Sziasztok! Valaki tudja,hogy jönnek le az ajtókárpitok ? Két elsőt szeretném leszedni elektromos ablak nem manuális! Alól találtam 2-3 csavart de nem tudom hol lehetnek még rejtett csavarok !
Márkaszervíz vagy bontó. Mind a négy keréknél más és más a kábel, plusz van belőle több verzió, aszerint, hogy milyen felszereltségű az autó (hány érzékelő van a kábel végén). Vannak "alternatív" alkatrészbeszerzéssel foglalkozó vállalkozások, akik a gyári eredeti alkatrészt a márkaszervízes listaárnál valamivel olcsóbban be tudják szerezni.
Másik verzió, hogy ügyes kezű autóvillamossági szakember megjavítja a szakadt kábelt. Ezt mondjuk lehet rosszul is csinálni, szóval ez kétesélyes kimenetelű.
Nem akarom rontani az üzletedet, de a személyes gyakorlati tapasztalatom az, hogy ha az ember ilyesmiben gondolkozik a motorháztetővel kapcsolatban, akkor az a cca. 30 centis sáv, amit ez véd, az édeskevés. Nekem még a motorháztető közepén is vannak kő-kavics okozta karcok... (sőt, igazából annyira gyenge a lakk mindenhol, hogy bárhol bármi - egy faágon a levelek! - hozzáér, ott karistolás marad utána)
Ideiglenesen végégtapogattam a szélvédő alatti műanyagot. Az anyós oldalán enyhe érintéstől zörgött. A lengéscsillapító feletti kidudorodásra tettem egy vékony radírszeletet. Ettől az autó a kert melletti fekvőrendőrön csendes lett. Gondolom, kirázódna, ezért ki fogom cserélni a radírt szivacsszeletre. Aligha szakszerű javítás, de egy-két évre talán jó lesz. Ha a radír vagy a majdani szivacsszelet beesik a szélvédő előtt a kimagasodársról, okozhat bajt? Tudtommal tűz nem lehet belőle.
Ha az utastérben hallod a zörejt én két dologra tudok gondolni:
- vagy nagyon közel van az utastérhez (mondjuk a szélvédő alatti műanyag takaró, amit eltörtek)
- vagy bármi is legyen az, a fém kasztnihoz van rögzítve és így elvezeti a hangot
Nekem 75.000 -nél volt első szilent cserém, pedig a nem a világ végén lakon és sosem közlekedtem vele főldúton pl., szóval szilent-csere se lenne meglepő, de annak jellegzetes kopogó hangja van, olyan érzéssel párosulva, mint ha lötyögne az egész futómű.
Nekem egyszer volt ilyen műanyagos, berezonáló időközönként előjövő akusztikai élményem, nevezetesen a jobb ködfényszóró egyik lábacskája volt eltörve és az okozta, megragasztottam, megszünt. Az alsó kartervédő műanyag burkolatot könnyedén le lehet ellenőrizni, ha megemelteted a kocsit valami jóképű szerelővel, vagy futóművessel és szemrevételezed, meg van-e repedve, vagy megrángatod, meg van-e lazulva valami csavar, bár kétlem.
Én a helyedben rámannék a szélvédő alatti műanyagra, első körben kiszedném és megnézném úgy hallható-e a zaj, ha nem akkor meg szerezni oda egy újat a törött helyére. Amikor szeded ki!: először az ablaktörlő lapátokat kell levenni, majd nyitott motorház tetőnél olvalró megközelíteni a műanyagot, egy kis nútban van végig a műanyag lábacskája, onnan kell óvatosan egyik oldalról elindulva kipattintgatni (bár már úgy törött :)
Tipp: Ha ráadod a kocsira gyújtást, majd leveszed és megnyomob az ablaktörlő karját lefele, felmennek a lapátok szervíz pozicióba, azaz függőlegesen áll majd mindkettő. Így lehet lapátot is cserélni egyébként, de így lehet a karokat is leszedni.
Én is a festéstől félek a legjobban, no meg attól. hogy ezek a patentok eltörnek. Inkább viszem az autószerelő ismerősömhöz, ő már biztosan szedett szét ilyet és van megfelelő szerszáma.
Talán nem futómű. Melegben is csinálja, csak hidegben kicsit hangosabb. 62 000 km-nél járok, elméletileg nem illene, hogy az legyen a baja. Ha a féket taposom, akkor síri csendben bólint. Vagy attól még lehet? Mint hogyha nem is egy meghatározott helyről jönne a zaj, hanem tobb helyről, de mindig egyszerre.
Most nézem, hogy elég kicsi betűkkel írtam. Ne haragudjatok! Küldöm normális méretben is:
V-ös Jettám elején fekvőrendőrökön, vagy más nagyobb döccenőkön áthaladva műanyagos zörgés hallható. Olyan, mint hogyha egymáson csúsznának műanyagok. Arra gondolok, hogy a motorteret alulról védő műanyag lemezek sérültek vagy csak nem jó a rögzítésük. Ezen kívül egyszer elrepesztették a szévédő alatti műanyagot, amikor az utastér szűrőt keresték. Arra gondolok, ami a motorháztető sé a szélvédő között helyezkedik el. Az is adhatja a hangot? Autópályán, vagy normális, sima burkolatú úton teljesen csendes a gép. Mi lehet az oka? Ha a motortér alsó burkolata az, hogy tudnám házilag megbuzerálni? Tegyek oda radírdarabokat? Tudtok valami trükköt, hogy hogyan lehet kiszűrni a zörgés okát? Ha kézzel rázogatom, nem jellemző, hogy nagyon zörögne valami is.
V-ös Jettám elején fekvőrendőrökön, vagy más nagyobb döccenőkön áthaladva műanyagos zörgés hallható. Olyan, mint hogyha egymáson csúsznának műanyagok. Arra gondolok, hogy a motorteret alulról védő műanyag lemezek sérültek vagy csak nem jó a rögzítésük. Ezen kívül egyszer elrepesztették a szévédő alatti műanyagot, amikor az utastér szűrőt keresték. Arra gondolok, ami a motorháztető sé a szélvédő között helyezkedik el. Az is adhatja a hangot? Autópályán, vagy normális, sima burkolatú úton teljesen csendes a gép. Mi lehet az oka? Ha a motortér alsó burkolata az, hogy tudnám házilag megbuzerálni? Tegyek oda radírdarabokat? Tudtok valami trükköt, hogy hogyan lehet kiszűrni a zörgés okát? Ha kézzel rázogatom, nem jellemző, hogy nagyon zörögne valami is.
Megnéztem az ETKA katalógusban, nem találtam több csavart én sem, csak a két lecsukó, megfogó mélyedésben van 1-1. Körben viszont elhelyeztek kb. 20 db műanyag bolhát (patentot). Azokról óvatosan le kell feszegetned a műanyagot. Mindegy majdnem mivel csinálod, csak ne bassza össze a festést, ne törje el mélyedjen bele a műanyagba. Nekem van erre a célra kifejlesztett teflon bevonatú műanyag szerelő kanál, de ha nem lenne, óvatosan rámennék mondjuk egy baziszéles csavarhúzóval... :S
A PD TDI motoroknál gyakori jelenség, hogy melegen a motor csak hosszas indítózás után indul be, feleslegesen „kínozva” az önindítót. Ha ez a jelenség csak meleg motornál jelentkezik (hidegen azonnal indul), akkor erre tudjuk a megoldást. Felesleges kicserélni a drága PD befecskendező elemeket és különböző alkatrészeket, mivel ez a probléma az autó diagnosztikai csatlakozóján keresztül szoftveresen is javítható. Ez a beavatkozás a motor más üzemállapotára nincs hatással, és szükség esetén bármikor visszaállítható a gyári szoftver is (nem szokott rá szükség lenni).
Próbálkozom, de sehogy nem akar a helyére menni. A burkolatot meg nem tudom leszedni, a hátsó részen van 1 fix patent, fogalmam sincs hogyan lehetne levenni.
szétugrott a szerkezet az ülés alatt, meg kellene próbálnod miközben húzod, vagy nyomod a kart kicsit huzni felfele az ülést, hát ha visszamegy a szerkezet a helyére egy kis erőszaktól. Egyébként az ülés alatti tárolórekeszt (ha van), simán ki lehet huzni és az már nincs is útban. Az oldalsó részt pedig patentok fogják az ülés oldalsó vas rúd egységéhez. Elég érdekes patentok, nem érdemes eltörni őket, úgy kell elképzelni, hogy egy csövet körülölelnek, mint mondjuk az órád a kezedet... Nekem nagy fejem van, de ha a lábtérhez behajulok, leteszem a buksim a szönyegre, alá lehet látni simán. Jó bütykölést!
A gurgulászos hangot a kipufogóban felgyülemlett a kondezvíz adja. Teljesen természetes jelenség. Hideg a kipufogó dob fala, de közben a jön a jó forró kipufogógáz ami lecsapódik a dob falán és egy kisebb mennyiségű víz gyülemlik fel ott. ahogy a dob is eléri az üzemi hőmérsékletet ez megszünik, mivel a víz elpárolog, nincs lecsapódás, illetve addigra egy részét ki is "lötykölöd" a kipufogó csövön keresztül.
A klíma (akár kikapcsolt állapotban is) valóban hallat kattogó hangot. Van benne pár lamellácska, amit nem tud eldönteni, hogy bezárja, vagy kinyissa és inkább úgy dönt az elektronika, hogy billegteti a becsukott- és kinyitott állapot között, ez adja a jellegzetes 5ös golfos kattogó hangot. Jobb megtanuélni együttélni vele, az új is valószinüleg egy idő után ugyan ezt csinálná. Engem már nem idegesít pl...
205 a gumid szélessége miliméterben, a 55 egy %-os arány ami az abrocs szélességéből meghatározza annak magasságát... juppi, nah nézzük: 205/55 R15, ez azt jelenti, hogy (205/100)*55=112.75 mm magas a gumid oldalfala. Ezt vesszük kétszer mert kerek és ugye ez eddig csak rádiusz, nem átmérő, plusz hozzáadjuk a felnid átmérőjét, azaz: (112.75 x 2) + 16" = 631.9 mm (1" = 25.4 mm) Ez a Te R16-os kereked külső átmérője
195/65 R15 = 634.5 mm
Ez még abszolút nem vészes különbség mert ugye itt nem is az átmérő, sokkal inkább a kerület az érdekes (2 x r x PÍÍÍ :)
205/55 R16 kerülete = 1985.17mm
195/65 R15 kerülete = 1993.34mm
Ez menet közben az óra mutatóján maximum 1-2 km/h eltérést fog eredményezni! Használd!
"Ja meg menet közben kicsit zörög az anyós visszapillantó és ha becsukom az ajtót akkor is hallható a hang? Mi okozza? Mit cseréljek? " -> miért mész menet közben nyitott ajtóval? :) A visszapillantót nem egyszerű szétszerelni (pedig a külső burkolat lepattintásához eléggé szét kell bombázni), ajánlott ha van már odakészítve egy új tükörlap...
Más: ha teszek 205/55 R16-os kerekeket rá és pótkeréknek pedig egy 195/65 R15-set teszek fel, mert netalántán defektet kapok akkor az gond-e a méretbeli különbség miatt? Mehetek-e 3 db R16-sal egy 1 db R15-sel pl. pályán 130-al? Lesz-e gond belőle?
A méretbeli különbség nem probléma, ahogy a mankókerék is 135/80R15, meg hasonló szokott lenni (viszont az átmérőnek stimmelnie kell, de az a gyári méretknél stimmel is).
Viszont az autó menettulajdonságait hátrányosan befolyásolja, ezért a 130-at nem javaslom. Extrém körülmények (pl. szakadó eső) között pedig még problémásabb lehet a dolog. Tehát a pótkeréknek jó az a kerék, de úgy, mint egy mankókerék: kerülni a necces helyzeteket, és az első adandó helyen megjavíttatni a rendes kereket.
A gondom az, ha elindítom hidegen akkor a kipufogóból gurgulázós hang jön. Meleg motornál halkul, de akkor is fenáll a zavaró hang Szerezlő szerint a kipufogóval semmi gond nincs.
A klíma ha megy akkor jobban hallható, h. kattog. Ezt anno a gyár elismerte, h. van ez a zavaró hang, de a működést nem befolyásolja. Szerelőm szerint 30 ropi egy új klíma motor vagy mifene és nem tudja mennyi idő kiszerelni, mert nem tudja mennyi a munka vele. Megéri?
Valami nem kóser itt. A klímának nincs motorja.
Van klímakompresszor, amit a motor hajt, és ami a hideget csinálja az autód belteréhez. Meg van a levegőventillátor (egyesek fűtőventillátornak is hívják), ami a hideget vagy meleget fújja a beltérbe (és bent lehet tekergetni, hogy mennyire fújjon.
A klímakompresszor (autószerelői szinten) tök könnyen hozzáférhető helyen van, és azért nem olyan nehéz kicserélni. Igaz, egy gyári eredeti klímakompresszor 180-200 rugó, a bontottakkal vigyázni kell (mert volt szériahibás típus, abból a bontott igyen sem kéne), azok olyan 70-100 rugó körül mennek. Lehet nem gyári, de normális klímakompresszorokat is találni 100-150 között.
A fűtőventillátor baromi szar helyen van, és a fél műszerfalat le kell bontani hozzá, amit nem szeret semelyik szerelő. Maga a ventillátor nem annyira drága, egy 100-as körül van a gyári is, és bontottat is lehet szerezni 30-50 rugó körül (itt is kérdéses, hogy érdemes-e bontottal szívni).