Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Vulkan16V Creative Commons License 2004.06.25 0 0 8604
Halihó mzdude!

Az új kocsimat már úgy adták ki, hogy a vezérlő számítógép fedőlemeze popszegecsekkel volt rögzítve. Ezt is ki lehet ugyan fúrni, de dolgozni kell vele. Jobb mint a csavarozás. Azon ritka esetekben, mikot a számítógépet kell cserélni, meg molyoljon el vele a szerviz.

üdv: Tűzhányó

Előzmény: mzdude (8600)
Alizé Creative Commons License 2004.06.25 0 0 8603
Előzésnél nem a 0-100 gyorsulás érdekes, hanem a 70-120-ra való gyorsulás, amiben a dízel Thalicska nagyon jó. 70-nél 5-ben egy kövér gáz, és már meg is lódul, ellentétben az erősebb benzinesekkel, amelyeknél minimum egyet vissza kell kapcsolni.
Előzmény: Biovadász (8602)
Biovadász Creative Commons License 2004.06.25 0 0 8602
"Ez a 0-100 gyorsulás meg áruljátok már el, kit érdekel? Mikor van a való életben olyan helyzet, amikor szükség van rá?"

Hát így pont 0-100 nem kell, de ez egy információs adat, amiből lehet következtetni, hogy előzésnél mennyi ideig kell adrenalint termelni a szembejövő kamion miatt. :)
mégsem adhatják meg az összes lehetséges indulósebbességre az adatlapon. :)

Előzmény: mzdude (8600)
Biovadász Creative Commons License 2004.06.25 0 0 8601
Ki kéne próbálnom egyet, addig nem merek többet nyilatkozni. :)
Előzmény: v__tibor (8598)
mzdude Creative Commons License 2004.06.25 0 0 8600
Ühüm. :))

Ja, rákérdeztem a vezérlő számítógép védelmére is. Azt mondták, hogy házilag kell készíteni védőlemezt, és az akkumulátor melletti lemezre rácsavarozni vagy szegecselni. Mivel nem szerkezeti elem, a garanciát sem befolyásolja.

Valaki tud ügyes kezű lakatost?

Biovadász: én a dízelt is ledöglesztem, mint a sicc. :-) 1500 alatt nincs ereje, dugóban is elég szar araszolni vele. Érződik, hogy a motor teljesítményét a turbó meg a mindenféle bűvészkedések adják. A régi dízelem ugyan gyengébb volt, de ott alapjáraton leugorhattam a kuglungról, akkor is elment, teljesen más volt a karakterisztikája.

Ez a 0-100 gyorsulás meg áruljátok már el, kit érdekel? Mikor van a való életben olyan helyzet, amikor szükség van rá? Még piros lámpánál is, ha mondjuk sávot kell váltanod, és ezért gyorsulsz a melletted lévővel, és lenyom, legfeljebb bemész mögé és kész. A mögötte lévő már úgyis le fog maradni.

Előzmény: boszi70 (8584)
v__tibor Creative Commons License 2004.06.25 0 0 8599
:-)
Előzmény: poiuztre (8587)
v__tibor Creative Commons License 2004.06.25 0 0 8598
Abban az időben a TC nem sok jót mondott a Renault-król (hangoztatják is, hogy szubjektív a véleményük), Diesel_Uberalles saját mérése szerint 15 volt a 0-100. A megadott LE(kW) mindig a maximumot adja meg, ezért sokatmondóbb a görbe jellege, hogy meilyen fordulatokon milyen teljesítményt ad le. Ha a táblázatom "kW-Nm-seb" fülét megnézed az összehasonlítást, akkor láthatod, hogy a sebesség(!) függvényében a kW (teljesítmény) az egyes fokozatokban kb 3000-3500 fordulatig a dCi fölötte van a benzineseknél. Ez normál használati fordulatszám még a benzinesnél is (főleg városban). Ha valaki folyton 3500 fölött tartja folyamatosan a gépet, arra már a járókelők is felkapják a fejüket :-)
Általában előzéshez a dCi-vel elég egy kövérgáz, ilyenkor meg tud ám indulni anélkül, hogy visszafele kéne pakolászni a sebességet ... :-)
Előzmény: Biovadász (8586)
Laja73 Creative Commons License 2004.06.25 0 0 8597
Nekem nem olyan a zaj...mondjuk sosem rakom rá a váltózár lukát betömő kupakot, emiatt szépen hallom a motort:)
Előzmény: sosiforda (8595)
Biovadász Creative Commons License 2004.06.25 0 0 8596
13.5? Furcsa, hogy a gyári adat ennél több, nem az a jelemző, hogy többet mondanak. :)

A diesel motorokat jól ismerem, de az hogy alapjáraton lehet vele felmenni a járdára, még nem kárpótól. :)
(persze hozzáteszem konkrétan a diesel thaliat nem teszteltem, de nem hiszem hogy állva hagyná a benzinest)

Előzmény: nagya2 (8594)
sosiforda Creative Commons License 2004.06.25 0 0 8595
Köszönöm!
És üdv, mint másik tömegközlekedést (is) kedvelőnek.

Erről jut eszembe. A Tháliámnak főleg 1-esben, de 2-esben is tisztára trolibusz hangja van gyorsításkor. Nemcsak az én elvakult fülemnek, de a feleségemnek is így hallatszik.
Ez nekem tetszik, nagyon kedvelem a trolikat. Te is tapasztaltál ilyet és így is marad?

Előzmény: Laja73 (8572)
nagya2 Creative Commons License 2004.06.25 0 0 8594
Hi Biovadász !!!
Diesel Thalicskánál ne a pacikat nézd, hanem a Nm, kenterbe veri akármelyik benzinest.
Gyorsuláshoz csak annyit 13.5s/100km/h.
A totalkaros v hideg motornál próbálta, v fakezü.
Ráció:ne félj padlóig nyomni a gázt! csipkedi ez is a valagát!

Nagya!!!!!

Előzmény: Biovadász (8586)
Hyppolit Creative Commons License 2004.06.25 0 0 8593
Molnár Autóház, Szeged.
Remélem nem találják ki a végén, hogy ugyan minden ok, csak az a fránya vámpapír... :-)))
De én optimista vagyok.
Egyébként nagyon szimpatikus társaság. Egyelőre. Később majd meglátjuk.
Előzmény: Biovadász (8589)
andras800 Creative Commons License 2004.06.25 0 0 8592
Sziasztok!

Meg szeretném kérdezni hogy a Renault Thalia 1,4 (8V) mennyit kéne fogyasztania városban!(illetve országúton)
Elvittem a Bauntgartnerékhez bemérték a motort mivel az autó egy idős emberé volt elöttem azt mondták "meg kell húzatni az autót". Ezt meg is tettem!

Várom válaszotokat

köszi

sosiforda Creative Commons License 2004.06.25 0 0 8591
Köszönöm!
Előzmény: zsuga666 (8569)
R5TL Creative Commons License 2004.06.25 0 0 8590
:)))
Pontosan emiatt kerdeztem, mert a kW-Nm-sebesseg oldal adatainal figyelembe kellene venni a sebessegvalto atteteleit, ahogyan azt a cartest is teszi.
Ha pl azt nezed, mikor kell x. sebessegi fokozatbol x+1-ikbe valtani, akkor azt is figyelembe kell venni, hogy adott fordulatszamon kisebb sebessegi fokozatban a kereken nagyobb ero ebred (mig a motor forgatonyomateka ugye azonos).
A grafikonjaidon viszont csak a motor altal leadott nyomatek gorbeinek metszespontjait nezed, nem a kereken merheto vonoerot, pedig a gyorsitas szempontjabol az a lenyeg.
Előzmény: v__tibor (8585)
Biovadász Creative Commons License 2004.06.25 0 0 8589
Ez biztató! :)

Melyik kereskedés?

Előzmény: Hyppolit (8588)
Hyppolit Creative Commons License 2004.06.25 0 0 8588
Sziasztok!

Volt szó arról, hogy van-e olyan szerencsés, aki hamarabb kapja meg a kocsit.
Nos, én úgy néz ki, hogy hamarabb fogom. Július 15-i határidőt ígértek eredetileg. Ma szóltak, hogy itt a kocsi, jövő pénteken műszakizik, azutáni héten átvehetem. Egy héttel hamarabb, mint ígérték.
Ez már döfi.

poiuztre Creative Commons License 2004.06.25 0 0 8587
Itt voltam én mindig, csak az utóbbi időben read-only módban. Kicsit nagyon el voltam havazva munkával. Pedig sokszor közel jártam már ahhoz, hogy hozzászóljak...

OFF: én a spanyolokban bíztam, de kezdek rájönni, hogy felesleges...

Előzmény: v__tibor (8583)
Biovadász Creative Commons License 2004.06.25 0 0 8586
szvsz a diesel csak a pénztárcának jobb, de annak nagyon. Valamint kezdő sofőr nem fullad le vele induláskor.

Én is nagyon gondolkodtam rajta, de én amúgy is 105 paciról lépek vissza 75-re, nem akartam még tizet veszíteni, éppen elég lesz ehhez hozzászokni. :)

Amúgy sajnos tényleg lomhább, mint a benzines, a 0-100 gyári adat a totalcar teszt szerint élesben inkább 18 másodperc.

Előzmény: v__tibor (8581)
v__tibor Creative Commons License 2004.06.25 0 0 8585
Szia!

Nem ismerem. Vártam a reakciódat :-))) Régebben is rácsaptál ezekre a görbékre, azért írtam bele, hogy ez szubjektív részemről. Még mindig a váltási pontokon meditálok meg a keréken jelentkező húzóerőn, vannak próbálkozásaim, de az még nincs kidolgozva ...

Előzmény: R5TL (8582)
boszi70 Creative Commons License 2004.06.25 0 0 8584
Lassan visszafizetjük nekik, amit odaadtak árelőnybe. :)
Előzmény: mzdude (8559)
v__tibor Creative Commons License 2004.06.25 0 0 8583
Ah, járnak itt fehér hollók is? Az EB alatt? :-)

tegnap több mint két láda sört buktam az angolok kiesésével ... :-(((

Előzmény: poiuztre (8576)
R5TL Creative Commons License 2004.06.25 0 0 8582
Szia Tibor!
A cartest nevu progit ismered?
Előzmény: v__tibor (8581)
v__tibor Creative Commons License 2004.06.25 0 0 8581
Még egy kis adalék Biovadász hsz-éhez: saját összehasonlító számításaim. Hacsak nem gyorsulni jársz vele, ne ezt a 0-100 értéket vedd elsősorban figyelembe. Számításaim szerint az egyes fokozatokban 100 km/h-ig többet tud a dCi a benzineseknél, afölött nyílván a benzines a magasabb fordulattűrés maitt (is) a nyerő ...
Előzmény: Balageaxe (8575)
v__tibor Creative Commons License 2004.06.25 0 0 8580
Csatlakozom Harrypotihoz. Nekem pl nem sokszor volt 5 alatt (dolgozóba járás napi kb 2x20 km, 4 fős család).
Előzmény: nádithalicska (8574)
v__tibor Creative Commons License 2004.06.25 0 0 8579
Köszi, Nádi!
Megnézem majd.
Előzmény: nádithalicska (8573)
harrypoti Creative Commons License 2004.06.25 0 0 8578
Nem kell aggódni!
Nemtom' mennyivel nyomtad neki, de ilyen "terhelés" mellett szerintem normális. A 4,5-ös átlagfogyik egy személlyel és kímélő üzemmódban értendők.
Előzmény: nádithalicska (8574)
Biovadász Creative Commons License 2004.06.25 0 0 8577
"Mit tud az 1.5 DCI motor? lóerő,nyomaték,0-100idő érdekelne!"

Motor:
• Motor típusa: 1,5 dCi 65 LE
• Lökettérfogat: 1461 cm3
• Löketfurat: 76x80,5 mm
• Hengerek száma: 4
• Szelepek száma: 8
• Sűrítés: 18,8:1
• Maximális teljesítmény kW CEE (LE) 1/perc fordulatszámon: 48 (65)
• Maximális nyomaték: 160 fordulat/perc
• Befecskendezés típusa: common rail
• Károsanyag kibocsátási norma: Euro 3
• CO2 kibocsátási érték: 126 gramm/km

Teljesítmény:
• Legnagyobb sebesség: 162 km/óra
• Gyorsulás 0-100 km/óra: 15,0 s

Fogyasztás:
• Fogyasztás városban: 6,0 l/100km
• Fogyasztás országúton: 4,0 l/100km
• Fogyasztás vegyes használat esetén: 4,7 l/100km

www.renault.hu

Előzmény: Balageaxe (8575)
poiuztre Creative Commons License 2004.06.25 0 0 8576
Hello!

Én kétszer tankoltam 98-ast, és századliter különbségek voltak a 95-öshöz képest, tehát gyakorlatilag semmi. (1.4, 16V)
Pedig nem volt jelentős különbség a város/országút arányt tekintve.

Előzmény: rozsnyo (8564)
Balageaxe Creative Commons License 2004.06.25 0 0 8575
Mit tud az 1.5 DCI motor? lóerő,nyomaték,0-100idő érdekelne!

üdv
Balage

Előzmény: nádithalicska (8574)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!