OFF Nekem meg volt egy 99'-es Fiat Unom, aminek az olaszok 96'-ban leállították a gyártását, majd a lengyelek gyártották egy darabig igaz teljesen más alvázszám kóddal és kizárólag 5 ajtós kivitelben. Az én Unom 3 ajtós és egy kis utána járással kiderült 92-es a kicsike, természetesen mindenhol 99'-esként szerepelt, még a biztosító is így fizetett rá.. :-)
Szerintem menj el a legközelebbi VW szalonba és kíváncsiságképp nézesd meg az alvázszámodat egy ottani emberkével, aki az adatbázisból megmondja az összes tömeget, adatot.
Azért azt megjegyezném,hogy ez most nem volt vicc!!!Az infraszaunát sk. csináltam!Mint sok minden mást ami a környezetemben van.Nagyanyámtól tanultam,hogy akinek nincs a zsebében annak legyen a fejében vagy a kezében!!!Hát ennyi!
Azt megmondom,hogy amikor előbb belefeküdtem a hóba kitavaszodott körülöttem...
Nem mindegy?Nekem bárhova jó lenne!Szombaton pl.síelni az Annabergre.Ha lehetne felhúznám akár holnap és vasárnapig haza se jönnék!
Tavasszal próbáljuk ki egymást aztán meglátjuk a folytatást.Keresünk valami köztes kirándulóhelyet ami mindegyikünknek közel van,aztán góó!Este bográcsozás vagy nyárson sütünk valamit+ valami finom bor...)))hmmmm!
A kihevült testtel hóba-fetrengéstől kapsz egy jó kis tüdőgyulladást - és így jól kicseszel az influenzával - mert mire az megfertőzne - a tüdőgyuszi már megelőzte, mi?
Remek ötlet. Nem kéne ezt közzétenni az Egészségügyi Közlonybe - mondjuk az "Olcsó gyógymódok" rovatba? :- )))) .
Csak közbe beültem a szaunába utána meg befeküdtem a hóóba és megelőztél a kérdéssel!!-mert aszongyák,hogy egyre több az influenzás megbetegedés és gondoltam megelőzöm a bajt...)))
http://www.piacesprofit.hu/?s=32&n=27&mr=885 Méretek, súlyok: hosszúság 4789 mm, szélesség 1840 mm, magasság 1940 mm, tengelytáv 2920 mm. Raktér 3 m3. Üzemanyag 80 liter. Saját tömeg vezetővel 1767 kg, megengedett össztömeg 2800 kg.
Na itt áljunk meg egy polgári szóra: az autókon nem azért van kilowattos generátor, hogy az egész kilowattot belenyomja az akkuba. Dehogyis. A marhanagy teljesítmény a rengeteg fogyasztó táplálására van - nem a töltésre.
Nem is tudna annyit belenyomni - mert van egy elég preciz feszültség-szabályzás, amelyik 14,4 V-on tartja a gencsi feszültségét. Ezen a feszültségen viszont az akksi csak annyi áramot vesz fel, amennyi nem károsíthatja. Viszont ahogy halad a töltés - még annyit sem.
A kisütött akku az elején sokat vesz fel (akár 20 A-t is) ...de ha jó állapotban van, akkor hamar (5-10 perc alatt) felmegy a kapocsfeszültsége és a töltőárama hamar lecsökken....a vége felé már csak 4-5 ampereket ha fel tud venni - ami jól megnyújtja a töltési időt is.
Azt is tudni kell, hogy az autón a töltés nem "intelligens" - és ez nem becézés, hanem egy töltési fajta. Ez kommunikál az akkuval, nem csak vaktában nyomja bele a delejt, mint a buta-töltő vagy az autó-generátor.
Az "intelligens" töltő sokkal szakszerübben tölt (lásd ábra) - ezért van az, hogy egy ilyen töltővel az akku 10 évet is vidáman eléldegél...az autón viszont - általában - nem nagyon.
Na várjunk csak. A savas ólomakksiknak az ajánlott töltőárama a kapacitás tizede külső töltővel. A kocsikban kilowattos generátorok vannak, 40-80 A árammal üzemszererűen töltenek. Tehát elég 1-2 órát menni a kocsival amíg az akksi újra százas lesz...