad 130 fole menni, egyszeruen elmondtam, hogy afolott mar nagyon oda kell figyelni... Itt mar elhangzott egyszer tanacskent: 140 korul rantsd meg finoman a kormanyt, tiszta uton, szel mentesen, semmi zavaro korulmeny ne legyen... Ha megerezted milyen, akkor kepzeld el ugyanezt veszhelyzetben, barmilyen idojarasban es utviszonyok kozt, a tobbi kozlekedorol ne is beszeljunk...
circum:
A lagy(abb) futomu nagyon jo az uthibak "kisimitasara", de ugyanakkor meg van az a hatranya, hogy az auto hajlamos "bebolintani" egy-egy oldal vagy egyik sarka fele a nagyobb rugo ut miatt, a masik szinten a nagy rugoutbol kovetkezik, hogy nagyobb uthiba eseten a hosszabb ut es a csillapitas miatt lesz olyan kereked ami adott pillanatban nem eri a talajt. Ertsd mindezt tizedmasodpercben, de nem mindegy mikor van ez a pillanat. A F1-es autoknak tobbek kozt ezert van kvazi merev futomuve...
A keskeny gumira is egyszeru a megoldas, csak kis logika es fizika, a teljesitmenyt nem mindegy, hogy mekkora feluleten es mekkora leszorito erovel viszed at a talajra... Ergo gumi szelesseg es felfuggesztes...
A masik a fekezes soran az osszenyomo ero es a felulet minosege a meghatarozo, mivel a fekezoerot szeretned atvinni az utra ergo lassitani az autot tehat nem mindegy a gumid minosege es a talaj milyensege es hogy ezt az erot mekkora feluleten viszed at, marmint aktualisan mekkora feluletu gumi er az aszfalthoz...
Na szoval, ennyit az okoskodasrol, majd aki teheti javitson ki amiben tevedtem, igyekeztem osszeszedni magam, de mindig hibazok, ennyire ismerem magam...
Summa summarum, a keskeny gumi es a lagy futomu, takarekos es kenyelmes utazast biztosit, de bizonyos keretek kozt, ertve itt a sebesseg behataroltsagat... es a keskeny gumin se a 135-os virsli gumikat ertem... :-)
Hi Preben és Mindenki!!
A nem légkondis autó pollenszűrése egyenlőre zsákutcába futott, megnéztem és a következőkre jutottam:
1, az első szélvédö alatti müa lemez levétele után azt láttam, hogy a ventillátor szívónyílása a kocsi tüzfala felé néz, igy csak körbetaperolni lehet, védőrács nincs, viszont a ventillátor szája tölcséres.Ahhoz, hogy a ventit kivegyük akkor az ablaktörlőket is bontani kell(ehhez egyenlőre nem volt kedvem)
2, ahhoz, hogy ide szűrőt rakjunk 1 dolog feltétlen kellene 1 rács, hogy ne szivja be a ventillátor a szűrő anyagot, ha ez lenne akkor simán egy nagy gumival (és némi kézügyességgel)lehetne a tölcsérre rögzíteni a szűrőt.
3, bontóban venni egy olyan előtétet ami a légkondis autóban van.
4, az automosó tartálynál levő nyilások lefedése szűrő anyaggal,ez a legegyszerübb, de a legrodább is.
Várom a további 5-leteket is!!!!
Hi !
A MUL-T-LOCK motortérzárja szar. Ezt bizton mondhatom, mert nekem is az van. Viszont amit D.Zoli barátomnak ajánlottam riasztórendszert, annak az árában a motortérzár is benne van. Ha nem lenne telegyógyítva mindenfélével, jól ki is cserélném.
Motortérzárat kell berakatni. A Mul-T-locknak van ilyenje. Amíg zárva van, addig egy bowdennel akadályozza a motortérnyitó kallantyú meghúzását.
Azt nézegettük még, hogy a számítógép csatlakozóit kéne védeni valahogyan. A Megane állítólag rendelkezik olyan védőlemezzel, ami megakadályozza a csatlakozók lehúzását és külső számítógép használatát (így dolgoznak a tolvaj bácsik), de sajnos a Clioban nincs ilyen, és gondolom a Thaliában sincs. Ahogy néztem, az akkumulátor mellett lévő lemezre fel lehetne rögzíteni egy ilyen védőlemezt.
Biztos a dci-sek többet tudnának irni a tapasztalataikról, de úgy általában a kocsiról elég sokat olvashatsz a fórumon. Hidd el megéri rászánni az időt, hogy végig olvasod
Biztos a dci-sek többet tudnának irni a tapasztalataikról, de úgy általában a kocsiról elég sokat olvashatsz a fórumon. Hidd el megéri rászánni az időt, hogy végig olvasod
Én 15ezres szervízen voltam, ami a garancia szempontjából nem kötelező, ha jól tudom, csak az assistance miatt. Ez nekem megér 4.250,- forintot (ezt az összeget pontosan megmondták az autó átvételének napján)
Ezen kívül viszont garanciában megcsinálták az említett hibákat, ezek nem kerültek pénzbe.