Igen, ugyan az a rendszere mint a lakókocsikba beépíthető hűtőszekrénynek, ha a láng elalszik egy bimetállos szelep elzárja a gázt. Itt látható a mi hűtőnk, a méretére lehet következtetni a kerék alapján.
összekapcsolt jármûvek megengedett legnagyobb együttes össztömege sem haladja meg a 3500 kg-ot
gk+nehéz pótkocsi esetén!
"B" kategória
- a 3500 kg-ot meg nem haladó megengedett legnagyobb össztömegû gépkocsi, amelyben a vezetõ ülésén kívül legfeljebb 8 állandó ülõhely van
- az ilyen gépkocsiból és a 750 kg megengedett legnagyobb össztömeget meg nem haladó pótkocsiból álló jármûszerelvény
- az ilyen gépkocsiból és nehéz pótkocsiból álló jármûszerelvény, feltéve, hogy a nehéz pótkocsi megengedett legnagyobb össztömege nem haladja meg a vonó gépkocsi saját tömegét, és az összekapcsolt jármûvek megengedett legnagyobb együttes össztömege sem haladja meg a 3500 kg-ot
Úgy látom, a végső megoldás a gázos fűtés és hűtés. Nem hiába szerelik a gyártók a lakókat ilyennel. Szerintem egy kisméretű lakóhoz, aholnics beépített hűtő, ez a megoldás:
230V, 12V, gáz Valami csak van kéznél. Nekem is ilyen van. Újonan 50.000 körül van de a Vaterán rendszeresen fel fel tűnik egy-egy ilyen 35 literes Lehel hűtőláda. 10.000 és 25.000 közötti árakon.
Húha, ha csak autó-generátorról fogsz tölteni akkor bizony szép kis utakat kell majd megtegyél két dekkolás között.
Egy 100 Ah-s akku normál töltőárama 10 A. Ha 80 Ah-t kell utánatölts, az akkor is 8 óra folyamatos autózás - ami nem kevés, valljuk bééééé.
Nade az sem ilyen eccerű, mert kell vegyél egy cirka 6 ezer Ft-os akku-leválasztót - mert a bódé-akkut nem illik direkt rákötni az autó hálózatára - mert "érdekes" jelenségek foroghatnak fenn utána.
Csakúgy, mint több akkut sem ajánlatos simán párhuzamba kötni - hanem szép sorba, kézzel átrakosgatják a kapcsokat, ahogy sülnek kifelé.
A közös töltés viszont megoldható (ha bírja a generátor) de akkor is annyi darab 6 rugós szeparátor kell - ahány akkud van.
"Hátránya, hogy nem lehet 2 ezer Ft-os, akciós hobbi-töltőkről tölteni - illetve lehet, de tuti hamar hazavágja." 230V kizárva, csakis az autó generátora van töltésre. Lehet akár 2 vagy 3 ilyen akksit is egymás fölé/mellé rakni a beltértől, lakótértől hermetikusan lezárva tartani külső szellőzéssel. Terveim szerint 3 napnál én se szeretnék egy helyben dekkolni.
"Ez érdekes dolog, mivel a lakókocsi forgalmiban nincs külön önsúly- és összsúly---- szerencsére :-))"
Amikor a Knausomat hoztam be németből, ugyanígy akarta forgalomba helyezni az NKH, mert szerintük " így szokás ". Önsúly-összúly ugyanaz ( a német forgalmiban csak össztömeg volt ).
Miután a forgalombahelyezéskor telefonon kértem a Knaus gyárból egy faxot az NKH-hoz ( alvázszámra szóló tip. biz., minden adattal ), egyértelmű volt minden, úgy is írták be az adatokat az adatlapra: 855/1100 kg. A fékpad egyben mérleg is, ott is ilyen 860 kg körüli tömeg volt a kijelzőn, mégsem voltak hajéandóak az alapján beírni, mert a mérlegük "nem hiteles". Aztán a faxra megnyugodtak.
A mostani lakóm hazahozatalakor már a kinti ideiglenes német forgalmi kitöltésekor szóltam a hölgynek, ne csak az össztömeget, hanem a saját tömeget is írja be, szó nélkül megtette ( adatbázisban benn volt ), így itthon sem szórakoztak, hanem átmásolták a 944/1100 kg-ot.
Ha mind2 mezőbe 1100 kg került volna, elvileg nem is pakolhatnék semmit a lakóba, mert a raksúly 0 lenne.
Hááát, azért azt a 100 Ah-ás löttyös akkut, amit 18 ezerért adnak (ez lenne az 1/3) ...hááát, hogy is mondjam - nem biztos hogy be merném tenni egy lakókocsiba - munkaakunak.
De nem is ez a főbaj. A főbaj az, hogy 100 Ah-ból csak vagy 80-at lehet civilizáltan kiszedni...az meg kotyfitty egy többnapos kintléten.
Még akár csak 3 nap is 72 óra - azaz valami olyasmit tud csak eddig elvinni, ami 1 A-nél nem eszik többet - azaz kb. egy 12 W-os cuccot. Az jóesetben valami zenélő-alkalmatosság...ha nem hallgatják túl hagosan azt se.
De már egy hűtő az csak valamivel több mint fél napot tud üzemelni 100 Ah-ról...ami valljuk be, igen sovány egy kiránduláson.
De egy sima hűtőtáska is leeszi 15-20 óra alatt...arról nem beszélve, hogy a végefelé (úgy 11 V alatt) már alig hűt. .
Talán a hétvégén tudok írni méreteket, mert a szüleimnél tartom a Bódét. Szerintem az elősátornál mutatkozna némi külömbség, hogy mennyire lacsapot, belső térben csak látványba. Szerintem
A zselések bírják a mélykisütést - pusztán azért, mert sokkal vastagabbak benne a lemezek.
Ezt azért nem lehet autó-akkuban is alkalmazni, mert a vastag lemezekkel viszont nem lehet 4-500 Ampereket kinyerni - ami egy jól lefagyott dizelhez kell néha...igaz, csak nagyon rövid ideig.
A munka-akku viszont az "emberi léptékű", (20-50 A-s) áramfelvételt a végkimerülésig bírja - ezért használunk a hajómotorjainkhoz is kizárólag ilyet. No meg azért, mert ezt a ruhák közé lehet csomagolni a táskába...nem úgy, mint a löttyös "haverjait".
A link, amit feltettem neked, az árban verhetetlen - az én tudomásom szerint, legalábbis. Én neked a 100 Ah -ra gondoltam, az az ésszerüség alsó-felső határa egy lakókocsiba.
További előnye a zselésnek a rendkivül hosszú élttartam Nem ritkán 10-12 évig is hibamentesen elmegy.
Hátránya, hogy nem lehet 2 ezer Ft-os, akciós hobbi-töltőkről tölteni - illetve lehet, de tuti hamar hazavágja. .
Nem tudom mennyi ciklust bír, de 553HUF/Ah az nem kevés.. Sima akksi harmada ennek az árnak. Mondom NINCS tapasztalatom és jelen pillanatban szakirodalmam sem az akksik élettartamát illetően, de szerintem 2-3 évet egy hagyományos akksinak is ki kell bírni => tehát ha úgy számoljuk 6-9 év után jönne be az árkülönbség az sok idő.
Igen jól látod, 2 féle van A rejtett kerekes orr része nem annyira lecsapott, mint a nem rejtetté. Az enyém a nem rejtett kerekes és ennél a típusnál az ajtóval szemben van a hűtő, vagy szekrény, vagy mindkettő kombinációja.
Ha jól tudom Caerleonnak a rejtett kerekes változat van, azt tőle kellene megkérdezni, neki milyen az elrendezése.
Igen a tömeggel lenne is bajom, bár ahogy látom a helyet túl sok nem fér be.
Köszi, szólok mindenképp; általában minden vásárlásom előtt körbe nézek a piacon és a legmegfelelőbbet választom.
Zselés akkuk is olóm akkuk, azt se a mélykisütésre tervezték, igaz jobban bírja mint a hagyományos. De ésszel kell kiszedni belőle lassan és nem az összes elektront, amit csak éppen kinyög szegény akksi, akkor azok is elég sokáig bírják. :-)