Az új kocsimat már úgy adták ki, hogy a vezérlő számítógép fedőlemeze popszegecsekkel volt rögzítve. Ezt is ki lehet ugyan fúrni, de dolgozni kell vele. Jobb mint a csavarozás. Azon ritka esetekben, mikot a számítógépet kell cserélni, meg molyoljon el vele a szerviz.
Előzésnél nem a 0-100 gyorsulás érdekes, hanem a 70-120-ra való gyorsulás, amiben a dízel Thalicska nagyon jó. 70-nél 5-ben egy kövér gáz, és már meg is lódul, ellentétben az erősebb benzinesekkel, amelyeknél minimum egyet vissza kell kapcsolni.
"Ez a 0-100 gyorsulás meg áruljátok már el, kit érdekel? Mikor van a való életben olyan helyzet, amikor szükség van rá?"
Hát így pont 0-100 nem kell, de ez egy információs adat, amiből lehet következtetni, hogy előzésnél mennyi ideig kell adrenalint termelni a szembejövő kamion miatt. :)
mégsem adhatják meg az összes lehetséges indulósebbességre az adatlapon. :)
Ja, rákérdeztem a vezérlő számítógép védelmére is. Azt mondták, hogy házilag kell készíteni védőlemezt, és az akkumulátor melletti lemezre rácsavarozni vagy szegecselni. Mivel nem szerkezeti elem, a garanciát sem befolyásolja.
Valaki tud ügyes kezű lakatost?
Biovadász: én a dízelt is ledöglesztem, mint a sicc. :-) 1500 alatt nincs ereje, dugóban is elég szar araszolni vele. Érződik, hogy a motor teljesítményét a turbó meg a mindenféle bűvészkedések adják. A régi dízelem ugyan gyengébb volt, de ott alapjáraton leugorhattam a kuglungról, akkor is elment, teljesen más volt a karakterisztikája.
Ez a 0-100 gyorsulás meg áruljátok már el, kit érdekel? Mikor van a való életben olyan helyzet, amikor szükség van rá? Még piros lámpánál is, ha mondjuk sávot kell váltanod, és ezért gyorsulsz a melletted lévővel, és lenyom, legfeljebb bemész mögé és kész. A mögötte lévő már úgyis le fog maradni.
Abban az időben a TC nem sok jót mondott a Renault-król (hangoztatják is, hogy szubjektív a véleményük), Diesel_Uberalles saját mérése szerint 15 volt a 0-100. A megadott LE(kW) mindig a maximumot adja meg, ezért sokatmondóbb a görbe jellege, hogy meilyen fordulatokon milyen teljesítményt ad le. Ha a táblázatom "kW-Nm-seb" fülét megnézed az összehasonlítást, akkor láthatod, hogy a sebesség(!) függvényében a kW (teljesítmény) az egyes fokozatokban kb 3000-3500 fordulatig a dCi fölötte van a benzineseknél. Ez normál használati fordulatszám még a benzinesnél is (főleg városban). Ha valaki folyton 3500 fölött tartja folyamatosan a gépet, arra már a járókelők is felkapják a fejüket :-)
Általában előzéshez a dCi-vel elég egy kövérgáz, ilyenkor meg tud ám indulni anélkül, hogy visszafele kéne pakolászni a sebességet ... :-)
13.5? Furcsa, hogy a gyári adat ennél több, nem az a jelemző, hogy többet mondanak. :)
A diesel motorokat jól ismerem, de az hogy alapjáraton lehet vele felmenni a járdára, még nem kárpótól. :)
(persze hozzáteszem konkrétan a diesel thaliat nem teszteltem, de nem hiszem hogy állva hagyná a benzinest)
Köszönöm!
És üdv, mint másik tömegközlekedést (is) kedvelőnek.
Erről jut eszembe. A Tháliámnak főleg 1-esben, de 2-esben is tisztára trolibusz hangja van gyorsításkor. Nemcsak az én elvakult fülemnek, de a feleségemnek is így hallatszik.
Ez nekem tetszik, nagyon kedvelem a trolikat. Te is tapasztaltál ilyet és így is marad?
Hi Biovadász !!!
Diesel Thalicskánál ne a pacikat nézd, hanem a Nm, kenterbe veri akármelyik benzinest.
Gyorsuláshoz csak annyit 13.5s/100km/h.
A totalkaros v hideg motornál próbálta, v fakezü.
Ráció:ne félj padlóig nyomni a gázt! csipkedi ez is a valagát!
Molnár Autóház, Szeged.
Remélem nem találják ki a végén, hogy ugyan minden ok, csak az a fránya vámpapír... :-)))
De én optimista vagyok.
Egyébként nagyon szimpatikus társaság. Egyelőre. Később majd meglátjuk.
Meg szeretném kérdezni hogy a Renault Thalia 1,4 (8V) mennyit kéne fogyasztania városban!(illetve országúton)
Elvittem a Bauntgartnerékhez bemérték a motort mivel az autó egy idős emberé volt elöttem azt mondták "meg kell húzatni az autót". Ezt meg is tettem!
:)))
Pontosan emiatt kerdeztem, mert a kW-Nm-sebesseg oldal adatainal figyelembe kellene venni a sebessegvalto atteteleit, ahogyan azt a cartest is teszi.
Ha pl azt nezed, mikor kell x. sebessegi fokozatbol x+1-ikbe valtani, akkor azt is figyelembe kell venni, hogy adott fordulatszamon kisebb sebessegi fokozatban a kereken nagyobb ero ebred (mig a motor forgatonyomateka ugye azonos).
A grafikonjaidon viszont csak a motor altal leadott nyomatek gorbeinek metszespontjait nezed, nem a kereken merheto vonoerot, pedig a gyorsitas szempontjabol az a lenyeg.
Volt szó arról, hogy van-e olyan szerencsés, aki hamarabb kapja meg a kocsit.
Nos, én úgy néz ki, hogy hamarabb fogom. Július 15-i határidőt ígértek eredetileg. Ma szóltak, hogy itt a kocsi, jövő pénteken műszakizik, azutáni héten átvehetem. Egy héttel hamarabb, mint ígérték.
Ez már döfi.
Itt voltam én mindig, csak az utóbbi időben read-only módban. Kicsit nagyon el voltam havazva munkával. Pedig sokszor közel jártam már ahhoz, hogy hozzászóljak...
OFF: én a spanyolokban bíztam, de kezdek rájönni, hogy felesleges...
Nem ismerem. Vártam a reakciódat :-))) Régebben is rácsaptál ezekre a görbékre, azért írtam bele, hogy ez szubjektív részemről. Még mindig a váltási pontokon meditálok meg a keréken jelentkező húzóerőn, vannak próbálkozásaim, de az még nincs kidolgozva ...
Még egy kis adalék Biovadász hsz-éhez: saját összehasonlító számításaim. Hacsak nem gyorsulni jársz vele, ne ezt a 0-100 értéket vedd elsősorban figyelembe. Számításaim szerint az egyes fokozatokban 100 km/h-ig többet tud a dCi a benzineseknél, afölött nyílván a benzines a magasabb fordulattűrés maitt (is) a nyerő ...
Nem kell aggódni!
Nemtom' mennyivel nyomtad neki, de ilyen "terhelés" mellett szerintem normális. A 4,5-ös átlagfogyik egy személlyel és kímélő üzemmódban értendők.
Én kétszer tankoltam 98-ast, és századliter különbségek voltak a 95-öshöz képest, tehát gyakorlatilag semmi. (1.4, 16V)
Pedig nem volt jelentős különbség a város/országút arányt tekintve.