Keresés

Részletes keresés

Törölt nick Creative Commons License 2009.10.31 0 0 33010

Az a "sok" vonatkilométer mindösszesen a 37446 mindennaposról munkanaposra korlátozása. Múltkor egy szombati nap néztük érkezőben Gádoroson, volt 2-3 utas rajta...

Engem ennél jobban zavar az, -bár részben előbbinek a következménye- hogy hétvégén kora délután 37444 és 37454 lényegileg "egymás seggében" elmegy, aztán meg 4 óráig a nagy büdös semmi. Én elgondolkodnék azon, hogy a két járat közti mésfél órát kicsit tágabbra húzzam, ha már máshova kellett a kispórolt teljesítmény.

Előzmény: looksharp (33009)
looksharp Creative Commons License 2009.10.31 0 0 33009
Illetékes elvtárs a tavalyi évhez hasonlóan megint a Orosháza és Szentes közötti szakaszról "gazdálkodott ki" vonatkilométert, amit máshol használt fel. Meg is jegyeztem neki, hogy sűrűn veregeti a szeget abba a bizonyos vonali koporsóba.
Előzmény: f_k (33007)
Dénes Balázs Creative Commons License 2009.10.30 0 0 33008
Azért lesz benne újdonság is, a vasárnap esti vonatpár.

A 130-ashoz való passzolási "hiánynak" több oka is van, főképp az eltérő hiv.forg. igények, csatlakozási lehetőségek, és valahol ezek mindenképp csorbát szenvednek.

Nem tudok szerelvény/motorkocsi-darabszámot írni.
Előzmény: f_k (33007)
f_k Creative Commons License 2009.10.30 0 0 33007
A jövő évi menetrendben érdekesek lesznek a Hódmezővásárhely-Kiskunfélegyháza Kiskunfélegyháza-Hódmezővásárhely vonatok.

Délután azonban marad a mostani szerkezet, 13:33 15:33 17:33 [7]19.33 as indulások Szentesről.

130 ashoz ez nem passzol sajnos csatlakozás szempontjából.

Gondolom a helyi igényeknek ez jobban megfelel.

Egy kérdés hány motorvonatot jelent a szerelvényforduló Szentes környékén?
Hogyan lehet esetleg többletvonatokat beiktatni a rendszerbe?

Jelenleg minimális kilométer korlátozást vélek felfedezni, pl reggel szombat vasárnap egy vonat nem jár este lesz egy 7 napokon Szentes Gádoros csak munkanap lesz délután stb.

Előzmény: Dénes Balázs (33005)
v_peti Creative Commons License 2009.10.30 0 0 33006
Nincs bezárva, tehervonatokkal a keresztek ott vannak.
Egyébként pedig egy normális menetrendhez (a távolsági forgalom biztosítására - mert a helyi forgalomban betöltött szerepe minimális) nincs szükség az állomás fejlesztésére, sőt a jelenlegi két Bz helyett egy is elég lenne a sárbogárdi pókból indulva.

A buszok zsúfoltak, az állomások nincsenek rossz helyen, tehát a helyi forgalomra is lehetne alapozni részlegesen!
Azaz kétórás alapütem, csúcsban besürítve órásra!

Almásfüzítő: Én azt tervezném, hogy az erős buszos forgalom miatt a helyi vonatozást felejteném. Lenne pár vonat Süttőig, a Bp-iekhez csatakozva, meg napi 4 pár szóló Dezsős sebesvonat Komáromig vagy Győrig! Ezt a területet a buszok úgyis kevésbé szolgálják ki!
Előzmény: István Gyuri (32999)
Dénes Balázs Creative Commons License 2009.10.30 0 0 33005
Értem, köszi. Itt szerintem az lehet a probléma, hogy ha hagyjuk a jelenlegi szentesi keresztet, akkor a kunszenti kereszt "feljebb csúsztatásához" nem lenne elegendő a felszabaduló menetidő-többlet. Persze el lehetne gondolkodni egy teljesen más, netán feles helyett egészes szimmetriájú szerkezeten, de ehhez sokkal jobban bele kéne most mélyedni, mind a 130-as, mind pedig a Szolnok-Szajol-Tenyő bermuda-háromszög bugyraiba :-)
Előzmény: A Gyula (33003)
A Gyula Creative Commons License 2009.10.30 0 0 33004
Tudom ezek nem a jellemzően használt átszállási viszonylatok, viszont így egyel kevesebb lehetőség is. Ha a menetidő csökkenés kihatnak a felső szakaszra Szajolban is biztosabb lehetne az átszállás Debrecen - Záhony felé/felől!
Előzmény: A Gyula (33003)
A Gyula Creative Commons License 2009.10.30 0 0 33003
Alapvetően semmi, de korábban felvetettem, hogy ha befejeződik a pályarekonstrukció Nagytőke - Kunszentmárton között, akkor talán lenne lehetőség Szolnokon Budapest-Keleti pu. felől/felé zónázó személyvonatokhoz is csatlakozást biztosítani, valamint több idő lehetne átszállásra a páratlan óra 5 perckor Vámosgyörk fele induló vonathoz. Ugyanis jelenleg óra 5-kor érkezik Hódmezővásárhely - Szentes felől vonat Szolnokra és óra 00-kor elmegy a zónázó, másik irányból óra 58-kor érkezik zónázó vonat Szolnokra és a Szentes - Hódmezővásárhely személyvonatok elmennek óra 55-kor. Felújítás előtt azt írta Gyuri, hogy ha befejeződik képződhet annyi tartalék, amennyivel Szolnokról ennyivel később lehetne indítani a vonatokat, valamint Szolnokra ennyivel korábban érkezhetnének be a vonatok a 130-as vonalról. Pályafelújítást és az új menetrendet nézve ebből az ígéretből viszont várható semmi, ez főleg annak köszönhető, hogy Kengyel állomást megállóvá minősítették, és a rövidebb menetidővel tervezve a menetrendet a kereszt pont ide jönne ki, de mivel ez a lehetőség kilőve, ezért a kereszt továbbra is Martfűn lesz, így a Nagytőke - Kunszentmárton közötti menetidő csökkenés nem hat ki a fenti szakaszra!


Vámosgyörki vonal fele ugyanígy páratlan óra 5-kor indulnak vonatok, így jelenleg 0 perc van átszállásra.
Előzmény: Dénes Balázs (33002)
Dénes Balázs Creative Commons License 2009.10.30 0 0 33002
Mi a baj konkrétan a 130-as menetrendjével? Nem csesztetésből kérdezem, komolyan érdekel.
Előzmény: A Gyula (33000)
V63-017 Creative Commons License 2009.10.30 0 0 33001
Bizony van, tegnap is volt szerencsém egy 45220-1-hez. 39db üres szlovák Lgs kocsi, aminek az érdekessége az volt, hogy csak 40 lábas konténert lehet rátenni.
Előzmény: koller andor (32997)
A Gyula Creative Commons License 2009.10.30 0 0 33000
"de amíg a 3-ason nem történik meg a (részbeni) sebességemelés, esetleg néhány megálló kihagyása, addig ez lehetetlen vállalkozás"

Hahaha... el ne higgyétek, ezt a dajkamesét a 130-as vonalnál is eljátszotta, de sajnos Kengyel felszedésével az egész bukta lett, így továbbra is úgy szar a menetrend amilyen előtte volt.
Előzmény: István Gyuri (32999)
István Gyuri Creative Commons License 2009.10.30 0 0 32999
v_peti: 3-as (ex4-es): Almásfüzítői átszállás, ahol nem áll meg a gyors. Rossz menetrend.
Bemehetnének Komáromig a vonatok kétórás ütemben, ha egy minimális szinten lehetne csökkenteni a menetidőt a vonalakon (Leányvár-Egom-Kv-Nyergesújfalu között, illetve Nyerges-Komárom között szintén néhány percet), plusz az 1-esen is kellene egy kicsit igazgatni - de amíg a 3-ason nem történik meg a (részbeni) sebességemelés, esetleg néhány megálló kihagyása, addig ez lehetetlen vállalkozás (persze addig az Af-Km szerelvénymenetből lehetne vonatot csinálni....).

45-ös: Rossz menetrend, bezárt állomás, ami pedig kéne egy normális menetrendhez. (Aba-Sárkeresztúr)
Nincs bezárva, tehervonatokkal a keresztek ott vannak.
Egyébként pedig egy normális menetrendhez (a távolsági forgalom biztosítására - mert a helyi forgalomban betöltött szerepe minimális) nincs szükség az állomás fejlesztésére, sőt a jelenlegi két Bz helyett egy is elég lenne a sárbogárdi pókból indulva.

5-ös: Csak Komáromban passzol a műszakokosoknak többé-kevésbé a vonat! Fehérvár felé nem (Mórra és Kisbérre sem), holott most jóval könnyebb lenne menetrendet szerekeszteni, mert nem kell figyelni a Kisbéri csatlakozásokra!!!
A komáromi pókhoz igazodva lehetne kétórás ütemet biztosítani (pl. páratlan óra 16-os indulásokkal mind a két végéről, vagy az egyik végéről 02-kor, a másikról 30-kor).
Illetve összevont Komárom-Szfvár-Sárbogárd-Szekszárd-Baja-Kiskunhalas járatok indítására lett volna lehetőség kétóránként.
Előzmény: v_peti (32987)
V63 002 Creative Commons License 2009.10.30 0 0 32998
Jól van. Ma se hülyén halok meg.
Előzmény: koller andor (32997)
koller andor Creative Commons License 2009.10.30 0 0 32997
Van. De ezt nem is vitatta senki.:-)
Előzmény: V63 002 (32990)
Törölt nick Creative Commons License 2009.10.29 0 0 32996
Szikáncsig még csakcsak, de Makó-Újvárosig már csak ritkán jár le a teher. Makóra meg már nem vállal fuvart a Cargo.
Magánvasúték is eltűntek, nyár eleje óta nincs sódervonat.
:(
Előzmény: koller andor (32986)
P_Oli Creative Commons License 2009.10.29 0 0 32995
Valóban butaság lenne.
Előzmény: v_peti (32994)
v_peti Creative Commons License 2009.10.29 0 0 32994
Ekkora böszmeséget! Mintha lenne ott felesleges kapacitás!
Előzmény: P_Oli (32993)
P_Oli Creative Commons License 2009.10.29 0 0 32993
Valaki valahova beírta egy pár hete, hogy a tervezet szerint 2010-től a Komárom-Sv terhesek Kelenföldön keresztül közlekednének.
Előzmény: V63 002 (32991)
v_peti Creative Commons License 2009.10.29 0 0 32992
Lehet, hogy nem zárt még be, de akkor meg a bezárás réme ott fenyeget Damoklész kardjaként!
Előzmény: v_peti (32989)
V63 002 Creative Commons License 2009.10.29 0 0 32991
És Komárom-Szfvár?
Előzmény: koller andor (32986)
V63 002 Creative Commons License 2009.10.29 0 0 32990
Heha-Rajka vonalon nincs tranzit teher (horvát vagy szlovén ki/belépéssel)?
Előzmény: koller andor (32986)
v_peti Creative Commons License 2009.10.29 0 0 32989
Passz. Ha jól tudom, (még) csak papíron. Ezért kéne verni az asztalt, nehogy fizikailag is eltűnjön!!!
Előzmény: GA0425 (32988)
GA0425 Creative Commons License 2009.10.29 0 0 32988
Aba-Sárkeresztúr mikor zárt be?
Előzmény: v_peti (32987)
v_peti Creative Commons License 2009.10.29 0 0 32987
Az a baj, hogy szinte egyik halállistás vonalon sem utasbarát a menetrend.

3-as (ex4-es): Almásfüzítői átszállás, ahol nem áll meg a gyors. Rossz menetrend.
45-ös: Rossz menetrend, bezárt állomás, ami pedig kéne egy normális menetrendhez. (Aba-Sárkeresztúr)

5-ös: Csak Komáromban passzol a műszakokosoknak többé-kevésbé a vonat! Fehérvár felé nem (Mórra és Kisbérre sem), holott most jóval könnyebb lenne menetrendet szerekeszteni, mert nem kell figyelni a Kisbéri csatlakozásokra!!!
Előzmény: Törölt nick (32985)
koller andor Creative Commons License 2009.10.29 0 0 32986
Makó-Hmvh is ilyen.
Előzmény: Törölt nick (32981)
Törölt nick Creative Commons License 2009.10.29 0 0 32985
Na igen elég sokszor kell bombázni mailekkel akkor csak leesik neki ,h van igény rá. Mail megy lehet, h visszaír és elutasítja. később mehet megint akkor is majd megint.

Van, ahol csak számra dolgoznak, vagyis x kérvényt elutasítanak bármi is az ,de párat engedélyeznek. Lehet, h fingja sincs mi micsoda, és asztalra esik vagy földre esik módszerrel dönti el mire adja áldását. Azért kel sokszor bombázni vele egyszer majd az asztalra fog esni, vagy pedig megunja és inkább rábólint csak hagyják vele békén.
Előzmény: P_Oli (32984)
P_Oli Creative Commons License 2009.10.29 0 0 32984
Így van. De útlezárással nem fogod elérni, hogy a Bézé továbbdöcögjön az 1-es vonalon Tatabányáig, majd hamarabb visszainduljon, illetve hogy legyen olyan járat, ami 7:40 körül van Tébányán, stb.

Ezt esetleg az illetékes startos elvtárs konstans b@szogatásával érheted el. Mert ha minden nap kap egy olyan e-mailt, hogy "Tisztelt [...] Válaszát előre is köszönöm.", akkor az egy idő után megmarad a fejecskéjében. De az útlezárásról nem fognak tudomást venni.
Előzmény: v_peti (32982)
P_Oli Creative Commons License 2009.10.29 0 0 32983
Ez pontosan így van, és vasútbarátként nekem is fájna a szívem egyik-másikért (máig nem jutottam el pölö egyik MÁV-kisvasútra sem).

Viszont most konkrétan erről a vonalról beszélünk. Ha itt szüneteltetnék a személyforgalmat, a teherszállítás maradna, vagy nőne is.
Előzmény: Törölt nick (32981)
v_peti Creative Commons License 2009.10.29 0 0 32982
Bocs, de a több utashoz jó menetrend is kéne és nem szabadna lerakni az utasokat Almásfüzítőn. (rossz csatlakozással)
Előzmény: P_Oli (32980)
Törölt nick Creative Commons License 2009.10.28 0 0 32981
Csak tudod az a baj, hogy az Almásfüzítő-Esztergom vonalon van csak akkora teherforgalom, hogy az eltartsa továbbra is a vasúti pályát. A többi vonalon a szüneteltetés a bezárással lesz egyenértékű.
Előzmény: P_Oli (32980)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!