dohonyviz: még nem tudom mennyit fogyaszt, majd ha másodszor tankolom tele. Nekem maxról a feléig esett vissza 520km alatt (Sopron-Komárom-Sopron-Tatabánya-Sopron) Tehát város szinte nulla.
Azért érdekes, hogy fele tank 520, akkor egész tank kb.1040km és elvileg az olvasottak szerint a feléig szinte leesik a mutató onnan meg lassú az út a nulláig.. Szóval kiváncsi vagyok :)
Jól hangzik a Ceasar215u, én is gondolkodtam már rajta.
Ja és az indításgátlás úgy működik, hogy ha ki van kapcsolva a riasztó és (asszem) 40 másodpercen belül nincs ráadva a gyújtás, akkor bekapcsol.
Meg van visszaélesedés funkció is, ez olyan, ha be volt kapcsolva a riasztó, és kikapcsolod, de nem nyitod ki az ajtót 30 mp-en belül, akkor visszakapcsolja a riasztót és lezárnak az ajtók.
A rejtett kapcsoló csak a rablásgátláshoz van és csak a bal első ajtóra van beállítva. Az egész cuccos beszerelése olyan 2 óra volt, a helyszínen meg lehet várni (le is tudsz ülni, vagy kint az árnyékban ácsorogni)
A gari dolog nem hiszem, hogy gondot okozna a Renaultnál, megkérdeztem, azt mondták, hogy még sosem volt probléma.
de a rejtett kapcsoló az indításgátláshoz is van vagy csak a rablásgátláshoZ?
a gari alatt azt értem: renaultosok, hogy nem e fognak belekötni részre gondoltam, tehát nem módosítják meg annyira, hogy garanciát vesszen az elektromos rencer az autónak, ha esetleg vmi gáz van.. bár ehet egy kicsit túlaggódom a dolgot
asszem én is ide viszem akkó az autót :)
azt vajon meg lehet oldani, hogy a rablásgátlásnál csak a vezetőoldali ajtóra legyen érvényes a kapcsoló? mert elég idegesítő lehet pl nyomkodni a gombot, azért, ha valaki kiugrik valamiért a kocsiból
Neked mennyit fogyaszt az autód? Nekem most van benne 400 km, és a piros feletti első fehér vonalnál van a szintjelző. A használat kb.60 % autóút volt, 40% belváros.
Ma belekerült a riasztó is (Caesar215u), az ütésérzékelőt nem sikerült normálisan beállítani, hol működik, hol nem, holnap visszaviszem nekik, hogy állítsák már be ahogy kell :-) 2 óra volt a beszerelés, és 29.900 mindennel együtt.
Ablakmosás után a megmaradt víz balra elindul a bal oldali ajtó üvegén végégfolyva szépen összekoszolja. Nektek is?:)
Ühüm.
Na ez legyen a legnagyobb gondom.
Jól mondod! ;-)
A füzetkék közül én egyiket sem tartom a kocsiban. A kerekedőtől kaptam egy szürke irattartót, gondolom neked is van ilyen. Ebbe beletömtem az összes füzetet, kezelési leírást, biztosítós papírt, és amikor megyek autózni, akkor viszem magammal. Bármi van, minden irat kéznél lesz, és szükség esetén meg tudom nézni mondjuk az izzók típusszámát, a guminyomást stb.
Régen jártam a felétek, de ennek sajnálatos oka volt.:(
A kis öngyújtósom (1,5 dCi Alizé sarkifény) most lesz két éves, 27 e km-t futott -eddig gond nélkül-. A motor hidegen és melegen is szépen muzsikál 4,5-ös átlaggal.
Annak idején a 15 e km-es olajcserénél jól döntöttem, amikor elf 10-40-es turbo diesel naftát tettem bele. (Tényleg szépen ketyeg a moci.) 10 e km-enként wins üzemanyagrendszer tisztítót használok, azt is szereti Süsü, a gépsárkány.
Egy bánatom van: megint kopog a motortartó gumibak.
A hiba eredete: a nagy meleget (20-25 fok felett) -feltételezhetően anyaghiba miatt- nem szereti a gumibak, meglágyul és ez idézi elő ezt a bosszantó hangot, amit már nagyon-nagyon utálok..... :(
Ősszel, télen és tavasszal semmiféle problémám nincs vele, csak nyáron!
Lehet, hogy ez egy théli Thali? :)
Gyerekek! Kinek, hogyan és milyen eredménnyel orvosolták (véglegesen) ezt a hibát?
Na tegnap meglett az Azure DCI-m. Ma már 600 km van benne :) Tetszik :)
Nekem azt mondta a kereskedő, hogy 1000 km-ig sebesség max 110, 3000 km-ig max 130.
A könyvben meg 2500-as fordulat max van.
2500-ön max 100-al megy ötödikben.
Bár már volt erről szó, de nem tudom visszakeresni. Szerintem nem is lehet itt keresni a forumon belül.
Az üzemanyag a feléig fogyott 520km-ig. Ez elég jól hangzik, kiváncsi vagyok mi lesz az első fogyasztási átlag.
Az tetszett, hogy nem mondta hogy ez a kulcstartó is ajándék meg ez a szőnyeg is ajándék, hanem egyszerűen adta és kész, úgyis tudja mindenki hogy benne van az árban. (+pezsgő :)
Üzembehelyezés 55e mindennel együtt és megkaptam a csekkeket amin befizettek az én nevemre mindent.
Ablakmosás után a megmaradt víz balra elindul a bal oldali ajtó üvegén végégfolyva szépen összekoszolja. Nektek is?:)
Na ez legyen a legnagyobb gondom.
Nem emlékszem hogy melyik füzetet nem szabad a kocsiban tartani. Karbantartás füzet, vagy Garancia és szolgáltatás füzet? Vagy mindkettő?
Az lenne a logikus ha ezek ketten otthon figyelnének mert pl a rádió kód mindkettőben benne van, csak mintha olvastam volna hogy kellhet az assistance-hez útközben. Na jó mostmár tényleg nekállok elolvasni az egészet :) Még nem volt rá időm.
Azért kalkuláljuk bele a diesel árába a magasabb fenntartási költségeket. Van egy pár dolog ami a diesel autókhoz azért drágább. És ha lejár a garancia azért bizony elég húzós ha a Murphy beteszi a lábát. Annak éri meg a legjobban akinek olcsón vagy ingyen van a gázolaj. A saját példám bizonyitja. Nekem 100.000 km-en pontosan 1.000.000 Ft-ot takarít meg ez a kis drága dci motor. Én is azért vettem thaliát mert ilyen olcsón nem kaptam diesel autót. Most meg már kedvelem is. Igaz vannak gyermeteg hibái de hát ennyiért ezt vártam.
Igen, ez nálunk is nagy dillema volt, hogy kevesebbért használtat, vagy hitelre újat. Győzőtt az utolsó, mert mi van akkor, ha a használtkocsi meghibásodik, és egy húzósabb összeget ki kell fizetni egyben érte. Bár új autó sem biztosíték, ezt is megtanultam, de legalább lehet reklamálni.
Mi azért vettünk benzinest a dízel helyett, mert sokkal olcsóbb volt, és igazat adok azoknak, aki szerint ha valamikor is a következő 6 év során anyagi gondjaim lesznek, akkor inkább járok gyalog, és akkor tudok spórolni, mint ha tutira lefixálnék egy havi 4-5 ezerrel drágább részletet most. És azért 72*5000, az nem kevés pénz.
pl én és barátnőm tökéletes példa, külön míg "jártunk" egymással addig nem tudott egyikünk se nagyon spórolni, de most hogy összeköltöztünk már tudunk félretenni és nem akartunk még 2 hónapot várni mire összejön a 20% kezdő, mert már így is sokk volt a trabival a napi 80km :)
Akkor neked megéri majd a jó fogyasztás miatt. Egyébként ha nem úgy állnék anyagilag ahogy most (pontosabban nem kéne lakáshitelt törlesztenem), akkor tuti valami korszerű és erős dízelt vennék. Az új Peugeot 2.0 HDi-vel például tudnék mit kezdeni :-))
Azt gondolom, hogy 2.4 milla környékén aki kocsit vesz, az nem azért veszi, hogy álljon a garázsban. Vagy rosszul gondolom? ën sajna nem tudtam annyiért venni, nekem is azért van benzines, mert 1.3-ért, azt kaptam nagyon tip-top szuper állapotút. Igazából azt is nehezen értem, mikor valaki a 10% minimál befizetéssel kb 2 misit felvesz hitelt kocsi céljára. Eddig nem tudott gyüjteni, most majd lesz havi 35-40e ft a törlesztésre?
Én havi 5-600km-t megyek a kocsival, szinte csak pesten. Ez saccra havi egy tank benzin. Benzinesnél 7 litert (saját tapasztalat),dizelnél pedig 5,5 litert számolva fogyasztásnak így havi max 8-9 liter üzemanyagot spórolnék. Ez pedig elhanyagolható. Nagyon sokat kéne autóznom ahhoz (pl taxiznék vagy vidékre járnék melózni), hogy megérje a drágább dízel. A benzines amúgy is halk, és jól megy! :-))
Ahogy Laja mondja, az ember, ha dolgozik (munkahelyre jár a kocsival), vagy dízel megszállott akkor dízelt vesz, ha nem használja állandóan, akkor viszont olcsóbb a benzines, ráadásul halkabb is és jobban megy, ha pörgeti a motort az ember.
De szerintem, sokkal kelmesebb a dCi alapból húz, nem kell pörgetni, 1-2esben elgurul alapon keveset eszik és elvileg tartósabb is a motor az alacsonyabb fordulatszám miatt.
Viszont vannak olyanok akik meg nem szeretik a dízelt, általában ezek az emberek vagy az ár miatt döntenek így, vagy még a régi dízeles gondokra kezdenek panaszkodni: hangos, télen nehezen indúl, rázza a kocsit, tönkremegy az adagoló stb.. nos ezek a problémák többsége általában már multé, de mind1 :)