Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

caerleon Creative Commons License 2009.01.29 0 0 2334
a Volkswagen Transporter T4 össztömege 2750 vagy 2800 kg .... ennyi :)
Előzmény: snbohóc (2331)
snbohóc Creative Commons License 2009.01.29 0 0 2333
Nekem is van ilyen hűtőm, sajnos az enyém 24V/230V/Pb de azért jó :-)
Előzmény: fekvőrendőr (2326)
fekvőrendőr Creative Commons License 2009.01.29 0 0 2332
Igen, ugyan az a rendszere mint a lakókocsikba beépíthető hűtőszekrénynek, ha a láng elalszik egy bimetállos szelep elzárja a gázt.
Itt látható a mi hűtőnk, a méretére lehet következtetni a kerék alapján.

Előzmény: caerleon (2330)
snbohóc Creative Commons License 2009.01.29 0 0 2331
???
Előzmény: caerleon (2329)
caerleon Creative Commons License 2009.01.29 0 0 2330
amikor gázzal megy...akkor van őrláng? , mert nekem egy elektrolux hűtő van benne gyárilag..és az ég :)
Előzmény: fekvőrendőr (2326)
caerleon Creative Commons License 2009.01.29 0 0 2329
A T4 -es össz:2800 kg.... itt a vége.
snbohóc Creative Commons License 2009.01.29 0 0 2328
összekapcsolt jármûvek megengedett legnagyobb együttes össztömege sem haladja meg a 3500 kg-ot

gk+nehéz pótkocsi esetén!

"B" kategória


- a 3500 kg-ot meg nem haladó megengedett legnagyobb össztömegû gépkocsi, amelyben a vezetõ ülésén kívül legfeljebb 8 állandó ülõhely van

- az ilyen gépkocsiból és a 750 kg megengedett legnagyobb össztömeget meg nem haladó pótkocsiból álló jármûszerelvény

- az ilyen gépkocsiból és nehéz pótkocsiból álló jármûszerelvény, feltéve, hogy a nehéz pótkocsi megengedett legnagyobb össztömege nem haladja meg a vonó gépkocsi saját tömegét, és az összekapcsolt jármûvek megengedett legnagyobb együttes össztömege sem haladja meg a 3500 kg-ot
Előzmény: caerleon (2327)
caerleon Creative Commons License 2009.01.29 0 0 2327
összekapcsolt jármûvek megengedett legnagyobb együttes össztömege sem haladja meg a 3500 kg-ot
fekvőrendőr Creative Commons License 2009.01.29 0 0 2326
Úgy látom, a végső megoldás a gázos fűtés és hűtés. Nem hiába szerelik a gyártók a lakókat ilyennel.
Szerintem egy kisméretű lakóhoz, aholnics beépített hűtő, ez a megoldás:



230V, 12V, gáz
Valami csak van kéznél. Nekem is ilyen van. Újonan 50.000 körül van de a Vaterán rendszeresen fel fel tűnik egy-egy ilyen 35 literes Lehel hűtőláda. 10.000 és 25.000 közötti árakon.
GPS Creative Commons License 2009.01.29 0 0 2325

Húha, ha csak autó-generátorról fogsz tölteni akkor bizony szép kis utakat kell majd megtegyél két dekkolás között.

Egy 100 Ah-s akku normál töltőárama 10 A. Ha 80 Ah-t kell utánatölts, az akkor is 8 óra folyamatos autózás - ami nem kevés, valljuk bééééé.

Nade az sem ilyen eccerű, mert kell vegyél egy cirka 6 ezer Ft-os akku-leválasztót - mert a bódé-akkut nem illik direkt rákötni az autó hálózatára - mert "érdekes" jelenségek foroghatnak fenn utána.

Csakúgy, mint több akkut sem ajánlatos simán párhuzamba kötni - hanem szép sorba, kézzel átrakosgatják a kapcsokat, ahogy sülnek kifelé.

A közös töltés viszont megoldható (ha bírja a generátor) de akkor is annyi darab 6 rugós szeparátor kell - ahány akkud van.

Sajna, e'mááá csak ilyen.
.
Előzmény: felborul (2322)
GPS Creative Commons License 2009.01.29 0 0 2324

Idenézzetek, milyen finom homi kapható 500 rongyért. Nyam-nyam.

http://www.vatera.hu/lako_kocsi_121872332.html
.
felborul Creative Commons License 2009.01.29 0 0 2323
*3 napnál többet
Előzmény: felborul (2322)
felborul Creative Commons License 2009.01.29 0 0 2322
"Hátránya, hogy nem lehet 2 ezer Ft-os, akciós hobbi-töltőkről tölteni - illetve lehet, de tuti hamar hazavágja."
230V kizárva, csakis az autó generátora van töltésre.
Lehet akár 2 vagy 3 ilyen akksit is egymás fölé/mellé rakni a beltértől, lakótértől hermetikusan lezárva tartani külső szellőzéssel.
Terveim szerint 3 napnál én se szeretnék egy helyben dekkolni.
Előzmény: GPS (2315)
felborul Creative Commons License 2009.01.29 0 0 2321
Ha lakót akarsz cserélni nagyobbra és még nem írattad át a Qek-et; szívesen átveszem.. :-)
Előzmény: caerleon (2314)
snbohóc Creative Commons License 2009.01.29 0 0 2320
Ha kis tömegű autóval vontatsz, akkor azért csak jobb, ha kisebb tömeg van a forgalmiba írva :-)
Előzmény: Törölt nick (2319)
Törölt nick Creative Commons License 2009.01.29 0 0 2319

"Ez érdekes dolog, mivel a lakókocsi forgalmiban nincs külön önsúly- és összsúly---- szerencsére :-))"

 

Amikor a Knausomat hoztam be németből, ugyanígy akarta forgalomba helyezni az NKH, mert szerintük " így szokás ". Önsúly-összúly ugyanaz ( a német forgalmiban csak össztömeg volt ).

Miután a forgalombahelyezéskor telefonon kértem a Knaus gyárból egy faxot az NKH-hoz ( alvázszámra szóló tip. biz., minden adattal ), egyértelmű volt minden, úgy is írták be az adatokat az adatlapra: 855/1100 kg. A fékpad egyben mérleg is, ott is ilyen 860 kg körüli tömeg volt a kijelzőn, mégsem voltak hajéandóak az alapján beírni, mert a mérlegük "nem hiteles". Aztán a faxra megnyugodtak.

A mostani lakóm hazahozatalakor már a kinti ideiglenes német forgalmi kitöltésekor szóltam a hölgynek, ne csak az össztömeget, hanem a saját tömeget is írja be, szó nélkül megtette ( adatbázisban benn volt ), így itthon sem szórakoztak, hanem átmásolták a 944/1100 kg-ot.

Ha mind2 mezőbe 1100 kg került volna, elvileg nem is pakolhatnék semmit a lakóba, mert a raksúly 0 lenne.

Előzmény: snbohóc (2272)
snbohóc Creative Commons License 2009.01.29 0 0 2318
B-vel 3,5 Tonna felett???? hová is vagyon az írva ????
Hát ide :-)
1. számú melléklet
Előzmény: caerleon (2314)
temprás Creative Commons License 2009.01.29 0 0 2317
este már nem leszek, mert otthon nagyon szar a netem, nem akarja behozni az index-et
Előzmény: caerleon (2316)
caerleon Creative Commons License 2009.01.29 0 0 2316
és még az én félém...este hosszabban....
Előzmény: temprás (2305)
GPS Creative Commons License 2009.01.29 0 0 2315

Hááát, azért azt a 100 Ah-ás löttyös akkut, amit 18 ezerért adnak (ez lenne az 1/3) ...hááát, hogy is mondjam - nem biztos hogy be merném tenni egy lakókocsiba - munkaakunak.

De nem is ez a főbaj. A főbaj az, hogy 100 Ah-ból csak vagy 80-at lehet civilizáltan kiszedni...az meg kotyfitty egy többnapos kintléten.

Még akár csak 3 nap is 72 óra - azaz valami olyasmit tud csak eddig elvinni, ami 1 A-nél nem eszik többet - azaz kb. egy 12 W-os cuccot.
Az jóesetben valami zenélő-alkalmatosság...ha nem hallgatják túl hagosan azt se.

De már egy hűtő az csak valamivel több mint fél napot tud üzemelni 100 Ah-ról...ami valljuk be, igen sovány egy kiránduláson.

De egy sima hűtőtáska is leeszi 15-20 óra alatt...arról nem beszélve, hogy a végefelé (úgy 11 V alatt) már alig hűt.
.
Előzmény: felborul (2310)
caerleon Creative Commons License 2009.01.29 0 0 2314
B-vel 3,5 Tonna felett???? hová is vagyon az írva ????
Előzmény: snbohóc (2267)
temprás Creative Commons License 2009.01.29 0 0 2313
Talán a hétvégén tudok írni méreteket, mert a szüleimnél tartom a Bódét.
Szerintem az elősátornál mutatkozna némi külömbség, hogy mennyire lacsapot, belső térben csak látványba. Szerintem
Előzmény: felborul (2312)
felborul Creative Commons License 2009.01.29 0 0 2312
Méreteket tudsz nekem írni? Belmagasság, mennyinél bukik az orra az elejétől számolva?

Caerleon:

Ha leszel te is segíts az összehasonlításban!

köszi
Előzmény: temprás (2309)
GPS Creative Commons License 2009.01.29 0 0 2311

A zselések bírják a mélykisütést - pusztán azért, mert sokkal vastagabbak benne a lemezek.

Ezt azért nem lehet autó-akkuban is alkalmazni, mert a vastag lemezekkel viszont nem lehet 4-500 Ampereket kinyerni - ami egy jól lefagyott dizelhez kell néha...igaz, csak nagyon rövid ideig.

A munka-akku viszont az "emberi léptékű", (20-50 A-s) áramfelvételt a végkimerülésig bírja - ezért használunk a hajómotorjainkhoz is kizárólag ilyet.
No meg azért, mert ezt a ruhák közé lehet csomagolni a táskába...nem úgy, mint a löttyös "haverjait".

A link, amit feltettem neked, az árban verhetetlen - az én tudomásom szerint, legalábbis.
Én neked a 100 Ah -ra gondoltam, az az ésszerüség alsó-felső határa egy lakókocsiba.

További előnye a zselésnek a rendkivül hosszú élttartam Nem ritkán 10-12 évig is hibamentesen elmegy.

Hátránya, hogy nem lehet 2 ezer Ft-os, akciós hobbi-töltőkről tölteni - illetve lehet, de tuti hamar hazavágja.
.
Előzmény: felborul (2308)
felborul Creative Commons License 2009.01.29 0 0 2310
Nem tudom mennyi ciklust bír, de 553HUF/Ah az nem kevés.. Sima akksi harmada ennek az árnak.
Mondom NINCS tapasztalatom és jelen pillanatban szakirodalmam sem az akksik élettartamát illetően, de szerintem 2-3 évet egy hagyományos akksinak is ki kell bírni => tehát ha úgy számoljuk 6-9 év után jönne be az árkülönbség az sok idő.
Előzmény: GPS (2306)
temprás Creative Commons License 2009.01.29 0 0 2309
Igen jól látod, 2 féle van A rejtett kerekes orr része nem annyira lecsapott, mint a nem rejtetté.
Az enyém a nem rejtett kerekes és ennél a típusnál az ajtóval szemben van a hűtő, vagy szekrény, vagy mindkettő kombinációja.

Ha jól tudom Caerleonnak a rejtett kerekes változat van, azt tőle kellene megkérdezni, neki milyen az elrendezése.
Előzmény: felborul (2304)
felborul Creative Commons License 2009.01.29 0 0 2308
Igen a tömeggel lenne is bajom, bár ahogy látom a helyet túl sok nem fér be.

Köszi, szólok mindenképp; általában minden vásárlásom előtt körbe nézek a piacon és a legmegfelelőbbet választom.

Zselés akkuk is olóm akkuk, azt se a mélykisütésre tervezték, igaz jobban bírja mint a hagyományos. De ésszel kell kiszedni belőle lassan és nem az összes elektront, amit csak éppen kinyög szegény akksi, akkor azok is elég sokáig bírják. :-)
Előzmény: GPS (2303)
fekvőrendőr Creative Commons License 2009.01.29 0 0 2307
Jó drága, élettartam 3- max 5 év, ha egyszer teljesen lemerítik (mélykisülés) kuka.
Előzmény: GPS (2306)
GPS Creative Commons License 2009.01.29 0 0 2306

Nézd csak ezt meg, felborul kollega:

http://www.riasztobolt.hu/index.php?page=search&query2=ext&key=diamec&x=31&y=8
.
Előzmény: felborul (2300)
temprás Creative Commons License 2009.01.29 0 0 2305
Ez a két elrendezés található a Qek-ekben

Előzmény: felborul (2300)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!