- galambsz*r téma: nekem most volt 4 hónapos a kocsi, de elejétől fogva nem aggódtam amiatt, hogy koszos lesz. Az utóbbi hetekben - mivel utcán éjszakázik a kocsi - a kinti fákról furcsa nedv csöpög, ami szépen lerakódik a kocsin, és főleg a szélvédőn tud zavaró lenni, mert csak ablakmosó szedi le. De az jól. Úgy vagyok vele, hogy nem érdekel. Hetente-kéthetente lemosom, de ha folyton azon idegeskednék hogy már megint egy folt, akkor minden reggel mosással kezdhetném a napot. Szóval idővel ez szerintem mindenkiből "kikopik" majd szerintem... - sebesség/végsebesség: egy jó kihajtás a motornak nem árt, sőt! Aki sokat használja városban és sokat vált föl-le, nem megy túl gyorsan, annak mindenképp megéri havonta legalább 1x. Persze csak magában, nem utasokkal (pláne nem gyerekkel), autópályán jó minőségű úton 160-170-el megkergeti a kocsit. Legalább megismeri a viselkedését ilyen helyzetben is (fékek, kormánymozdulatok stb.) Hosszútávú utakon persze a 120-130 a kényelmes és gazdaságos tempó. - police: Skoda Octavia RS >> nem szeretnék vele találkozni a visszapillantó tükörben kék villogóval :-)). Ja és ezek a lézeres radarok tényleg nagyon távolról bemérnek, főleg nyílt terepen pl. felüljáróról "célozva". Engem 1x lakott területen kaptak el, úgy hogy nem is láttam a kocsijukat olyan messze volt, de a fotón én már rajta voltam :-(( - motor leszabályozás: tuti van benne, az elektronika nem engedi széthajtani a motort. A hardcore tuningerek ezt szokták megpiszkálni (vezérlés, befecskendezés, hengerfej, vezérműtengelycsere stb...) és hipp-hopp 8-9 ezret pörög egy 16V! :-) - Tücsköm még hálistennek nincs (kopp-kopp), bár esénként az ablakunk alatt szólnak rendesen! :-)) - Parkolás/radar: szerintem csak rutin és idő kérdése a dolog. A középső visszapillantóból már saccra be tudom lőni, hogy pl. tolatásnál 20 centinél ne menjek közelebb a mögöttem lévőhöz. A radar "centizgetése" nem hiszem, hogy nagyon hasznos lenne, olyan szűk helyre inkább be sem próbálok állni (tapasztalat, hogy ha hátul szűk helyet hagyok, akkor másnap reggelre az előttem álló helyére már más tolatott be és az jól rámhúz, így kiállni kész gyötrelem!) Szóval minimum 50 centi elöl-hátul, és akkor jól alszom :-)) - Kuplung rendben (kopp-kopp), csak drukkolni tudok magamnak és másoknak, hogy ha eddig nem jött elő a baj, akkor ezután se legyen! Na mára befogtam a pofámat...
üdv mindenkinek! Ja és balesetmentes közlekedést mindenkinek!
Ez jó kérdés, ugyanis nincs ford.számmérőm :-)) Alap "fapad" 1.4 8V, erre fussa... :-)) Szóval passz, de szerintem max. 5500 lehetett, nem volt annyira üveghang, mint mikor 2-esben 85-el nyomtam neki (városban előzésnél időnként jól a padlógáz).
Melyik radarnál volt az, hogy 40cm-ig használható, valóban ilyen, vagy félreértettem? Mert a 40cm nem elég, addig én is "látom", onnantól kezdve érdekes a dolog.
- A VHT Fáma Lézer I/II/III. sorozat 1800 méterről már mér.
(Mellesleg nekem ma hitelesítették a km órámat: 80 helyett 108, az volt a mázlim, hogy a feljelentésre mentek és a limit 120 km/h volt.)
Akit érdekel a téma, annak ajánlom a <a href="http://traffipax.info">traffipax.info</a> oldalt.
Matrica és sok minden más ügyben nálam van a labda. El vagyok maradva a dolgokkal, úgyhogy most perpill nem tudok mást tenni, mint kiteszem magam egy jó kis kövezésnek és minél hamarabb megcsinálom.
A tolatóradarral kapcsolatban nekem nagyon bejött az Ósönös 4700huf-os csoda, két érzékelős pöpecen pontossan jelez.(most már tényleg küldöm a fényképeket dieselnek)
Nekem az eddigi autóm sokkal nagyobb elejű és hátuljú volt mint a Thalicska, ezért például lámpánál és parkolásnál is sokkal előbb megállok, mint ez indokolt lenne....még meg kell szoknom. Az oldalát meg azért nem féltem, ert gyanúsan szűk helyre meg sem kísérlek betolatni.
Egy ideig én is gondolkoztam a tolatóradaron, de aztán lebeszéltem magam róla. :-)
Én voltam az a nem normális, aki még átvétel előtt tolatóradart szereltetett a kocsijába. Becsapott a nagy csomagtartó, meg a lány gyermek is nyafogott, hogy majd nem tud vele tolatni. Utóbb rájöttem, hogy nem kellett volna. Na de inkább a tanulság: Beszerelés RB Újpestnél, 4 pontos radar. Már az átvétel után az első napon, hátramenet kapcsolás, jelzés. Nagyon jó. A probléma csak az volt, hogy körülöttem 20 méteres körzetben nem volt senki és semmi. Szerviz, meggyőzés, jó ez, csak még szokatlan. Egy hét után, hogy már megszoktam, de ez akkor is jelez. Elismerték, jogos a két pont. Új elektronika bekérés, beszerelés és... nem jó. A hiba ugyanaz. Most ott tartunk, hogy a két középső és a két szélső szenzor túl közel van egymáshoz és egymást zavarják. A két szélsőt kintebb rakni nem lehet, mert akkor már oldalra mérne és nem hátra. A két belső beljebb nem mehet a rendszámtábla miatt. Megoldási javaslat: bekérnek kétpontos elektronikát és majd azt szerelik be. Azzal talán jó lesz. Kérdés: Akkor most mit is fizettettek ki velem? (Az árat le sem merem írni) Tanulság: Csak max. 2 pontos tolatóradart vegyetek, ha már mindenképp muszáj.
A tucsok problema nalam a legzsak hatuljara nyomodo acel erintkezo okozta. Ugy van megcsinalva hogy a legzsak ontveny hazara a kormany fem vazarol megy egy acel erintkezo, ahogy bepatintja az ember a legzsakot a helyere akkor az acelrugo erejenel fogva ranyomodik a hatso fem vazra es gondolom igy kap testet a legzsak, es mivel mozog a legzsak a benyomhato kurt es egyebb illesztesi problemak miatt, a fem erintkezo mocorog a szinten fem hazon, es ez ciripel. Tettem ra egy csopp szilikonzsirt es a ciripeles mar egy hete megszunt, de jobb es valoszinu hosszabtavu megoldas lenne az acel erintkezo vegere egy kis rez erintkezott szerelni, mint az normalis reléken vagy kapcsolokban van, es igy a puhabb fem mocorgasa valaoszinuleg nem addna ki ciripelo hangott. De nemem a zsir is bevalt.
Az a baj hogy nincs digitalais fenykepezogepem es igy az egesz muvelet dokumentalasa maceras a reszemrol! Ha van olyan Bp i lakos digitalis fenykepezogeppel akit idegesit a tucsok, akkor megbeszelhetunk egy talalkozot, es megprobalhatom nala is megszuntettni (nem igerek semmit :)), felteve hogy ugyanaz muzsikal, es o kozben dokumentalhatna! Na erdekel valakit?: t-szabcsi@freemail.hu
Talán ez lehet az a +5 fok "érzékelő". Helye gondolom közvetlen a hűtőradiátor után lehet valahol, így ha a külső hőm. ez alatt van, a radiátoron átmenve is ugyanannyi, ergo nem engedi bekapcsolódni a klímát, ha pedig valami miatt túlhűtene, akkor meg kikapcsolja. A túlhűtés gondolom nyári kánikulában nem igen valószínű, inkább valami miatt (pl páramentesítés vagy akár véletlen) bekapcsolt esetben "biztosítékként" funkcionál.
Az is ki és be kapcsol időnkint, mert valami érzékelője vigyáz, hogy le ne fagyassza magát (ez az érzékelő nem foglalkozik az utastered hőmérsékletével, csak a klímára vigyáz, felőle bele is fagyhatsz a kocsiba) . Volt pár éve egy Opel Senatorom, abban rossz volt ez az érzékelő, és nem kapcsolt ki, nekem kellett kézzel. Volt, hogy már zúzmarát fújt be a rostélyokon. Egyszer aztán kölcsönadtam a gépet, a tag persze nem kapcsolta ki, és el is nyomta az összes hűtőközeget szerencsétlen.
Az 1,5 dci ben én sem igazán érzek teljesítménycsökkenést, a swift 1,6 16V viszont határozottan megtorpan bekapcsolásra. A senátorban egyáltalán nem volt érezhető, furcsa mód egy W124 320E merciben (pedíg ott aztán van bőven paci és nyomaték) mintha egy hengert lekapcsoltak volna, annyira megfogta. Véleményem szerint nem csak a motor teljesítménye döntő, hanem a klíma teljesítményigénye, esetleg kivitelezési igényessége is.
Teljesen jogos. Ha a motort ki kell pörgetni, akkor akár 3-asban is ki lehet. Tudja valaki, hogy az 1.4 16V le van-e szabályozva? Lehet-e túlpörgetéssel kárt okozni?
Volt tobb otlet is, de sokan nem matricaznak ossze az autojukat, valamint a felismeres is bajos, mert egy kis matricat 80 felett meglatni es ertelmezni, szerintem mar problemas, lassabb menetnel mar lehet vita targya... Ja es a matrica helye is kerdeses, elol, hatul?
pl. volt egy otlet, az antennara erositoett zaszlo, kendo... az talan jobb otlet lenne...
Volt ilyen felvetés, asszem már a matrica konkrét formáját is elkészítettük (sajnos a grafika kivitelezőjére most nem emlékszem, bocsi tőle), több alternatíva is volt és ha jól révedek meg is megszavaztuk. A http://thaliaklub.tvn.hu/02_index.html tagok járgányfotóit ez díszíti. Talán Diesel_Uberallesnél van a labda ...
Pont a napokban erősödött meg bennem, hogy Pax2 ötletén alapulva a rendszám keretére felapplikálnám valahogy a www.thaliakub.hu feliratot.
Js és egy másik kérdés: Nem akarok 5leteket lopkodni máshonnan, de olvastam a Megane fórumban, hogy náluk a tagoknak a tagsági sorszámot megcsinálják matricá formájában és felragasztják a kocsira, így megismerik egymást az utakon.
2003. őszén eg Saab 95-el utaztam utasként Bécs-Budapest között. 300 LE és az utazója 170-180 körül volt. 200 körül még jelentősen gyorsult. Az M1-en 170-nél egy rendőrségi Skoda úgy villogott le bennünket a belső sávról, hogy öröm volt nézni. Szerencsére nem ránk vadásztak, csak siettek. Aki értett hozzá, azt mondta, hogy egy Skoda RS volt.
Melyik Skoda tud 240-el is menni? Ugyanis az Origón lévő cikk szerint a motorok és az autók 180-240 km/óra sebességgel hajtókat is könnyedén utolérik......
Előszörre ahogy elolvastam a hozzászólásod, nem értettem, hogy hova hajtod ki a férjedet :-))))) De aztán újraolvastam és megértettem, mit írtál.
Tegnap láttátok a híradókat? Július 1-étől ismét lesz autópálya rendőrség "szupergyors Skodákkal" és olyan radarkkal felszerelve, ami "2 km-ről beméri a gyorshajtókat". Szerintetek ennek a hírnek mennyi a valóságtartalma és ha csak a fele is igaz, hol tudom majd meghajtani a kocsimat?
Bocsi mindenkinek! A választ Zolinak már akkor megírtam, mikor az átállás miatt nem lehetett elküldeni. Úgy látszik a Word-ből történő átemelés ezt eredményezi.
<P class=MsoNormal style="MARGIN: 0cm 0cm 0pt"><FONT face="Times New Roman" size=3>Szia Zoli!
<P class=MsoNormal style="MARGIN: 0cm 0cm 0pt"><FONT face="Times New Roman" size=3>A magam részéről fogyasztási adatokat az első 5000 km után fogok mondani. Egy-egy tankolás után ez irreális. Nem ugyanaz a kút, nem ugyanaz a töltőpisztoly, esetleg másfele lejt a placc. Esetleg különbség van a benzin minőségében. (mert a két 95-ös nem biztos, hogy ugyanolyan.) Esetleg nem mindig ugyanaddig töltöd, stb, stb. Tehát a fogyasztást én hagyom mindaddig amíg nagy mintavételes átlagot nem tudok mondani. (Különben 8 liter 90% Bp. belvárosban, dugókban, légkondival, de ez egyetlen tankolás, 12 km-es útszakaszokban. Nem következtetek belőle semmire..)
<P class=MsoNormal style="MARGIN: 0cm 0cm 0pt"><FONT face="Times New Roman" size=3>Üdv: Vulkan
<P class=MsoNormal style="MARGIN: 0cm 0cm 0pt"><FONT face="Times New Roman"> <?xml:namespace prefix = o ns = "urn:schemas-microsoft-com:office:office" /><o:p></o:p>
A Thalicskákban manuális klíma van, ott pedig tudtommal nincs hőmérséklet érzékelő: ha bekapcsolom hűt, ha kikapcsolom nem, az intenzitás a ventillátorral (esetleg fűtés ráadással) befolyásolható. Egy hőmérsékletről tudok: a leírás szerint +5 fok alatt nem kapcsol be a klíma. Benzinesben nem vagyok kompetens, de szerintem egy szervizlátogatást (esetleg klímás spec szerviz ránézést) megér ...
ja, hogy ez 5 mp-ként megy? Az tényleg nem normális. :-/ Így, laikusként a hőmérséklet-érzékelőre tippelek, ami össze-vissza kapcsolgatja a klímát. Esetleg egyszerű érintkezési hiba? Hosszú távon valszeg megéri, ha megnézeted szakszervizben. Rögtön tudok egyet, amit nem ajánlok :)
dCi-nél nem is fogsz ilyen felpörgést tapasztalni, illetve egy picit megemelkedik a klíma bekapcsolásakor (talán egy mm-t feljebb lesz a mutató) úgy 900-ra, de az stabilan megvan. A teljesítmény pedig helyzettől függően picit érezhetően visszavett lesz, de ezt csak szélsőséges esetben (pl padlógáz) jelentkezik. No azért még marad nyomaték :-)))