Keresés

Részletes keresés

vrobee Creative Commons License 2009.11.05 0 0 33040
A gázolaj nem légvonalban fogy. Dobja össze a különbözetet a többi utas? Ők se tehetnek róla...
Már ez a "nem tehet róla" is vicces. Én meg arról nem tehetek, hogy Tokió messze van ide, de azért mégse csodálkozom, hogy nem lehet oda ingyen jegyet venni.

Ennek a "virtuális" díjszabásnak egyetlen esetben látom értelmét: ha a járatok jellemzően több különböző útvonalon járnak, amik között nincs nagy eltérés, és közös díjszabást szeretnénk, hogy pl. a bérletes utas mobilitását növeljük.
Előzmény: Törölt nick (33039)
Törölt nick Creative Commons License 2009.11.05 0 0 33039
Mellesleg sztem közös közlekedési cég kell ami buszt is vasutat is működteti közös tarifával és közös jegyekkel. A jegyárakat pedig úgy kéne meghatározni, h egyszerűen A és B között húzni egy egyenes vonalat lemérni ,h mekkora és annyi. Aztán, h mekkora kerülővel megy oda a busz vagy a vonat az már mindegy. Ha akarja a 10km-el messzebb lévő faluba lemehet a fél országot megkerülve is a busz, de akkor is legyen a jegy ára 10km-re szóló.

Békés megyében van ilyen anomália. Mezőberény és Hunya között van 10 km mégis tömegközlekedve 3x annyi, mert kerülővel oldja meg a Volán, mert szerinte a közút, ami a legrövidebb nem alkalmas buszközlekedésre, lehet igazuk is van, mert tényleg ementáli sajt, de sztem sokkal rosszabb utakon is közlekedik busz, pl. Medgyesegyháza környékén is van olyan dinnyeútnak nevezett út, ahol elég szar az útállapot mégis megy rajta busz.
De akkor sem fair kifizettetni azokkal akik nem tehetnek róla. És ha így volna, h cska a tényleges távolság számít a települések között majd a Volán piszkálná a közútkezelőt ,h csináljanak valamit. A másik az, h busznak nincs lassújele, mehet ott is akár 60-70-el pattogva a levegőbe, hasonló állapotú vasúti pályán meg valszeg 20-as lassújelet tennének ki vagy még lassabbat vagy megtiltanák a közlekedést rajta. A közúti lassújelnek meg ugye a sebességkorlátozó tábla számít, és ugye ott úgy működik ,h ha nincs tábla akkor korlátozás sincs, ezért ha ki is teszik a szar útra a táblát, azt valaki később bevágja az árokba vagy ellopja akkor onnantól nem érvényes. A buszsofőrnek nem mondják meg indulás előtt, h pl. a X számú úton az Y1 és Y2 km kövek között csak 30-al mehetsz.
Előzmény: Törölt nick (33035)
Törölt nick Creative Commons License 2009.11.05 0 0 33038
Nem igaz, hogy nem jeleníti meg a linket.
Előzmény: Törölt nick (33037)
Törölt nick Creative Commons License 2009.11.05 0 0 33037
Mementóul:


Bocs, még egyszer.
Előzmény: Törölt nick (33036)
Törölt nick Creative Commons License 2009.11.05 0 0 33036
Mementóul:
http://www.indavideo.hu/video/Vasut_reform_2007

S most csinálhatok egy újat is, hát nem erre vágytam.

Elnézést kérek azoktól, akik a képeket csinálták, hogy nem tudom a nevüket, de a forrást megadtam. Tehát szerintem így nem lopás.
S bocs, hogy csak így feldobtam.
Törölt nick Creative Commons License 2009.11.05 0 0 33035
Kisszénás-Kondoros között is, mert őket is nagy kerülőre és többletútra kényszerítik. Menjen be Szarvasra (15-20 km) onnan buszozzon Kondorosra ( 20 km). Fizessen 40 km-t a korábbi 6 helyett.
Előzmény: A Gyula (33034)
A Gyula Creative Commons License 2009.11.05 0 0 33034
Vagy a Hódmezővásárhelyről Makóra utazóknak virtuális díjszabást kell kialakítani!
Előzmény: Törölt nick (33033)
Törölt nick Creative Commons License 2009.11.05 0 0 33033
Aki Vásárhelyről akar Makóra menni annak jobb szolgáltatást ad, mert gyorsabban ér oda.

Pápa-Csorna között is buszos pótlás volt és a buszok ott is hatalmas kerülővel minden bokornál megállva járnak. Nem hiába sírja vissza ott mindenki a vasutat. Igaz ott 2x-es menetidőről van szó, itt meg csak 10 percről. 10 perc még tényleg nem oszt nem szoroz, az kibírható, de 2x-es menetidő és 2x annyiba kerülő jegy már nem mindegy.

És ugye a vasúton is gondolom olcsóbb a jegy, mert kevesebb km-t megy, mint a mindenhová betérő minden bokornál megálló busz. Ha nem lesz vonat akkor kötelezni kéne a Volánt, h indítson gyorsjáratot is a vonatot pótlandó, ami nem áll meg minden bokornál.
Előzmény: RadiX (33032)
RadiX Creative Commons License 2009.11.05 0 0 33032
Érdekes a cikk, meg az is, ahogy azt olvasod ki belőle, amit szeretnél :)

A rossz útminőség a cikkben a maroslelei irányra vonatkozik, ami nem konkurrenciája a vasútnak, olyan területet tár fel, ahonnan a vasútvonal 5-10 kilométerre halad, erre mindenképpen kell busznak járnia.

Marad a vasúttal párhuzamos szikáncsi irány, ahol a busz jóval több helyen megállva, Óföldeákra betérve is alig lassabb. Nehéz lenne amellett érvelni, hogy objektíve jobb szolgáltatást ad itt a vasút.
Előzmény: mattil (33031)
mattil Creative Commons License 2009.11.04 0 0 33031
A busz hosszabb idő alatt lassabban teszi meg az utat, ami ráadásul borzalmas állapotban van.
Életkép a Makó-Hódmezővásárhely közötti buszjáratokról:
Ismerd meg hazádat
v_peti Creative Commons License 2009.11.04 0 0 33030
Mi az oka annak, hogy a TV-nál 20 évvel a többi helyről való eltűnése után is alkalmaztak még kalauzokat?

Mozgó kalauz mennyire volt jellemző az elmúlt 10 évben?

Az én vas megyei emlékeim mind a 80-as évek első feléből származnak! (meg némiképp Zala megyéből)

Vas megye: Már a 70-es évek végén volt jópár KN-es busz, és egyre kevésbé lehetett látni mozgó kalauzt, míg a 80-as évek közepére eltűntek. Ülőkalauz pulpitussal a 280-as helyközi változatán volt, az új építésű csuklósokon is, de pár év után eltűnt.

Zala megye: Vas megyében már a 70-es évek végén a pénzbedobós automatákat alkalmazták, a helyi járatokon, de Zala megyében csak a 1980-81 körül tértek át erre, hogy pár év után itt is a lyukasztós rendszer terjedjen el. Addig a városi járatokon perselybe kellett dobni a pénzt, és a sofőr adta a jegyet! A külterületi járatokon meg (ha helyközi busszal volt kiadva), mozgó kalauz volt.
Keszthelyen találkoztam még a hévízi járaton ülőkalauzzal. Sima helyijáratos 280-ason a 3. ajtó helyén volt, ha jól rémlik. De ez is a 80-as évek elején.

Azóta nem emlékszem, hogy kallert láttam volna buszon. (csak egyszer, de az különmenet volt, így direkt ezért volt ott)



Előzmény: Dénes Balázs (33028)
Dénes Balázs Creative Commons License 2009.11.03 0 0 33029
Volt ülőkalauz és mozgókalauz. Ez utóbbi szinte csak szóló buszon, és a feladata a jegyellenőrzés és árusítás volt. Ik266-osokon (és egyszer 256-oson*) találkoztam ilyennel.

Az ülőkalauz a 280-asokra volt jellemző, a pótosban, de a Tisza egyetlen 435-ösén is volt kalauzi pulpitus, méghozzá a második ajtóval szemben. Az ő feladatuk a jegy- és bérletárusítás/ellenőrzésen kívül a hátsó ajtó(k) kezelése is: ők nyitották ki azt, de általában a gkv. zárta be, miután a kaller egy csengővel jelzett a pilótának.

* ez esetben a beosztott csuklós (BHJ-987) lerobbant, és a pilóta egy 256-ost kapott helyette, de vitte magával Mancikát is, aki erre az időre átvedlett ülőből mozgókalauzzá.



De ez már elég OFFos itt :-)
Előzmény: Törölt nick (33027)
Dénes Balázs Creative Commons License 2009.11.03 0 0 33028
Volt ülőkalauz és mozgókalauz. Ez utóbbi szinte csak szóló buszon, és a feladata a jegyellenőrzés és árusítás volt. Ik266-osokon (és egyszer 256-oson*) találkoztam ilyennel.

Az ülőkalauz a 280-asokra volt jellemző, a pótosban, de a Tisza egyetlen 435-ösén is volt kalauzi pulpitus, méghozzá a második ajtóval szemben. Az ő feladatuk a jegy- és bérletárusítás/ellenőrzésen kívül a hátsó ajtó(k) kezelése is: ők nyitották ki azt, de általában a gkv. zárta be, miután a kaller egy csengővel jelzett a pilótának.

* ez esetben a beosztott csuklós (BHJ-987) lerobbant, és a pilóta egy 256-ost kapott helyette, de vitte magával Mancikát is, aki erre az időre átvedlett ülőből mozgókalauzzá.



De ez már elég OFFos itt :-)
Előzmény: Törölt nick (33027)
Törölt nick Creative Commons License 2009.11.03 0 0 33027
Én nem is emlékszem olyanra, h kalauz buszon. Igaz nem vagyok elég öreg ( 86-os évjárat). Mit csinált egy busz kaller pontosan? Csak jegyeket ellenőrzött és árult?
Előzmény: Törölt nick (33023)
v_peti Creative Commons License 2009.11.03 0 0 33026
Már a 80-as évek közepére eltűntek a kalauzok a legtöbb vonalról.

A Szeged-Röszke és még néhány viszonylat, az inkább kivétel lehetett, mint szabály. Milyen végzettségük lehetett? Sofőrként ugrottak be pár kalauzos körre, vagy nyugdíjas sofőröket alkalmaztak erre a célra, vagy volt pár ténylegesen kalauznak kiképzett emberük?
Előzmény: Törölt nick (33025)
Törölt nick Creative Commons License 2009.11.03 0 0 33025
Jó. Akkor fedvény: ...1970-2004 között...
Előzmény: Dénes Balázs (33024)
Dénes Balázs Creative Commons License 2009.11.03 0 0 33024
2003-ban költöztem ki Szegedről Röszkére. Akkor több röszkei autóbuszjáraton - amelyeket csuklósok végeztek - voltak kalauzok. Aztán 2004 végére eltűntek...
Előzmény: Törölt nick (33023)
Törölt nick Creative Commons License 2009.11.03 0 0 33023
A Volánnál is leépítették a kalauz munkakört 1970...1995 között. Gondolom ott is volt pampogás, utána megszokták. Vagy megszöktek.
Előzmény: hmsoft (33021)
looksharp Creative Commons License 2009.11.03 0 0 33022
8 Bhv kocsira már két jv kell.
Előzmény: DJ. Bakter (33015)
hmsoft Creative Commons License 2009.11.03 0 0 33021
Nehogy már megeröltető legyen

Nem az a fontos, hogy mennyire megerőltető, hanem az, hogy a felelős döntéshozó kiadja-e a vonatkozó utasítást, vagy sem. A következmények ismeretében, valószínűbb a "nem" válasz.

minden újításban reflexből az jön elő ahogy itt is történik ,h miért nem működne meg miért nem menne

A nagyvállalati modell arról szól, hogy a végrehajtói szintek utasítások szerint dolgoznak, az utasításalkotó pedig vállalja a felelősséget az utasításokért. Ha az utasítások szerint pl. a végrehajtói szint se nem kreatív, se nem motivált, akkor egyfelől nyugodtan alkalmazhatók retardált egysejtűek (szerény díjazásért), másfelől viszont innentől kezdve a definiáltan egysejtű-létbe kényszerített alkalmazottól ne várja senki sem a kreativitást, sem a motiváltságot. Ezeket a tulajdonságokat más szervezeti egységek vagy külső szervezetek fogják szolgáltatni. Abban az esetben fogják szolgáltatni, ha az innovációtól az adott cég menedzsmentje a bevételek növekedését, a kiadások csökkenését várja - mert a kettő közötti, pozitív különbségből él. Ha nem így van (és esetünkben nem így van), akkor a menedzsment csak egészen más indokokkal lehet az innováció felé irányítani. Ha azonban az innováció fedezete is csak külső forrásból képzelhető el, emellett a külső forrásnak csupán valahol a hatszáznyolcvanadik helyen áll a listáján a vasútüzem, akkor mit vársz?

hm
Előzmény: Törölt nick (33020)
Törölt nick Creative Commons License 2009.11.03 0 0 33020
Nehogy már megeröltető legyen a kallernek szunyókálás előtt kb. 10 utasnak max. 10 perc alatt jegyet adnia.

Amúgymeg létezik olyan, h KM-es jegy. A szerelvénymenetes vezérnek lehet adni pl . reformjegyet olyanokat, amik az adott útra szólnak. pl. Ha 50 km-es az út és mondjuk megáll vhol félúton akkor legyen nála 25 km-es meg 50 km-es azt meg el lehetne neki magyarázni, h mikor melyiket kell adnia, nem hiszem, h gondot okozna. Persze lenne nála 90,50,33%-os is. Azt sem bonyolult elmondani ,h melyikhez mit kell ellenőrizni. Egyébként a jegykiadó gép amúgy is ismeri a jegyeket, nem? Csak be kell ütni ,h honnan hová kéri az utas és kinyomtatja a megfelelőt.

Ez itt a fő gond, h minden újításban reflexből az jön elő ahogy itt is történik ,h miért nem működne meg miért nem menne. Inkább azon kéne ilyenkor gondolkodni ,h hogyan lehetne megoldani vagy nem rossz ötlet, de lehetne jobban is csinálni így meg így.
Előzmény: hmsoft (33019)
hmsoft Creative Commons License 2009.11.03 0 0 33019
Nem úgy van az:

1. Ha a vezérnek kell jegyet adnia (pl. kihajolva a mozdony oldalablakán, hajnali kettőkor, 0,0001 lux megvilágítás mellett), annak előzményeként le kell vizsgáznia a vonatkozó utasításokból. Máskülönben kié a felelősség, ha nem megfelelő jegyet ad? Mármost, a vonatkozó utasításoknak igaz, hogy csak egy jól meghatározható kivonatát kellene ismernie (pl. valószínűleg nem kér a vezértől Andó Gergő hajnali 2-kor nyugdíjas vakvezető kutya pótjegyet Chicago alsótól Chicago felsőig), de mivel senki sem kapta meg feladatként a szűkített utasítások létrehozását, marad a teljes utasításkészlet. Márpedig ha a vezér megkapja a teljes utasításkészletet, hogy majd abból kell levizsgáznia, miközben egy árva vasat sem kap a munkájáért, menten sztrájkba lép.

2. Ha találsz olyan kallert, aki épp a szerelvénymeneten szunyókálna, és azt mondod neki, hogy ha nem kezeli a 10 utas jegyét menten, akkor p...-n lesz rúgva, menten sztrájkba lép.

Vagyis mind az 1., mind a 2. pont vége a sztrájk. A sztrájk pedig, mint tudjuk, sokféle érdekközösségnek lesz jó, de hogy ettől még egyetlen szerelvénymenet sem válik vonattá, az is biztos. (Lásd még: mit hogyan nem lehet megcsinálni.) A p...-n rúgás egyébként részben jó kiindulópont, csakhogy ezzel azt feltételezed, hogy az állami személyszállítási operátornak, meg az állami infrastruktúra kezelőnek (stb. stb.) a vasútüzem az elsődleges célja. Én meg azt feltételezem, hogy nem.

hm
Előzmény: Törölt nick (33018)
Törölt nick Creative Commons License 2009.11.03 0 0 33018
És ha nincs éppen bevethető kaller? Vezér van ilyenkor meg úgyse kell sok utasra számolni, adhat nekik a vezér is jegyet. De a kaller is ha épp van nehogy már derogáljon neki dolgozni ilyenkor, pláne ha előreláthatóan pl. kb. 10 alatti utasszámra kell gondolni, mondjuk hajnali kettőkor egy kb. 50km-es sehol meg nem álló szerelvénymenet képében. Ha derogál neki az a 10 perc munka ameddig ellenőrzi kb. 10 utas jegyét szükség esetén ad nekik akkor rúgják ki a picsába mert valszeg máskor is kummant.
Előzmény: hmsoft (33017)
hmsoft Creative Commons License 2009.11.03 0 0 33017
Akkor éri meg, ha nem igényel plusz utazószemélyzetet. Vagyis ha a kaller ebben az időszakban a legyeket csapkodja a lába szárán, és ha ezt a szerelvénymenetet beleszervezzük az életébe vonatként, akkor a soronkövetkező vonatához ugyanúgy odaér. (Afelől pedig nyugodt lehetsz, hogy ha ilyen eset tényleg létezik, mindenki abszolút tudományos alapon ki fogja neked mutatni, hogy márpedig ebben az időszakban egy molekulányi kaller sem vethető be többletköltségek keletkezése nélkül. Az ellenkezés természetesen letörhető (minden ellenkezés letörhető), csak némi energiabefektetést igényel. Tartok tőle, hogy a fennálló képletben senkinek sem érdeke ez az energiabefektetés.)

hm
Előzmény: Törölt nick (33016)
Törölt nick Creative Commons License 2009.11.03 0 0 33016
Na igen, ha már úgyis megy a vonat mert mennie kell akkor már miért ne menjen úgy, h személyszállító és nem szerelvénymenet? Ezért is hülyeség a vonatkm-t nézni csak. A szerelvénymeneteket meg le kéne csökkenteni a lehető legkevesebbre. Ha így is úgy is mennie kell, akkor szerelvénymenetben csak viszi a pénzt. Ha meg van hirdetve és csak páran de vesznek rá jegyet akkor meg hozott valamennyit. A költségek között az, h van-e rajta utas vagy nincs elhanyagolható különbséget ad csak ( mennyivel is lesz nehezebb ha mondjuk 5 ember ül rajta pluszban, akik jegyet vettek rá, és ez a plusz súly mennyivel dobja meg a vontatási költséget? Nem hiszem, h egy több 10 vagy 100 tonnás szerelvénynél jelentős lenne. És hát ugye sokszor van az, h vissza kell mennie a másik állomásra mert reggel ott van rá szükség este pedig az utolsó vonattal még tett egy kört, de teleportálni nem tud ezért szerelvénymenetben visszamegy. De akkor már miért ne lehetne meghirdetni személyvonatként? Akár gyorsként is és akkor nem áll meg a csak a célnál. Aki A-ból B-be akar menni az jól járna vele. Lehet, h üresen fog menni, de akkor ugyanott vagyunk viszont ha csak egy ember is felszáll rá és jegyet vesz már előrébb vagyunk.
Előzmény: Törölt nick (33014)
DJ. Bakter Creative Commons License 2009.11.03 0 0 33015
A vonatkilométer megszabás azért is hülyeség, mert "összemossa" a szóló Bz és a V43+8 Bhv által szolgáltatott vkm-t, holott a két km költség között nagy a különbség, legalábbis energiában és karbantartásban. Sajnos vonatszemélyzetben viszont nem, mindegyikre kell 1 mv+1 jv.
Előzmény: Törölt nick (33014)
Törölt nick Creative Commons License 2009.11.01 0 0 33014
Sokkal értelmesebb dolog lenne új szemlélettel állni a vasúthoz, a vonatkilométer-megszabást és az ebből fakadó jelenséget (egymást kannibalizálják a vonalak vonatkilométerért) elfelejteni.
A négyórás szégyenteljes követési időközökbe egy-egy vonatot rakni.
looksharp Creative Commons License 2009.10.31 0 0 33013
De munkanap jó. Isten mentsen az alternatív vonatoktól...
Előzmény: Törölt nick (33012)
Törölt nick Creative Commons License 2009.10.31 0 0 33012

"Azézrt 2 órás, 90 perces követést én nem neveznék "egymás seggében" járásnak."

 

Egy kétórás ütemű vonalon nem is az, és nem is zavarna.

De egy olyanon, ahol van napi 5 vonatpár, és hétvégén még kimondott koncentrált hivatásforgalmi igény sincs abban az időszakban, akkor ez igencsak egymás seggében járás...pláne, ha 4 órás lyukat hagy maga után és maga előtt...

Előzmény: looksharp (33011)
looksharp Creative Commons License 2009.10.31 0 0 33011
Közben leszállók Fábiánban és Újvároson.
Egy évvel korábban illetékes elvtárs szintén ehhez a vonalhoz nyúlt, amikor a 37446 GD-OH közötti részét és a 37451-est kivette.
A következő az lesz, hogy 37446 törölve, majd a 37459 törölve, végül kivesszük a keresztet, marad 4 vonatpár, 2 év múlva be lehet zárni az egészet.

Azézrt 2 órás, 90 perces követést én nem neveznék "egymás seggében" járásnak.
Előzmény: Törölt nick (33010)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!