Szia!
Felső holtponti jeladó csere! Szinte biztos, hogy az ment tönkre. Szervizben a hibát a computer azonnal hozza. Nekem is ilyen gondom volt (olvasd vissza a hozzászólásaimat a témában 7ezer1-2száz körül)
Sok szerencsét!
Lenne egy kérdésem hozzátok hátha valaki közülletek talákozott ezzel a hibával.
Édesapám Thaliája néhány napja meleg motornál, csak a 3-4 kísérletre hajlandó beindulni. /1.4 16V/ Szerintetek lehet ez a rossz minőségű benzintől? Kb. akkor kezdődött amikor a Klubpetrolnál tankolt.
Ezt szeretném kizárni, mielőtt szervízbe visszük, sajnos még nem fogyott annyi a tankból, hogy "higítani" tudjuk a benyát.
Ha valakinek van valami ötlete, hogy mi lehet a probléma írja le legyen szíves.
Én is szegedi vagyok, de legutóbb Hmvhelyre menten vele, az áraik lényegesen olcsóbbak, mint a szegedinél, bár elég lassan dolgoztak (3 éves assistance átvizs+zöld kártya ~2óra). De korrektek voltak, leültettek, ingyen kávé, ásványvíz ...
(dci) Én 1500 km-ig nem mentem 2500 ford. fölé, de 1600km után Bp-Nyiregyháza M3-on azért kipróbáltam a 160-at egyszer. Tartósan meg 120-130 a sebesség most már. Most 2500 km van benne 2 hetesen :)
Már bazi unalmas volt 90-el menni, ráadásul ezt elég rövid idő alatt 1500km-en. :)
Szerintem mostmár ennek mennie kell, és megy is :)
Azért a néha meghuzatás tisztítási céllal és a széthajtás között van egy kis különbség. :)
Nem akarom legyorsulni a korábbi autómat vele, de azért a kiválasztásnál plusszpont volt a 170 km/h gyári adat és a 75 paci, mert ez több volt, mint ami a másik két jelölt tudott hasonló áron.
A hajtással kapcsolatosan egy apró észrevétel: El kell dönteni,hogy ki milyen célra vásárol thalit. Azthiszem,az egyértelmű,hogy nem versenyautóvá fejlesztették ki.Normális,öreguras,de ugyanakkor rugalmas közlekedésre véleményem szerint kiváló! Az enyém dci ,és nem nagyon kell visszakapcsolni 100 km/ó tempónál,ha előzni akarok.De ha valaki a nagy kategóriájú autókkal akar lépést tartani,hát akkor inkább egy 2000-es valamit tartson.Nem hiszem,hogy jót tesz hosszútávon bármejik 1.4-1.6 -os autónak a fullon hajtás. Lehet egy kicsit földhözragadtnak tartatok,de sajnos én azok közé tartozom,akiknek 5 év múlva is ezt a kocsit kell hajtania.
- De csak úgy mellesleg a thalicska 7000 km el a talpában, M7-en 170-180 között,és lejtő sem volt!
Egy ideje a bejáratásról van szó a fórumon. Többen is azt írtátok, hogy dízelnél 1500 km-ig kell kímélni a motort. Nekem is dCi-m van, és az én kocsim kézikönyvében más van írva. A kézikönyv szerint a dízelt 3000 km-ig kell kímélni, és 6000 km után éri el a maximális teljesítményét. Lehet, hogy ezen időközben változtattak ( a kocsi lassan két éves ), de azért érdemes mindenkinek megnézni, mert anno én is az 1500 km-re emlékeztem, de a biztonság kedvéért belenéztem a könyve és akkor ért a meglepetés. Persze a saját kocsiját mindenki úgy hajtja (szét), ahogy akarja.
Ezt mondjuk tanúsíthatom egy másik esettel (Citroen Berlingo 1.4i). Olyasvalaki járatta be, akinek szent az 50 és nagyon nyugodt típus. Szóval túl lett kímélve.
Szerintem a dCi-nél a 2500-as limit ideális. Nem lett széthajtva, de megy mint a bolond. Ma kipróbáltam a szentendrei úton, igazából csak a PD TDI Passatot nem sikerült meggyőzni a gyorsulási adatokról :))
Szerintem érdemes különválasztani a dolgokat. Az egyik: tiszta mindenkinek, hogy az első 1500km-en nem ildomos nagyon hajtani a kocsit, itt főleg fordulatszámokról beszélünk. A másik: benzines, de dízel autóknál is időnként érdemes a motort huzamosabb ideig magasabb fordulatszámon üzemeltetni, mert segít a lerakódott szennyeződéseket az égéstérből és a kipufogórendszerből kiégetni, és nem utolsó sorban nem "lustul" le a motor, a fogyasztása is jobb lesz hosszútávon. Persze a legjobb alkalom erre az autópályán hosszú szakaszokon való meghajtás, nem a belvárosban 2-es fokozatban való padlógázas közlekedés! :-)
Adalék: egy ismerősöm 0 km-esen vett egy 1,2-es Puntót, amit szépen hajtott is több tízezer km-en keresztül, időnként meghajtva a kicsikét. Aztán egy másik ismerősöm vett egy hasonló Puntót 1,4-es motorral, de egy idősebb bácsitól. Na az aztán tényleg megkímélt volt, ugyanis olyan lomha volt a kocsi, hogy a 150-et alig érték el vele pályán, míg a srác a saját 1,2-ével vígan vitte a 160-at is.
Szóval szerintem jót tesz a motornak, ha időnként kiégetjük, amit persze nem feltétlenül az 1501-ik km elérésekor kell először megtenni... :-))
de mért kell kihajtani az autót 1000-1500kmesen?? én ezt nem értem, minden csak nem jó neki szerintem, bár lehet ezt mondják az okosok, de én csak szép folyamatosnan hétről hétre gyorsulva (fordulatszámot emelve) fogom továbbra is bejáratni, szépen nyugodtan de nem fogok nekiállni kipörgetni, hogy na akkor mit is tud :) aztán lehet ez benzineseknél máshogy van és én vok a tudatlan, de bárhogy is van én nem kínoznám :-/
A jogi baromságaik mellett az index elvileg rendesen menti a fórum hozzászólásait. A thaliaklub.hu oldalán lévő fórum nem tökéletes. Ráadásul a szolgáltatónál is előfordulnak hibák. Tehát garnaciát, felelősséget nem tudok érte vállalni. Nem tudok rá 100%-ig odafigyelni, mert mint feltűnt gondolom többeknek is, iszonyatosan el vagyok maradva a klubkártyákkal, a matricákkal, a kedvezmények és megállapodások véglegesítésével...
Szerintem ezt is tartsuk szem előtt, mielőtt átköltöznénk :)
Az index minden betegsége ellenére azért jó, mert amikor tháliara adtam a fejem itt kerestem sorstársakat, a http://thaliaklub.tvn.hu/ -t nehezebb kett volna kitalálni.
Az új thalia fórum nagyon jó. Sőt! Jobb mint ez. De szerintem csak akkor fog működni, ha egységesen átvonulunk. Mert hiába irok oda, ha nem olvassák, akkor meg szép lassan feledésbe merül. Ha tetszik az egységes átvonulás ötlete, szavazzuk meg és lépjünk a tettek mezejére. Főleg diesel tiszteletére, ha már ennyit fáradozott értünk. SZAVAZZUNK!
Nekem volt szerencsém egész jól megismerni a környék összes szevizét, és nem is egyszer kellett látogatnom őket. Ha nincs különösebb gondod, szerintem a szegedi is megteszi. Ha azt akarod, hogy igazán foglalkozzanak veled, a makóiak nagyon segítőkészek. Bár nekem sajna velük volt az a bizonyos incidensem, és aláírattak velem egy papírt, hogy többé nem veszem igénybe a szolgáltatásaikat -e nélkül is így tennék-, de ez egyedi eset. Szakmailag szerintem mindenütt kb. egyforma. A hozzáállás már változó.
Biztosan van közöttük különbség. Ha jól tudom, a 100 pacis változó geometriájú turbót kapott, a 80-as meg csak sima intercooleres, továbbá más a váltó áttételezése, és persze nyilván a vezérlés is. Hasonló különbségek vannak a 65 és a 80 pacis dCi között is.
Nekem a 80 pacis van, szerintem nagyon kellemes autó. A 100 pacis egészen vadállat lehet, csak kérdés, hogy egy 8 szelepes, 1460 köbcentis dízelmotorból 200 Nm nyomatékot és 100 lóerőt kihozni mekkora élettartam mellett lehet. További kérdés, hogy az a plusz 20 lóerő ér-e plusz 200 ezer forintot.