Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

rakoscsabai Creative Commons License 2004.07.08 0 0 8891

Köszi! Majd böngészem a standokat.... Pénteken többet tudok...

Előzmény: Biovadász (8889)
Biovadász Creative Commons License 2004.07.08 0 0 8890
Nahszóval az ígért thaliás kérdés: :)

Más hasonló árú kisautóknál (mondjuk skoda fábia, peugeot 206 stb) is ilyen gyakorisággal fordulnak elő ezek a bosszantó hibák? Van valakinek ismerőse ilyen kocsikkal és hasonló tapasztalatokkal?
Előzmény: Biovadász (8889)
Biovadász Creative Commons License 2004.07.08 0 0 8889
Még egy annak aki az Európáról kérdezett, utána kérdezek egy thaliásat. :)
Most kaptam a sajtóhíreket:
Magyar Hírlapban és a Világgazdaságban mai cikk, hogy egy milkás bírságot kaptak a pénzügyi felügyelettől, mert nem sikerült rendberakniuk azt ami miatt már korábban figyelmeztették őket.
Gondolom holnapra több újságban is benne lesz.
Pax2 Creative Commons License 2004.07.08 0 0 8888

Na azért ezzel a rögtönt rendőrt kell hívni dologgal nem értek egyet teljesen. Ha ugyanis a rendőr kiszáll a helyszínre, akkor általában valakinek fizetni kell. Ha nem kiemelt szabálysértés történt, pl. követési távolság be nem tartása, és meg tudsz egyezni a feleősség kérdésében, akkor a rendőr "csak" 5-10 ezer forint helyszínbirságot szab ki, ha viszont kiemelt szabálysértés miatt következett be a koci, pl elsőbség meg nem adása, a rendőr elvileg köteles szabálysértési eljárást kezdeményezni. Egy rendőrségi/bírósági  eljárásnak meg aztán nem lehet soha tudni mi a vége. Szoval csak csínján azal a 107-el....

 

Persze ha a másik fél olyan akkor azért hadd jöjjenek.

 

A felelősség elismertetése valoban fontos én a kék-sárga bal also sarkába  szoktam nyilatkoztatni a delikvenst. Szerintem erre megfelelő a régi un. betétlap is. minden adatot tartalmaz amit a kék-sárga, és a biztosítónál ugy is kell uj kárbejelentőt kitölteni.

 

Ja és a rendőrők is a kék- sárgát töltik ki ha a felelősség kérdése eldöntött.

 

Vulkan16V Creative Commons License 2004.07.08 0 0 8887
Kérheted a perből való kivonásodat, de ha a bírónak nincs kedve hozzá, nem megy bele. Így nevelő célzattal végig alperes maradsz. De ne riogassuk a többieket, hanem térjünk vissza a Thaliához! 
Előzmény: Biovadász (8886)
Biovadász Creative Commons License 2004.07.08 0 0 8886
De ha rendben volt a biztosításod, akkor semmi gondod nincs belőle neked sem.
A biztosító válallja a jogi képviseletedet, a legtöbb esetben meg sem kell jelenned a bíróságon.
A károsult csak önmagával cseszik ki, mert az ügy lezárásáig tuti nem kapja meg azt, amit pereskedés nélkül könnyedén.
Előzmény: Vulkan16V (8884)
Biovadász Creative Commons License 2004.07.08 0 0 8885
Lehet, bárki pereskedhet bármi miatt bárkivel ha éppen kedve/pénze/ideje van rá.
De ez kb olyan gyakori, hogy az elmult 10 évben nem találkoztam ilyennel. (persze más biztosítónál lehet hogy több ilyen is volt)
Előzmény: Vulkan16V (8884)
Vulkan16V Creative Commons License 2004.07.08 0 0 8884
Csinálhatja azért is, mert ráér és téged szívatni akar. A költségeit meg a biztosító úgyis fizetni fogja.
Előzmény: Biovadász (8883)
Biovadász Creative Commons License 2004.07.08 0 0 8883
"Jó nektek, hogy ilyen esetetek még nem volt."

Én csak a biztosító oldaláról ismerem.
De az a károsult aki ilyen miatt polgári pereskedik, ügyvédet fizet, bíróságra jár az komplett idióta, mert a biztosító ezek nélkül is fizet. Ezért nem is gyakori. Te alaposan kifogtál egy idiótát úgy néz ki.
Előzmény: Vulkan16V (8882)
Vulkan16V Creative Commons License 2004.07.08 0 0 8882
Jó nektek, hogy ilyen esetetek még nem volt. Polgári pert indíthat ellened és legföljebb majd te perbe hívod a biztosítót is és végül a biztosító fizet is, csak addig végigültél néhány tárgyalást.
Előzmény: Biovadász (8881)
Biovadász Creative Commons License 2004.07.08 0 0 8881
"Még polgári pert is indíthatnak azzal, hogy pl. a biztonsági öv megnyomta a mellkasát és ezért két hétig nem tudott dolgozni."

Miért kéne emiatt pereskedni jut eszembe? A kötelező fizet személyi sérülésre is, orvosi kezelésre, munkakiesésre de még temetésre is.
Előzmény: Vulkan16V (8876)
Biovadász Creative Commons License 2004.07.08 0 0 8880
"Nehogy 3-4 haver utólag tanúsítsa, hogy indokolatlanul vészfékeztél és ezért rohant beléd"

Indokolatlan vészfékezés bizonyíthatatlan, hozhat akármennyi tanút.
Ha hátulról belédjönnek nem lehet vitatkozni, a hátsó a hibás.
Kivéve persze ha az előtte lévő már ütközéssel állt meg.
Előzmény: Vulkan16V (8876)
v__tibor Creative Commons License 2004.07.08 0 0 8879

Nem vagyok jogász, de ...

Követési távolság 27. §

(1) Járművel másik járművet csak olyan távolságban szabad követni, amely elegendő ahhoz, hogy az elöl haladó jármű mögött – ennek hirtelen fékezése esetében is – meg lehessen állni.

... ezt csak azért emeltem be, mert nem tettél smiley-t az "indokolatlan vészfékezés" után :-)

Tájékozódni ügyvédnél azért tényleg nem árt, mert azt védi a jog, aki "megfelelően" használja :-((((

Előzmény: Vulkan16V (8876)
v__tibor Creative Commons License 2004.07.08 0 0 8878
16v-vel az 5,5-öt nem nevezném normálisnak, inkább kiválónak :-). Vagy csak elírtad? Korábban 8,5-öt említettél ...
Előzmény: GrandS (8873)
R5TL Creative Commons License 2004.07.08 0 0 8877

Szia Zsolta Dci!

Lattam a Clio forumon, hogy elektromos rajz utan erdeklodtel.

Nekem van Haynes manualom Cliohoz, amiben megvannak az elektromos rajzok.

Konkretan mire vagy kivancsi?

 

Vulkan16V Creative Commons License 2004.07.08 0 0 8876

Sajnos saját tapasztalatom azt mutatja, hogy a legjobb azonnal ügyvédhez is fordulni. Ha esetleg te voltál a hibás hiába fizeti ki a kötelező biztosítás. Még polgári pert is indíthatnak azzal, hogy pl. a biztonsági öv megnyomta a mellkasát és ezért két hétig nem tudott dolgozni. Ilyenkor ügyvédtől legalább tanácsot kérjetek. (Nehogy 3-4 haver utólag tanúsítsa, hogy indokolatlanul vészfékeztél és ezért rohant beléd.)

Előzmény: Biovadász (8872)
v__tibor Creative Commons License 2004.07.08 0 0 8875
... a vastagbetűst ugord át :-(
Előzmény: v__tibor (8874)
v__tibor Creative Commons License 2004.07.08 0 0 8874

A hatályos KRESZ szerint: (forrás: http://www.kiskun.autosiskola.hu/kresz/)

 

Közúti baleset 58. §

(1) A balesettel érintett jármű vezetője köteles a járművel azonnal megállni, a baleset folytán megsérült vagy veszélybe került személy részére segítséget nyújtani és az esetleges további balesetek elkerülése érdekében minden tőle telhetőt megtenni.

(2) <A name=f230><A onmouseover="nincsfejlec(0,'230. Az 58. § (2) bekezdése a 4/1988. (VI. 30.) KM-BM együttes rendelet 19. §-ával megállapított és a 104/1997. (VI. 18.) Korm. rendelet 26. §-ával kiegészített szöveg. ','','200',-40); return true;" onmouseout="nd(); return true;" href="http://www.kiskun.autosiskola.hu/kresz/hatalyos-kresz/4-resz.htm#230">[230]Ha a baleset halált vagy személyi sérülést okozott, a balesetről a rendőrhatóságot (a legközelebbi rendőrt) haladéktalanul értesíteni kell és a lehetőségekhez képest gondoskodni kell a nyomok megőrzéséről; a helyszínt csak az intézkedő rendőr engedélyével szabad elhagyni. Ha a baleset veszélyes anyagot szállító járművel következett be, a balesettel nem érintett járművek vezetőinek is haladéktalanul értesíteni kell a rendőrhatóságot (a legközelebbi rendőrt) a balesetről, közölni kell a jármű narancssárga alapszínű tábláján feltüntetett számokat.

(3) <A name=f231><A onmouseover="nincsfejlec(0,'231. Az 58.§ (3) bekezdése az 58/1991. (IV.13.) Korm. rendelet 13.§-ának (3) bekezdésével megállapított szöveg. ','','200',-40); return true;" onmouseout="nd(); return true;" href="http://www.kiskun.autosiskola.hu/kresz/hatalyos-kresz/4-resz.htm#231">[231]Ha a rendőrhatóság értesítése a (2) bekezdésben foglalt rendelkezés értelmében nem kötelező, de valamelyik érdekelt a baleset miatt rendőri intézkedést kíván, és a rendőrhatóságot (a legközelebbi rendőrt) haladéktalanul értesíti, a balesettel érintett járművek vezetőinek a rendőri intézkedést meg kell várniuk. A rendőrhatóság értesítése, illetve rendőri intézkedés hiányában az érdekeltek kötelesek személyazonosságukat és a kötelező felelősségbiztosításuk fennállását hitelt érdemlően igazolni. Ha a baleset folytán megrongálódott jármű vezetője nincs jelen, a károkozó köteles személyi adatait és biztosítója nevét erre alkalmas módon a helyszínen hátrahagyni, és az esetet a felelősségbiztosítási jogszabályok <A name=f232><A onmouseover="nincsfejlec(0,'232. Lásd az 58/1991. (IV. 13.) Korm. rendeletet.','','200',-40); return true;" onmouseout="nd(); return true;" href="http://www.kiskun.autosiskola.hu/kresz/hatalyos-kresz/4-resz.htm#232">[232]rendelkezéseinek megfelelően a biztosítónak bejelenteni.

(4) Ha – akár a (2), akár a (3) bekezdés alapján – rendőri intézkedés válik szükségessé, a rendőri intézkedés megtörténtéig a vezetőnek szeszes italt fogyasztania tilos.

(5) Személysérülést okozó baleset, illetőleg a jármű kigyulladása esetében a balesettel nem érintett járművek vezetői is kötelesek a tőlük elvárható segítséget nyújtani. Tűzoltókészülékkel ellátott jármű vezetője a készüléket a kigyulladt jármű oltásához köteles rendelkezésre bocsátani.

(6) A forgalom zavartalanságát – a lehetőséghez képest – baleset bekövetkezése esetén is biztosítani kell.

(7) A baleset folytán megsérült jármű közlekedésére, kivilágítására és vontatására az 56. § (2)–(7) bekezdésének, valamint az 57. §-nak rendelkezéseit megfelelően alkalmazni kell.

Előzmény: Ultrawox (8866)
GrandS Creative Commons License 2004.07.08 0 0 8873
Hogy legyen egy kis pozitívum is a topic-on. Nekem decemberi a 16V-s Thaliam, sem ciripelésem, sem fékproblémám, sem légkondi-teljesítményvisszaesésem. A fogyasztás is normális, 5.5/100km légkondival, hegyekben. Ezt tényleg csak azért írtam, mert olvasom rendszeresen a topic-ot, de nekem ilyen problémaim eddig még nem voltak. Másnak is ezt kívánom!
Biovadász Creative Commons License 2004.07.08 0 0 8872
Jahm, még egy, hogy mikor kell rendőrt hívni:
ha veszélyeztetés miatt történt a kár, bármilyen csekély is.
Biovadász Creative Commons License 2004.07.08 0 0 8871
"A másik fél Európás. Tudtok róla jót-rosszat írni?"

Szarban vagy. Bocsi.
Ha olvasol újságokat mostanában, akkor gondolom tudod miért. Túllőték magukat alaposan kötelezővel, ami egy veszteséges ágazat. Ez már alaposan érződik a kárkifizetéseken is, az üzletkötőinek sem fizet már jutalékot annyira melléfogtak vele.
Most volt egy komoly tőkeemelése, mert a pszáf már rájuk mászott alaposan. Talán ettől rendbejön.
Névváltozása is lesz nemsokára, mert mint Europa már elásta magát.
Előzmény: rakoscsabai (8865)
boszi70 Creative Commons License 2004.07.08 0 0 8870

Sajnálom ami veled történt, átérzem a helyzeted, nekem is volt benne már részem, azóta tartok is a sok hülyétől. Addig valahogy jobban bíztam a többi autósban.

Garancia ügyben nekem azt is mondták, hogy alvázszám alapján(?) adják. Én a megrendeléstől számított 10 napon belül átvettem, de állítólag már 3 hónapja ott állt a szalonban.

Reméljük, hogy a mostani fékbetétek már jobbak és nem lesz vele gond.

Előzmény: rakoscsabai (8865)
mzdude Creative Commons License 2004.07.08 0 0 8869
Először is, bármennyire nehéz, őrizd meg a nyugalmadat. Csak hideg fejjel kerülheted el, hogy a másik fél, aki mondjuk egy dörzsölt furgonos, átverjen. A kék-sárga bejelentő kitöltésével senki nem ismer el semmit! Viszont utólag mindent meg lehet magyarázni, mindent le lehet tagadni. Ha a másik fél azonnal hívja a férjet, haverokat, te még kisebb esetnél is azonnal hívd a rendőröket; egyrészt nem vernek meg, másrészt nem változtatják meg a "tényállást". Ha nagy a családi összefogás, különösen számíthatsz arra, hogy később előkerül egy-két tanú, akik éppen pirosnak látták még a havazást is.


rakoscsabai:
Sajnos a rugalmas lökhárítók miatt egy ilyen ütközésnél elsőre nem látszik a kár. Amikor a másik fél benyomja a lökhárítót, az lehet, hogy el sem törik, de:
- első körben tönkremegy a belső szerkezete, és a következő esetnél már semmit nem hárít
- második körben akár az alváz is összenyomódhat, torzulhat, amit ott a helyszínen észre sem veszel
- harmadik körben ki tudja, mi merre, láttam már olyat is, hogy kisebb koccanástól megszorultak a hátsó ajtók


Hyppolit:
Nekem félliteres teás üvegek szoktak a pohártartóban zörögni. Már többször elindultam az őrület felé, hogy úristen, mi van a gumivan, futóművel, mingyár' meghalunk. :-)


Előzmény: Ultrawox (8866)
rakoscsabai Creative Commons License 2004.07.08 0 0 8868

- ÖregMackó jól tudja.

- Azt, hogy elismeri, hova kell írni?

 

Előzmény: Ultrawox (8866)
ÖregMackó Creative Commons License 2004.07.08 0 0 8867
Rendőrt hívni csak személyi sérülésnél kötelező, de nagyobb kár vagy külföldi résztvevő esetén erősen ajánlott. Mindíg legyen nálatok a kocsiba kék-sárga bejelentőlap és a legfontosabb a felelősség elismertetése a helyszínen. Nem árt ellenőrizni a másik fél által beírt adatokat sem. No és tanúk is jó ha vannak. Európa az én biztosítóm is eddig mindenben teljesen korrektek voltak de szerencsére még kárt nem kellett fizetniük utánam. 
Előzmény: Ultrawox (8866)
Ultrawox Creative Commons License 2004.07.08 0 0 8866
Mi a helyzet karambol esetén, milyen papirokat irtatok? Mit kell ilyenkor a helyszinen csinálni? Rendőrt mikor kell hivni? Rájöttem hogy fogalmam sincs ezügyben a teendőkről :)
rakoscsabai Creative Commons License 2004.07.08 0 0 8865

Sziasztok!

- A gari kondíciói nem a megrendelés dátumától függenek?

- Mi a megoldás a féktárcsa kontra fékbetét problémára? Állítólag más betét nem jó bele.

- Ami lemaradt a hozzászólásból, mert a friss élményre gondolva még most

is ideges leszek:

Taposom a féket, állok és megadom az elsőbbséget egy mackósajtnál, erre

hátulról belémjön egy mikrobusz. Jó nagyot csuklott a fejem, gondoltam lebontották

az autó hátulját. Srác fogja a fejét, én emelt hangon de kultúráltan érdeklődtem

a látása minősége felől. "Azt hittem elindul..."

Megnézem az autót, meglepően kis kár LÁTSZIK a lökhárító fekete csíkján meg némi a többi, színre fújt részen. Kinyitom a csomagteret, sierült. Nézem a két patentet a

lökhárítón, az egyik sehol, a két lyuk meg kb. 1 cm-rel nem stimmel. Na ez kasznis meló lesz. Megírtuk a papírokat, elmentem egy biztosítási ügyintéző céghez. Kint jegyzetel egy kárfelmérő, mondom neki nézzen rá a kocsira. Rutinosan felhajtja a csomagtér kárpitot és már mutogatja is hogy itt meg itt gyűrődött a lemez. Kérdem kb. mennyibe van a kár. Azt mondja: így megbontás nélkül minimum 200.000 Forint. Hát így jártam, pénteken viszem szemlére. A másik fél Európás. Tudtok róla jót-rosszat írni?

 

Tanulság: a kár általában nagyobb, mint aminek látszik. Pláne ha hozzá vesszük az utánajárást, hogy kb. 1 hétig nincs autó és az is töröttnek nyilváníttatik.


Vigyázzatok! Bár pl. ezesetben hiába....

kockafej

Előzmény: boszi70 (8858)
dohonyiz Creative Commons License 2004.07.08 0 0 8864

Szia!

 

Hát nem tudom, nekem általában középtől egy icipicit felfelé áll, és minden esetben bekapcsolt eddig, ha pár perc haladás után kb. 2 percnél többet álltam egy helyben, járó motorral. Szép, erős, duruzsoló hangja van...:-)))

 

Zoli

Előzmény: szaffi82 (8852)
rozsnyo Creative Commons License 2004.07.08 0 0 8863

Én Renaultos sárfogókat rakattam fel. Azt nem kell fúrni. Viszont az valamiért nem gumiból van, hanem műanyag. Patkázásnál már néhányszor le is értek az elsők. De legalább bírja :)

Előzmény: Zsolta dCi (8860)
Hyppolit Creative Commons License 2004.07.08 0 0 8862

Sziasztok!

 

Tegnap vettem át a kocsit, egy héttel hamarabb az ígértnél, ami teljesen jó. 

Azonban gyorsan elmesélek egy tanulságos történetet.

Már volt 17 km az autóban, túl volt az első tankoláson. A családot bepakolva kimentünk szüleim hétvégi telkére. Az oda vezető út 200 métere földes, hepehupás "sztrádaminőség". Szépen lassan mentem, de hallom ám, hogy valami csörög, zörög, a műszerfalból nyekergő, nyikorgó hangok jönnek, mintha szét akarna esni. Összeomlottam. Csak úgy repkedtek lelki szemeim előtt a fórumból ismert problémák: nyikorog, kattog, ciripel, elromlik, leáll. "Mi az isten?!" - jött ki belőlem. Dühös voltam, ideges, és letört, izzadtam, mint a gép, pedig ment a kondi. Erre a feleségem megszólal: "Nyugi, csak a slusszkulcstartó verődik a műszerfalhoz." .....

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!