Én nem használtam még, de nem is fogok, jó bele a 95-ös, még azt a 98-ast is sajnálom, amivel a múltkor tankoltam tele, semmi különbség nem volt sem fogyasztásban, sem húzásban, sem hangban.
Szóval szerintem nem éri meg az az 50 Ft/liter különbség.
Vadászok folyamatosan, de sajnos nincsen még eredmény. Ha elkapok valakit és megtudom tőle hol vette, mindenképpen megírom. Sajnos a neten csak a pótféklámpás van mindenhol. Lehet, hogy megkérdezem a RH-nál, de szerintem ott drága. Amúgy a pótfélámpás 33000 Ft a nélküli 27000 Ft, de az sehol sincsen.
Meg sem említették, csak több héttel később vettem észre, mert nincs olyan feltünő helyen.
Két horpadást bevásárlóközpontok parkolóiban szereztem a hátsó ajtókra. Pedig mindig jó messze állok meg, de egy-egy idióta azért megtalál. Messziről úgy néz ki, mintha egy törtött ajtót otthon gletteltem volna ki. Szép :(
Igazad van, a pollenszűrő beszerelését is érdemes megnézni, mert kis jóindulattal a tetőt ferdén is lehet felcsavarni. Akkor viszont kicsit kijön mellette az utastérbe szánt levegő egy része.
Ja és már én is gondoltam, hogy le kellene ellenőrizni a szakszeviz pollenszürő beszerelését. Kíváncsi lennék hány helyen repesztették meg a műanyagot a kivágásnál.
Bocsánat, hogy beleszólok, de az RB Újpestnél nekem azt is mondták, hogy nem mindegyik kocsi küszöbe van alul lefújva fekete alvázvédővel, ezért nem gond, ha nekem foltokban lepattog. Megjegyzem, védelem nélküli küszöböt én még nem láttam... így nem mindig kell hinni a szakembereknek.
Egyébként én műszaki antitalentum vagyok, de a pollenszűrő beszerelése - hála a nagyszerű dokumentációknak - egyszerűen és gyorsan elvégezhető. És nem teszünk felesleges kárt a kocsiban, mert a sajátjánál az ember jobban vigyáz minden egyes mozdulatra. (A tavaszi nagymosás után én már találtam festékjavítást az ajtókereten, amit nem én követtem el. Valamelyik szervíznél valamit odacsaptak.)
Ma megtapasztaltam a kátyúzás "élményét". Disztárcsa K.O. felni kalapács alá. Szerencsére a gumi -talán!- nem sérült. A biztonság kedvéért készítettem fényképet, gumisnál számlára ment a javítás. A szép, hogy a tett helyszínén lefényképeztem annak a sorstársaknak a törött dísztárcáit is, akik előttem jártak arra, volt vagy 3. Sajnos nem sok jóval biztattak, hogy érvényesíthetem a károm kifizetését -de lehet, hogy ez a módszerük- , mert ki volt rakva a "Kátyús úttest!" figyelmeztető tábla, ami ugye tudjuk esőben sz...t sem ér.
Nekem is pár hét alatt megjött protekció nélkül. Sőt azt gondoltam, hogy a 2.-ra már nem is küldenek :o)))))). Szerintem az RH adminisztrációján kellene rendet rakniuk.
Én sem vagyok barkácsolós, és a kedvesem is szakemberre hagyja az ilyen dolgokat, ezért én szervizben szereltettem be. Nekem is azt mondták telefonon, hogy nincs meg az előkészítés, ezért, ha nagyon akarok pollenszürőt azt is meg kell csinálniuk úgy kb. +15.000 ft-ért, de én előtte elvittem egy klíma szervizbe, megnézettem, és volt előkészítés, sőt az okát sem találták, hogy nem lehetne beszereltetni a pollenszürőt, bár az egész brigád körbe állta a kocsit, mert még nem láttak ilyen megoldást, hogy ha van klíma, hol a szürő, úgy ha az előkészítés viszont meg van.
Bocs, hogy én válaszolok. Nekem az RB Újpestnél azt mondták, hogy Thália Azurba nem is lehet pollenszűrőt beszerelni, csak Clióba. (Mivel nem vagyok egy barkácsolós típus, ezért kértem, hogy tegyék be ők.)
A menetszél hiánya ráadásul párosul az alapjárati alacsony fordulatszám miatti lassúbb vízkörforgással is. Annak idején a régi autóval az is előfordult, hogy dögmelegben dugóban még fűteni is kellett, hogy hűljön a víz.
Hőmérséklet kijelző: teljesen normális, ha álló helyzetben picit feljebb megy, hiszen nincs menetszél...ha meg még följebb megy akkor majd bekapcsol a ventillátor és nem engedi túlmelegedni a motort.
Addig nincs gond amíg a dupla pöttyöket el nem éri - az igazán meleg zóna valahol ott kezdődik.
Engem is érdekel a hátsó terelőszárny. Ha eredményre jutnál, kérlek üzenj.
Másról. Nálam a hűtőfolyadék kijelzője, ha sokat egyhelyben jár a motor egy osztással magasabb hőmérsékletet jelez. A mutató csak menetközben áll vissza a "szokásos" szintre. Ki tudja? Normális ez? Egyébként, ténylegesen melyik osztásnál kell a mutatónak állnia?
Megint másról. Tegnap a 6-os úton háromnegyed órát kellett várakozni. Mire egy földúton próbáltam elkerülni a dugót. Erre természetesen abból az irányból kezdték a rendőrök engedni a forgalmat, ahonnan előzőleg eljöttem. Majd szét durrantam a dühtől.
Sztem egyáltalán nem bonyolult ez a pollenszűrő beszerelés. Én sem vagyok egy barkácsolós típus, de 5, max 10 perc alatt megcsináltam a hétvégén. Vedd meg az alkatrészeket a pénztárcádhoz igazodva (1100-tól 5000-ig van szűrő), mérd föl a terepet az autóban (föleg hogy nyomós vagy csavarós patent van a tiédben), majd olvasd át 2X a képregényt. Csak egy sniccer/kés kell hozzá meg egy csavarhúzó, és persze a 3 csavar. Az én autóm velem együtt viszont egy hőmérőre vágyik nagyon. Na sztem az már nem ilyen egyszerű eset.
Most beszéltem a márkakereskedőnkkel, és még 3 másikkal is, egyik sem vállal pollenszűrő beszerelést. Közületek van valaki Budapest közelében, aki be tudna szerkeszteni egy ilyen a Pupikámba? :-))
Az ajánlatomat fenntartom, de ahogy mondtam korábban, semmit nem ígérek, de szívesen megnézem. Annál inkább, mert a második heti elutazás elmarad, így itthoni helybentopi lesz az eheti rogram, fűszerezve a hadirokkant családtagok naponta történő SZTK(vagymiafene) rendelőbe furikázásával. Na nincs olyan komoly baj, csak mindkét csimotára most jár rá a rúd - ep csont beforr alapon. A SöMöSö mindjárt megy ...
A zörgésekről jutott eszembe: az erdélyi zötyögések során az vettem észre, hogy az első tárcsafékbetétek is "behangoltak" és útminőség függvényében rázendítenek jellegzetes zörgő hangon. Úgy lehet behatárolni, hogy egy ilyen megszólalós szakaszon (esetleg lejtő jó, mert ott megtartható a sebesség könnyedén) leheletnyire rálépek a fékre, szinte még nincs is fékhatás, de a hang megszűnik. Nem lepett meg, az előző OFF Skoda Fav-nál ON is volt ilyen, ott a megoldás viszonylag egyszerű volt: kerék le, betét ki, volt rajta egy "szorítórugó", azt kicsit erősebbre hajtani, és meg is szűnt. Remélem itt is valami hasonló a kivitel. A héten megnézem, úgyis beígértem a Thalicskának egy kerékfelni átvizsgálást, annak ellenére (vagy inkább azért), hogy a túrán jól teljesített.