Eddig nem kértek foglalót soha. De azért úgy érzem korrektnek, ha tájékoztatod őket, hogy lehet, hogy más napon mennétek. Ha nem muszály ne szúrjunk ki másokkal. Az sem biztos egyáltalán, hogy a másik napon lesz szállás, ha nem egyeztetsz előre. Javaslom jó előre beszéld ezt meg velük, rugalmasak és korrektek.
szia, a Konak apartmannal kapcs. lenne még egy kérdésem: nem tudod véletlenül, hogy a foglalásért kérnek előleget? Még nem biztos ugyanis, hogy azon a napon mennénk, amikorra érdeklődtem.
Egyébként az áraik nem változhattak, mert 60 eu-ért kínálnak egy apartmant 2 felnőtt+3 gyereknek, ami nagyon jónak tűnik.
Ha jól emlékszem éppen The Rible írta le az örök bölcsességet, hogy nem minden esetben a legrövidebb út a legmegfelelőbb, de ebben az esetben mi innen Pécsről könnyen beszélünk, mert bármelyik útvonalon mész a kettő közűl, tehát Banja Luka felé, vagy Zenica felé, midkettő feledhetetlen. Kiváncsi lennék arra, hogy Szegedről, Kroy Prince forumtársunk kivételével még ki megy onnan Orebicbe és melyik útvonalat választaná? Erről nem nagyon olvasunk itt a fórumon és tapasztalatom szerint akik onnan indúlnak, általában Monte Negrot szúrják ki. Én talán mint írtam is kötődöm Sarajevohoz, de ha nem így volna, akkor is a Zenica felé menő utat favorizálom, elkerűlve Tuzlát, mert az előbbin nyugodt tempóban, különösebb hegymentes terepen tudsz menni. Persze a hazafelé út az megoldható Banja Lukának is, kettőt egy csapásra címen, mert a Vrbas völgyét azért kár kihagyni, de a kettő egyszerre mármint a Neretva meg a Vrbas, nem megy. Remélem azért szól még valaki ehhez és akad egy útvonal, amerre mi sem mentünk.
Emojnarode, megelőztél! Ugyanezt írtam volna én is, de mivel egy városból indulunk lefelé, a szegedi indulás miatt nem mertem javasolni, mert a Szeged-Zenica útvonalat nem ismerem!!!
Bár én nem mindíg a Zenica felé menő úton megyek, hanem a Banja Luka-Jajce utat favorizálom, de osztom a véleményed, hogy a szegedről való lejutás arra közelebb!!!
Javaslom, próbálj meg visszalapozni két oldalt. Éppen az általad tervezett útvonal egy részét elemeztük ketten is. Ettől függetlenül az a véleményem, hogy én a Zenica felé menő útvonalat venném igénybe. Igaz, én Pécsi vagyok.
a tuzlai útvonalon felejtsd el nyugodtan a gps-t. Kétszer tettük meg ezt az útvonalat gps és térkép nélkül (vmi elnagyzolt nyomtatvány azért volt nálunk), minden ki volt táblázva, nem tévedtünk el
gyönyörködni lehet az útvonalban, de mi tavaly rengeteg teherautót fogtunk ki a Tuzla-Szarajevó útvonalon, ami egy előzésmentes útvonalon elég hosszasra sikeredett (lehet előzni persze, lóerőtől és bátorságtól függően)
úgyhogy két hét múlva a Zenicait leteszteljük
van ott most vmi útépítés vagy egyéb, ami miatt jobb lenne Tuzlán át?
egy kérdés (itt már bizti többször beszélték), mivel megyünk arra megint
Mennyi ott most a benzin? néztám pár weboldalt, ~380 Huf? Szarajevóban nagyjából mindegy melyik kút (ahol fogadnak el kártyát)?
Köszönöm a megnyugtató választ. Már csak a legjobb útvonal érdekelne, mivel abban teljesen tanácstalan vagyok. Ahány útvonaltervező, annyi útvonal, sőt egyesek nem is hajlandók Bosznián keresztül tervezni. Az autópályát szeretnénk elkerülni, egyrészt a költség miatt, másrészt, pedig a tájban szeretnénk gyönyörködni, és nem az autópálya szalagkorlátjában.
Ketten a feleségemmel megyünk a Peljesac-i Orebic-re, ezért ha a Szeged-Orebic útvonalra kaphatnánk tanácsot, azt nagyon megköszönnénk.
A főbb helységnevek és útszámok sokat segítenének, mivel nekünk az utak teljesen ismeretlenek és a GPS-re, vagy a netes tervezőkre nem szívesen hagyatkoznánk. Már azért sem, mert onnan lehetetlen eldönteni, melyik a jobb lehetőség. Például a GPS Bijeljina, míg a Internet, Tuzla melletti útvonalat jelöl. De már határlépés után is kérdéses, hogy merre, mert az egyik Szabadka-Zombor, míg a másik szerint Szabadka-Bácska Topolya az irány. Nos ilyen megfontolásból segítene nekünk az, aki már ismeri a jól bevált „kitaposott ösvényt” és meg is osztaná velünk.
Kedves The Rible! Akkor gondolhatod mit szólnak hozzám, akinek "itteni az embere" ( férj ). Tudnék mesélni :) Mert az csak egy dolog átutazni Bosznia-Hercegovinán, "hajmeresztő" vállalkozásnak gondolják. Sőt! Kockázatosnak. De egy férj...
Kedves Kroy Pince! Bosznia-Hercegovinában élek, Trebinjében. Rendszeresen jövök-megyek a 2 ország között, személyi igazolvánnyal, soha semmi problémám nem volt! Igaz, hogy az útlevelem is velem van, ha szükség lenne rá... :) Remélem tudtam segíteni, ha kérdése lenne keressen nyugodtan! Helyismeretem van Montenegroban is, Horvátországban is stb. Üdv, SlatkaVila
Szevasztok, nem okoskodás, "csak" egy "kis" pontosítás az Index egyik képéhez - bár a bemutatott képek közt van más "gyanúsnak" tűnő képaláírás is, és mindegyiknek nem volt időm utánajárni, de - ez a fotó itt http://galeria.index.hu/kulfold/2012/04/02/a_delszlav_haboru_kepekben/26 annyira közismert, hogy nem volt nagy kunszt egy másik, hitelesebb forrást találni. Tehát az Index képaláírása: "Az ENSZ francia katonái egy kidőlt minaret mellett Ahinici-nél. A muszlim várost szinte teljes egészében lerombolták a szerb csapatok." - Nos ebben a tévedés a "szerb" szó - az ahinici-i mecsetet a horvát hadsereg rombolta le. Itt egy cikk róla http://www.daylife.com/photo/01ve2Jh9eJ5YK?__site=daylife&q=Sarajevo - de találhatnánk sok másikat is.Persze írhatnék az index.hu-ra is, csak ma már nincs rá időm...
Ez egy szép rendezett park volt még az "átkosban", aztán a háború után, mikor először volt szerencsém látni a mára már lepusztúlt dzsuvás valamikori rendezett parkot én is meglepődtem. Kérdésemre, hogy ezt " miért hagyták, hogy így legyen?", azt a választ kaptam, hogy Tito azóta véreskezü diktátor lett, amihez nem is lehet szólni, mert hasonló jelenet zajlott le Sarajevoban a Miljacka partján a Princip Gavrilo hídnál, hogy hova lett a nem is oly régen ott lévő lábnyom a betonban, azt a választ kaptam, Princip G. egy szerb terrorista volt és ez a híd innentől Latin híd. Mára ez ujra változott és visszakeresztelték az eredeti állapotába. Ha belegondolunk, hogy azóta Sarajevoban az ifjak körében népszerűbb a hamburger, mint a csevap, hát nem csodálkozom.
Igen Jablanicában fotóztam, és bent a Partizán Múzeumban a tabló előtt elsírtam magam.
A gyerekek nem értették, hisz "csak" fotók voltak férfiakról. De belegondolni, hogy azok a férfiak:fiúk, unokák, testvérek, apák, nagyapák......NO COMMENT!
92-ben Pécsett voltam kórházban és esténként hallottuk ahogy bombáznak "odaát".
Iszonyú volt hallgatni, pedig nagyon tompán lehetett csak hallani.
Minket a Nagyszüleink, mindig óvaintettek,csak háborút ne éljetek meg gyerekek. Ha közvetlenül nem is, de közvetve "átéltük".
Valamit nem értek. Mások is írták, hogy itt nem lehet fotózni. Lehet, hogy nekem elkerűlte a figyelmemet egy tíltó tábla, de én már azóta kismillioszor jártam arra és még akkor is fotóztam, méghozzá a függőhidon, ami párhuzamosan volt felhúzva a rommá lőtt régi hid mellett de senki nem tiltotta meg, hogy felvételeket készítsek. Mi a tíltás oka?
Köszi, elolvastam, de a Horvátok ügyesebbek voltak a video terén, mert hamarabb publikálták. Igaz a Bosnyákok sem hezitáltak sokáig, de a lényeg a tartalom. Kiváncsi vagyok, hogy a hazai lapok tesznek-e legalább egy fikarcnyi véleményt hozzá? Ha mi nem írunk ilyen dolgokról a hazai publikum bizony lemarad néhány lényeges hírről. Hogy miért csak nekünk fontos ez?
Alig fél orája olvastam el a mai Dnevni avaz cikkét és jól írod, végre ez az első esett, hogy reményt keltő az indulás. Az írás kommentjei a szokásos pesszimista hangulatu, de nem az a lényeg, hanem a lényeg a lényeg, hogy úgy néz ki ezúttal komolyan gondolják és talán sikerűl a Törökökkel összehozni ezt az útszakaszt. Fantasztikusnak igérkezik és 2 ora alatt le lehet kavarni rajta a tengerig.
Még nagyon korai, lehet, hogy el is kiabálom, de már egy hete arról beszélnek, hogy a Bechtel-Anka (amerikai-török) konzorciumnak adnák a Tarcin (Szarajevó) - Mosztár közötti autópályaépítést és a későbbi üzemeltetés koncesszióját.
Ez a szakasz a legnehezebb az egész boszniai autópályaszakaszban, hiszen át kell fúrni a Prenj hegyet (kb. 7 km hosszú alagút) és az egész szakasz 80%-a (ha jól emlékszem) vagy alagút, vagy viadukt. Szinte nincs is más, ezen a szakaszon. Ha valóban ez a konzorcium kapja a jogokat, akkor hipp-hopp kész lesz. Ezzel a Szarajevó-tengerpart táv 2 órára rövidülne.
Mosztártól délre már most is építenek szakaszokat (egyedül Pociteljnél van még vita) és idén elkészül a Kakanj-Zenica szakasz is. A szarajevói elkerülő ügye befagyott, miután a szlovén építőcég csődbe ment, azóta még nem sikerült a folytatásról dönteni, ráadásul egy csomó illegálisan épült házat kell ledózerolni. Ettől eltekintve Zenicától a tengerig kész lehetne az autópálya, ha ez a koncesszió létrejön.