A VW konszern gyári navigációival, térkép szoftvereivel kapcsolatos kérdések és válaszok topicja.
Jöhet bármilyen téma, ami a címben szereplő készülékekkel kapcsolatos!
Erről egyelőre én is csak annyit tudok, amennyit Te! 8)
Még nem láttam működés közben.
Mindenesetre jópofának tűnik, főleg a "plus" verzió! Tetszik az a sok új adat az MFA-ban, bár gyakorlati haszna nem sok... 8)
(A korábbi passathoz olyat is lehet kapni, ami az aktuálisan alakuló turbónyomás adatokból grafikont rajzol! Na, az beszarás jól nézhet ki, de tényleg semmi értelme amúgy.)
Kicsit erősnek gondolom az árát, más bajom nincsen vele! 8)
Olyan kell, ami átalakítja az a AV jelet RGB jellé (feltéve, hogy képet is szeretnél bevinni). Ebben a helyzetben érdemes TV-free-vel egybeépítettet venni, ez kb 30 körül (inkább alatta) már beszerezhető (itthon 50-ért árulják...)
Ha csak hangot szeretnél bejuttatni, akkor van pár lehetőség. Van usb-s átalakító, van rca-s, van jack-es, van sd kártyás. Ezek olyan 5-10 körül mozognak.
Én biztosan a felső opciót választanám, hiszen így tulajdonképpen bármit össze tudsz kötni az mfd-vel, és még láthatod menetközben is!
Helló! Segítene valaki? Pontosan milyen csatalakozó kell a DVD alapú MFD2 aux in bemenetére? Egy RCA papa párt szeretnék rádugni, tahát olyan toldó kellene, melynek egyik vége két RCA mama, a másik meg bemegy a naviba. köszi
Nekem már második generáció óta van gyári Bluetooth az autóban, de legjobb tudomásom szerint semmilyen opció nincs ehhez az autóban. A telefonban kell a Bluetooth eszközök keresése opcióval betallózni a SEAT_UHV nevű eszközt, amit utána az 1111 kóddal kell párosítani és kész. Utána áttölti az adatokat a telefonból, közben ki is írja az MFD-n, hogy hol jár már...
Az MFD-ben levő Telephone menüpont csak arra való, hogy a párosítás után előhozza a négy telefon főmenüt (Telefonkönyv, Fogadott hívások, Nem fogadottak, kimenő hívások), de ezt csinálja a kormány bal oldalán levő felső telefon gomb is.
Anno 2006 körül az eredetileg 2005-ös modellévű autóban frissítették a szervízben a komfort modult, azután nem mentek a telefonok seholsem, ezért gyárilag kicserélték garanciában az egész modult mindenkinek. Hacsak valami ilyesmi nem történt...
egy kis Seat-tal kapcsolatos segítségre lenne szükségem, és tudom, hogy offtopic, de itt biztos van olyan, aki tudja a választ.
Egy ismerős kért meg, hogy segítsek neki újrapárosítani a mobilját a Seat Altea-jával, mert valami elrpmlott, és a mobil már nem kapcsolódik automatikusan, ahogy eddig tette. Megnéztem a gépkönyvet, és megtudtam, hogy az ablaktörlő-bajuszon ülő gombokkal kell a multifunkciós kijelzőt navigálni, és ott a 'Telefon' menüpont lesz az én barátom. Ám az autóban lévő szoftver menüje nem egyezett meg a gépkönyvben taglalttal, gyakorlatilag az ott bemutatott menüfának csak a beállítások menüpontja érhető el (időszámítás, téligumi, stb) és nyoma sincs a főmenünek, pláne 'Telefon' menü-ágnak. Esetleg meg tudná mondani valaki, hogy hol kellene keresnem a bluetooth beállításokat? Azt hiszem, hogy 2007-es Altea, navi nélkül.
a verőfényes napsütésben lehet-e látni valamit a térképből.
Az automatikus fényerőszabályozás segítségével elég magas fényerőig eljut, tűző napon állva is lehet filmet nézni, vagy a képernyőn a feliratokat olvasni.
Egyébként nekem szimpatikus a betűtípus is, amit használnak. Jól olvasható, de nem poroszos szigorúságú...
Egyszer láttam még csak élőben az RNS-510-et, akkor nagyon tetszett, de az egy autókiállításon volt, bennt a csarnokban, ott nem lehet megmondani, hogy a verőfényes napsütésben lehet-e látni valamit a térképből.
Ha ezek a gyári megoldások léteznek, akkor biztos lehet kimenetet találni a fejegységen, amire ráköthetem a ygerek TV-jét.
Köszi, akkor maradok az eredeti elképzelésemnél és gyűjtögetek egy RNS-510-re.
A leolvashatóságnál mire gondolsz ? Betűméret, kontraszt, fényerő ?
A monitor nem csillogó, akkor nem is rendeltem volna. Egy notebooknál is kizáró tényező nálam. Végtére is nem borotválkozótükörnek vettem a fésülködőasztalra :-)
Két-háromhavonta megtakarítom a kijelzőjét egy szemüveghez kapott Essilor puha törlővel és akkor szép tiszta marad.
Sajnos nálam nincs második monitor, mert tetőablakom van, különben a két üléssor közötti rész fölött a plafonon lenne egy plusz monitor. Ebből gondolom, hogy kell lennie kimenetnek, mert akkor lenne...
Anno 2001-ben a Seat Laonban már volt olyan dual opció a CD váltós gyári fejegységben, hogy kérhettem, a hátsó ülések előtti kartámasz végén levő két fejhallgató aljzatba menjen a CD hangja, miközben én elöl rádiót hallgathattam. Még az automatikus Fadert is megcsinálta ilyenkor előre. Nem lehetne kizárt itt is.
A navigációt úgysem érintené a dolog, mert az HDD-ről megy, a film meg DVD-ről.
Egyébként jómagam nem is nagyon használom az érintőképernyőt vezetés közben. Annyira jó a pici navigációs kép a műszerfal multifunkciós kijelzőjén (meg szemre is esik), hogy az pont elég navigációhoz, végülis minden adat ott van: érkezés ideje, hátralevő távolság, iránytű állása, besorolás, kanyar, körforgalom, meg a kilövésig hátralevő távolságot mutató bitkolbász :-)
A nagy képernyő jó az utasoknak nézegetni, merre járunk, persze a navigációs adatokat betáplálni, meg POI-t keresni, de utána már a lényeg ott van a kormány fölött...
Így szabadon lehet zenéket keresni a felszabaduló képernyőn, főleg ha még iPod stílusban a CD borítókat is mutatná... :-) (Pedig az összes MP3-ban benne van nálam)
Már tavaly december óta használok gyári RNS-510 kütyüt Altea XL-ben, de csak most leltem rá a fórumra...
Eredetileg V3 DVD lemezzel feltöltve kaptam az autót, az eredeti dupla DVD tokban adtak hozzá még egy DVD-Video-t is, amiben egy néni részletesen bemutatja a kezelését. Azóta meglett a V4-es DVD is (Nyugat Európa + Magyarország), de sok dolog nincs még mindig rajta, pedig nagyon vártam a módosításokat. Nincs pl. M0 Ferihegytől a Megyeri hídig, (a híd sem). Nosza beregisztráltam a NavTeq hibabejelentő oldalára - mint régen az Igo esetében a topmap oldalra - és elkezdtem szorgosan küldözgetni a hibákat. Talán a 12. pontosítás-javítás után vettem észre, hogy a következő, amit beküldenék, már rendben van és jó, nem is kell javítani. Tehát a NavTeq adatbázisában rendben van, de a 2009-es kiadású V4 mégsem tartalmazza. Pedig másfél éve vátozott dolgok is hibádzanak olykor... Talán nem voltak elég alaposak a NavTeq => VW konvertálók ?
Lenne még pár apróbb kérdésem, hátha valaki belefutott már:
Hogyan lehet gyorsan előre-hátra haladni DVD filmben ? Nekem a képernyőn előjövő érintőgombokkal kb. 1.1×-es sebességgel halad előre és hátra, ez nem sokkal több, mintha nézném :-) A kedvenc sorozatomba (Top Gear) is tettem 5 percenként Chaptert, hogy tudjak azért léptetgetni, ha üres várakozó perceimben művelődök.
MIX mód: Ha van egy MP3 file és vannak alkönyvtárak, akkor (ha a Setup-ban engedélyeztük) lehet random az összes almappában. Ha olyan mappából indulnék (pl root), ahol nincs MP3 file, csak mappák, akkor ki hogyan csinálja ezt ?
Egyébként a hangminőség valóban nagyon jó, a rádió egészen átlag feletti, a DVD film hangja meg fenomenális. Mindössze az MP3 lejátszás átlagosabb, pedig minden CD-met 256-320 kbittel grabbeltem be a merevlemezre, de a hangminősége mégis inkább csak "elmegy".
Fertelmesen lassú a DVD olvasó. Olyan érzés, mint 1994 körül az első PC-s Sony CD olvasók idején. Nagyon finnyás, DVD-RW lemezekkel nem mindig szeret barátkozni, a DVD és DVD-DL viszont egyaránt OK neki. Mivel a Seat verzióban nincs SD slot, így az adatbevitel csak DVD-ről megy, ha lenne kártyaolvasó, nem is kellene az egész mizéria.
Tetszik a háromgombos Ctrl-Alt-Del ujraindító funkció, olyan Windows-os... :-)
Az automata fényerőszabályozó még egy kicsit mehetne lejjebb, éjszakai vezetésnél még nekem egy picit zavaró. ha nem navigációs módban van. Egyébként a hangnavigációt nem is használom (kellemes hangú gépnéni pedig), néha csak úgy angol nyelvgyakorlás miatt rábökök a jobb felső gombra, hogy mondhasson valamit... :-)
Még egy apró észrevétel, egy kicsit késik néha a térkép, olyan 10-40 métert. Annyira nem aggasztó, de ha kétesélyes a dolog, hogy jobbra kanyar és most van egy, meg lesz egy következő utca is, akkor most kell menni. Jó, hogy nincs "újratervezés" duma...
Csak a lényegre, mert nincs ám köztünk akkora véleménykülönbség, csak Te már döntöttél, én meg még nem. :o))
» 3. Próbáltad már az autódban az 510-est? Vagy csak hallottad, hogy nem lesz jó? » Szerintem megérne egy próbát, hátha rendesen működik az mfa is...
Igazad van, nem teszteltem, de minden német és angol fórumon ezt írják. Ennek ellenére ha nyitott vagy egy tesztre és megoldható, szívesen összefutok veled, mert annyit gépeltünk már, hogy hatékonyabb talán az élő demó + duma. :)
» A 3 kilót sem nagyon értem, hogy honnan jött Neked
Úgy emlékszem 280-at írtál, meg hogy 15+ a gyári keret.
» 4. Az RNS-500 olvas cd-t! Miért ne olvasna?
Akkor kevertem az MFD2 DVD-vel.
» 5. A korábbi kérdéseidből azt feltételezném, hogy Neked igenis számít a minőség, a » hangzás, a látvány, a használhatóság és a funkcionalitás egyaránt.
Ez igaz is, csak az a baj, hogy nekem egyedül a gyárival van tapasztalatom (az MFD2 látványa és térképminősége SZVSZ botrány, legalábbis a CD-s verzióé), így valójában nem tudom, miről is vitatkozom. :o) Szóval tényleg igazad van, és bennem a hiba, csak nem volt még módom saját szemmel/füllel "megkóstolni" a szóban forgó termékeket.
Ti hol rakatnátok bele az autóba egy másik rádiót? Még mindig szemezek a Kenwooddal (mert az GARMIN rendszerű GPS-szel van), de valami megbízható hely kellene ahol be is tudják rakni rendesen. Antennát is cserélnék egy egybeépített GSM+GPS+rádió típusra és olyan kellene aki meg tudja ezt rendesen csinálni.
2. Te tudod.... De a lényeg, hogy a felbontás a fényerő, a kontraszt és kb minden más is nagyságrendekkel gyengébb minőségű. Nem azt mondom, hogy totál szar, de azért nincs túl messze tőle. A pda is sokkal jobb ebből a szempontból, és ez nem vicc!!!
3. Próbáltad már az autódban az 510-est? Vagy csak hallottad, hogy nem lesz jó? Szerintem megérne egy próbát, hátha rendesen működik az mfa is...
A vw logót ritkán látni! Mire beszállsz a kocsiba, az ajtó távnyitásától számítva simán eltelik annyi idő a gyújtásig, hogy a rádió már felkészül és rögtön indul, nem kell várni a "bebootolásra"!
A 3 kilót sem nagyon értem, hogy honnan jött Neked, mert momentán 250, de úgy néz ki, hogy most talán majd már tud lejjebb is menni picit.
A térkép rajta van, nem kell megvenni. Gondolom az i-Go sem frissithető hivatalosan ingyen. A különbség annyi, hogy az egyiknél megoldották (mert meg akarták oldani) a másolásvédelmet, a másiknál meg nem...
4. Az RNS-500 olvas cd-t! Miért ne olvasna? De bármilyen audió, vagy videó jelet be tudsz vinni! Hol itt a probléma?
5. A minimum szint szubjektív, erősen! A korábbi kérdéseidből azt feltételezném, hogy Neked igenis számít a minőség, a hangzás, a látvány, a használhatóság és a funkcionalitás egyaránt.
Már többször leírtam, megteszem ismét: A kínai készüléket ajánlom olyanoknak, akiknek mindegy, hogy mi szól a rádióban, a lényeg, hogy mondjuk a fapados* golfot, vagy a munkaautó caddy-t feldobják egy kicsit, és még ráadásul ne kelljen magukkal cipelni állandóan a cuppantós tartó konzolt és a szivargyulát a navihoz, amire amúgy azért szükségük lenne.
A gyári készülék pedig azoknak jó választás, akiknek fontos lehet még a minőség is, illetve az is, hogy ne csak formájában illeszkedjen az adott autó belső világához az eszköz, hanem mondjuk kommunikáljon is egymással minden, úgy, ahogy az a nagykönyvben megvan írva.
*= nem leszólni szeretném, a lényeg az, hogy nincsenek benne olyan extrák, amiket amúgy ki tudna használni egy gyári készülék (pl: sok hangszóró, multikormány, nagy mfa, stb, stb...)
2. Fóliázott a kocsim, túl nagy fényt azért nem kap a beltér. Ma PDA-val teszteltem iGO-t a szélvédőn, és ott még elviselhető volt a fény neki.
3. Az 510-essel annyi a bajom, hogy mint írtam, CAN-problémás az én évjáratommal, és állandóan nézhetem azt a kurva VW-logót a SEAT-omban, ami ugye nonszensz. :o) Meg ugye 3 kilót kiadni erre így Válság idején... és akkor ez se iGO, a térkép hozzá aranyárú. Ez azért fájna.
4. Az RNS500-zal meg az a bajom (majdnem vettem 1,5 éve), hogy CD-t nem olvas, MP3-at se tud tudtommal, nálam meg csak másodlagos lenne a navi. (amire mint írtam már, visszalépés lenne nekem így)
5. Ennek tükrében - mert ugye elhiszem, hogy sok dologban messze jobb a gyári - nem az a kérdés, hogy melyik a jobb, hanem hogy melyik mennyire üti meg a "minimum-szintet" az egyes szempontokban (láthatóság/használhatóság, hangminőség, képminőség, stabil futás, funkciók), és mit kérnek érte.
Nem az adott kép a gagyi a képernyőn, hanem konkrétan a kijelző az, ami nem ér egy fabatkát sem....
A harmadik képeden kifejezetten SÖTÉTBEN készítve is totál hulladék maga a megjelenítés! Szerinted miért készült sötétben a kép? Hát persze, hogy azért, hogy jobban látszódjon! Namost ehhez képest...
Majd lövök egy-két képet Neked telefonnal RNS-500-ról és RNS-510-ről fényes nappal, esetleg konkrét ellenfényben is, aztán majd hasonlítgasd össze, mert van egy hangyányi különbség... 8)
(Mindenestre a grafikai megoldások tényleg még akár tetszetősek is lehetnek, de hogy ezeket Te a büdös életben nem fogod így, ilyen élesen-kontrasztosan-telítetten látni egy kínai navin, az hótziher!)
P.
u.i.: Szerintem Te magadat győzködöd! 8)
u.i.2: Ajánlom figyelmedbe VéPeti egyik legutóbbi hozzászólását... Volt szerencsém beszélgetni vele személyesen is, ha van kedved, Te is fuss össze vele vásárlás előtt!
Itt a topikban nagy panasz (az egyik legnagyobb) a 7 collos kínai navik ellen (amik tucatnyi néven kaphatók, de a készülék meg merem kockáztatni, hogy bit szintig ugyanaz, vagy csak alig tér el), hogy gagyik a képernyőik.
Itt kapható egy szoftver (az ára nevetséges 3 dollár :), amivel a háttérképeket le lehet cserélni, ill. szerkeszteni lehet. http://powerdns.homeip.net/
Nem mindegyik verzióval lehet (még?) megcsinálni, valami D720 (Witson gyártmány?) modellre hivatkoznak a szakfórumon, namost ezt lehet pár néven kapni, ahogy a tök ugyanolyan képeket nézem az ebay-en. A 6,5 collos navik mások, azokra nem jó.
Itt van egy fórum, ahol egy lelkes srác csinált már egy csomó ízléses képernyőt, sőt kirakta a netre a fájlokat is, így ingyen fel lehet tölteni őket a navira (magától feltelepül). http://www.golfmk5.com/forums/showthread.php?t=82493
Csinált hozzá Skoda és Seat logós képeket is, és lássuk be, elég jól néznek ki.
A lelkes jelenlegi és jövőbeni VW RNS-510 tulajokhoz kívánok szólni! 8)
Van ugye az "A" verzió és újabban (talán még múlt év végén) pedig megjelent a "B" is. Különbség nem sok, de a sznobérai azért azt mondatja mindenkivel, hogy márpedig neki az új kell!
Az alábbi különbségeket nyújtja az új:
-A fader-ballance funkciók vezérlése megújult, egy célkeresztel tudjuk állítani a hagzást egy felülről megrajzolt autóbelsőben. Jópofa...
-Beállíthatjuk, hogy az óra látható legyen, rádió, vagy egyéb zene hallgatásakor.
-Megjelent egy AV out menüpont, gyanítom, hogy a külső monitorok csatlakoztatása végett.
-Állítólag gyorsabb érintőképernyő reakció... Nekem ez nem tűnt fel, szerintem eddig sem volt baj a gyorsasággal.
-A hangerő szabályzásának kijelzése már nem a képernyő közepén van -kitakarva ezzel a térkép nagy részét- hanem lekerült az alsó sávba, így kevésbé zavarva az egyéb dolgokat.
-Valamit variáltak a bluetooth-szal is, de ez csak akkor számít, ha amúgy is van gyári kihangosítás a kocsiban.
-Valószínűleg van még más is, de azt még nem vettem észre...
Nos, eddig minden oké. A probléma ott kezdődik, hogy az interneten elérhető egy firmware frissítés, amit, ha rátöltünk az "A" verziójú készülékünkre, akkor egy csapásra "B" lesz belőle.
Ez idáig szépen is hangzik, DE sajnos nem feltétlenül működik!!!
Alapvetően nem tudom mi lehet a baj, de az esetek többségében csúnya kudarcról számolnak be a szoftver frissítéssel próbálkozó lelkes pilóták, akik a pár nap elteltével sem érkező segítség után, kétségbeesetten visítva örjöngenek! Az eddig tökéletesen működő csúcskategóriájú gyári navigációjuk ugyanis totál halottá vált, azon SEMMILYEN funkció nem működik immáron! Igen, sem a rádió, sem a navi, sem a dvd, SEMMI!!!
Van egy-két sikeres és egyben baromi szerencsés próbálkozó is, akinek a letöltés után valóban működik a "B" verzió, ám a számuk tényleg elenyésző a többiekhez képest!
Úgyhogy röviden: Azt tanácsolom az RNS-510 tulajoknak, hogy NE PRÓBÁLKOZZANAK a netről letöltött szoftverrel, mert aránylag nagy az esély rá, hogy lesz néhány kellemetlen pillanatuk!!!
Ha mindenáron "B" verziójú szoftvert szeretnének, akkor bátran forduljanak valamelyik hivatalos márkaszervízhez, ahol tudják frissíteni az eredeti "A" programot. Az esetek többségében nyilván nem ingyen (gondolom van lehetőség haversági alapon is), de legalább működni fog! A beavatkozás kb 1 órát igényel, ennyi idő alatt települ fel az új program. Az eddig futó térképverzió (és minden más is, tehát a teljes memória, zenékkel, mindennel) törlődik, tehát, ha valakinek nincs térképlemeze, akkor célszerű vagy beszerezni előtte azt is, vagy kölcsönkérni egyet, vagy "haverságból" rátöltetni abból is a legfrissebbet a szervizben. Valószínűleg erre van a legkevesebb esély, mivel a térképet baromi drágán árulják amúgy...
Remélem kevesen fogtok beleszaladni ebbe a problémába, de, ha netán a figyelmeztetés ellenére mégis, akkor legalább a gyógymód immáron ismert.
Peti
u.i.: Természetesen az általam vállalt fél év garancia, a fenti próbálkozások esetén fellépő "hibára" egyáltalán nem érvényes, ha valaki lenullázza az amúgy tökéletesen működő gépét, akkor az kéretik a hivatalos márkaszervízben érdeklődni a továbbiakról! (Látható és egyértelmű jelei vannak a sikertelen szoftver upgrade-nek, amiket "csakúgy, magától" nem produkál a szerkezet...) 8)