Az a "sok" vonatkilométer mindösszesen a 37446 mindennaposról munkanaposra korlátozása. Múltkor egy szombati nap néztük érkezőben Gádoroson, volt 2-3 utas rajta...
Engem ennél jobban zavar az, -bár részben előbbinek a következménye- hogy hétvégén kora délután 37444 és 37454 lényegileg "egymás seggében" elmegy, aztán meg 4 óráig a nagy büdös semmi. Én elgondolkodnék azon, hogy a két járat közti mésfél órát kicsit tágabbra húzzam, ha már máshova kellett a kispórolt teljesítmény.
Illetékes elvtárs a tavalyi évhez hasonlóan megint a Orosháza és Szentes közötti szakaszról "gazdálkodott ki" vonatkilométert, amit máshol használt fel. Meg is jegyeztem neki, hogy sűrűn veregeti a szeget abba a bizonyos vonali koporsóba.
Azért lesz benne újdonság is, a vasárnap esti vonatpár.
A 130-ashoz való passzolási "hiánynak" több oka is van, főképp az eltérő hiv.forg. igények, csatlakozási lehetőségek, és valahol ezek mindenképp csorbát szenvednek.
A jövő évi menetrendben érdekesek lesznek a Hódmezővásárhely-Kiskunfélegyháza Kiskunfélegyháza-Hódmezővásárhely vonatok.
Délután azonban marad a mostani szerkezet, 13:33 15:33 17:33 [7]19.33 as indulások Szentesről.
130 ashoz ez nem passzol sajnos csatlakozás szempontjából.
Gondolom a helyi igényeknek ez jobban megfelel.
Egy kérdés hány motorvonatot jelent a szerelvényforduló Szentes környékén? Hogyan lehet esetleg többletvonatokat beiktatni a rendszerbe?
Jelenleg minimális kilométer korlátozást vélek felfedezni, pl reggel szombat vasárnap egy vonat nem jár este lesz egy 7 napokon Szentes Gádoros csak munkanap lesz délután stb.
Nincs bezárva, tehervonatokkal a keresztek ott vannak. Egyébként pedig egy normális menetrendhez (a távolsági forgalom biztosítására - mert a helyi forgalomban betöltött szerepe minimális) nincs szükség az állomás fejlesztésére, sőt a jelenlegi két Bz helyett egy is elég lenne a sárbogárdi pókból indulva. A buszok zsúfoltak, az állomások nincsenek rossz helyen, tehát a helyi forgalomra is lehetne alapozni részlegesen! Azaz kétórás alapütem, csúcsban besürítve órásra!
Almásfüzítő: Én azt tervezném, hogy az erős buszos forgalom miatt a helyi vonatozást felejteném. Lenne pár vonat Süttőig, a Bp-iekhez csatakozva, meg napi 4 pár szóló Dezsős sebesvonat Komáromig vagy Győrig! Ezt a területet a buszok úgyis kevésbé szolgálják ki!
Értem, köszi. Itt szerintem az lehet a probléma, hogy ha hagyjuk a jelenlegi szentesi keresztet, akkor a kunszenti kereszt "feljebb csúsztatásához" nem lenne elegendő a felszabaduló menetidő-többlet. Persze el lehetne gondolkodni egy teljesen más, netán feles helyett egészes szimmetriájú szerkezeten, de ehhez sokkal jobban bele kéne most mélyedni, mind a 130-as, mind pedig a Szolnok-Szajol-Tenyő bermuda-háromszög bugyraiba :-)
Tudom ezek nem a jellemzően használt átszállási viszonylatok, viszont így egyel kevesebb lehetőség is. Ha a menetidő csökkenés kihatnak a felső szakaszra Szajolban is biztosabb lehetne az átszállás Debrecen - Záhony felé/felől!
Alapvetően semmi, de korábban felvetettem, hogy ha befejeződik a pályarekonstrukció Nagytőke - Kunszentmárton között, akkor talán lenne lehetőség Szolnokon Budapest-Keleti pu. felől/felé zónázó személyvonatokhoz is csatlakozást biztosítani, valamint több idő lehetne átszállásra a páratlan óra 5 perckor Vámosgyörk fele induló vonathoz. Ugyanis jelenleg óra 5-kor érkezik Hódmezővásárhely - Szentes felől vonat Szolnokra és óra 00-kor elmegy a zónázó, másik irányból óra 58-kor érkezik zónázó vonat Szolnokra és a Szentes - Hódmezővásárhely személyvonatok elmennek óra 55-kor. Felújítás előtt azt írta Gyuri, hogy ha befejeződik képződhet annyi tartalék, amennyivel Szolnokról ennyivel később lehetne indítani a vonatokat, valamint Szolnokra ennyivel korábban érkezhetnének be a vonatok a 130-as vonalról. Pályafelújítást és az új menetrendet nézve ebből az ígéretből viszont várható semmi, ez főleg annak köszönhető, hogy Kengyel állomást megállóvá minősítették, és a rövidebb menetidővel tervezve a menetrendet a kereszt pont ide jönne ki, de mivel ez a lehetőség kilőve, ezért a kereszt továbbra is Martfűn lesz, így a Nagytőke - Kunszentmárton közötti menetidő csökkenés nem hat ki a fenti szakaszra!
Vámosgyörki vonal fele ugyanígy páratlan óra 5-kor indulnak vonatok, így jelenleg 0 perc van átszállásra.
Bizony van, tegnap is volt szerencsém egy 45220-1-hez. 39db üres szlovák Lgs kocsi, aminek az érdekessége az volt, hogy csak 40 lábas konténert lehet rátenni.
"de amíg a 3-ason nem történik meg a (részbeni) sebességemelés, esetleg néhány megálló kihagyása, addig ez lehetetlen vállalkozás"
Hahaha... el ne higgyétek, ezt a dajkamesét a 130-as vonalnál is eljátszotta, de sajnos Kengyel felszedésével az egész bukta lett, így továbbra is úgy szar a menetrend amilyen előtte volt.
v_peti: 3-as (ex4-es): Almásfüzítői átszállás, ahol nem áll meg a gyors. Rossz menetrend. Bemehetnének Komáromig a vonatok kétórás ütemben, ha egy minimális szinten lehetne csökkenteni a menetidőt a vonalakon (Leányvár-Egom-Kv-Nyergesújfalu között, illetve Nyerges-Komárom között szintén néhány percet), plusz az 1-esen is kellene egy kicsit igazgatni - de amíg a 3-ason nem történik meg a (részbeni) sebességemelés, esetleg néhány megálló kihagyása, addig ez lehetetlen vállalkozás (persze addig az Af-Km szerelvénymenetből lehetne vonatot csinálni....).
45-ös: Rossz menetrend, bezárt állomás, ami pedig kéne egy normális menetrendhez. (Aba-Sárkeresztúr) Nincs bezárva, tehervonatokkal a keresztek ott vannak. Egyébként pedig egy normális menetrendhez (a távolsági forgalom biztosítására - mert a helyi forgalomban betöltött szerepe minimális) nincs szükség az állomás fejlesztésére, sőt a jelenlegi két Bz helyett egy is elég lenne a sárbogárdi pókból indulva.
5-ös: Csak Komáromban passzol a műszakokosoknak többé-kevésbé a vonat! Fehérvár felé nem (Mórra és Kisbérre sem), holott most jóval könnyebb lenne menetrendet szerekeszteni, mert nem kell figyelni a Kisbéri csatlakozásokra!!! A komáromi pókhoz igazodva lehetne kétórás ütemet biztosítani (pl. páratlan óra 16-os indulásokkal mind a két végéről, vagy az egyik végéről 02-kor, a másikról 30-kor). Illetve összevont Komárom-Szfvár-Sárbogárd-Szekszárd-Baja-Kiskunhalas járatok indítására lett volna lehetőség kétóránként.
Szikáncsig még csakcsak, de Makó-Újvárosig már csak ritkán jár le a teher. Makóra meg már nem vállal fuvart a Cargo. Magánvasúték is eltűntek, nyár eleje óta nincs sódervonat. :(
Az a baj, hogy szinte egyik halállistás vonalon sem utasbarát a menetrend.
3-as (ex4-es): Almásfüzítői átszállás, ahol nem áll meg a gyors. Rossz menetrend. 45-ös: Rossz menetrend, bezárt állomás, ami pedig kéne egy normális menetrendhez. (Aba-Sárkeresztúr)
5-ös: Csak Komáromban passzol a műszakokosoknak többé-kevésbé a vonat! Fehérvár felé nem (Mórra és Kisbérre sem), holott most jóval könnyebb lenne menetrendet szerekeszteni, mert nem kell figyelni a Kisbéri csatlakozásokra!!!
Na igen elég sokszor kell bombázni mailekkel akkor csak leesik neki ,h van igény rá. Mail megy lehet, h visszaír és elutasítja. később mehet megint akkor is majd megint.
Van, ahol csak számra dolgoznak, vagyis x kérvényt elutasítanak bármi is az ,de párat engedélyeznek. Lehet, h fingja sincs mi micsoda, és asztalra esik vagy földre esik módszerrel dönti el mire adja áldását. Azért kel sokszor bombázni vele egyszer majd az asztalra fog esni, vagy pedig megunja és inkább rábólint csak hagyják vele békén.
Így van. De útlezárással nem fogod elérni, hogy a Bézé továbbdöcögjön az 1-es vonalon Tatabányáig, majd hamarabb visszainduljon, illetve hogy legyen olyan járat, ami 7:40 körül van Tébányán, stb.
Ezt esetleg az illetékes startos elvtárs konstans b@szogatásával érheted el. Mert ha minden nap kap egy olyan e-mailt, hogy "Tisztelt [...] Válaszát előre is köszönöm.", akkor az egy idő után megmarad a fejecskéjében. De az útlezárásról nem fognak tudomást venni.
Csak tudod az a baj, hogy az Almásfüzítő-Esztergom vonalon van csak akkora teherforgalom, hogy az eltartsa továbbra is a vasúti pályát. A többi vonalon a szüneteltetés a bezárással lesz egyenértékű.