Az 1,4 16v Azure és ugyanez 1,5 dci ként milyen árkülönbséggel versenyez? Csak kíváncsi vagyok, aki nem a dieselt veszi, az mennyit spórol meg? Nem éri meg sokkal jobban a diesel?????
Mindenkit üdvözlök ezen az időjárás szempontjából bíztató napon!
Az új autó vásárlásához szólva jelzem, hogy a Keletpestinél a megrendelést követő 4. napon jelezték Natália (comfort) érkezését, és rá két napra mindennel felszerelve át is vettem.
Persze itt is próbálkoztak az egyébként is magas 91.315 Ft.-os üzembehelyezési díjon tovább emelni, de határozott fellépés mellett erről lemondtak. Megjegyzem, hogy a BG Kőbányánál, már 100 e. Ft. fölé akartak menni.
Korábban nekem is Suzukim volt. Én azt is szerettem.
Az egyetlen gépkocsim amitől gyorsan megszabadultam, az egy gyári tuningolású BMW 325 IX volt. Ez a gép nem közútra, hanem versenypályára való. 1-be. 90-nél szabályozott le. Miután 1 héten belül 2-szer kerültem veszélyhelyzetbe, visszacseréltem a korábbi Ford Orion dieselre. Ez kilenc éve történt. Persze a fogyasztás sem volt elhanyagolható. Minden küzdelmem ellenére a Bömcsi nem volt hajlandó 15 l. fogyasztás alá menni, még az Orion csak 6-ot evett.
A Thalia-Swift Sedan összehasonlításhoz érdemes felidézni az Autó2 2001. évi 7. számában megjelent összehasonlító teszt eredményét. A Thalia 100 pontot kapott, a Swift 80-at. (A Polo 91-et, a Lanos 85-öt)
Nekem a biztonság a legfontosabb, ami értékelési szempont volt a tesztben is: Thalia 5, Swift 1.
Semmi bajom a Swifttel, csak tudni kell a helyén kezelni.
Pár apró képet láttam róla. Nem Clio III, nem Mégane. Gyakorlatilag előről a mostani Clio 2,5 formáját kapja. Hátulról elvileg a lámpa elrendezése változik, a forma nem. Belül a műszerfalról tudok, hogy Clio II lesz. Szalonban augusztus elejére lesz elviekben.
Fogyasztás ügyben hawaii-dizsi-napfény:
Szolnok-Budapest-Jesolo (IT) ~790 km autópályán és országúton vegyesen 5,5-5,6
Jesolo-Szolnok ~850 km végig autópályán 5,89 5 személlyel és dudorodó csomagtartóval.
Az újra élénkülő Suzuki-Thalia vitára, mint ex-suzukis mondom, hogy én a stifttel is sokat jártam szervízbe. A másik, hogy a kettő nem összehasonlítási alap, mert a Suzuki nem tud adni 3 millió forint alatt egy 510 literes csomagterű dízel autót. (Konkurenciának max. a Fiat Albea tekinthető, de én rettegek az olasz autóktól... Illetve a Peugeot hozza majd a 206-os sedan-ját hasonló csomagtérrel. Ja, és Iránban szerelik majd össze :c)
Tul vagyunk egy Eger, Bogacs, Budapest turan, 7,1-es fogyi, elgedett vagyok... :-)
Vegre, vegre, vegre! Beazott a belso vilagitas buraja, elmondhatom, vegre talaltam egy Thalia hibat az enyemen is, mar azt hittem teljesen hiba mentesek vagyunk :-)
A Suzuki nekem se auto, de tisztazzunk nehany felreertest, az hogy a lemez behorpad nem jelent semmit, a Thaliank sarhanyoja pl. muanyag, de nem ez a mervado a biztonsag szempontjabol, ez nem egy tank, hanem szemelyauto...
Amugy a Suzukival a fo gond nem az 1-es lemez, hanem az, hogy egy 20 eves konstrukcio es az alufolia alatt sincs semmi masszivabb... Ennyi.
A Thalia klub.hu-n van a távoli rokon. Nem lehet,hogy így fog kinézni a Thalia Phase III ? http://www.nissanplatina.com.mx/exteriores.html Vagy Mexikóban ez már régóta megy? Az eleje mint a 98-as Civicnek.
Olvasom visszafelé a fórumot és most esett le hogy elmentem a Thaliáért és kész...Még a motorszámot, semmit se néztem meg. Indult , szép volt (MOST IS AZ) viszlát. Kérdésem: hol lehet festékvastagságot méretni?
Elnézést hogy ennyire aktívan szórom a fórumot a kérdéseimmel.
"dobálják", de szerintem mindannyian adott szintű thaliát kértünk plusz extra nélkül!Legalábbis én úgy olvastam vissza. A R. Délp-nél engem figyelmeztettek ha extát kérek az Azure szint fölé az 3 HÓ is lehet a normál határidőre. Nézd meg a száll. szerződésedet azon rajta van. Ha kicsúsztak a határidőből (szerintem még nem) reklamálhatsz elég jól!
Én 06.10-én rendeltem meg a kocsit, 07.29-re ígérték, ami idővel 07.30-ra módosult. Ehhez képest 23-án szóltak, hogy megjött az autó, és miután még aznap megkötöttük a szerződést, mára ígérték az átadást. Ma reggeli hír, hogy még mindig nem tudták levizsgáztatni, mert késik valamilyen papír, amit állam bácsi állít ki (regisztrációs adó befizetését igazoló papír, ha jól tévedek).
Így várhatóan jövő szerdán vagy csütörtökön vehetem át az 1.4 16V Azure-t. A várakozási időt nálam is az extrák növelték (ABS+oldalsó légzsák), mert így az autót külön le kellett gyártatni török testvéreinknél.
Ne tudjátok meg, milyen érzés volt, amikor már reggel Budapest térképpel a táskámban indultam el otthonról, hogy meló után nyugodtan furikázhassak vele, és erre telefonál a kereskedő, hogy hát sajnos mégse ma lesz az átadás...
Mindegy, ezt már kibírom. :)
A Thalia III-ról én azt hallottam, hogy a Clio műszerfalát kapja, és valószínűleg széria lesz benne az ABS, ami júliustól az EU-ban minden új autónál kötelező, Magyarország 2005. január 1-től vállalta ennek teljesítését. Kíváncsi vagyok, a jelenleg Euro 3 besorolásu motorok megmaradnak-e a Thaliaban, mert január egytől jön a kötelező Euro4 az új autóknál.
A csoportársam apja mosta a Swiftjüket kb.3 éve volt...Mosás közben pedig a szivacstól ahogy mosta behorpadt a kasztni!!! 2 hét múlva Escortjuk volt...
Kapaszkodjatok !
04.23.-án rendeltem meg az autót, július 9-re igérték, a mai napig semmi. Értitek SEMMI hir felőle ! Engem szivatnak, vagy Győrből ellopták a telepről az autót, mert július 1.-én már ott volt. Szerintetek látok én az autóból még egyáltalán valamit ??? Mivel ABS-t kértem bele, ezért nem széria és akár 3 hónapot is késhet. A leirtak szerint, mostmár dobálják (4-5 hét) az ember után. Akkor hogy is van ez ?
Ja és a reklám helye : Renault Nyitrai Szekszárd (talán ők is ludasak benne!?)
Ezek után mindenki jól gondolja meg ! Vajon tényleg időre megjön ?
Egyébként üdv minden Thalia tulajnak, egyszer még én is az leszek !
Szerintem nem csak a gyár baltázta el a Suzuki presztizsét a Swift hosszú gyártásával, hanem azok a userek is, akik a Swiftre meggyőződéssel állították, hogy egy modern, korszerű, jobbnemiskell autó. Holott szvsz egy olcsón fentartható, megbízható autó, ami a Mo-i gyártás kezdetén még akár modern is lehetett.
Atoms:
Jó, majdnem egy negyed év + 2 hónap. (Elvileg augusztusban kezdem. Remélem így is lesz!)
Anyukám azt mondta hogy ha suzukit merek venni akkor egy petákot sem ad bele... :) , én pedig az életbe' nem akartam suzukit. Az nem az én autóm. A suzukisok hangja az leginkább image-t próbálja pótolni...amit jól elb tak a swifttel.
Az első negyedév után nem hiszem. Hacsak neked az első nem épp az utolsó az évben. Csak év végén lehet biztosítót váltani KGFB-ban. Év közben nem!
Egyébként majd minden biztosítónak van kedvezmény konstrukcioja arra ha többféle biztosítást (Cascot+KGFBt) kötsz náluk.
Egyébként a biztosítás díja az egyéni paraméterektől függ leginkább (kor,lakhely,mióta vezet...stb), igy lehet, hogy az egyik helyen ez a kedvezőbb a másiknál meg az.
A lényeg itt is a kisbetűben van, amit nem annyira mondanak el.
pl: az ÁB-nál ha 3 káresetet jelentesz a cascodra (ami bármikor összejöhet tőled függetlenül is) automatikusan felemelik az önrészt 30%-ra.
Még annyit, hogy thalia III biztos jól fog kinézni, mert valszínű megane sedan hátulja lesz!!! (rulez) Siker borítékolva! Viszont azt hiszem hogy az 1.5dci 2.675M (új, akciós jelenleg)jó magyar ungarische forintnak jóval fölötte lesz!!!
Ha ilyesmi kinézete lesz a Thalia III-nak is, akkor megnézném egy-két nagyarcú Suzukis képét, akik eddig fikázák a Thaliát! Eddig sem érdemelte meg!!! Furcsa, de más fórumokon is a Suzukisok a legnagyobb szájúak, persze mély tisztelet a kivételnek! Mondjuk itt szerencsére még ilyennel nem találkoztam, bár még Én is új vagyok.
boszi70:
Ha abból indulunk ki, hogy a Clio II után jött a Thalia II, akkor lehet, hogy a Thalicska is ekkorát fog változni, bár erről semmit nem találtam a neten. :o(
Én 06.20-ánrendeltem meg és 07.27-én vehettem át. Az igért időpont 07.20. volt de kértem rá horgot is, plusz Nyíregyházán kifutottak a rendszámból. Igy megértem az 1 hetes csúszást, bár már nagyon be voltam sózva! Mondjuk nem tudtam kihez forduljak, hogy tényleg nincs rendszám...Hazafele 280km-t hoztam és semmi rendellenesség nem volt.
Kiváncsi voltam milyen lehet a Thalia III, ezért keresgáltem a neten. Semmire nem jutottam, de egy olasz oldalon találtam egy képet a Clio III-ról. Szerintem tszta Megane kicsiben, de íme:
Ja, meg modellfrissítéskor már kétszer is csináltak webes rendeléses akciót, amikor a kifutó kocsikat már-már komolytalan árakon lehetett elhozni. Ha valakinek az is megfelel, akkor százezreket spórolhat.
Én két "végletben" gondolkodtam. Az 1.thaliámnál az volt a nézetem, hogy ha valami nem stimmel, azonnal szervizbe. Ekkor még a futómű beállításért sem kértek pénzt, soha semmiért az 1 év alatt. A 2.thaliánál -jelenlegi- megfogadtam, hogy csak akkor viszem ha nagy a baj. Gyap esetéből tanulva, lehet, hogy mégiscsak megfontolandó, hogy azért 1x, 2x dokumentáltatni kéne, hogy itt nyiszorog, kattog stb., mert ha már nagyon nyiszorog , kattog stb., úgyis ráfogják, hogy agyonhasználtuk a kocsit, és akkor nehezen hihető, hogy már az első km-ek óta csinálja.
A véleményem a szervizről, hogy ha két év garancia van a kocsira igenis harcold ki, hogy neked olyat ne számlázzanak, ami garanciális javításba bőven belefér!
A névre nem emlékszem, majd otthon megnézem. A kötelezőről annyit mondott, hogy a Hungáriánál kössük, mert akkor olcsóbb valamivel a Hungáriás casco. Az első negyedév után oda megyek a kötelezővel, ahova akarok, csak a casconak kell maradni a hitel miatt. Így serintem elég korrekt.
Vulkan 16V:
Kapkodásról szó sincs. Mindent akarok, de most azonnal! :-)
Egyébként a rövid átfutási idő állítólag annak köszönhető, hogy ezek már megmaradt darabok a Tahlia III miatt "szórják " ki őket. Nem tudom tényleg így van-e, de több kereskedéssel beszéltem, mindenhol ugyanazta pár darab autót ajánlgatták. Ha minden igaz akkor a Renault Hungária felszabadította a maradék készletet és egymásét is árulhatják.
Mi ez az őrült kapkodás? Én március 26-án rendeltem és június 18-án adták át.! De végre talán felismerték, hogy amit vesznek, azt gyártani és eladni kell. Annyit amennyit venni szeretnének. Különben gratulálok. Ezt a néhány nap már hamar elmúlik.