Na megjöttünk nyaralásból. Én csak jót tudok irni a kocsiról. Első etap 1060 km és tankoltam rá 42 litert. Igaz nem nagyon nyomtam 130 fölé. Ez ugye 3,97 liter/ 100 km. A következő etapnál már ugy közlekedtem hogy nem mentem 100 felett és természetesen a közlekedési szabályokat betartottam így a fogyi 22,7 liter 598 km ez pedig 3,796 liter.Nem rossz kis gép ez. Igaz a második uton majd megölt az unalom de hát kiváncsi voltam rá hogy normális tempónál mit kajál a gép. Ja és 1,5 dci-m van de ezt gondolom már kitalálátátok.
Valamelyik idei A2 ujságban olvastam, u.ezt a szitut egyy Corsával már lejátszotta valaki. Nagyon tanulságos volt. Amúgy a szokás menete volt az esetnek -ha jól emlékszem- : hiba jelentkezik, szervíz gányol, időt húz, ügyvéd stb...1-2-3 év múlva nagyarányú értékcsökkenés miatt csere, de addigra már voltál az úristennél is.
Én ereditelg bordómetált szerettem volna, de közölték, hogy nem lehet már ezt a színt választani. Ugyanezt mondták a nautilus kékre is, de nem akartak indokolni. Lehet, hogy az ilyen hibák miatt, nem adnak már ki ilyen színeket???
2003 januárban vette a kocsiját bordó színben, és a kocsi dobálja le magáról a festéket kis pöttyögben. Látott egy másik akkoriban készült bordó thalia-t hasonló problémával, beszélt is a tulajával (Siófoki mind a kettő). A 3 év garancia a fényezésre arra volt jó, hogy a kis pöttyökre tettek kis festéket, amin persze látzik, hogy javítgatás. Állítólag volt valami olyan infó is, hogy akkoriban ez a metálbordó festék hibás volt és csak ennél a színnél csak akkor jelentkezett. Már írt az atyaúristennek is, de a normális javítástól elzárkóztak.
Hallott valaki ilyesmiről?
Szaisztok!
Nekem is van szigetelés (2002 októberi dci Alize) a motorházfedélen. Szerintem ez a hangszigetelésen túl inkább esztétika. Előtte egy céges, 1,6-os Borát használtam, annak is volt szigetelése. Én a csomagtérfedél belsejéből hiányolok egy kis borítást, akár egy préselt műanyag lemezt, amibe egy lehúzó is bele van formázva (pl. Seat Cordoba). Nekem külön szerencsém lehet, mert a motor alján is van egy hatalmas takarólemez, ami az előzményeket olvasva nem mindenkinek van. Lehet hogy a munkaidő végén már ilyen finomságokkal nem szórakoznak a török szakmunkások, a lényeg a napi norma teljesítése :)
Helló mindenkinek, vége a szabimnak és végre túl vagyok az 1000 kilométeren. :)
(999-nél már fényesítettem a talpam az autópályán, hogy átérezzem a bejáratós fordulatszám átlépésének pillnatát) :)
Két fogyasztást mértem (1.4 8V) az egyik inkább városi, egy kis autóút, Visegrád hegymenetben ilyesmi, 7,2 l.
Utána Budapest-Bácsalmás-Szeged-Bácsalmás-Siófok, autópályán nyugis bejáratos tempóban 5.7 l.
Visszatérve a török GY gumikhoz, felnyomtam a sebességet a bejáratás letelte után 160-ig, nem volt semmi rázás, nekem szépen ki van centírozva.
Hővédő a motorháztető alatt nekem sincs.
Kérdés:
A vízhőmérséklet mutatója nektek meddig megy fel? Nekem éppen hogy vízszintes vagy az alatt egy kicsivel. Ez így jó, vagy csak nagyon megszoktam a korábbi autóimnál piros közeli állapotot? :)
Én holnap egy hete, hogy átvettem a thálicskámat, és nincs benne ez a szigetelés. Szerintem ez csak zaj szigetelés, mert semi értelme nem lenne ott hőszigetelni akármit is! Nem akarok rosszmájú lenni de úgy néz ki mint az IK412 hangszigetelése...Na jó, azért ezt így nem lehet megállapítani! Majd megnézek egyet egy szalonban!Apropó! pollenszűrő van?
Lehet, hogy semmit és nyáron esetleg még nem is melegszik annyira a motor. Bár kérdés, hogy a festésnek jót tesz-e a nyári hőség + motor. (Jól be lesz égetve.:-))Télen azért el tudnám viselni, ha a motor gyorsabban érné el és könnyebben tartaná az üzemi hőmérsékletet.
Én Július 15-én vettem át a benzines autót. Nekem sincsen ilyen hőszigetelésem. Csodálkoztam is, amikor hazaérve elkezdtem gyönyörködni, a motor téren belül is. Kérdés mit számít a hiánya? Az elővő autómban volt, pedig az mág régi volt, 12 éves Escort. Megkérdezem a kollégnőmet, neki van-e, az övé 2001-es, benzines.
Köszi az infót. Hát ezt hiányolom én is. Most már csak az érdekelne, hogy benzines, mostanában átvettekben vajon van-e? Ha igen megreklamálom, csak nem szeretnék alaptalanul keménykedni.
Kell nekem a gépkönyveket olvasgatni... Ott láttam, hogy a motorházfedél alsó oldalán egy betét van (hővisszaverő? szigetelő?), ami nekem nincs. A képen feketének látszik. A helye ott van kiképezve, csak ez az akármi nincs benne. Nektek van ilyen? Kell ez? Csak nyáron nem kell, télen igen? Vagy fordítva? Ha ez egy hővisszaverő fólia, a nyári melegekben nem melegszik jobban a motorháztető, mint kellene? Várom azok hozzászólását, akik kiszokták nyitogatni a motorháztetőt. Nálam ez eddig nem látszott szükségesnek.
Engem úgy látszik meglepetések érnek mostanság...!
Kivettem a rádiót / mert kiváncsi voltam a cd lejátszót hová miként kell betenni + véletlen lehet e sima mezei cd-t csatlakoztatni... / bár ne tettem volna...
Igaz a kivételllel nem volt gondom sőt a vissza tétellel sem, csak mivel minden csatlakozót kivettem, megnéztem elfelejtette a memóriáját! És kérte a kódot! Evvel sem volt még gond mert megtaláltam! A gond a kód bevitelével kezdődött! Valami oknál fogva a használati utasítás szerint leírtak szerint az istennek nem akart az első szám után tovább menni! Na jó gondoltam elő a füzetet ott mint minden rendes műszaki terméknek van magyarnyelvű használati utasítása! Olvastam egyszer kétszer többször de a leírt módon sehogysem akart működni a dolog!
Gondoltam vissza adom a szakipari bizonyítványomat miszerint műszaki cikkek eladójaként dolgozva is anno minden vevőt megnyugtattam semmi gond ha valami nem megy csak bátran elő a használatit s lépésről lépésre tessék végig menni biztosan sikerülni fog!!!!
Erre gyermekem maga közel 10 évével véletlen a rádión lévő számok közül megnyomta a 2-es gombot s láss csodát a 4 számjegyből álló kód második karakterére ugrott a dolog! Így szépen sorba menve sikerült a kódot bevinnem s újra működik a rádióm....
-20 és -30 között már volt módom kipróbálni az 1,5 dCi Thalicsomat!
Elfordítottam a kulcsot az izzítójelző kialvásakor és a motor beindult. Ennyi!
Indítási gondom csak dögmelegben; közvetlenül a motor leállítása utáni újraindításnál akadt, de ezt orvosolták még gariban.
Egyébként aki sokat és hosszú utakon autózik az dizelezzen; a rövid városi futamokon indulóknak talán jobb a benzines.
Más! Már nekem is benne van a pollenszűrő.
A szervízek hozzáálásáról szószaporítás nélkül :az a véleményem alakult ki a buli végére, hogy nagy valószínűséggel az RH tiltja a márkaszervízeknek a Thalicsoknál a Clió finomságaihoz közelítő beavatkozásokat!
180e akkor meglesz a különbség amikor el akarja az ember adni, tulképp ez nem is plusz. Nekem most egy 1,6 16v 95 lóerős swiftem van, klassz nyomatékkal, de a szüleim 1,5dci thaliája sokkal jobban tetszik. Ezért kérdeztem, mert ha vásárláson gondolkodom, mindenképp a dieselt választanám.
Úgy tudom 180.000 Ft a különbség az 1.4 16V és az 1.5 dci között. Tulajdonképpen megéri dieselt venni.
Nekem egyszerűen szubjektív okokból lesz benzines. Tudom, hogy az új dieselek már többé-kevésbé kinőtték a tipikus diesel betegségeket, mégsem szeretem valamiért.
(Mivel elég sokat járunk Erdélybe, arra azért kíváncsi lennék, hogy mit csinálna egy diesel télen a -25 -30 fokban reggel. De lehet, hogy ez megint csak előítélet.)