Eddig a rángatás és sárga lámpás problémára mindenkinek mindig a sárga STP-t ajánlottam 5-10e km-ként. 47e km-ig nekem bejött. Utána nálam a rángatás lámpa nélkül jelentkezett. Erősebb koncentrátum az STP-ből és megint jó lett 3,5e km-ig. Megnézettem a szervízben, és sajna szívbillentyű csere lesz. Az autó 2005. X. havi üzembehelyezett, 2006 modellévű 1.6-os HB Platinum. Csak a kipuffogó szelepeket cserélik. Én EGR-re gyanakodtam, de azt megnézték, szerintük rendben, viszont a gondom jelentették a központnak, ahol garanciális szelepcserét adtak ki a szervíznek (Székesfehérvár). Még nógatnom sem kellett őket. Kedden reggel viszem műtétre a kicsikét.
Remélem utána jó lesz, majd beszámolok.
Kipróbáltam egy diesel HB Platinumot is. Nekem bejött. Kár, hogy sokat buknék az enyémen a cserén.
Akinek még hátravan, annak jó nyaralást! Akit meg csak a munka (suli) vár, annak kitartás!
Sziasztok, volt egy furcsa esetem a géppel: Krakkó felé menet a szlovák-lengyel határon egyszercsak furcsa ciripelés kíséretében kigyulladt a sárga figyelmeztető lámpa. A jelzés és a ciripelés - elég hangos, sebesség- és fordulatszámfüggetlen - megmaradt Krakkóig, különösebbet a motor viselkedésén nem vettem észre, bár innentől nagyon kíméletesen hajtottam. Másnapra elmúlt mind a kettő, a hazafelé vezető úton pedig semmi gond nem volt vele, pedig ekkor már nem kíméltem annyira, húzott rendesen, a fogyasztás is - mutató alapján - bőven 8 l alatti.
Vajon mi volt ez, és mi a teendőm, azonnal szervíz, nemsoká szervíz, vagy szóljak az első kötelezőn?
Ja ,én meg kerestem 1 db gumit,mondom jólesz a pót mellé.Aztán 2 hónapja kaptam defektet,s akkor ért a meglepi hogy virsli a pótom :)) Még jó hogy nem vettem gumit,most lenne 1 db....na ilyen lüke vaok :)
Hát 5 literes fogyasztást ne várj, de ez legalább megy, ha nyomod neki...
(A GÉP mégis milyen kivitel? Saccra: 3 gyerek = SW...)
Nézz utána, hogy érintheti-e a gépedet a szelepcserés probléma, urambocsá' orvosolta az előző tulaj..., kormányműcsere volt-e a rajta? Ha ez a két sarkalatos hiba gari után válik orvosolandóvá..., hát nem lesz örömed a GÉPben...
Az Astra vs. Lacsi kérdésre adott válaszok lényege szerintem a Te kérdésedre is válasz...
Az a 80 mm (meg még egy kicsi...) a hátsó ülések előtti térben van.
Ha az utazási kényelem a fontos, akkor szerintem a Lacsi: fullra pakolva családdal (2 felnőtt 3 gyerek) és csomagokkal (amelyek elfértek ebben a csomagtartóban is...)kényelmesen (azalatt azt is értsd, hogy mozgásképesen szálltunk ki az autóból...) eljutottam vele Svédországig, az meg nem itt van a szomszédban...
Azt azért tudd: A Lacsi Elite felszereltségében nincs függönylégzsák, nem normál méretű a pótkerék és nincs fedélzeti komputer, viszont ingyé' (?) kapsz csomagtér-elválasztó hálót és csomagrögzítő hálót, 6 hangszórós CD-rádiót, elöl-hátul elektromos ablakot.
És számomra az sem utolsó szempont, hogy nem francia autó :-)))
Egyszer régen, nagyon régen már beírtam ide, hogy majd szeretnék egy Lacettit venni - de most jött el a nagy pillanat. Viszont erős a konkurencia!:-)
Egész konkrétan egy új Lacetti SW 1.6 Elite és egy Renault Megane 1.6 Grandtour Live között vacilálunk és nem nagyon tudunk dönteni. Azt próbálgatom, hogy a tulajdonosokat, hozzáértőket is kérdezgetem: miben jobb a Lacetti SW egy Renault Grandtour-nál? (Rönósoknak ezt a kérdést pont fordítva teszem fel. :-))
Ami érdekes, hogy a megadott gyári adatok szerint a Lacetti SW 4580mm hosszú, a Renault pedig 4500mm. Mégis a Renault-nak 120 literrel nagyobb csomagtere van, pedig kisebb az autó! Hova tűnik a Lacetti +80mm-re? Lábtérben, kényelemben jelenik meg?
Egy hete vagyok boldog tulajdonosa a GÉP-nek. Egy szörnyen ronda zöld 1.0Suzuki után váltottam a típusra. Az ok is egyszerű:decemberben jön a harmadik baba és olyan autó kellett amiben elfér három gyerekülés.Max. három éves keveset futott autót szerettem volna 1,9misiig.Ebbe a körbe sok autó nem fér bele,így hamar rátaláltama Nubirákra és utódaira. Különben a Suzukival teljesen elégedett voltam .60ezerrel vettem négy év alatt beletekertem még százat.Természetesen soha nem romlott el és két féktárcsán,betéteken ,egy első kerékcsapágyon,vezérmű szíjon kívül nem költöttem rá egy kanyi vasat sem.1050000Ft-ért vettem 490000FT-ért adtam el.Tehát 140000FT-ot buktam rajta évente.A fogyasztása 5l alatt.Dinamika semmi,tekintély semmi,biztonság semmi,megjelenés semmi. Tehát ilyen megbízhatósági és igénytelenségi elvárásokat nem merek támasztani az új autó elé,de Ő legalább szép és elfér benne a család.
Sajnálatos, de a zsandárok vszeg csúnyán levettek(Biztos annó a "KGST"piacon elszenvedett megpróbáltatásokért vett elégtételt). Itthon még a kötelező biztosítók sem fizetnek a kőfelverődésre mert ,az "nem a jármű tartozéka".Márpedig a kő az nem feltétlenül az út tartozéka, tehát vagy felhordással v az út oszlásnsak indulásával kerülhetett oda. Minden esetre az is igaz, hogy külhonban Ő az Úr és azt csinál amit akar mert megvédeni magad csak nagyon kis eséllyel tudod.
abszolut az utastér a nagyobb+picit az eleje.Szerintem meg szebb is,de ez szubjektív.Nekem F astrám volt,a G-nél fényévekkel szebb belseje volt.Ezért is nem vettem G astrát hanem Lacsit.Az anyagok is jobbak,világosabbak,kevésbé műanyagok.Ezek az én véleményem ne vedd fel...nem bántam meg a váltást opelről chevyre(daewoora).
Egy hülye példa...de elgondolkodtató: 10 éves astrák kontra 10 éves lanosok....
sok-sok astrát megnéztem,mindnek volt valami nyűgje,annak is amit végülis megvettem.A lanosok tizedének nem volt annyi baja.Főleg a korrózió,aztán a motor...Máig nem értem miért vettem fastrát.Lehet mert előtte kadettem volt ? :)(pedig azzal is volt gond,elég)
Abszolút az utastér a nagyobb, mellesleg valóban az orra is hosszabb ezt minden nap sikerül ellenőriznem emeleti lakásunkból amikor a szomszéd mellém áll.
3100 km, amiből kb 1850 volt autópálya és kb 100 volt város.
Utasok: négy felnött kb 95 kg/ fő testsúly, mindenki kényelmesen utazott. Üzemanyag: OMV 95 majd végig Shell 95. Sajna lengyelben csak Lukoilos kúton tudtam tankolni, de ezt a német határ után rögtön megfejeltem Shellel. Induláskor a tankba küldtem fél flaska STP-t, a másik felét a lukis naftához adtam. A légkondi prágáig, majd visszafele a szlovák határtól volt szükséges.
Fogyasztás : 7,6 l/ 100 km !!!! Fantasztikus átlag.
A pályán 130-135 km/h- val nyomtam, németeknél jó darabig tartottam a 160-t, majd gyenge idegeim miatt visszatértem a 140-hez. A motortető meg sem moccant, pedig a szemem kinéztem utasaim meg nem értették, hogy mi a retekér verem az orrom a szélvédőbe.
Rángatásnak se híre, se hamva és nagggggyon bírta a motor.
Egy negatívum: a lengyel policájok levettek 40 euróra, mert állítólag a hátsó kerekemről felperdülö kő beverte a mögöttem autózó szélvédőjét :-(((.
Próbáld meg képen, vagy az életben egymás mellé tenni őket. Látni fogod, hogy a lacsi első szélvédő előtti része is hoszabb, no meg a hátsó lábtér is tágasabb. Az előbbi talán a soha nem várt ütközésnél jöhet jól, mint gyűrődési zóna, a másikat jómagam is tapasztalom, ugyanis a gyerkőcök nem rugdossák a hátamat és a kárpit sem lesz mindig koszos. Ha akarod, teszteld le egy két méteres emberke segítségével egy opel-chevrolet kereskedésben. Ültesd be "maga mögé mindkét autóban és figyeld meg, hogy a térdei előtt mennyi hely marad!
Sztem a hátsó lábtér javára lett kisebb a csomagtartó,mert még hátra tolt első üléssel is van elég lábtér a hátsó utasoknak.praktikus ötlet lett volna ha a hátsó üléseket sinen tologatósra csinálták volna meg mint a kisebb francia autókban,így mi dönthettük volna el mi minek a rovására menjen.
Üdv. Lacettisek!
Összetörték kedvenc Opelemet (Astra Classic II. 1,4 5 a.), gazdasági totálkáros lett. Az Opelről csak jót tudok mondani (
http://totalcar.hu/nepitelet/?op=itelet&cat_id=44416), optimális a kényelme, teljesítménye, szolgáltásai, megbízható stb. De ha már… Az ember kíváncsi, próbáljunk ki mást is. Így kezdtem el szemezni az 1,4-es 5 ajtós Lacettivel. Nagyjából azonos kategória az Opellel. Viszont valamit nem értek:
A Lacetti 16 mm-rel szélesebb, 185 mm-rel hosszabb az Opelnél ( tengeléytávja ugyan 5 mm-rel kisebb), ugyanakkor a csomagtér 95 literrel szerényebb. Tud valaki magyarázatot, hogy minek a rovására? Kényelmesebb az utastér? Vagy a gépház pazarlóan hosszú?
Szerintem meg mindkét ötlet remek ! Ezért jó , hogy van a honlap: sok ember sokféle tapasztalattal , tudással , ötletekkel segítheti egymást . Ezért jó a taglista is , akik közelebb laknak egymáshoz valószínűleg kőnnyebben is tudnak segíteni akármiben is ./ szervíztapasztalat , tartozék , alkatrész .. mittudomén /
Persze azt is gondolom , hogy a honlap fejleszthető a végtelenségig , és lehetünk ismeretlenül is nagyon segítőkészek , de azért nem ártana egy tali..
Tudjátok az a gazdisautósismerkedős , klubéletelősegítős , javaslatmegbeszélős..
Hevesen bólogatok és csak díjazni tudom az ötletet.
Részemről még annyival kiegészíteném, hogy a lakhely vonzáskörzetében akinek nem lenne fáradtság, megnézhetne, elintézhetne másoknak dolgokat. Így egy távolabbi klubtársnak nem kellene elutazni valamit elintézni, megnézni, elmenni érte, stb. Lehet nem volt érthető, amit akartam, de pl. olyan esetre gondolok, mint anno kripic segített nekem tetőbox ügyben. Volt olyan kedves és amikor írtam, hogy vennék egyet, válaszolt, hogy ő látott. Nem volt rest és ismét kiment a bevásárlóközpontba nekem lefényképezni és a részletes infóknak utánanézni. Ezúton is még egyszer köszönöm neki!!! Remélem viszonozni tudom majd neki valamivel! Nekem kissé nehézkes lett volna 180 km-ről telefonon megtudakolnom a sok esetben amúgy is flegma eladóktól, hogy mi, mennyi, hogyan, stb. No meg blinre sem mentem volna, ha nem olyan, amit szerettem volna. Vagy pl. ha valaki megy vidékre, messzebbre, összeköthetné a kellemest a hasznossal Felírj a ahonlapra, mikor hova megy és ha valakinek el kell valamit vinni A-ból B-be, ami nem esik messze uticéljától, az megtehetné ezt klubtársáért.
A honlapon (lacetti-klub.extra.hu), a regisztrált tagok listájánál (tehát nem nyilvánosan) lehetne kreálni egy 'Ki miben tudós' menűt vagy valami hasonló/va/t, ahová minden kötelezettség nélkül a tag/ok/ beírhatná/k/, hogy mi az a tevékenység, amiben a másiknak esetlegesen segítségére lehet/ne/.
pl: ezzel foglalkozom, ehhez értek, ehhez van késztetésem, stb., stb....
Ill. egy 'Help mee' menű is elfér/het/ne, ahol segítséget lehet/ne/ kérni a csapat irányából, s aki tud, az reagál.
Ja. Dobj fel képet. Ha nem kell ladlacnak, akkor lehet, hogy ráindulok. Flórián környékén lehet az átadás, de csak a sziget fesztivál után. Addig meló van orrvérzésig.