Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Biovadász Creative Commons License 2004.07.15 0 0 9011
Beveszi, mert az egyes már szinkronizálva van, de azért szerintem nem szerencsés ennyire megerőszakolni a szinkrongyűrűt. Főleg ha ilyenkor néha recseg is, akkor nem thalianak való. :)
Előzmény: boszi70 (9010)
boszi70 Creative Commons License 2004.07.15 0 0 9010
Még mielőtt nagyon sajnálnád, azért nem mindig kínzom. Egyébként, ha még mozog hátra, és 1-be rakom igenis beveszi simán, szerintem ez a normális. Vagy csak szerencsém szokott lenni?
Előzmény: Biovadász (9009)
Biovadász Creative Commons License 2004.07.15 0 0 9009
Jajj, szegény kocsi, miért kínzod? :)
A váltók nem szeretik, ha haladási iránnyal ellentétes fokozatba teszik.
Előzmény: boszi70 (9007)
v__tibor Creative Commons License 2004.07.15 0 0 9008

Csak az üveg mögül láttam. Kb. 10 percig volt a számítógépen, aztán a szerelő hoztott kis zacskóban valamit (a relét, mint kiderült), majd félretolták a verdát ... Később kérdem, mi a helyzet, válasz: a programozást 60 fok C alatt lehet csak megtenni, így hűlnie kell. De mivel nem hagyta magát a verda, ez elmaradt. Az árát nem kérdeztem ...

 

ui. egyszer már volt már ápgrédje valami miatt még a tényleges gari időszak alatt. Azt hiszem, akkor félmelegen kicsit nehezebben indult - dCi !!!, ez többünknél is volt, progizás után megszűnt. Gondolom mindig a legfrissebb progival jönnek ki a gyárból, ergo a mostaniak miatt nem kell aggódni emiatt ...

Előzmény: boszi70 (9006)
boszi70 Creative Commons License 2004.07.15 0 0 9007
Sőt nekem az is előfordul, hogy hátramenetből - ha még mozog a kocsi- berakom egyesbe, akkor is számolom a fogaskerekeket.
Előzmény: dohonyiz (9005)
boszi70 Creative Commons License 2004.07.15 0 0 9006

Ennek igazán örülök, hogy ilyen olcsón megúsztad! :o)))

A szezviz jött rá a hibára, vagy a számítógép jelezte? Egy ilyen program felülírás mi pénzbe kerüll volna?

Előzmény: v__tibor (9001)
dohonyiz Creative Commons License 2004.07.15 0 0 9005

Köszi mindkettőtöknek, megnyugodtam, hogy nem én felejtettem el vezetni....:o)

Előzmény: Biovadász (9004)
Biovadász Creative Commons License 2004.07.15 0 0 9004
Én még nem találkoztam autóval aminél ne így lett volna.
Előzmény: dohonyiz (9000)
v__tibor Creative Commons License 2004.07.14 0 0 9003

Motorbak állítás képei:

http://kep.tar.hu/v__tibor/index.phtml?aid=27660344

 

Relé csere (izzítás hiba) képei:

http://kep.tar.hu/v__tibor/index.phtml?aid=27660345

Törölt nick Creative Commons License 2004.07.14 0 0 9002
Ha jól tudom, az autók hátramenete nem szinkronizált, ezért nem ritka jelenség, hogy csak másodikra, esetleg ismételt kuplungolással rakható be könyen, illetve reccsenés nélkül. Nekem ez volt a tapasztalatom a swiftjeimmel, Opel Astra G 1,6i, Skoda 120L, ...stb. Szerintem nem hibajelenség a Thaliánál sem.
Előzmény: dohonyiz (9000)
v__tibor Creative Commons License 2004.07.14 0 0 9001

I'm (very) happy ... kopp-kopp-kopp

 

Meglett a bűnös egy kis relé alakjában (majd otthon teszek fel fotót is). Az akkumulátor melletti elburkolt reléhalmazból a két fekete közül a kocsi eleje felöl lévő (valami főrelé vagy mi). Csere INGYEN, lett volna még egy program upgrade is, de a Thalicska nem hagyta magát, mert megfelelő verziójú volt már fent. A szerviz szerint a csere még belefért a garanciába, de ha lett volna progi, az már nem. Ezeket nem igazán tudtam józan paraszti ésszel hova tenni sehogyse, no de nem erőltettem (az egyéves gari 2003 aug-ban lejárt, Pssssszzzt!).

 

mostmár csak járógipsz kell, és irány ...

Előzmény: nz_dlth (8998)
dohonyiz Creative Commons License 2004.07.14 0 0 9000

Sziasztok!

 

Nektek szokott olyan lenni, hogy nehéz betenni hátramenetbe? Vagy csak én bénázok?

 

Jelenség: Üresben áll a váltó, kuplung padlóig be, "pöcök" felhúz, kar elhúz balra.....és előre csak egy icipicit mozdítható. Visszaengedem üresbe, újra próba, SIKER! Az utóbbi 2 napban elég sokszor volt ez. Vagy csak én vagyok fáradt? :-)

 

Zoli

phari Creative Commons License 2004.07.14 0 0 8999
Köszi! Ha jól értem, akkor nem érhet az öntvény oldalfalához a gumi. Igaz? Harry
Előzmény: v__tibor (8994)
nz_dlth Creative Commons License 2004.07.14 0 0 8998
Lehet mert az enyém is első szériás és csak 1 évig volt garis
Előzmény: v__tibor (8985)
boszi70 Creative Commons License 2004.07.14 0 0 8997
:(((
Előzmény: v__tibor (8993)
v__tibor Creative Commons License 2004.07.14 0 0 8996
Igen, csak úgy egy picit "feszülhet", de kétségtelen, mozdítható ...
Előzmény: nagya2 (8995)
nagya2 Creative Commons License 2004.07.14 0 0 8995

Hi Harri,V_Tibi!!!

Nem kell a motort kiemelni anélkül is lehet a bakot mozgatni( igaz kicsit nehezebben,darabossabban).

 

Más:A Katona József utcai bolttal kapcsolatban elég rossz szájízzel távoztam onnan tegnap,telefonon beszéltem az eladóval 2200huf-ért mondta az ELF td 5w-40es olajat,ezzel szemben az  üzletben 10w-40-es semi synt TD 2600ft az 5w40-es full szint 3600ft

a szfvári ósönben 4L 5w-40-es full szint ESSO olaj 9600ft(budaörsön11300ft)

 

Üdv:Nagya

Előzmény: v__tibor (8994)
v__tibor Creative Commons License 2004.07.13 0 0 8994

Harry, és akit még érinthet!

 

Röviden a lényeg, FELELŐSSÉG VÁLLALÁS NÉLKÜL (csak az álljon neki, aki érez magában elég kurázsit, szakértelmet):

1. A JÁRMŰVET KIÉKELNI !!! + KÉZIFÉK, ESETLEG SEBESSÉGBE TENNI, BIZTOS, AMI BIZTOS !!!

2. a kasztnihoz rögzítő 3 bakcsavar + 1 a tetején levő meglazítása (éppen csak megindítani) csőkulccsal

3. vízszintes talajon a kocsi jobb elejét emelővel az emelési ponton néhány cm-t megemelni

3. az olajleeresztő csavarnál van egy kb 8 cm átmérőjű lyuk, oda egy stabilan álló hasáb alakú pont méretes valamit beállítani a talajra úgy, hogy éppen beférjen(nálam ez egy fahasáb volt)

4. csavarok meglazíthatók bátrabban, hogy már egyáltalán ne szorítsanak (a fejek eltávolodnak a baktól néhány mm-re)

5. emelőn lassan engedni lefele (így a motor a hasábon felfeküdve picit megemelkedik), csak annyira kell leengedni, hogy a bak tartó éppen csúsztatva megmozdulhasson vízszintesen

6. ekkor a baktartón levő lyukak engedik az oldalirányú mozgást, meg kerestem azt a helyzetet, amikor előre-hátra irányban középen volt, bal-jobb irány alapul véve pedig egy ici-picit a motor felé éppen nem lehetett könnyedén tovább tolni

7. csavarokat kicsit meg húzni (pozíció rögzítés)

8. emelő fel, hogy a hasábot ki lehessen venni

9. emelő le

10. csavarok meghúzása (óvatosan olyan erővel, amivel kb meg lehetett indítani a lazításkor (esetleg ha van nyomatékkulccsal végezni a lazítást-meghúzást)

11. próbaút kontrollként

ha nem megfelelő, lehet még finomítani a műveletek ismétlésével

 

Ha még kell info írj, hívj, stb ... - fotózott "műleíráshoz" most nem érzem magam megfelelő lelki állapotban, valami nagyon azt akarja, hogy ne jöjjön össze az erdélyi túra ... :-((

Előzmény: harrypoti (8986)
v__tibor Creative Commons License 2004.07.13 0 0 8993

Sajnos a kulcs verzió megdőlt, a másikkal is ugyanaz a jelenség :-(((

Jó a rosszban, hogy azok legalább valószínűen jók ...

Előzmény: boszi70 (8990)
virgoncz023 Creative Commons License 2004.07.13 0 0 8992

Egyáltalán nem vesztünk össze, a fórumozás a kölcsönös tapasztalatcserére és szabad véleménynyilvánításra való, erről szól :-)))

Summa-summárom a Te thaligád nőiesen higgadt és takarékos, a férjed focusa pedig férfiasan sportos. :-) És ez így van rendjén....

 

 

Előzmény: boszi70 (8988)
Törölt nick Creative Commons License 2004.07.13 0 0 8991
A szüleimnek van 1,5 dci thalia, Anyukám az eddigi kb 3000-4000 km alatt 4,5-4,7 közt járt. Ő mindíg tele tankolja, ezért tudom. Ez vidéki falu, kicsit dimbes-dombos Zala, de hát Ő tényleg nem hajszolja.
Előzmény: rakoscsabai (8972)
boszi70 Creative Commons License 2004.07.13 0 0 8990
Remélem tudtam segíteni :))))
Előzmény: v__tibor (8978)
boszi70 Creative Commons License 2004.07.13 0 0 8989
Ugyanez a kiszerelés nálunk 180-at simán megy. Ettől többet ne nagyon várjanak tőle
Előzmény: Koryka (8976)
boszi70 Creative Commons License 2004.07.13 0 0 8988
Jó-jó .... nem akartam én senkit összeveszíteni, csak azt akartam kifejteni, hogy az én kis thaliam amibe kb 1000 km-t hajtok havonta, mennyire lelustul  a férjem focusa mellett, ami kb. 6000 km-t megy havonta. Egyáltalán nem akartam összehasonlítani, mert nem is lehet (mindkettőnek van előnye-hátránya). De azért abban biztos vagyok, hogy a thaliaból is ki lehet hozni, amit ő kihozott a focusból
Előzmény: virgoncz023 (8974)
Pax2 Creative Commons License 2004.07.13 0 0 8987

Hát a Baranyai dombságot, meg a Mecsek lankáit nem igazán lehet teknős-vidék-nek nevezni. :)  Itt hajtom a vasat. Errefelé ugye nincs autopálya, csak sima közut. Az alacsony fogyasztáshoz talán hozzájárult némileg a vezetési stílus is. Nem akarok nagyképünek látszani devan már némi rutinom, 20 éve autozom hivatásszerüen, több mint 1 millio kilométer van mögöttem(nem balesetmentes). Az előző autom 1.4 benzin 60 LE opelel is 5 literel mentem, igaz ott nem volt klima és 90 fölé nem gyorsultam, és a lépcsőn is gurultam. Az 5 litert egy Pécs-Győr-Pécs uton mértem.

 

Pont fentiek miatt irtam azt hogy nagyon meg vagyok elégedve! A Thaliával nem kell finomkodni, sokkal bátrabban lehet tolni neki, és a fogyi igy sem megy fel. 100-110 az utazo sebesség, 2 felnőtt 3 gyerek, kevés csomag, szinte folyamatos klimahasználat, lakott területen kivül 4 liter. Üzemanyag:mindenféle kuton tankolok.

 

A vásárlástol számitott közel 2hónap  allatt megtett  5648 km-re 275.85 liter üa, lett betankolva, ami 4.8 literes átlagnak felel meg.  Ezen időszakban vegyesen lett használva a kocsi alapvetően munkábajárásra, ami városi forgalom, és hétvégeken mentünk hosszu utakra Pécsről Bp-re, Zalaegerszegre, Szabadkára.

 

Szoval teljesen elégedett vagyok. És nagyon áldom az eszemet, hogy  benzinesről olajkályhára váltottam. :)

 

 

Előzmény: nádithalicska (8949)
harrypoti Creative Commons License 2004.07.13 0 0 8986
Hali v_t! Megosztanád velem a gumibak állításának "titkát". Pénteken megyek szervizbe, szeretném már lezárni ezt az "ügyet"..... Köszi:) Harry
Előzmény: v__tibor (8635)
v__tibor Creative Commons License 2004.07.13 0 0 8985

Köszi az információtokért. Az a baj, hogy nekem, illetve a Thalicskának még egy évre futotta csak a gariból anno :-((((

 

úgy révedek, az I. szériára volt jellemző(bb) ez a kulcs jelenség (csipetié is úgy tudom az)

 

holnap tisztább vizet öntök a pohárba ...

Előzmény: nz_dlth (8984)
nz_dlth Creative Commons License 2004.07.13 0 0 8984

Szia Tibor!

 

Cseréltesd ki a kulcsot amíg garis!!!!! Nekem ugyan ez volt (igaz benzinesseel) elösször csak ritkán nem akarta elindítani aztán sűrűbben majd soha többet persze mindeszt gari lejárta után. A kulcs szára ment álítolag tönkre (szervízes szerint) Cserélték 40 000 jó magyar forintért.

 

Zoli

Előzmény: v__tibor (8982)
csipeti Creative Commons License 2004.07.13 0 0 8983

Szia Tibor!

 

A kulccsal érdemes próbálkozni, nekünk két év alatt 2 gyári kulcsunk adat be a kulcsot. Az első még gariba cserélték, a másikat már nem, pedig a tünetek uazok voltak mindkét esetben. S ezek nagyon hasonlítanak a tiedhez csak benzines keretek közt. (ha ez a gond, mindenképp garira verd rá, különben horror összegeket fogsz hallani)

Előzmény: v__tibor (8982)
v__tibor Creative Commons License 2004.07.13 0 0 8982

Először kulcs csere (az egyszerűbb), aztán ha beválik, jöhet a finomítás ...

Hogy ez eddig mé' nem jutott eszembe? Viszonylag sokat nyomkorászom a távvezérlőt: a kocsielhagyás után általában kétszer is bezárom (ez egy hepp nálam). Na de nyugtával kell dícsérni a napot ...

 

Az Erdélyi túrán azért nyugodtabb leszek, ha lecsekkolják a szervizben. Maximum felhívom az assistance-t, vagy Imrét :-)))

 

IMRE! Majd még kereslek e-mailon, ha megtudom a pontos itinert ...

Előzmény: Biovadász (8979)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!