Qek-eknél többféle szögű lecsapott orr-részt gyártottak típusuk szerint vagy ez szabvány? Tehát mindegyik egyforma típuson belül? Azt látom vannak egyes típusok, amelyeknek kerékjárati íve nincs, egy vonalba van az egész oldal fal alja; vajon csak ebben különbözik az ívestől?
Hány amperórára gondoltál? Ökölszabályilag olyan 24...28 dekát számoljál 1 Ah-ra.
Ha még nem vettél akkut és venni akarsz - akkor szólj nekem.
Mert lehet tudok olyan pipec, hermetikusan zárt, abszolut gondozásmentes, zselés-munkaakut (amit nekünk találtak ki pont) - amelyik lehet árban vetekszik némely ótvar, lötyögős-gözölgős savas szörnyeteggel.
Ami nem munka-akku az nem bírja a mélykisütést. Lakókocsiba autós indító-akku NEM való...csak szólok. .
A tűzhely és a mosógató alatt is van hely, Egyet meg nézned élőbe és akkor jobban átlátnád a dolgokat. Amúgy nem ismerem a többi Bódét, de a Qek-em orrkerekén tudom ellenőrizni, a súlyelosztását, hogy jól pakoltam-e. Menet stabilitásba szerintem rengeteget számit a súlyelosztás.
Igazábból az orrész az ami nehezebben hozzáférhető, ha az aszatal a helyén van. A Qek- nél oda kell figyelni a pakolásra, mert orrnehéz szegényke, tehát akksikat vagy tengely főlé, vagy inkább hátra kellene helyezned. Hány akksiról és mekkorákról lenne szó?
Vettem a Vaterán az ősszel egy nagyon frankó, vadiúj Zanussi, kompresszoros kishűtőszekrényt (mélyfagyasztóval) tán 8 ezer Ft-ért - hát ez azért csak sokkal többet tud - mint bármelyik abszorbciós bódéhűtő, ugye?
A fűtést meg egy 2.990 Ft-os, ventilátoros hőlégfújóval oldom meg...amelyik nem nagyobb egy táskarádiónál - de azt a "roppant" légköbmétert kb. 1,5 perc alatt fogja felfűteni...feles fokozaton :-))) .
Gyuszi kollégához hasonlóan én is vadcampingeznék; no 230-as delej, hacsak nem agregátor, de azt végszükség esetén. Én is úgy látom a campingezést, mint Ő. :-)
A fűtést egy hőfok szabályzós hősugárzóval oldotuk meg, nekünk elég igy is. 3 évig nyaraltunk úgy, hogy egy autós hűtőtáskát használtunk számitógép tápegység segítségével.
Akkoriban nekünk az is nagyon jó volt, a lényeg a nyaralás!
A fűtésre 100 más megoldás is van, nem kösd magad hozzá.
Habár nekem eddig egy jó nagy (25 literes) Campingaz márkájú motoros-hűtőtáskám volt....reggelre +3 fok volt benne, de napközben se nagyon ment fel +10 felé, ami nagyon jó.
De lehet már olyan 35 lirereseket is kapni, amelyikek úgy nyilnak mint egy kis hűtőszekrény...igaz, ez 27 ezer volt az Intersparba a nyáron.
Egyébként - ha nincs 220-as csatlakozásod, a többnapos hűtőszekrényezés (akkuról) mindenképp felejtős. .
Az én volt N-126- osom öntömege 450Kg Össztömege 480Kg, hát nem lehetett agyonpakolni, bár azért elfértünk csaka különbözetett meg kellett szorozni.
Felborulnak!
Jó az a fékezett Bódé, hid el nekem 2 évig tolta az autót, mikor Csillebércről jöttem le azt hittem szét forgatja motort és még az űzemi féket is használtam.
Tavaly mikor az Adria felé tartotunk letereltek az autó pályáról a hegyekbe, na akkor igazán örültem, hogy még nyaralás előtt cseréltem Bódét(Qek-re), egyszer ráfékeztem és az autót is megfogja annyit számit hogy fékes.
Köszi a hozzászólást! Én is sokat szeretném húzni, így a Qek felé billen a mérlegnyelve, főleg hogy fémvázas. Az hogy kicsivel kisebb nem nagyon zavar; ketten vagyunk még asszonykámmal. Bár nehéz választani hűtő vagy fűtés. Ha mobilra meg lehet oldani mindkettőt szezon szerint lehetne cserélgetni.. :-))
OFF Igen, az emberek el vannak szállva a tudásuk és képességüket illetően, talán ez is a gond, hogy felülbírálják ezeket a dolgokat.. Szabályok MINDENKIRE vonatkoznak; legyen az a 83 éves alig látó vezetni se nagyon tudó Trabantos szomszédomra, vagy a frissen jogosítványt szerzett 18 éves tini lányra 200 lovas autóval.. Mi lenne, ha ők is úgy gondolkodnának mint Te, és esetleg a kanyarban pont ők csúsznának át a sávodba, mert ők felül bírálták azt az ominozus 40-es táblát! Persze sok indokolatlanul túlszabályozások is vannak, de már csak elvből betartom.
Írnék még én is egy kicsit, hátha segít a választásba.
A konvektorról annyit, ha a Qek-be van hűtő akkor beépitési lehetőséged megszűnt, mert máshol nem találsz neki helyet. személyre el kell felejteni arra kicsi, 3-an még kényelmes.
A fogyasztásba biztos sokat számit, de ezen akkor érdemes agyalni, ha az ember sokat húzza maga mögött.
Engem a kereskedő beszélt le a Bastei-ről, pedig állt a telepen neki 2db Qek-ből pedig egyse volt. Az indoka az volt, hogy nem sokkal nagyobb és jobban megugrik a fogyasztás. Bár ezt tette azután, hogy elmondtam mire szeretném használni.
Nekem az volt a lényeg, hogy helyetesitsem a sátrat és ne ugorjon meg a fogyasztás, mert évi 4000-5000Km-et vonszolom.
Magyar leírást tudok küldeni, ha kell. Méretek, Súlyadatok, minden benne van még az elektromos rendszer is.
Még egyet hozzá fűznék, ahogy láttam 1500Ft már lehet bérelni, érdemes lenne mindkettőt kibérelni 1-1 napra és többet megtudnál a vontatásról és a belső berendezésekről, így még mindig csak 3000Ft buktál, de lehet, hogy sokkal okosabb lettél a választást illetően.
Na, ebben nem értünk egyet: "....kísérletezgetnek kisebb nagyobb sikerrel, de a szabályok miattunk vannak!"
Egy fenét vannak miattuk a szabályok. A szabályok azoknak vannak, akik betartják.
Vannak emberek akik vakon és gondolkodás nélkül betartanak bármilyen szabályt - mindegy milyen hülye szabály is legyen az. De sok olyan ember is van, aki különbséget tud tenni a "lehet" és a "szabad " fogalmak közt.
Példa: egy tök-üres, egyenes úton, se elől, se hátul senki - át lehet lépni a záróvonalon ? Át lehet hát, miért ne lehetne, semmilyen veszéllyel nem jár.
Át szabad lépni? Nem szabad.
Na, akkor hogy legyen? Van aki tud értelmesen mérlegelni...de olyan is van, aki jobb ha nem mérlegel semmit.
A fél éve kintfelejtett, okafogyott táblákat be kell-e tartani? A nyilt, sík, tükörsíma országúton hagyott 40-es táblát ugyan be kell-e tartani?
Kifizeti-e a felesleges plusz fogyasztást és az elfecsérelt időt az - aki trehány, hanyag munkát végzett és szívatja a polgártársai ezreit? Kevéssé valószínű. .
Itthon KPM-s plusz 2 rendőr, "tengelytömegmérővel", jellemzőbb teherautók mérése, de simán el tudom képzelni egy agyon pakolt utánfutó vagy lakó ellenőrzését. Külföldön rendszeresebb a mérés.
Számomra ebből az derül ki, hogy egy ellenőrzésnél a vontatmány össztömegét kéne vizsgálni a rendőrnek (mivel?). Szerintem csak azt nézik, hogy a lakó tömege alapban (a lakó forgalmija szerint) nem több-e mint a vontató forgalmijában engedélyezett max. vontatható tömeg.
Fék nélkül úgy emlékszem a kocsikám 5 mázsa korül tud papír szerint! N-126 is ekörül mozoghat azt hiszem. Vakmerő emberek persze kísérletezgetnek kisebb nagyobb sikerrel, de a szabályok miattunk vannak!
A bérlés szerintem is kidobott pénz. És nem is azért, mert fizetni kell hogy bérbe kapunk valamit - hisz az természetes.
Nekem a fő gondom az lenne vele, hogy ahogy egy szállodában sem tudom soha otthon érezni magam (pedig ha valaki szállodázott, én aztán tényleg a fél életemet hotelekben töltöttem pár évig) - szóval ugyanúgy nem tudnám jólérezni magam egy bérelt bódéban sem.
A bódénak "lelke van", azt az ember a saját ízlésére és igényére alakítgatja - és nem baj, ha nem olyan luxusos...de az övé.
És még valami: én például el nem tudnék képzelni egy lakókocsit zárt elősátor nélkül. Lehet én vagyok a hülye - de nekem ez az árukapcsolás már csak ilyen.
Elősátor-ügyben viszont elég sovány a kinálat. Itt-ott akad egy-egy bódé, amelyikhez járna az ilyesmi - a béreltekhez se nagyon jár - de a 2-300 ezres kategóriában legalábbis igen ritka, hogy használható zárt elősátra is legyen.
Egy használt elősátor viszont 60-nál kezdődik...az újat meg már ne is feszegessük, hogy mennyi. .