Köszi!
Hát, akkor remélem hamar összejön az 1000 km, mert a lassúságot is szokni kell. Mindegy, nem kell hogy szeressenek engem az autópályán. :)
Ma ahogy mentem ebben a fene nagy melegben, nagyon örültem, hogy hagytam magam rábeszélni a légkondira. Olyan roppant meleg volt, hogy belső keringetésre kellett kapcsolnom, hogy még sokkal hidegebb levegőt fujjon. (bár a kollegáim szerint az irodában is túl durván kezelem a légkondit, ilyenkor átmegyek jegesmedvébe) :)
Üzemanyagszint-jelző: Nekem 30 km után már a legfelső csík alatt van, szóval ne aggódj. Amikor beér a pirosba, akkor még olyan 12-13 liter szokott benne lenni, amikor először felvillan a kútlámpa, akkor még olyan 7-8 liter van benne. Olyan 180 km elteltével jár a felénél a mutató, onnan mg olyan 400-at el lehet vele menni (nem városban).
A fordulatszám a lényegesebb, én olyan 3300 fölé nem vittem, az volt olyan 100-105 km/h. A 3500 ford/130 km/h szerintem inkább az 1.6 16V verzióra igaz.
Telefonáltam egyet a váltózártartó bizbasz miatt, bocsiztak, bementem és pár perc alatt felrakták, megmenekült a kesztyűtartó. :)
Más:
Tudom, hogy már volt szó a bejáratásról, de mi is volt a végeredmény?
A könyv azt írja, hogy max fordulatszám 3000-3500 között legyen és ne menjek többel 130-nál. Na most ötösben a 3500 az valahol 110-120 km/h között van, akkor most hogy is van ez? 130-cal menjek az autópályán a jövő héten, vagy 3500-as fordulattal?
Megint más:
Remélem nálam is csak az elején esik gyorsan az üzemanyagszint visszajelző, mert borzasztó, hogy milyen gyorsan elindult lefelé...
Kösz a válaszokat. Én sem akartam foglalkozni a hanggal, de mivel egyre erőssebb hiába hangosítom a rádiót hallatszik, csak ki ne essen a kerék alattam.
Más.
Nem akarom szidni megint a törököket, de szerintem a következő "hiba" az abszolult trehányság: a mögöttem (vezető oldal) lévő hátsó biztonsági őv kapcsolója fordítva van felszerelve. Próbáltam megtekerni az ővön, de fél óra után sem sikerül, valószínű, hogy nem magától fordult meg, már a gyárból így jött ki. Ez is csak egy kis odafigyelést igényelt volna, nem kellett volna hozzá sok szakértelem. Tudom, hogy nem olyan nagy baj ez, na de mégis........ És hol az ISO?
Lehet toronycsapágy illetve annak nem megfelelő nyomatékkal való lehuzása illetve lengéscsillapító. Talán elképzelhető az is hogy a lengéscsillapító rögzítése nem megfelelő . Esetleg valamelyik gumibak illetve silent a futóműben. De nem koreai ez még egy kicsit a csere autón?
A féltengely általában úgy kezdődik, hogy kanyarodva (minél inkább ki van tekerve a kormány, annál inkább) ütemes, gyors kattogás hallatszik, majd ahogy egyre gyeszább lesz a féltengely annál lágyabb kanyarokban is kezdi. Ha egyenesben is csinálja, akkor van igazi gáz. És nem igazán sebességfüggő a dolog. Legalábbis is korábbi autóinknál mindig így játszódott le.
Hetvegen en is furcsa hangra lettem figyelmes, ami a bal elso kerek felol jott. (Mivel jo ido volt es nem akartam a varosban klimat kapcsolni le volt teljesen tekerve az ablak, igy jobban hallottam). Nekem sem femes hang volt, csak feltunt, hogy osszefugg a kerek forgasaval (nagyobb sebessegnel nagyobb volt az utem:-))). Na szal a lenyeg a lenyeg, hogy en is gondoltam mar mindenre, mar majdnem motort is cserelni akartam:-)))) De kiderult, hogy a kedves disztarcsak lazultak le egy kicsit a "sima" magyar utak hatasara, es ezek adtak a furcsa hangot. Szal szerintem indulasnak, mielott gumishoz rohannatok erdemes megnezni a disztarcsat, ez nem kerul semmibe.
Hmmm..., szóval nekem is kezd gyanus lenni, hogy nem gumi probléma van, mert már korábban is jelenzkezett a következő probléma, ami most még intenzivebb. A bal első keréknél egyre hangosabban hallatja valami érdekes hang magát. Nem fémes, hanem tompa hang, és mostmár kisseb útegyenleteknél is aggasztó a hangja. Ötlet? Az az igazság, hogy nem szivesen futkosok vele a szervizbe -remélem megértitek-, de ha vészes a helyzet inkább elviszem. Féltengely?
Igen volt mar eset, hogy elrepedt a tartaly, nem tudni mitol.
Ugy lehet hozzaferni, hogy leveszed a ket ablaktorlot (mindenestol), leveszed a ket darabbol allo fekete muanyag fedolemezt es maris ott van kezugyben a tartaly.
Az egesz manoverben az ablaktorlok leszereles a gaz; nalam kellet egy pres hogy le tudjam pattintani a tengelyrol oket.
Kérdésem lenne: elfolyik a lötty az ablakmosótartályból, val valakinek ötlete, hogy kirepedt, vagy csak lecsúszott valami? Kb 1 mosásnyi marad benne, miután már nem folyik. S egyáltalán hogyan lehet hozzáférni a tarályhoz? Mert elég gáz helyen van :(.
Sok örömet és boldogságot az autódhoz, használd sokat és balesetmentesen!
Nekem a tegnapi kánikulában volt először érezhető, hogy mennyit vesz le a motor erejéből a klíma.....Meg álló helyzetben is olyan 1000 körül pörgött a motor. Eddig ha ment is a klíma, úgy félúton volt a 750 és 1000 között a mutató, most néha picivel felette is. Ahogy kikapcsoltam, leesett olyan 600 környékére.
Az tény, hogy a GT2-es G-Y gumi anyaga a keményebb keverékű fajtából való. Ezek a gumik nyáron tapadnak a legjobban, főleg ilyen időben, ami most van, de ez nem jelenti azt, hogy ne lenne kielégítő a tapadása hűvösebb időben, esőben. Nekem márciustól októberig vannak fenn ezek a gumik, az eddig futott kb. 25e km alatt semmi problémám nem volt velük. A téli gumim is G-Y, azzal is maximálisan meg vagyok elégedve. A puhább gumikeverékből készülő gumik biztosan jobban tapadnak hidegebb időben is, de ezt csak a határon autózók veszik észre, és ennek ára a gyorsabb kopás. Mindenkinek a vezetési stílusa alapján érdemes gumit választania, átlagos használatra a GT2 szerintem megfelelő.
Az a sanda gyanúm, hogy áfelejtette - esetleg direkte - a szerelő úr felgyógyítani a tartókádat. Ha most nincs kedeved visszazarándokolni, legalébb telefonon jelentsd a hiányt. Oszt elébb-utóbb valamiért úgyis ott köcc ki. :-))) Akkó majd felgyógyilják. Kék Szem észrevételéhez csak annyit, hogy a kesztyűtartód müllanyag madzagja úgyis megadja magát idővel, mi a francnak kell felgyorsítani ezt a folyamatot?!
Most értem haza egy nagyobb utról. 29 napos a kocsi és 5300 km van benne :)
Volt viszont egy kellemetlen meglepetésem: A Good Year gumi 3500 km-nél defektet kapott. Hmmm. Ez igy normális? Pechem volt? Gondolom nincs rá semmi garancia.
Kéne vennem egy újat tartaléknak, hol nézzem és milyet? Ugyanilyet?
És mindezt Triesztben :) Az egyik olasz autós megelőzött és mutogatott hogy baj van mert én észre sem vettem... (bal hátsó)
Amikor megálltam kereket cserélni, odajött egy másik olasz és nem tetszett neki, hogy csak 2 kerékkel álltam fel a járdára és szerinte úgy nem lehet kereket cserélni :) (vagy valami hasonlót mondhatott, nem egészen értettem :)
Na azt leráztuk erre jött egy másik, hogy az elakadásjelző háromszöget hova rakjam inkább. (na jó ebben igaza volt) Ez segitett is a kereket is kicserélni. Valami rendőr féleség lehetett, ugyhogy szerencse hogy nem sötét volt mert nem volt kötelező sárga mellényem. Nem volt tervbe olaszország, csak horvát :)
Egyrészt évente min 2x365=730-szor fogod emiatt pluszban kinyitni és becsukni a kesztyűtartót, amitől lehet, hogy ideges leszel, másrészt nem csak zörögni fog az acél rúd, de nagyobb kanyarban el is törheti a kesztyűtartóban levő dolgokat vagy magának a kesztyűtartónak a belsejét.
Hát, nekem úgy 11 évvel ezelőtt az 1200 ladámon még a lengyel stomil gumi sem rázott miután rendesen centírozták, pedig szerintem nem érte el a gyártáshibás GY szintjét sem. :)
(amúgy nekem is GY, jövő héten lesz autópálya, majd figyelek)
Két gumistol is halottam már, hogy a török joév gumival az a baj, hogy sok benne a müanyag(?) és ezért nem olyan jó a tapadása mint dagatbaba guminak, és álítólag szintén emiatt deformálódik.
Continentál volt az előző kocsimon is és Csufin is az van, bevált.
De letelt, és ma öt óra nulla ötkör, kigurultam a renault házból, idétlen vigyorral a képemen. :)
Egyenlőre mindennel meg vagyok elégedve, semmi kopogás, vagy nyikorgás, egyetlen bánatom, hogy a váltózár katalógusában "különlegesen kiképzett tartó" szerepel a használaton kívüli időre, nos hát nálam ez nem sikerült, de átvételkor ez eszembe se jutott, most meg már nincs kedvem visszamenni. Mindegy, a kesztyűtartó erre a célra bevállt, legalább lesz mire fogni, ha valami zörög.
"Szerinted ilyen hamar már centíroztatni kell egy gumit?"
Ha ráz akkor igen. Ha még nem próbáltad így orvosolni, akkor 90% hogy rendbejön akkor is ha szar a gumi.
Ez nem idő kérdése. Én már hagytam el centírozás utáni napon az olmot. :)
Mehettem volna vissza, de inkább mentem másik gumishoz.
De gimis és gumis között is van különbség, nekem is volt az, hogy centírozás után ugyanúgy rázott, már éppen szerelőhöz vittem volna, amikor véletlenül éppen egy gumisnak panaszkodtam, aki megcsóválta a fejét amikor meglátta hogy mit olmozgattak a kerekemen, pörgetett forgatott, levette, kicserélte, felrakta és láss csodát, 0-tól 140-ig semmi rázás nem volt. Igaz, hogy kétszer annyiért csinálta, mint a másik, de mivel a másiké sz*rt sem ért, mégis ez volt az olcsóbb. :)
a kerékrázáshoz szólnék: A szitu ugyanaz, 140 környékén beráz a kocsi, ismerős gumishoz vissza, újra egyensúlyozza (a téli-nyári gumicsere óta eltelt 1 hónap, új próba, még mindig ráz....gumis: ezek a török Goodyearok-tól valszeg ennyire telik...
Nem adtam fel, újabb gumis (nagyobb cég), egyensúlyozás...meglepő módon 20-25-ös súlyokat is fel kell tenni...újabb próba a rázás megszünt....szóval nem mindig a gumira kenni....néha a gumis is tévedhet...(mégha nem szándékosan is, neki a gépsárkánya jónak jelzi..)
Az természetes dolog ha az ember a legjobbat akarja, de szerintem mégsem kéne elvárni egy kiskategóriájú családi autótól sem a gyártójától hogy mindenben csúcstechnikát ad hozzá. Végignéztem a gumibolt.hu-n a kínálatot és a GY a harmadik legmagasabb árú gumi ebben a skálában. Ha már a piac szabja az árakat nem lehet a legrosszabb is egyben. Lehet rá venni jóval drágább és jobb minőségű gumit de ha szériatartozék lenne, valószínűleg az eladási árban is jelentkezne. Nekem megfelel így ahogy van.
A gumis átnézte és ki is egyensúlyozta a kerekeidet, vagy csak megsaccolta, hogy a gumik szar minőségűek. Ha ért a szakmájához, akkor meg kell tudnia mondani egy gumiról, hogy jó vagy rossz, nem csak annyit mondani, hogy " sajnos a rossz minőségű gumi is okozhatja". Nekem is Good-Year-rel jött ki a kocsim, de semmi gondom nincs vele 0-170 km/h-ig. A gumik kb. 25e-t futottak, mivel télen téligumit használok ( szintén G-Y ). Minden tavasszal ki vannak egyensúlyoztatva a kerekek egy olyan gumisnál, aki ért is ahhoz amit csinál és addig nem mond véleményt, míg meg nem vizsgálta az adott problémát.
Dízebe tényleg nem megy bele az 5,5l. Ott voltam a cserénél,teljes kicsöpögésssel + szűrőcserével ment bele kb 4,8l (a max.szintig).Az 5,5l a könyv szerinti adat,cserénként fél - 1 litert fizettetnek veled pluszba.