Keresés

Részletes keresés

VT22 Creative Commons License 2009.10.26 0 0 32950
"Itt nem egy évről van szó, 60 éves elmaradásokkal van teli a vasút.
Mihez képest? (Álmainkhoz képest.)"

Ha máról holnapra hirtelen visszaállna a 20 évvel ezelőtti közúthálózat, nem mondanád azt hogy 20 éves elmaradásban vagyunk?

A közútfejlesztők rendre hatalmasakat álmodnak és össze is jön.

Ha azt mondod, hogy a vasúthálózatunknak nincsenek hiányosságai, akkor vagy elképzelni nem tudod hogy új vonal épüljön, vagy az elmúlt 60-100 évben nem változtak az áru- és utasáramlási irányok így nincs is rá igény.
Előzmény: hmsoft (32949)
hmsoft Creative Commons License 2009.10.26 0 0 32949
Ilyen magasröptűt hány sör után tudsz írni?

Jelen esetben 2 pohár közepesen erős (mások szerint erős) Oolong Ding Dong, "üresen".

Abból az igényből születik üzlet amely mögött van lobbierő

Ugyanazt írtuk. Ha valaki valamit tényleg szeretne, lobbizik.

Itt nem egy évről van szó, 60 éves elmaradásokkal van teli a vasút.

Mihez képest? (Álmainkhoz képest.)

Alapvetően teherautó vs. vonat a felállás itt

Itt igen, ez azonban csak egyetlen útszakasz. Általában véve pedig nincs "vs.", mert azt az üzlet (számunkra: sajnos) már eldöntötte, hogy elsődlegesen közút és másodlagosan vasút. Ha ez az állapot elviselhetetlen, akkor: lásd 32944.

hm
Törölt nick Creative Commons License 2009.10.26 0 0 32948
Ugye ezt a hozzászólást viccnek szántad?
Előzmény: Gulper (32946)
VT22 Creative Commons License 2009.10.26 0 0 32947
"A komoly igényből üzlet születik, a nem komoly igény pedig megmarad az álmok szintjén."

Abból az igényből születik üzlet amely mögött van lobbierő, ami mögött nincs megmarad az álmok szintjén - még ha sokkal fontosabb is. Esetleg elrontana jól működő üzleteket.

http://index.hu/gazdasag/magyar/2009/10/26/aszfalt_ala_kerul_az_orszag/

Ha 740 kilométer aszfaltra futja, vajon miért nem sikerül kiizzadni egy Fülöpszállás-Solt-Dunaföldvár vonalat? Egy Nagykereki-Biharkeresztes vonalat? Egy Szeged-Pécs vonalat? Egy Szegedi Tisza-hidat? Itt nem egy évről van szó, 60 éves elmaradásokkal van teli a vasút. Ezek azért nem valósulnak meg, mert a jelenlegi közlekedéspolitika nem ismer mást, mint a közutat. (Néha bekiabnálnak a biciklisek a partvonalról, dobnak nekik csontot pár km eu-kék bicikliúttal, elvégre nem konkurencia.)

"Érdekes, hogy az első bekezdésben nem autókról írsz, hanem buszokról és vonatokról. "

Alapvetően teherautó vs. vonat a felállás itt, mivel nem a buszok és személyautók igénylik az 50 cm-es betont.
Előzmény: hmsoft (32941)
Gulper Creative Commons License 2009.10.26 0 0 32946
"... Mindannyian tudnánk hosszasan sorolni, hol és hogyan vesztette el a vasút az utas- és fuvarpiacot csupán azért, mert nem fejlesztették az igényeknek megfelelően az infrát azok, akiknek az feladata lett volna ..."

Én például akkor lettem jórészt csak hobbi vonatozós, amikor lett egy trabantunk és a vasút nem indított járatot a házunk elől az anyósomék háza elé. Ha a vasút kifejleszti a mondott viszonylatot a fene se küzdött volna a karton roskadékkal több száz kilométereken keresztül.
Előzmény: Törölt nick (32943)
Törölt nick Creative Commons License 2009.10.26 0 0 32945
Ilyen magasröptűt hány sör után tudsz írni?
:D
Előzmény: hmsoft (32944)
hmsoft Creative Commons License 2009.10.26 0 0 32944
Ha valami valakinek a feladata, de ezt a feladatát - szerintünk - nem látja el, akkor két eset lehetséges:
a.) felírjuk egy füzetbe, hogy lám, nem látta el a feladatát, és a következő hatszáz évben felemlegetjük, de egyebet nem teszünk,
b.) kerítünk alkalmasabbat, aki majd ellátja ezt a feladatot.

Az a.) megoldás kényelmes, tiszta, nagyjából konfrontációmentes, azonkívül lehetőséget ad az örök pampogásra. Akkor érdemes választani, ha valójában nem kívánjuk megoldani azt a dolgot, csak úgy teszünk. Emellett viszont nem árt, ha legalább magunknak beismerjük, hogy ezért tettük. (Ha magunknak sem ismerjük be, az már gáz.) A b.) megoldás nehezebb, és nem biztos, hogy sikerrel járunk. Lehet, hogy csak sokadszorra, vagy sokadszorra se. De lehet, hogy mégis. Végül van egy c.) eset: amikor nem vagyunk abban a (társadalmi) helyzetben, hogy kiköthessünk a b.) mellett, ugyanakkor nem kívánunk az a.) passzivitásába menekülni. Próbálkozások hatására végül vagy a.), vagy b.) lesz belőle. Ha egyik se, azonban változatlanul nagyon komolyan vesszük az ügyet, úgy pedig nem elhanyagolható esélyekkel az elmeosztály.

hm
Előzmény: Törölt nick (32943)
Törölt nick Creative Commons License 2009.10.26 0 0 32943
"A komoly igényből üzlet születik, a nem komoly igény pedig megmarad az álmok szintjén."

Mindannyian tudnánk hosszasan sorolni, hol és hogyan vesztette el a vasút az utas- és fuvarpiacot csupán azért, mert nem fejlesztették az igényeknek megfelelően az infrát azok, akiknek az feladata lett volna.
Előzmény: hmsoft (32941)
bodrostomi Creative Commons License 2009.10.26 0 0 32942

...sok-sok tényező mentén többen láttak a közúti közlekedéssel kapcsolatos tevékenységekben nagyobb üzletet...

 

Ennyi. Ezzel mindent elmondtál.

hmsoft Creative Commons License 2009.10.26 0 0 32941
vasúton az infrastrukturális igényeket sohasem követi az igények kielégítése

A komoly igényből üzlet születik, a nem komoly igény pedig megmarad az álmok szintjén. Talán a jelenlegi komoly igényeknek csak a kisebbik hányada gondolkodik sínekben.

Közúton nem hallunk olyat, hogy

Érdekes, hogy az első bekezdésben nem autókról írsz, hanem buszokról és vonatokról. Pedig célszerű megszokni a valóságot: az emberek nagyobbik fele ma Magyarországon is autóval közlekedik. A busznak és a vonatnak a maradék jut, méghozzá többségében a problémásabb társadalmi és anyagi helyzetű rétegekből. Emellett amit írsz, az egy korkép, illetőleg kórkép: a vasút második vonalba szorulásáról, a közút első vonalba kerüléséről szól. A helycsere okát sötét erők összeesküvésének látod. Én pedig egy olyan folyamatnak, amely arról szól, hogy sok-sok tényező mentén többen láttak a közúti közlekedéssel kapcsolatos tevékenységekben nagyobb üzletet, mint a vasúti közlekedéssel kapcsolatosakban.

hm
Előzmény: Törölt nick (32938)
v_peti Creative Commons License 2009.10.26 0 0 32940
"Hol van Esztergomtól nyugatra? " Hol van Esztergomtól nyugatra olyan Suzukigyár, amelyik Kelet-Európát is ellátja kocsikkal?
Előzmény: v_peti (32939)
v_peti Creative Commons License 2009.10.26 0 0 32939
"- rossz az út, a buszok egyre lassabban haladnak nem versenyképesek a vonattal szemben, a Volán végleg beszüntette a buszközlekedést mert az út tönkrement. "

Rossz az út, a busz lassan halad van ilyen. De a szolgáltatás nem szüntetheti be, mert közsszolgáltatás. Ha annyira nagy a gond, akkor némi javítást eszközöl a közútkezelő, amúgy meg tényleg rosszak az utak, még a főutak is. Ahová meg nincs szilárd út, oda busz sincs. Ld. Balatonfenyves-Somogyszentpál.

Vasúton számos példa van rá.
"- elpártolt a kamionos fuvarozástól a fuvaroztató és újabban már vagonban szállít, mert a céghez vezető utca használhatatlanná vált, a közútkezelő tengelyterhelés-korlátozás miatt az autókat már korábban is csak fél terheléssel lehetett közlekedtetni."

Na és? Nagy ívben lesz*rják a korlátozásokat. Rengeteg túlterhelt kamion rohangászik az utakon, azért megy némelyikük olyan hamar tönkre. De sajnos gyengék a szankciók. :(

"- az infrastruktúra átbocsátólépessége csökken: egyre keskenyebb az út. Míg vasúton ugyebár az állomások kinyírásával ez is megvalósul."

Mivel egysávos utak ritkán épülnek, ezért ez itt nem lehet érvényes. A kétsávos meg bedugul, és az itt vesztett időt a falvakon 7o-nel való, lakott területen kívül meg 85-tel való hajtással kompenzálják. Szankció közel 0! :(

A múltkor 90-nel mentünk, alig bírtuk lehagyni a fél európát végigszennyező kamiont. Litván rendszáma volt, de a 86-oson vitt Suzukikat valahová. Litvániába? Honnan? Hol van Esztergomtól nyugatra? Miért nem vonaton viszik azokat a kocsikat hosszú távra?

"- leágazásokat szüntetnek meg, egyre kevesebb helyre lehet közúton eljutni, csökken a területi feltártság. Míg vasúton a vonalmegszüntetések, iparvágányfelszedések miatt ez mindennapos."
Mondjuk ez tényleg nincsen!

Előzmény: Törölt nick (32938)
Törölt nick Creative Commons License 2009.10.26 0 0 32938
Természetesen én sem tudom a választ a költői kérdéseidre. Mindenesetre elgondolkodtató, hogy vasúton az infrastrukturális igényeket sohasem követi az igények kielégítése.
Közúton nem hallunk olyat, hogy:

- rossz az út, a buszok egyre lassabban haladnak nem versenyképesek a vonattal szemben, a Volán végleg beszüntette a buszközlekedést mert az út tönkrement. Vasúton számos példa van rá.
- elpártolt a kamionos fuvarozástól a fuvaroztató és újabban már vagonban szállít, mert a céghez vezető utca használhatatlanná vált, a közútkezelő tengelyterhelés-korlátozás miatt az autókat már korábban is csak fél terheléssel lehetett közlekedtetni.
- az infrastruktúra átbocsátólépessége csökken: egyre keskenyebb az út. Míg vasúton ugyebár az állomások kinyírásával ez is megvalósul.
- leágazásokat szüntetnek meg, egyre kevesebb helyre lehet közúton eljutni, csökken a területi feltártság. Míg vasúton a vonalmegszüntetések, iparvágányfelszedések miatt ez mindennapos.
Előzmény: hmsoft (32937)
hmsoft Creative Commons License 2009.10.26 0 0 32937
1. Biztosan tudjuk, hogy a kavicsbánya-üzemeltető cégtől a betonozásért egy fillért sem kért az útszakasz felújítását finanszírozó szervezet?
2. Vajon a kavicsbánya-üzemeltető cég évente jár az államhoz vagy a legközelebbi önkormányzathoz nagy zsákokkal, hogy kéretik azokat pénzzel telehordani és lehetőleg nem érdeklődni a pénz felhasználása felől?

(Egyikre sem tudom a választ, csak kérdezem.)

hm
Előzmény: VT22 (32936)
VT22 Creative Commons License 2009.10.25 0 0 32936
LINK

Egy mellékvonalon mikor épülne betonágyazatú pálya úgy, hogy egy fillért se kapna a rajta közlekedő vonatok phd-jéből?
Törölt nick Creative Commons License 2009.10.23 0 0 32935
Mindig nagy figyelemmel és érdeklődéssel olvasom az ilyen és hasonló élménybeszámolókat. Köszönöm hogy leírtad.
(bár igaz, az Észak-alföldi Dízel topikban szívesebben láttam volna, mint itt a Sínfóbiásban)

Leírásodból is világosan látszik az a tézis amit vallok és hirdetek: Magyarországon valakiknek érdekében áll a vidék elsorvasztása. Most meditálhatunk azon, hogy a vasút elpusztítása ennek eszköze-e vagy következménye (valszeg mindkettő).
Előzmény: mattil (32931)
v_peti Creative Commons License 2009.10.22 0 0 32934
Kitérő: Elég hosszúra kell méretezni. És a rövidebbik vonatnak bele kell férnie!
Előzmény: vrobee (32933)
vrobee Creative Commons License 2009.10.22 0 0 32933
A vasúti átjárónál kell jó nagy türelem kivárni a végét... Na meg a kitérőkben is nehezen fér el.
Nem kell több türelem, mint Rendezőnél... csak a sivatagban kevesebb az átjáró, mint a városban :)

Kitérő gondolom nem igazán téma, van napi vagy heti egy-két vonat, azt szevasz. Pont azért kell ilyen barom hosszú vonatokat csinálni, mert ezek a vonalak nincsenek öt perces követésre berendezve.
Előzmény: v_peti (32932)
v_peti Creative Commons License 2009.10.22 0 0 32932
A vasúti átjárónál kell jó nagy türelem kivárni a végét... Na meg a kitérőkben is nehezen fér el.
Előzmény: VT22 (32927)
mattil Creative Commons License 2009.10.22 0 1 32931
Másfél hete egy húszéves osztálytalálkozó kedvéért ellátogattam arra a helyre, ahol felnőttem. Egyszer már írtam róla négy éve. Akit érdekel elolvashatja itt.
Mi változott azóta? Rengeteg minden.
Először is, az, hogy amíg gyerekkoromban csak felült a vonatra az ember és 40 perc alatt a 43 kilométerre lévő Nyíregyházán volt, ez ma másfél órába telik és két átszállással három vonat igénybevételével tehető meg. Én ugyan soha nem fogom elhinni, hogy annak az egyszem BZ-nek nem lehetne menetvonalat találni, hogy bemenjen oda ahova százhúsz évig bejárt(Nyíregyháza), de hát új idők új szelei illetve menetrendszerkesztői biztosan erre is megmondják a frankót. Ennek ellenére Görögszálláson 34-en szálltunk át a BZ-re. Ebből 16 fő Kisfástanyára ment, de volt utascsere Bashalmon és Tiszaeszláron is. A Tiszalökig tartó részt 2002-ben felújították. Ebben az a csúcs, hogy Nyíregy-Görögszállás között a sok-sok lassújelnek köszönhetően sokkal lassabban halad a szerencsi személy a villamosított pályán, mint a BZ a löki oldalban. Tiszalök után jött az érdekesebb rész, de először ugye Tiszalök. Maga Tiszalök állomás környéke amúgy semmit nem változott az elmúlt húsz év alatt. Még az álmennyezet és az utcai kockakő is teljesen ugyanaz mint húsz éve volt. Komolyan mondom nem tudom miért, de félelmetes érzés volt az egész. Mindössze az volt az egyetlen ami nem olyan volt mint húsz éve, hogy Debrecen felé nem Md, hanem BZ jár!
Egy ismételt átszállás és fél óra kényszerpihenő után, miközben a kalauzlány többször is elmondta, hogy mekkora szerencsém van, mert most kivételesen nem késve indulunk, a vonat elindult. Ismét InterPici motor, még nagyobb tisztaság mint az előzőn, és ment a légkondi is (olyan hihetetlen, de 25-28 fok volt odakint). Utas mindössze három. Velem és a kaluzzal együtt. A vonat marha sokszor lassított innentől kezdve, de azért még elfogadható volt. Mondta is a kalauzlány, hogy ha tovább is mennék majd megtudnám mennyire leromlott a vonal! Láttam azért így is. Rögtön a legszembetűnőbben a Keleti-főcsatorna hídjánál. A közúti híd most lehetett nemrég festve. Barna-piros meg azt hiszem még egy szín váltakozott olyan panelfelújítós színösszeállítás stílusban. A vasúti hidat viszont csak a rozsda tartotta össze, de már az se valami nagyon. Tiszalöki vízművek is ugyanaz mint húsz éve volt. Továbbhaladva kicsit olyan volt, mintha arrafelé sem változott volna semmi, hiszen megvolt a Kossuth Tsz, az Állami Gazdaság épületei, a tehenek is ott legeltek ahol rég. De azért kicsit jobban odafigyelve látszott, hogy minden, de minden le volt pusztulva mint az állat. Megláttam messziről az állomásépületet és telefonáltam az ismerősnek, hogy jöhet ki az állomásra. Megérkeztem.
Leszállva viszont valami mellbevágó volt az egész. Az állomásépület környékén minden az alapig elbontva, elhordva, az egykori rakodóterületen hatalmas szeméthegyek, amiknél csak a parlagfű volt magasabb. Maga az állomásépület az ami még megvolt, ám ajtaja ennek is egyik oldalról hatalmas vaslemezzel eltakarva, másik oldalról téglával befalazva az ajataja. Az összes ablak betörve, és már a tetőt kezdik bontogatni egyesek az épületen, úgyhogy szerintem nem sokáig fogja már húzni ez az épület sem . :-(((
Abban az utcában ahol laktam a helyiek szerint egyedül már nem lenne ildomos mászkálnom, mert igencsak megváltozott a lakosság összetétele azóta mióta elköltöztünk onnan, ezért a másik oldalról közelítettem meg a falut. Az egykoriTÜZÉP helyén ma már csak parlagfű nő, a parkettaüzem viszont még megvan! Engem is meglepett de egy nívós parketta és burkolólapcégnek van ott helyi üzeme. Vajon az egykori csillék megvannak még odabenn? :-) Nem hinném.. Az egykori kisbolt is megvan, bár kocsma üzemel benne. Amúgyis valahogy az egész falu olyan volt hogy minden negyedik-ötödik háznál volt egy kocsma ami azért kicsit fura, de a jelek szerint megéri, mert másképp nem lenne ennyi. Magáról a faluról nem is nagyon írnék többet, hiszen nyilván nem érdekel ez senkit rajtam kívül...
De azért végigkérdeztem a helyieket, a vasutasokat, meg akit csak tudtam arról, hogy hogyan érinti majd őket az ha bezárják a vonalat? Nos röviden összefoglalva sehogy! Eddig se nagyon jártak vonattal, mióta pedig feléjük is megjelentek a gépkocsi lízingcégek, azóta mégannyira sem. A busz se drágább sőt! Ráadásul régen ugye nem járt Polgárra busz, az autópálya megépítése óta viszont igen, aminek rettenetesen örülnek és használják is. Teherszállítás ugye a 90-es években megszünt, azóta leépült a személyszállítás is. Szolgálat sincs már sehol. Egyedül Polgáron van, ahonnan azt az egy főt simán el tudják helyezni majd a legalább tíz-tizenötször nagyobb Nyíregyháza állomáson. A mozdonyvezető is tud másfele is mozdonyt vezetni, és a kalauzlány is dolgozik más vonalakon jelenleg is. Régebben sokan dolgoztak a vasútnál. Főleg a cigány férfiak a PFT-nél, ahova sok segédmunkás kellett annó. De a rendszerváltás során őket építették legelőször a cégtől aztán persze már dacból sem utaztak vonattal többet
Visszafele másnap hirtelen elromlott az idő. Az eső szakadt de nagyon, a hőmérséklet pedig 20 fokkal esett vissza egy éjszaka alatt. Kisétálva az állomásra láttam, hogy az alkonykapcsoló bekapcsolta a lámpákat. Az összeset. A rakodótéren is. És mind egytől egyig világított. Az izzócseréléssel megbízott cég tehát igencsak jól végzi feladatát. Nem tudom, hogy milyen lehet egy sitthalom, csalán és parlagfűtenger közepén álló oszlopon kicserélni az izzót, de biztios nem egyszerű munka.
A vonat most késett. Nem is keveset. Mivel a váróterem be volt falazva, így sehova nem tudtam behúzódni az elől. Készítettem pár fotót a pályáról és az állomás területéről, de sajnos nem találom az adatkábelemet és eddig nem tudtam gépre vinni, így ezeket nélkülöznötök kell most egyelőre.
Utas most is pontosan ugyanannyi volt mint amikor idejöttem. Egy öregasszony, a kalauz és én. Tiszalökön kényszerű várakozás, majd olyan 10 emberrel indultunk. Kisfástanyán megtelt a vonat, és Bashalmon is felszálltak nem kevesen. Gyakorlatilag minden ugyanolyan volt mint amikor odafele utaztam, csak most fordított irányban. Leszámítva a szakadó esőt persze.
Nyíregyházán, akárcsak odafelé, tettem egy kört a belvárosban és az állomás környékén. Hihetetlen, de mintha nem is ugyanazon a vidéken lennénk! Nyíregyháza egy rendkívül dinamikusan fejlődő város ahol szinte minden megváltozott az elmúlt húsz év alatt. Mégpedig igencsak előnyére. Szerte a városban mindenhol táblák hogy térfelújítás, közösségi terek felújítása, lakótelepfelújítás, utfelújítás meg ilyenek, mind az EU támogatásával persze. Csodaszépen felújított buszpályaudvar, állomásépület stb. Itt ütköznek ki azok az irreális különbségek, amik a mai falu és a nagyváros között léteznek. A városban befektető is akad, önereje is van, pályázni is tud meg ilyenek. Eközben a falu forráshiányos, az iskolát is örül ha fenn tudja tartani, a pályázatokhoz pedig szinte soha nincs meg az önereje.
Ezen az állapoton pedig egyáltalán nem segít egy 20-30-al döcögő BZ, mert úgy tűnik nem az viszi már el a fellendülést mint egykoron 120 éve.
Törölt nick Creative Commons License 2009.10.17 0 0 32930
A honlaon ahol találtam, Budapest van írva. (de mivel több képnek is hibás a felirata, nem kizárt hogy Győr)
Előzmény: gbeatle (32929)
gbeatle Creative Commons License 2009.10.17 0 0 32929
Jól látom, hogy ez a kép Győrben készült?
Előzmény: Törölt nick (32926)
bodrostomi Creative Commons License 2009.10.17 0 0 32928

Aki tud jól programozni, annak itt a feladat. :-D

Előzmény: Törölt nick (32922)
VT22 Creative Commons License 2009.10.17 0 0 32927
Előzmény: Törölt nick (32924)
Törölt nick Creative Commons License 2009.10.17 0 0 32926
És ilyen kihasználtsághoz mit szólnál mellékvonalon?
Előzmény: Törölt nick (32924)
Törölt nick Creative Commons License 2009.10.14 0 0 32925

:))))))

Előzmény: Törölt nick (32922)
Törölt nick Creative Commons License 2009.10.14 0 0 32924
Annak örülnék ha ilyeneket látnék rendszeresen mellékvonalakon:
http://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=94024927&t=9166155

Ne kérdezzétek hol készült a kép, egy gépen volt háttér onnan loptam el.
Előzmény: GA0425 (32923)
GA0425 Creative Commons License 2009.10.14 0 0 32923
550 méter megfelel? :-)
Előzmény: Törölt nick (32922)
Törölt nick Creative Commons License 2009.10.14 0 0 32922
Háttérképként egy vicinálison közlekedő hosszú tehervonattal, vagy egy áruval teli mellékvonali rakodó.

Beépített játékként pedig lenne egy Xbillhez ( Linuxos játék, ahol Beill Gatest kell lelőni mielőtt windowst tenne a gépekre) hasonló játék, ahol MSZP-sek meg Takácsok rohannának a vasútvonal felé és meg kell akadályozni, felszedjék a síneket. :) Sőt egy másik játékban az utas menne a vasút fle ,h felszálljon a vonatra, de jön a busz ( sárga Ikarus) és elállja az utat így az utas a buszra száll fel. A cél kilőni az összes buszt mielőtt odaér az utashoz. :)
Előzmény: Törölt nick (32921)
Törölt nick Creative Commons License 2009.10.14 0 0 32921
Vicinálisok mellévonalak XP 2009 SP3, Vasútbarát edition.
Előzmény: Gulper (32913)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!