A Ceed 6200-on adja le a l.n. LE-t és 5000-es fordulaton l.n. nyomatékot ez mindössze 700-ill600 fordulattal nagyobb. Nemrégiben olvastam egy autós újsiban, hogy a GM 2012-ig a környezetvédelmi normák miatt a teljes motorpalettáját lecseréli,így szerimtem csak álmodozásnak tünhet, hogy ezekkel a mocikkal bármi érdemlegeset alkossanak. Vszeg követni fogják trendit és a benzineseket is turbóval fogják ellátni. Pont az ilyen dolgok mozdítják meg a fantáziámat és már olyan ökörségeken gondolkodom, hogy akár egy poszívó motorját is bekötném a rendszerbe csakhogy több levegőhöz jusson szegény pára.
Sziasztok! Észre vette valaki hogy az üzemanyag jelzö óra csal? Nekem minden inditáskor mást mutat! Majdnem üreset jelzett azt teletankoltam 11 000.-e ért! NEKTEK IS ILYEN? Vagy csináltassam meg? Köszi!
Most voltam kétéves szervízen, elkértem a gyertyákat: mind a négy tökéletes, szép őzbarna, ahogy kell. Viszont érdekesség, hogy mind a négynek, a fehér kerámia vörösre színeződőtt közvetlenül a hatlapfej tövénél. Ez jelent valamit, vagy csak a hőigadozás hatása?...
Nem feltétlenül. Nézz utána, ezt a 109 LE-t mekkora fordulaton adja le az az 1,4-es motor!? Szerintem, 7000 -7500 1/min körül lesz...
Ebből még pechlámpa probléma nem fog származni, viszont nem lesz hosszúéletű a motor. Ma már senki nem akar tartós, hosszúéletű terméket gyártani, mert akkor nem fogy az új. Fogyassz, ez a fogyasztói társadalom jelszava! Minél gyakrabban cseréled az autódat és általában mindent, amire szükséged van, annál több profitot lehet realizálni rajtad. Hogy ezzel kizsigerelik a saját élőhelyünket? Kit érdekel... :((
Hol vannak már azok az idők, amikor az 1,3-mas bogárhátú VW 3500 1/min körüli fordulaton leadta a maximális teljesítményt és megbízhatóan üzemelt több mint 20 évig... :((
Általában itt vagyok- csak csendben. Már-már annyira szugeráltok, hogy várom a "sárgalámpát"- néhány hét és 2 évesre megyek, el is döntöttem megnézem majd a gyertyasort. Ha kormosak az elektródák, valahogyan ismét kell a beavatkozás. Volt egy gyári kat.kerámiás periódus nemrég, a színe ezüstös-szürkés volt- így bízom a gyertyasorral sem lesz gond. (A tuningok előtt a kerámia kimenete is kormos volt!)
A fogyasztás nem változott és az autó dinamikájával is elégedett vagyok. Meghibásodás: éppen ma vált le a tömítő gumiszalag a motorháztető krómjáról (fele lelógott, már nem gyűrtem vissza.)
Kellemes nyaralást- kikapcsolódást akinek még hátra van, és üdv mindenkinek!
Valamit tenni kell majd az tuti, mert ezt a kényelmes, jó kis autót nem akarom elhajtani a háztól, ha más hisztije nem lesz! 13000 km, 13 hónap és még egy égőcsere sem volt eddig. Pech lámpa sem, csak rángásos reakció a nem ÖMV-s benyára, meg egy kis halk kormánykopogás. Ennyivel kiegyeznék, ha így maradna, ill. nem romlana.
Nem tudom, hogy a lacsikhoz melyik Tech kell, de ha a G-astrához Tech-II vel hozzá tudnak nyúlni, akkor gyanítom a lacsikhoz is tudnának, ha akarnának. No ennek is érdemes lenne utánanézni!
A B-corsa nekem 8 szelepes volt, így azon nem tapasztaltam. G-astra időszakban voltam opeles, így az volt a sláger EGR szelepek terén.:-)
Szerintem sokban árnyalja a képet annak ténye, hogy ugyanez az 1,4-es, 16 szelepes motor volt - még Daewoo márkanév alatt - a Kalosba is beépítve. Ott sem üzemelt problémamentesen, jóllehet akkor még csak Euro 2-es vagy Euro 3-mas normáknak felelt meg.
Érdemes visszakeresni a Daewoo Kalos topicban az erről a motorról készült hibalistát...
Pont ellenkezőleg értettem a megközelítést. Alulról. Nekem az a tapasztalatom, hogy a kutaknál (MOL, Shell) tankolt üzemanyagommal egy literrel többet fogyaszt 100 km-en, mint egy-két ÖMV kúton tankolt benzinnel. Nos ha alap esetnek vesszük azt, hogy az ÖMV tudja a 95-ös oktánszámot (mert miért tudna többet azért az árért, ne álmodozzunk) akkor a többi kúton tankolt üzemanyag nem éri ezt el. Ugyanazt a teljesítményt több benzinnel tudja produkálni, hisz ugyanúgy, mindig abban a tempóban közlekedik az ember. Ehhez jön még az, amit a múltkor írtak a cikkben, hogy még közbenyúlkál a kopogásérzékelő is, hisz kezdeti kopogást érzékel, amikor az alacsonyabb oktánszámú benya már a megfelelő időpont előtt berobban.
Ami a több benyát és az EGR szelepet illeti, ez már a G- astráknál is jelenség volt, valamint egyszerű gyártási hiba is lehet. Elég, ha az injektor fúvókája 2-3 századdal nagyobb átmérőre sikeredett. Ugyanannál az elektromos inpulzusnál már egy adaggal több benzint nyom be. Erre a többletre az EGR reagál, szabályoz amíg bír, benzin nem ég el, lerakódik, stb. Főleg olyan karakterisztikájú motornál jön ez hamar elő, mint a lacsinké, ahol magas fordulatszám-tartományra van hangolva. Teszik ezt azért, mert kis teljesítménnyel nem eladható az autó. EU4 nélkül viszont nem forgalombahozható az autó! Nagy köbcenti megint nem bolt a kelet-európai piacon. Hát ez lett belőle.
Amúgy kíváncsi lennék, hogy az injektor és még jónéhány üzemanyagellátással kapcsolatos alkatrész nem-e a GM Astra-G projaktjének polcairól -mint megmaradt alkatrészek- szállíingóztak át koreába? Kereskedésben dolgozók könnyen megnézhetnék ezt egy EPC-n cikkszám alapján! Hmmm....
"Ezt lerontani "túladagolt" benzinnel nem éppen ésszerű"
Egyetértünk! De valahogy a kutya a benzin témában van elásva.. Mindig találtok vmit, ami sántithat, de nem mindenkinél sántít.. Sztem nem kategórikusan kijelenthető tipushiba! Akkor több hibapont összegzése, ami pl. az EGRben csapódik le? Azzal a gondolattal tudok igazán egyetérteni (vki már felvetette), hogy a folyamat során több ponton van bibi (benya, elektronika, környezetvédelem,stb).
"aztán erősen küzdjünk az Eu4 norma érdekében.. "
Mondtál vmi gondolatébresztőt! Az amerikai kiviteleknél is jönnek a gondok vagy a kocsi az EU4 normától (megoldásaitól) szenved..??
Vki biztos fut amcsi kivitelű Lacsival. Tapasztalat?
Egyetértek veled,az EU4 miatt másról van szó,nekem is gyanus az 1,4 95 lóereje..
Ráadásul ez a szelep-beégés nem az 1,4-esek sajátja?
Meghát én eljárok 7 literrel :) az 1,6-osommal....
Nameg a Nubirában is ez a moci van EU2-3-al, és ott nincs gond.
Az 1,4 motort megerőszakolták szegényt...a piac ezt igényelte.Mi meg bevettük.Milyen faxa kis erős motor,ja gyárilag túltuningolták.De ki tudja mi a fene van itt.
ELADÓ!!! SZEMÉLYGÉPKOCSIRA VALÓ 1éves 99%-os TETŐCSCSOMAGTARTÓ. (Autók tetején futó hosszanti muanyag díszlécben vagy az alatt elhelyezkedo fém peremet csipesz szeruen összeszorító alapcsomagtartó típus).
Gumi méret:175/65R14 SI:82T Felni méret: 5,5X14 Osztókör:4X100 56,5 ET:49 ÚJSZERÜ ÁLLAPOTBAN 99%-OS Egy telet futott 2db téli gumi,2db négyévszakos, 2dbCORMORAN SNOWPRO/Michelin,2db DEBICA NAVIGÁTOR/GOODYEAR. Szerelve!CSAK A FELNI ÁRÁT KÉREM! Tel:06703397208
Nyilván valami tökéletlen égés okozza a lerakódásokat, de azért ennek a magyarázatnak egy kicsit "nemtudommegmagyaráznimondokvalamitudományosat"-szaga van...
Nem vagyok szaki a kérdésben, de itt van mindjárt a hőn szeretett EGR-szelep: Ez tudvalevőleg azért van a rendszerben, hogy az ELSŐRE EL NEM ÉGETETT BENZIN utolsó molekulái is hadra legyenek fogva.
Ezt lerontani "túladagolt" benzinnel nem éppen ésszerű..., még a koreaiakról sem tudom elképzelni, hogy ennyire hülyék legyenek. Adjunk túl sok benzint, aztán erősen küzdjünk az Eu4 norma érdekében.. ..háááát...
A szoftver ezen részét átírni szerintem kb. 3 másodperc lenne, ha csak ezen múlna, szerintem még a nem túl gyors GM is régen meglépte volna...
"olyan előírt benya, ami valóban eléri, vagy megközelíti a 95-ös "
Ideális esetben...
Régi tapasztalat:
Daewoo Racerem 1,5mocival úgy ment, mint a rokon 1,3 Ford Escortja. Különbség nekem rozsdás, neki vastag fekete szutyis kipufogó.
Mi van ha a 95pacink a plusz benyától (is) van. Ha levennénk ideális mennyiségre -annyira ami jól el is égne - a pacikból mennyi szaladna el? Vagy maradna mind, de a moci karakter változna?
Figyelembe véve a kezdeti fogyi adatokat+hosszabban futott autók hiba előfordulási gyakoriságát+R*R és többiek szoftver frissítéseit+benzin tapasztalatokat, akkor ezen a nyomon is érdemes kutakodni...
"valaki kitalálhatna ott a Chevi agyközpontban "
Jobb ha előbemegyünk a dolgoknak, mert a GM agy nagyon lassan forog...
Hát akkor ezek szerint mi is érünk majdnem annyit, mint a "szakik"! Ugyanis erre már rájöttünk, hisz a koromlerakódás a tökéletlen égés egyértelmű jele.
Nagy hévvel kezdtem el olvasni a hozzászólásodat, mert azt hittem, most aztán nagyon megtudjuk, mivel orvosolható a probléma, de csalódnom kellett, mert ezen megállapításon már rég túl vagyunk. :-(
Továbbra is úgy látom, hogy rész-megoldás lehet az EGR ledugózása és én is ezt fogom tenni, ha pech-lámpát kapok. Addig maradnak az egyszerűbb megoldások, mint a több levegő, valamint az olyan előírt benya, ami valóban eléri, vagy megközelíti a 95-ös oktánszámot, amit megkíván, illetve a kissé sportos, havonta egyszeri autópályás kiégetés.
Ha tudomásodra jut a megoldás, ne titkold el előlünk, még az is lehet, hogy szentté avatnak érte! :-)
Szóval szerintük hiába az infúziózás, a pörgetés, az adalékok, a szelepcsere és hengerfejezés. Ezekkel egy ideig megússzuk a meghibásodást, de az autó továbbra is rossz marad. Megszüntették ugyan a hibajelenséget, de nem javították meg a kocsinkat. Szerintük a probléma az, hogy túl sok benzint szív az autó, amit képtelen rendesen elégetni és megindul a lerakódás, koszolódás. Tehát valaki kitalálhatna ott a Chevi agyközpontban egy olyan szoftverfrissítést a motorra, ami megváltoztatja a benzin befecskendezést,mert örökre visszatérő p300 hibakóddal nézünk szembe nélküle. Ez a szakik véleménye, ami elég logikusan hangzik (sajnos), persze én is bízom benne hogy többé nem világít majd a sárgalámpa és találnak valami megoldást ami végleges!
Üdv. Mindenkinek! Az autóm egy 2006.03.havi 1.4-es fekete Lacetti. A sárga lámpa (p300 hibakód) engem is utolért 19000km-nél. Irány a szervízbe, ahol hengerfejezés és szelepcsere következett. Most tartok 27000km-nél (azóta nem jelzett), de tartok tőle, hogy a "betegség"nem gyógyítható és a beavatkozás csak ideiglenes tüneti kezelés. Családtagom Chevi szalonban dolgozik,innen származik "belső" infóm,ha valakit érdekel szerintük mi a probléma szívesen megírom.