Viszont ha x flakon STP, meg szelepcsere sem segített a dolgon, akkor szerintem az a kis pörgetés sem fog már..:((
Nekem sem volt még sárgapilács, csak éppen elkezdett rakoncátlankodni, STP átmenetileg segített, a rángatás rövidesen visszatért. Ezért aztán épp csak egy kicsit tanácstalankodtam, majd lezártam a dögöt. Azóta ááálom...
Túlságosan persze nem merek bizakodni, öreg vagyok már a csodákhoz, de legalább MOST nincs probléma....
Köszi Kripic, remélem gondtalanul telik majd a nyaralás! Ronda-szürke az biztos, de lehet, hogy bércipelést vállalok vele, mert amennyi cucc belefér! (majd a sógorral egyezkedek, neki úgyis több cucca lesz!:-) Valahogy vissza kell termelni azt a légellenállás-többletből adódó benzinfogyást! :-) ) Nézegetten másik boxokat, láttam ilyet is használatban. Hát amennyi bogarat megfog, az nem semmi!
No, szóval kösz a jókívánságokat, megpróbáljuk kipihenni magunkat. A forgalomfigyelő kameráknál (Letenye, Zágráb) mindenesetre integetni fogunk nektek! :-)
u.i.: Még mindig dilemmázok, hogy vajon a forgásirányos téli gumimat rakjam-e be a mankókerék helyett, vagy maradjon az? Egyáltalán belefér a kimélyítésbe a normál kerék? (185/60R15) Végig autópálya lesz és ha kapok egy defektet, nem akarnék végig max. 80-nal döcögni. Gumist meg pláne nem találok arra, hisz még benzinkút meg pihenő se nagyon sűrűn van.
Szia! Én bár még nem dugóztam le és tapasztalataim sincsennek, de ha már autópályázni fogsz én kivárnék vele és csak a kiégetés után tenném meg így lehet, hogy az EGR szelepnél is leég a korom utána pedig uccu-neki fakereszt.
5-600 km után vagyok,és csak javasolni tudom a ledugózást....
Ha megteszed,eleinte fura lesz hogy milyen jó érzés a vajpuhán sikló,jól gyorsuló,rezzenéstelenül járó motorral hajtott autódat használni.Az eddigi indulás utáni görcs (mikor rángat a dög megint?) lassan elmúlik,és átveszi a helyét egyfajta megelégedettség,hogy mégiscsak jól döntöttél amikor Lacsit vettél ócsóér,sok komforttal és megérte azt a kálváriát átjárni aminek mára már csak a múló emléke maradt...... :))
Kipuf. szelepcsere megvolt, 2 napig jobb volt, ma újra rángat. Ma vettem klingeritet, és dugózom az EGR-t. STP-t kapott megint, de már nem igazán segít.
Van valakinek minimum 2-3e. km-es tapasztalata dugózott EGR-el? Hétvégén indulok nyaralni, és nem lenne jó az autópálya szélén dugótlanítani.
Elgondolkodtató, amit írsz. Lehet benne valami, többé kevésbé hasonló eredményre jutottunk, bár asszem ennyire részletesen még senki nem írta le.
Amire én még nem gondoltam, az a több gyertya, ill. a változó szelepvezérlés. A több gyertya a GM részére elég költséges lenne, mert a hengerfejen túl még az elektromos rendszert is át kellene tervezni. (több gyertya, nagyobb áramfelvétel, stb) Valahol a változó vezérlés környékén látom a megoldást, de ez sem kis átalakítás a gyártósoron, szerintem a következő lacsi-kiadásig nem fogják meglépni.
Hogy a mi autóinkkal mi fog történni, azt nem tudom. Látszik, hogy nem egy tötymörgő városi autó, aki rendszerint hosszú távon használja, annak semmi gondja vele. (valahol olvastam, hogy állandó üzemben van az autó olaszba és 100000 km környékén még semmi ilyen nem volt)
Jó lenne tudni, hogy az EGR lezárása hosszú távon járható út-e? No majd meglátjuk!
Én egy hét múlva kiégetem az biztos (bár még nem volt pech-lámpa, denéha rakoncátlankodik), lenyomok autópályán egyhuzamban 500 km-t, majd haza nyaralás után 500-at.:-)
Egy kicsit elkezdtem gondolkodni a motor működésén, hogy valójában mi is okozhatja a porblémát.(ha más véleményetek akkor úgy is megcáfoltok). Kormozódás:hmm ez csak tökéletlen égés miatt lehet.Viszont páran már írtátok is, hogy a kiszerelt gyertyák szép őzbarna színüek ami viszont a tökéletes égésre utal,márpedig a korom ott van a kipufogószelepeken és később az EGR szelepen is akkor pedig jön a rángatás.Normális esetben a kipuf szelepeken már csak az elégett gázok távoznak azok nam okoznak koromlerakódást az a minimális mennyiség ami mégis keletkezik a kímélőbb használatnál egy intenzivebb hőterhelésnél szintén elég.(vszeg a szervizek is ezért ajánlják a pörgetést)Akkor mégis, hogy lehet?Szerintem ez egy tervezési probléma mégpedig az, hogy a motor teljesítményét növelendő gyorsabb gázcsere miatt a kipuf. szelepeket hamarabb kezdik el kinyitni és igy az égés egy része már a kipufogóban zajlik ahol nincs oxigén amiért kormozódni is fog.Mi lehet a probléma megoldása?
1, A motor vezérlését kell átdolgozni.Mivel tudomásom szerint ez nem egy változó szelep vezérlésű moci így az elektronikai beavatkozás nem sok mindent ér csak a vezér tengely módosítása hozhat megoldást.(a szepcserét ezért nem tartom jó megoldásnak mert csak tüneti kezelés a kiváltó okot nem szünteti meg)Eredmény:Rágatás megszünik, teljesímény csökken és vszeg a fogyi is csökkenni fog.DE költséges +visszahívás+nehezebben eladható kissebb teljesíménnyel.(GM helyében elvetve)
2,Gyosítani kell az égést, hogy mire a kipuf szelep nyit már csak az elégett gázok távozhassanak.
a, Kevesebb üa a rendszebe (emlékezzünk a kis japán autók szegénykeverékes mocijaira jól mentek és keveset fogyasztottak) Eredmény:rángatás megszünik viszont a környezetvédelmi normákat nem fogja teljesíteni.(GM elvetve)
b, Több levegőt a motornak.Nos jelentős levegőtöbbletet turbóval v. kompresszorral lehet betölteni s bár ez eredmény lenyűgöző technikája költséges és az utólagos beépítés még senkinek sem sikerült tökéletesen . Elvetve.
c, A benzin levegő keveréket egyszerre egy időben több ponton kell meggyujtani így az égés hamarabb lezajlik.(Ezt a hengerenkénti többgyertyás megoldást többen alkalmazzák elsősorban a versenysportban,de hétköznapi autókban pl Alfa is) Szerintem a gyár részéről még ez lenne a legolcsóbb, de belegondolva a hengerfej+gyujtás áttervezése+visszahívás és beépítés szintén sokba kerül még ha tényleges megoldást is kínálna.
Addid is marad a szelepcsere meg húzatás, számukra ez a legolcsóbb a gari idő alatt és ahogy már korábban is írtam a motorpalettát rövid időn belül úgy is lecserélik akkor meg minek fektetnének bele +energiát.
Akkor mi marad nekünk? Egyrészt a gari idő alatt addíg nyaggassuk őket amíg lehet másrészt költségkímélő sorrend szerint a következőt javaslom. 0. Bele sz..ok és néha jól meghajtom mint Sinnger a varrógépet 1. Prémium benzin v. és adalék (a korom oldásáért) 2. Direkt szűrő ( a + levegőért) 3. Sport gyertya ( a biztosabb gyújtásért) 4. Chiptuning ( mert 5% esélyt az elektronikának is adok)
Húú na ez jó sok lett, minden esetre jó elmélkedést és gondtalan KM-eket nektek.
Én néztem mind a hármat. Útszéli figyelmeztető általában a km-órával van összhangban, a GPS általában kevesebbett mutat. Ez is egy lélektani trükk. Meg aztán nem is precíziós műszerek.
Amcsi kocsikról nincs adat. A torpanós statisztika megnézhető a honlapon. Abból egyértelműen látszik, hogy az EU4-eseknél jelentkezik a torpangatás, motortól függetlenül. Sajna a szelepcsere tényleg csak időlegesen javít a dolgon, a programba kellene belenyúlni. Kéne egy progi+kábel a kiolvasáshoz. Valakinek? :))
Azzal viszont nem értek egyett, hogy, ha ez a gond csak ezen múlik, akkor a gyár már régen megoldotta volna. Feltételezem, hogy a módosítás rontana a károsanyag kibocsájtáson, és ezért a gyár nem teheti meg hivatalosan ezt a módosítást. Marad a chiptuning.
Tegnap voltam 75 e. szervizen. Igaz már 78 e.km van, de legutóbb is késtem pár ezret. Most 23000 volt, a zöldkártyával együtt, mert három hét múlva lejár a két év, és nem nagyon van időm még egyszer fél napra leállni. Eddig még nem volt más baja az SW-nek, mint négy izzócsere, mindig tompított, két-két oldalon, hogy egyensúlyban maradjak. Nem használok adalékokat, prémiumbenzint meg miegyebet, és még most is meg vagyok a fogyasztással elégedve. Sose legyen rosszabb autóm. Nagy súlyokkal nem terhelem, pedig most is alig lehet a középső tükörrel kilátni, de csak a térfogat sok. Legtöbbször egyedül megyek, nagyon kevés, hogy a fiam vagy a feleségem is beül. Most kagylós kútra jártam, mert a fiam autómániás, és akciós áron lehetett 6 db Ferrari maketthez jutni. De már lecsengett és visszamentem az ömv-hez. a fogyasztásnál nem számoltam külön, hogy van-e különbség, de megtehetném, mert minden számlát lefűzök. a szokásos km-néll tankoltam mostanában, tehát nagy eltérés nem lehet.
Tuti, hogy 100km/h felett 10km/h csal az óra pluszban??
Az enyémben 100 km/h fölött 8 km/h-t csal a sebességmérő, ez tuti. GPS-szel már többször kimértem. Persze ebből még a te kocsidra nézve semmiféle következtetés nem vonható le. :))
Wankel volt, van és lesz. Már ameddig lesz olyan autó, amelynek a gazdája vállalja, hogy megfizeti azt a többletköltséget, ami a gyártásából ered, valamint vállalja azt is, hogy -jó esetben- 250-300 ekm után eldobja az autót úgy, ahogy van. Hiába telt el több évtized, kerámia-technológia ide vagy oda, még mindig nem sikerült megoldani a tömítettség tartósságát, valamint annak a tényét, hogy a motorgenerál egy fél autó árát teszi. Tehát gazdaságtalan.
Ami meg az olajat illeti: hát nagyon nem érdeke sok embernek egyelőre, hogy a legújabb technológia sorozatgyártásba kerüljön...sajnos. Pedig a rossz nyelvek szerint ott lapul valahol egy-két tuti, működőképes terv. Csak qrva nagy gazdasági válság lenne egyik napról a másikra, ha ki lehetne iktatni az olajat.
Vszeg követni fogják trendit és a benzineseket is turbóval fogják ellátni.
Lehet, bár vannak az autóipar páncélszekrényeinek mélyén elsüllyesztve hatékonyabb megoldások is (pl. a Wankel motor vagy a Stirling motor).
Szerintem, a forgattyús hajtóművet fogja egy új megoldás leváltani. Alapvetően a motorok hatásfokát kell(ene) javítani, mert a jelenleg elérhető hatásfok értékek energetikailag botrányosan rosszak. Ma már elég drága a kőolaj ahhoz, hogy a gazdaságossági szempontok kikényszerítsenek egy alapvető változást a motorgyártásban.
Az, hogy több mint száz évig a forgattyús hajtómű tudta uralni az autóipart, semmi egyébnek nem köszönhető, mint annak, hogy a gyártás átállítása egy más technológiával gyártott motorra horribilis pénzekbe került volna. A kőolaj is csak az elmúlt 20-30 évben kezdett elviselhetetlen mértékben drágulni...