Köszi az infot! sajna csak hétvége felé tudom kipróbálni...Lehajtogatom az ülést és meglesem. Viszont, ha késleltetve van uú. mint a belsőtér világítás, akkor ua-t a késleltetést használja? Tud valaki kapcsolási rajz elérhetőséget?
Szia!
A csomagtérvilágítást én is észrevettem, még gariban említettem is a Renault Házban. Ott azt mondták, hogy késleltetve alszik el, mint a belső világítás. Igaz lehet, mert ha mindig égne, akkor meleg lenne a búra.
Mielőtt a fogyasztásról szóló vita elmérgesedne, nézzetek bele a dci használati utasításába. Abban ugyanis szerepel, hogyha keveset akarsz fogyasztani, ne engedd a fordulatszámot 2500 fölé és ne nyomd le túlságosan a gázpedált (legfeljebb 2-3 cm! Pont mint bejáratásnál). Az intenzív gyorsításnál meg hát ugye padlógáz és 3500-ig pörgetjük.
Miután hazatérve a Horvátországi nyaralásról, az utlsó Fiume-Bp autópáylás szakaszon 5.5 fölött fogyasztott a kicsike (130-140 km/h + tetőbox), elhatároztam hogy indítok egy projektet Könny márkatársunk eredményeinek igazolására. Most ugyan még csak 120 km-nél tartok, de az eredmények bíztatóak: az üzemanyag mutató még épphogy csak elindult lefelé, félúton van az első pöttyig. Persze amíg ezt a tankot le nem fogyasztom, addig csak bambulok, hogy a szuzukisok és a ladások hogy rajtolnak el mellőlem a lámpánál (persze aztán egy két ügyes sávváltással sokat be lehet hozni).
"Amúgy a 80 lovas dCi simán állva hagy mindenkit a lámpánál"
Értem én, a diesel clio a drag racing királya, mert 12 másodperc alatt fennt van 100-on. BMW-k Mercik Alfák sírnak a nyomában. Nem is értem, hogy miért nem csak ezeket használják versenyken. :)
Na jó, nem bántani akarlak, szeresse mindenki a kocsiját nagyon, én is azt teszem.
(de az előző kocsimhoz képest egy "sportos" lámpás kigyorsulásnál úgy érzem, hogy ki kéne szállni megtolni egy kicsit, de hát a lámpás gyorsulásnál pont az a lélekemelő, hogy a többiek nem tudják hogy versenyezni akarok, ezért egy 1200 Ladával is sikereket lehet elérni) :)
De még amikor az Alfám sok évvel ezelőtt a fénykorát élte, akkor sem mertem volna olyat mondani, hogy "mindenkit" meg "senki", pedig az nagyon régen volt és sokkal gyengébb volt a mezőny. :)
Kettes fokozattól kezdve lehet mosolyogni a szomszédra. (A Swiftnél anno fordítva volt, 1-2-3 mint a villám, egy jó reflexxel lehetett elsőként eljönni. Aztán persze leelőztek :))
Kivel találkoztam én csütörtök este 7-kor Hatvanban?
Egy cseresznyebordó nathaliával voltam.Az illető még intet is.
És lenne egy kérdésem.Most fedeztem fel takarítás kötben hogy a pedáloknál nekem a szigetelés szabályosan 3 fele van repedve (szivacs amin fekete valami van)
Másoknál is van ilyen?
Lehet bizony büntetni, legutóbb az M7-esen Balaton felé végig padlógázzal, 180-190km/h körül mentem és senki sem volt képes lenyomni, kivéve egy 911-es Porschét, de az legalább 280-nal ment, mert állva hagyott pedig akkor pont 190-nel robogtam...Na, ekkor nem 3,7 volt a fogyasztás, de ez csak egy kivételes és egyedi eset volt.
Amúgy a 80 lovas dCi simán állva hagy mindenkit a lámpánál, ez a nagy nyomatéknak is betudható, de gondolom a 65 lovas dCi is jó rajtoló...
Nem olyan biztos az, mert én a 65 lovassal is egész sokat vagyok a belső sávban (és nem azért, mert bérletem van oda és nem ismerem a "jobbra tarts" szabályt :)
Ált. a nagyobb autók szoktak megelőzni (150-160, ha valaki előzés közben megtalálja a gázpedált akkor 170 :)
Szóval a 80 lovas dCi-vel szerintem lehet büntetni :))))
Jövőhéten kedden lemegyek Szombathelyre és vissza, de elötte a Szentendrei úton teletankolom a szerkezetet és ahogy visszaértünk, újra tankolok és +nézem, hogy mennyit fogyasztott!
"Igaz, hogy az árukban is van némi különbség, és ha kiszámolod, hogy a benzin és gázolaj árának különbsége hány km alatt jön vissza, meglepő eredmény fogsz kapni."
Kíváncsi lettem. :)
gyári adatokkal vegyes fogyasztással számolva asszongya benzines 1.4 8V 7,1 l ami 100 kilométerenként kb 1775 Ft
dci vegyes fogyasztás 4,7 akkor 100 kilométerenként 1081 Ft (ha nem 230 Ft körül van a gázolaj, akkor itt csesztem el a számítást):)
1775 minusz 1081 akkor 694 Ft a különbség minden 100 után.
a dci thalia kb 300.000-rel drágább 300.000/6.94=43.227 km után jön be a diesel ára, ha csak az üzemanyaggal számolok.
Nem kell csodálkozni az alacsony fogyasztáson, hiszen a benzines autók mindig többet fogyasztottak, mint dieseles társaik. Igaz, hogy az árukban is van némi különbség, és ha kiszámolod, hogy a benzin és gázolaj árának különbsége hány km alatt jön vissza, meglepő eredmény fogsz kapni. Nekem is benzines van 1.4 16V és a fogyasztása 7,1 és 7,3 körül van. Igaz, hogy nem ráérősen autózom, szeretem ha megy az autó de nem szoktam 140 felett száguldozni vele. :))
Amikor az értékesítőtől átadáskor kértem a kísérőlapot, akkor értetlenül nézett, hogy az meg mi. Éreztem, hogy hazudik, de nem tudtam mit kezdeni vele, inkább hagytam a fenébe.
Idézet egy másik topicból, a Lagermaxról (ők hozzák az új Thalicsokat)
"Az A2 nemrég írt a lágerről. 10-12 % -ot vallottak be . Nem is ez a gáz. Hanem az , hogy a cégnek van ugye felelősség, rakomány, meg lófütty biztosítása. Eddig tudtok követni? A saját műhelyük szerződéses a biztosítóval ! Ezekszerint , a cégnek éppen az a jó / hallgatólagosan / , hogy minél több ilyen apró, de "drágán" javítható sérülés legyen. Így biztosítva a műhelyüknek a kis költségű / alkatrészmentes csak kalapálnak és festenek / jól fizető állandó munkát. Na kapisgálódzik a lényeg ? A sofőrök anyagi felelősséggel tartozását meg nehogy már benyeljétek, mert a munkajog szerint 3 havi fizetés vonható meg, amit meg , ha azonnal felmond , nem köteles / miből is / kifizetni. A fluktuáció meg nem kicsi , tehát a kör bezárult."
Ezek után az új autót vásárlóknak nem hogy javaslom, hanem saját érdekükben nyomatékosan kérem, hogy nézzék meg a kísérőlapot és a festékvastagságot, nehogy az ő autójuk is beleessen ebbe a 10-12%-ba...
Nem tudom, hogy írtam-e, de 1,5dCi motoros a Cliom, és hosszútávon használom leginkább. Volt már párszor, hogy klímával, dugóban tötyörögve felkúszott a fogyasztás 4,5-4,6L/100km-re, de ez a 2 év alatt csak kb. kétszer fordult elő. A stabil átlagom 3,7L/100km, ez télen kb. 1, másfél decivel szokott több lenni. De, hogy még jobban borzoljam a kedélyeket, tavasszal, klíma nélkül 3,6L/100km volt az átlagom. Ennyi jött ki papíron is, meg a fedélzeti computer szerint is.
Attól se kell elájulni. Pillanatnyi fogyasztások a számítógép szerint
- 90 km/h, sík út, egyenletes tempó: kb. 2,8-3,7
- autópálya, 140-150 között klímával: kb. 7,8
- ugyanez klíma nélkül: kb. 7,2
Autópálya, országút, Balaton melletti tötymörgés, városba bejárkálás-futkosás használattal, kevés klímával tankolásnál számítva 5,5 környékére szokott kijönni a fogyasztás.
Nekem is 7.2 jött ki vegyes fogyasztásra, az 5.7 az szinte full autópálya/autóút volt.
De most, hogy lejárt a bejáratás és tesztelgettem, hogy mit is tud ez az autó, ha nagyon akarom, az utolsó tankolástól megtett út és a benzinmutató állását elnézve valami igen komoly fogyasztási érték fog kijönni... :)
A sebességen kívül a pedált mennyire szoktad taposni? Csak hogy irigykedhessek picit vagy hogy hanyagoljam a gázpedál páros lábbal történő nyomkodását :)
Én ámulva figyelem, amit a fogyasztásról írtok. A Tháliám (1,4/8/ benzin) 1180 km. van benne és 100 km-en megissza a 7,1 litert. A múlt héten mielőtt elindultam Budapestről tele tankoltam, lementünk a Tisza-tóhoz és visszajöttünk (280 km.), kb. ugyanannyit mentem a városban is. Nem értem, hogy miért fogyaszt a Tiétekhez képest ennyit?