Par napja hozzam kerult egy franko kis szerkentyu...kombinalt allithato stroboszkop, fordulatszammero, es gyujtasszogbeallito egyben, evvel aztan orom a benzines beallitasa :-) Eloszor persze ki kellett szabaditani a a mocsok alol a tarcsan levo OT jelet... Egy kis szelephezag allitas utan tortent az akcio, ugy a jo neki.
Sajna utcan nem probaltam meg ki, hogy mennyivel megy szebben a gep, de a gazt spontanabbul veszi , az tuti. Erdekes, hogy szelephezagallitas utan kozvetlenul milyen szep traktorosan berregett az elso harom percben. Mar azt hittem osszecsereltem a kipufogo meg a szivo oldalt. Aztan pont mire visszalapoztam a szakirodalmat, szepen elcsondesedett...( relative persze. :-) )
Olvasgatom a véleményeteket az állólámpások felújításáról, és az az érzésem alakult ki a hozzászólásaitokból, hogy nemigen érdemes egy komoly, anyagilag megterhelő és sok utánjárást igénylő felújításba kezdeni. Én is azon töprengek egy jó ideje, hogy érdemes-e belefognom a felújításba, vagy inkább kíméljem meg magam a sok idegeskedéstől, ami ezzel járna. (főleg, hogy magam nem sok dolgot tudnák rajta megcsinálni saját kezűleg).
Én az enyémet azért vettem, mert nagyon megtetszett, szerelem volt első látásra, és csak hétvégi hobby autónak szántam és így is használom. Ki kellett próbálnom, hogy milyen érzés egy ilyen szép régi autóval menni egy kört, sokszor mindennemű cél nélkül, csak úgy autókázni, és nagyon megtetszett. Sokszor alig várom a hétvégét, hogy legyen időm menni egy kicsit vele.
Mégis a kocsi eladása mellett döntöttem, mielőtt teljesen elhatalmasodik rajtam a szerelem vele szemben, és a család minden pénzét ráköltöm. Így is gyakran hallom a kérdést, hogy minek is tartom és költök rá, mikor ott van a „rendes”kocsi. A megvétele arra jó volt, hogy rájöttem, jó ezekkel a szépségekkel foglalkozni, olvasni róluk, kiállításokon megnézni, vezetni, stb. A majdnem két éves kisfiam, mikor hazaérek, csak annyit mond, „vezet”, és akkor be kell ülnünk az állólánykába az udvaron, ül az ölemben a vezetőülésben és földöntúli mosollyal kapaszkodik a kormányba. Ő most vezet. Tehát nálam az érzelmi értéke sokkal több, mint amennyit ténylegesen pénzben kifejezve ér.
Bocs a lelkizésért, és ha hosszú voltam, ez csak úgy kikívánkozott belőlem.
Két kérdésem lenne: Ad.1: Tud-e vki eladó 036 kódú, Olive zöld kárpitot w123-ba, de ha csak szőnyeg, akkor is pezsgőt bontok. Ad.2: Tud-e vki szépen dolgozó karossériást Bp-en, aki ért is a MB-hez? Előre is kösz a segítséget
az a helyzet ezzel a kormánnyal hogy az első állólánykámat egy ilyen kormányal adtam el azzal a feltétellel hogy a tulaj visszadja(mellékeltem egy allólányka kormányt is)
ismerve hogy az autó milyen igénybevételeknek volt kitéve, nem valószinű hogy még jó esztétikai állapotban lenne
Az az igazság hogy nagy elszántság kell az állólánykához
egy valamire való felújjitás szerintem 1 mila alatt sehogy nem áll meg.
Én a coupe-ra kb 2,5 milát költöttem és még igy ssem tejesen tökéletes.
Ja és ebben nincs benne a munkám, időm stb, olyan indirekt költségek mint telefon, benzin stb, stb,
Kicsit patt helyzet...
jó néhány éve nézegetem pl. mobile.de-t, rengeteg autót láttam ott, de a sokszázból talán 2 van(volt) amelyik megmozgatta a fantáziám
az egyik 16500 euro (aMI KB 4,5 mila), de ez még nem garancia arra hogy tényleg tökéletes
ami tényleg árban is jó lett volna 2600 euróért egy 280ce ami jó alapnak tűnt, csak akkor még nem volt veteránkorban, tehát itthon nem lehetett még forgalomba helyezni.
Hagy árnyaljam egy kicsit ezt a nyugaton lévő megkímélt autó képet.
Most, hogy megvettem a feketét, egyik németországi (német) kollegámról is kiderült, hogy nagy állólámpás merci rajongó - egyetemista korában ez volt az első autója (kommentje szerint - akkor, kb 80as évek vége-90es évek eleje körül fillérekért lehetett hozzájutni, mert akkor cserélték le a bauerek tömegesen), utána még zsinórban volt neki három egymás után. Szóval ismeri a típust, maga javítgatta otthon, ahogy kell.
Ő azt mondta, hogy most nosztalgiából szeretne magának venni egyet - és nem talált olyan állapotút eddig, ami elfogadható lett volna - NÉMETORSZÁGBAN. Nem hiszem, hogy a pénz lett volna neki a gond és azt sem, hogy csakis az alsó szegmensben nézelődőtt. Sokat megnézett, és mindegyiknél előjöttek a klasszikus hibák - első ülés alatti szőnyeg alatt beázásnyomok torpedólemez rohadás miatt, rohadt ajtóaljak, rohadt sárvédők és kerékívek. Még azt is mondta, legnagyobb elborzadásomra, ha Magyarországon tudok egy szépen rendbenlévő darabot, azonnal vevő rá - és nem viccelt.
Természetesen ez nem jelenti azt, hogy csak ilyen lepusztultak vannak, de a 4000 EUR-t kinált példányok ilyenek lehetnek.
Szerintem érdemes megvenni és tartani ezeket az autókat, ha nem kell sürgősen a pénz és megfelelően lehet őket tárolni (legalább ne romoljon tovább) - ezekből is egyre kevesebb lesz. Bontóban mondták, hogy pl. a 123-ast sem éri már meg nyugatról behozni bontani, mert 1000 EUR alatt már nem adnak - itthon persze még mindig ki lehet fogni pár tízezerbe kerülő autókat is.
Szóval szerintem, hosszú távon a piac végül el fogja ismerni a befektetett felújítási ksg-t is, legalábbis nem lesz akkora bukta mint most.
Szerintem a piaci árak tetejét a nyugaton fellelhető, eredeti állapotban megmaradt, garazsirozott darabok jelentik. Ez fölé nem nagyon lehet menni felújitottal. NINCS tapasztalatom, tehát tévedhetek abban, hogy ezek a darabok valóban nagyon jó állapotúak, de gondolom aki ilyesmiben gondolkodik, az átnézi pl a mobile.de kinálatát és hasonlit. 4-8000 euro áron én szemre és leirás alapján szép és egészséges darabokat látok. Hiába kerül ennyibe egy korrekt felújitás, nehéz lesz azt elfogadtatni a piaccal.
Nekem volt egy 3.0-ám első tulajos. Fel akartam újítani.Hiba volt, -500-al adtam el 1 év elteltével.Ha valakinek nincsen ideje, szaktudása v sok pénze annak nem szabad szemre tulajdonképpen egybe lévő autót megvenni, mert az rosszabb mint a póker ott ugyanis lehet nyerni is itt meg csak bukni.Ha egy mercin látszik egy pörsenés az azt jelenti, hogy porrá van rohadva.
Hat igen...az a baj az allolampasokkal, hogy meg mindig tartja magat a "Veszek max. kettootvenert valamit, azt szazbol felujitom, mert mondta a haver hogy bla bla bla..."
nezet. Latni lehet a hirdetesekben, hogy 1millio korul egyszeruen all a piac. Nekem is ott a bordo benzines, a kutyanak sem kell. Az emberek meg mindig abban a hitben elnek nagyreszt, hogy haromszaz ezer Forintbol komplett restauralhatok ezek a vasak.
Eladasra ajanlom a lanykamat, mivel egyenlore anyagi okok miatt ki kell szalnom a bulibol. Korabban mar fotot is kozoltem rola. Ezenkivul egy csomo alkatresz is van. Nos az eleg vegyes: Abban van garnitura diszlec, 4 rozsdamentes ajto komplet, 73-tol, (Tele uveges) Muszerfal, repedes mentes, kozepso box , diszracs a szelesebb kivitel, fek, es futomu rendszer.
Vagy ha senkinek nem kell kompleten akkor megbontom a lanykat is! Kulonbozo elektromos kellekek, Ulesek stb akkor minden elado. Motor van ketto szetszedve, plusz egy a lanykaba.
Na de ha valaki iger egy sportasi arat, akkor ugy egybe mehet.
Higyjetek el nem keves a cucc es en sem igyen kaptam.
Nos ha erdekel valakit, akinek van ralatasa a sportarsi ertekre, az irhat ide:vargatom@t-online.hu
Nem soroltam fel minden alkatreszt, de higyjetek el nem gyenge a felhozatal!!!!
Ja persze Plusz lampak, stb es nem eldobando minosegben.
Persze aki ujat keres, az mehet a Karpat utcaba!!!!
Nekem sajnos ki kell szalnom az allolampas bulibol komoly indokok miatt. En azt szeretnem, ha valaki beallna a kertbe egy kisteherautoval es kitakaritana a kertet. Ja es vinne a lanykat is , ne fajon a szivem , hogy itt eszi a rozsda azt a bringat amitt anno amikor meg ez a topik nem letezett, kozel 800 ezer ft-bol ujitottam fel nem beszelve egy felevi mukamat.
Tudom most nyilik a bicska a zsebetekben, hogy tehetek ilyet, de az elet neha produkal furcsa dolgokat.