a kerékrázáshoz szólnék: A szitu ugyanaz, 140 környékén beráz a kocsi, ismerős gumishoz vissza, újra egyensúlyozza (a téli-nyári gumicsere óta eltelt 1 hónap, új próba, még mindig ráz....gumis: ezek a török Goodyearok-tól valszeg ennyire telik...
Nem adtam fel, újabb gumis (nagyobb cég), egyensúlyozás...meglepő módon 20-25-ös súlyokat is fel kell tenni...újabb próba a rázás megszünt....szóval nem mindig a gumira kenni....néha a gumis is tévedhet...(mégha nem szándékosan is, neki a gépsárkánya jónak jelzi..)
Az természetes dolog ha az ember a legjobbat akarja, de szerintem mégsem kéne elvárni egy kiskategóriájú családi autótól sem a gyártójától hogy mindenben csúcstechnikát ad hozzá. Végignéztem a gumibolt.hu-n a kínálatot és a GY a harmadik legmagasabb árú gumi ebben a skálában. Ha már a piac szabja az árakat nem lehet a legrosszabb is egyben. Lehet rá venni jóval drágább és jobb minőségű gumit de ha szériatartozék lenne, valószínűleg az eladási árban is jelentkezne. Nekem megfelel így ahogy van.
A gumis átnézte és ki is egyensúlyozta a kerekeidet, vagy csak megsaccolta, hogy a gumik szar minőségűek. Ha ért a szakmájához, akkor meg kell tudnia mondani egy gumiról, hogy jó vagy rossz, nem csak annyit mondani, hogy " sajnos a rossz minőségű gumi is okozhatja". Nekem is Good-Year-rel jött ki a kocsim, de semmi gondom nincs vele 0-170 km/h-ig. A gumik kb. 25e-t futottak, mivel télen téligumit használok ( szintén G-Y ). Minden tavasszal ki vannak egyensúlyoztatva a kerekek egy olyan gumisnál, aki ért is ahhoz amit csinál és addig nem mond véleményt, míg meg nem vizsgálta az adott problémát.
Dízebe tényleg nem megy bele az 5,5l. Ott voltam a cserénél,teljes kicsöpögésssel + szűrőcserével ment bele kb 4,8l (a max.szintig).Az 5,5l a könyv szerinti adat,cserénként fél - 1 litert fizettetnek veled pluszba.
Ugye ezt nem gondoltad komolyan. Még viccnek is rossz ez a gondolatmenet. Érdekes a hondáké kibír vagy 150.000 km-t. Biztos minden honda tulajdonos óvatosan fékezget. Szar anyag ennyi. A citroen xsara is ilyen fékileg. Az olajhoz: Vegyétek figyelembe ha a feltöltés 5 liter attól még a szűrő felvesz egy fél litert. Kérdés mi van megadva szűrő nélküli adatnak?
Na látjátok ezért örültem neki, hogy nekem cseh continentállal és nem török good year gumival van szerelve. Nézzétek csak vissza mindenki azt mondta, hogy semmi különbség a két gumi között. Nekem nem ráz. Biztos hogy a gumi csinálja mert ha féltengely vagy futómű csinálná az úgy jelentkezne hogy nagy sebességnél csinálja de alacsonynál nem.
Ugyanezek a tünetek és tapasztalatok. Az első olajtöltet fogyogatott, 15000-nél töltöttek is utánna; a szabvány olajcsere (Márkaszervíz ELF pontezvalóbele olaj) óta már letapostam újabb 10000 km-t, de a házilagos utántöltés céljára megvett 1 l-s flakon még bontatlan!
A töltési mennyiséget nálam is 5,5 l-nek számlázták!
A féktárcsa vállasodáshoz csak annyit, hogy ne felejts el, hogy a fékrásegítő miatt enyhe fékezésnél is jobban odapréselődnek a betétek a tárcsához, nem kell kitaposni a belét ( mint a régi kocsiknál ), hogy lassuljon. Ez okozza azt az illúziót, hogy " alig nyomom a féket, mégis kopnak a betétek és a tárcsák".
Ja,kicsit bővebben! dci a kicsike, 0,0 hibával ment eddig. Átlagfogyi kb 4,3 volt. (90% országút tempó : 90-110 mostanában klíma megy .Olajat castrol 10w-40 ajánlok magnatec vagy tdx márkájút (diesel,félszintetikus mind a kettő kb.12-13000 Ft/5 liter). Szuper a gép ,kényelmes,csendes,nyomatékos bár a váltó szerintem túl rövid áttételezésű. Problémám a következő csak vele: hidegindításnál (reggel) nektek egyből elalszik az olajnyomás lámpa? Mert nekem csak 3 másodperc után.Lehet ,hogy ez a szar gyári olajszűrő miatt van mert visszaengedi a szelepe az olajat? Másik : 20 ezer alatt totál vállasra kopott a féktárcsám! Ahhoz képest hogy főleg országút volt,meg ahol lehet motorfékezek,kicsit meglepő. Vagy nagyon szar puha acélból van,vagy nagyon kemény betéttel párosították.
Visszanéztem és én mondtam azt hogy 5,5 l. ment bele mert a számla adatait idéztem. Mikor megvettem jócskán túl volt töltve olajjal de az első 15 ezer km alatt szép lassan lement a szint a max-min közé félútra. Gondoltam most is jócskán túltöltötték (habár úgy tudom nem szabad) de otthon megnéztem és láttam pont a maxig van feltöltve. Azt hittem majd mehetek vissza kunyizni töltsék utána majd ha fogy de csodák csodája nem fogy további 7 ezer alatt egy mm-t sem ment lejjebb. (Vagy valaki stikában éjjel utánatölt) Most már azt gondolom egyszerűen átvágtak az 5,5 literrel de nem éri meg utánamenni. A szervízben állítólag Elf 5W40-est töltöttek bele de ki tudja. Hordóból mérték. Mivel a dizel nagyon kényes a jó olajra úgy gondoltam nem filléreskedek vele.
Tudom volt már róla szó, nem is 1x-er, de lassan elérkrzik az olajcsere ideje!
Amint visssza olvastam valaki írta, az Ő dCI motoros Thalicskájába bizony 5,5 L olaj cseppent bele... Én eddig úgy tudtam 5L-et kell vennem!?????
A másik kérdés ki milyet ajánl, kérdés hol, s mennyiért???? Nagyon úgy tűnik 3000,- FT/L alatt nincs 10w-40-es olaj!/ persze most nem a 2890,- Ft-osra gondoltam.../ Vagy csak én vagyok nagyon béna, és azért nem találok???
Szegény Zoli csak azt akarta mondani hogy rázott az út de íme itt van egy újabb hibarém. Pedig már annó 60-as években a Félelem bére c. alkotásban azért kellett 80-feletti sebességgel menni a rázós úton hogy a nitroglicerin ne robbanjon fel a platón. Ki kell menni a Bartók Béla (Bp) útra a Kelenföldi pu és Tétényi út közé és meg lehet tapasztalni milyen a rázós úton menni különböző sebességekkel és milyen sebbességtől kezdve nem érezni az útegyenetlenségeket. Tegnap merész voltam: átléptem a 150-es határt. Jó volt! Nekem is sok volt a nyomás a gumikban és én is sokkal később vettem észre de nincs rázás nincs szitálás még 23 ezer km. után sem pedig nem akármilyen utakon vagyok kényszerűségből járni. És ez is gyári GY.
Pedig nagyon legyalázta (egyébként a thaliát is), nyílván ráakart beszélni egy új garnitúrára, biztos sok volt neki a készleten. Sajnos egy párra be kellene ruházni, mert a 3. héten már kihasadt (üveg v.vmi) az egyik hátsó, és a cserét koptatom már.
Ez a különböző sebességtartomyányokban rázás és elsimulás nagyon a rossz centírozás jellemzője, legalábbis nálam eddig minden kocsimnál az oldotta meg.
Ha ezen már túlvagytok, akkor bocsi :)
A guminyomas ugyben a bosszanto az, hogy ez nem veletlen, ok tudjak, hogy a gyarbol min 3-ra fujjak es hanyagsagbol, feledekenysegbol nem eresztik le normalis szintre.
Azert kell 3-ra fujni, mert a traileren a kereketol rogzitik az autot szoritohevederekkel. A hevedernek olyan feszito mechanizmusa van, hogy a 2-re fujt gumit kepes sztrobbantani ha a sofor felkezbol rahuz meg egyet.