Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

boszi70 Creative Commons License 2004.08.31 0 0 9859
:-((((
Előzmény: mzdude (9857)
diesel_uberalles Creative Commons License 2004.08.31 0 0 9858

Magyarázat nuku :) Nálam is csak az információ van meg, az eddigi tapasztalatok alapján szerintem csak márkát váltok majd, méretet nem. Már ha elkopik addigra :)

 

(Téliből a Nokian-t ajánlgatják. Nyáriban állítólag tragikus, de valószínűleg a télről és a hidegről a finnek tudnak valamit, mert a téli verzió nagyon tuti :))

Előzmény: srf (9856)
mzdude Creative Commons License 2004.08.31 0 0 9857
Ezen ne emészd magad. Felesleges.

Azt kell tudni, hogy ha kint van a tábla, akkor buktad a kártérítést. Magyarországon ez annyit jelent, hogy a tábla hatálya alatt az út bármilyen minőségű lehet.
Előzmény: boszi70 (9850)
srf Creative Commons License 2004.08.31 0 0 9856

Köszönöm a kimerítő :) választ, már csak egyetlen kérdésem lenne: miért jobb a vékonyabb (keskenyebb) gumi télen? Ha nagyobb felületen érintkezik az abroncs az úttal az nem jelenti azt, hogy nehezebben csúszik meg? Bár a kisebb felület meg nagyobb erővel nyomódik az útra...

Mi a boldogító válasz?

 

srf

Előzmény: diesel_uberalles (9854)
Vulkan16V Creative Commons License 2004.08.31 0 0 9855
Gyári GY GT2  gumival 150-ig simán siklik, a kormány egyáltalán nem ráz. (Lehet, hogy felette is, csak még nem próbáltam.) Lehet, hogy az újabb kocsiknál rájöttek mi okozta a régebbiek rázását? Ugyanis Dohonyiz és Biovadász kocsija az enyémmel kb. egykorú és nekik sem ráz.
Előzmény: Kircus (9830)
diesel_uberalles Creative Commons License 2004.08.30 0 0 9854

A méretben található számok pontos jelentése, amit nem sikerült érthetően elmagyaráznom :))

 

klikk
Előzmény: srf (9852)
diesel_uberalles Creative Commons License 2004.08.30 0 0 9853

Szia!

 

Nyugi, szerelni én sem tudok :)) Illetve a dologhoz sem értek :) (Ugye ez most megvigasztalt? :D)

 

A lényegre térve:

- a váltóméret az a gumiméret, ami az eredeti gumi átmérőjét és/vagy szélességét megváltoztatva a km. óra nem fog csalni, stb. Elvileg egy drasztikus méretváltoztatás terheli a futóművet és esetleg további átalakítást igényel, ha pl. belelóg a karosszériába. 

- a váltóméret előnyei:

--- stabilabb a kocsi

--- a kezelhetősége javul a gumi minőségétől függően

--- szvsz jobban néz ki :)

- a váltóméret hátrányai:

--- elvileg nő a fogyasztás, de tekintettel arra, hogy ez nem jelentős növelés, nem fogja befolyásolni különösebben

 

- A 185/60 R14-es méret szélesebb gumikat jelent, gyárilag az 1.6-os Thaliakra kerül ez a gumiméret.

- Téli gumira jobb a gyári méret. A téli gumiból mindig a vékonyabb a jobb, de ezért véletlenül sem kell felrakni a 175-ös helyett egy 165-ös szélességűt :)

(Semperit Wintergrippel vidáman elpöfékelt mindenhol az autó)

- A felniből elég a gyári, ezt csak akkor kell cserélni, ha az átmérő változik (14" helyett 15") vagy ha a szélesség megkívánja (ez kb. 235-ös gumit jelent, de ezzel röhejesen nézne ki az autó, ráadásul kilóg a karosszériából, szóval ez a verzió nem életszerű :)))

 

Remélem tudtam segíteni, ha van kérdés, akkor e-mail, szívesen segítek, vagy tudom ajánlani a Gumikérdés, felnikérdés topicot, árajánlatot lehet kérni, tanácsot, ill. lehet kérdezni mindenfélét :)

 

Magánvélemény a szélesebb gumiról és a magasabb fogyasztásról: ha végiggondolom, hogy a régi gumival az M3-ason a kanyarban vissza kellett vennem 120-ra és utána rögtön jött az emelkedő és most vígan, gázelvétel nélkül esőben biztonságosan lehet menni, akkor szerintem így a fogyasztás eleve kedvezőbb, mert nem kell erőltetve gyorsítani az emelkedőn. Vagy rosszul gondolom? :)

Előzmény: srf (9852)
srf Creative Commons License 2004.08.30 0 0 9852

Hello!

 

Össze tudnád foglalni egy hozzá nem értönek, hogy mi az a váltóméret, és mik az elönyei, hátrányai?

A Thalia gyári mérete 175/65 R14. Mit jelent pontosan 185/60 R14?

Jobb-e téli guminak a váltóméret?

Kell-e másik felni a váltómérethez, vagy rá lehet tenni a gyári felnire?

 

Bocs, ha nagyon amatör kérdések, de én csak vezetni tudok és szeretek, szerelni nem...

 

Kösz!

 

srf

Előzmény: diesel_uberalles (9822)
boszi70 Creative Commons License 2004.08.30 0 0 9851
Na meg tegnap megjött a súlyadóról a papír 14.000 ft. Fizessem be. Kedvem lenne nekik egy szép elszámolás készíteni.
boszi70 Creative Commons License 2004.08.30 0 0 9850
Az kátyúzásról készült fotó + 2 tanuvallomás. Ez utóbbi a rendőr kérésére, mert nem igazán voltak lelkesek, hogy ezért ki kell szállniuk. A közút kezelő nem is arra hivatkozott, hogy nem látják bizonyítottnak a kár bekövetkezését a megadott helyen, hanem, hogy voltam annyira bátor, hogy mertem haladni a kátyús úttesten esőben, és nem rendelkeztem látnoki képességekkel, hogy kitaláljam a víz alatt hol van a lyuk. Ami igaz, hogy már 2 hónapja kin volt egy erre vonatkozó tábla, mert hát persze ezt egyszerűbb kitenni, mint kijavítni utat. Csak hát szerintem a "látási, és útviszonyok" kifejezés nem épp a kátyúkra vonatkozik a KRESZ-ben. Vagy lehet, hogy ők úgy értelmezik, hogy lásd a kátyúkat. Na de akkor, hogy nézzem a forgalmat, ha folyamatosan az út felületét kell néznem?
dohonyiz Creative Commons License 2004.08.30 0 0 9849

Szia!

 

Akkor most kereshetsz még 4 embert......:o)))))))

 

Elküldtem a jelentkezésedet emailben, abban ott van a bűvös 8-as szám :-)))

 

Zoli

Előzmény: steve53 (9846)
boszi70 Creative Commons License 2004.08.30 0 0 9848
A leírás alapján pedig nem kezdők lehettek, de szerencsére mégsem sikerült nekik. Ha nem titok mindez hol történt?
Előzmény: buszoslajos (9845)
diesel_uberalles Creative Commons License 2004.08.30 0 0 9847

A gumikkal kapcsolatban:

 

Nekem gyárilag érdekes módon a GY GT2 helyett Pirelli P3000 volt rajta, erről utólag inkább nem kérdezem a kereskedőt...

Minőségileg a szerelők szerint a GY GT2 jobb, mint a Pirelli, bár GY-es Thalia-t csak egyszer vezettem és tesztautó mivolta miatt csak egyszer mentem vele 180-nal, akkor átlagosan instabilnak, normál felhasználás esetén megfelelőnek tűnt :)

 

Amióta megvolt a gumicsere, azóta stabil, kevésbé érződik az úthiba.

 

A kátyúkkal kapcsolatban: rendőrt hívni nem érdemes, mert elfoglalsz egy sávot és mire kiér a nemesebbik szerv, addigra megvernek a pesti forgalomban a türelmes autóstársak és nem sakkban.

 

Anno amikor én rendeztem le egy gumit a Szentendrei úton, akkor úgy voltam vele, hogy az ügyintézéssel még egyszer annyit veszítek a munka kiesésével, mintha simán elkönyvelném a kárt anyázva. Ja, és ha utána megyek a dolognak, akkor sem fizetnek, hanem kiröhögnek. Puszilom az államot és az önkormányzatokat, hogy a 100 forint körüli gázolaj adótartalom nem az utakba kerül. Kár, hogy nem lehet ilyet kérni a pénztárnál, hogy fizessen üa.adót az, akinek három anyja van, hogy ha egyszer nem oda megy a pénz, ahova kellene - a gumijaink alá.

steve53 Creative Commons License 2004.08.30 0 0 9846

Szia!

 

Én úgy emlékszem, hogy 4 fő-vel jelentkeztem és nem nyolcal !

 

A Feleségem és Én, valamint 2 gyerek és lehet, hogy a lányom barátja is eljön.

Előzmény: dohonyiz (9834)
buszoslajos Creative Commons License 2004.08.30 0 0 9845
Üdv mindenkinek! 3 hónapja vagyok egy olajos megelégedett gazdája, topikot olvasom,gondom semmi egész mostanáig.Jó autó a talicska,mert másnak is +tetszett.Reggelre a csom.tartó zárbetétet kiszerelték,erröl készített kulccsal az ajtót kinyitották,müszerfal alatt a comp.kábelt széthúzták,-áll.itt csatlakoztatták rá a tolvaj bácsik a laptopot-,majd indítottak,hál. isten sikertelenül.Okulás mindenkinek.
Ádám77 Creative Commons License 2004.08.30 0 0 9844

Magyarországon kötelezettsége csak az egyszerű halandónak van. A hatóság, vagy az efféle kht. viszont csak jogokkal rendelkezik, még akkor is, ha a törvény egyértelműen leírja...

 

Az melyik paragrafusban van benne, hogy az összes korábbit figyelmen kívül hagyhatja?

 

Nem baj! Mi csak fizzessük szépen a sarcot az üzemanyag árában... aztán meg járjunk szorgalmasan a gumishoz, meg futómű beállításra

 

Szomorú! :(

 

Csak tudnám hvá folyik el ez a sok pénz???

(Én is odaállnék)

vizs Creative Commons License 2004.08.30 0 0 9843

Hiába a jogszabályon alapuló fenntartási kötelezettség, rendőr és fénykép nélkül lehetetlen érvényesíteni a kárt.

Előzmény: boszi70 (9838)
vizs Creative Commons License 2004.08.30 0 0 9842

A közúti közlekedésről szóló 1988. évi I. törvény

34. § (1) A közút kezelõje köteles gondoskodni arról, hogy a közút a biztonságos közlekedésre alkalmas, közvetlen környezete esztétikus és kulturált legyen.

(4) A közút megrongálódását a közút kezelõje köteles haladéktalanul kijavítani, és a közút forgalmának biztonságát veszélyeztetõ helyzetet elhárítani. A kijavításig és a veszélyhelyzet elhárításáig köteles a forgalomban résztvevõket a veszélyre figyelmeztetni, szükség esetén sebesség- vagy súlykorlátozást elrendelni, illetõleg a közutat lezárni.

Előzmény: boszi70 (9838)
Biovadász Creative Commons License 2004.08.30 0 0 9841
Ha a kátyuzás után ott maradtál a helyszinen, rendőrt hívtál és az fényképezett, akkor van esélyed.
Ha ezek nem történtek meg, akkor esélytelen rájuk verni.

Rázás:
Tegnap hazafelé az M5-ön eszembe jutott, hogy beszéltünk erről. Éjfél volt, forgalom nuku, semmi szél vagy rossz időjárás, ezért próbaként 5 km/h-ként emelve a sebességet, mindegyiken eltöltöttem legalább öt percet, 120-től 160-ig. 170-en csak egy percet töltöttem el.
Eredményem tökéletes volt, semmi rázás, semmi rosszalkodás, nem húzott el semerre.
Gyári GY gumikkal.
Előzmény: boszi70 (9838)
dohonyiz Creative Commons License 2004.08.30 0 0 9840

Sziasztok!

 

Nem tudom, de én most hétvégén is mentem 160-al is, de olyan szép simán siklottunk az úton, hogy csak na.....

 

Hátul ült a feleségem testvére + barátnője és amikor megkérdeztem, szerintük mennyivel megyünk, olyan 80-100 körülre tippeltek....

 

Ja és nekem is GoodYear GT2 van a kocsin....

 

Szóval a fenesetudja, mitől függ a dobolás + rángatás

 

Zoli

Előzmény: virgoncz023 (9839)
virgoncz023 Creative Commons License 2004.08.30 0 0 9839

Szia!

Ezt a "dobolást" én is megerősítem, azzal megtoldva, hogy a gumi melegedésével (2-3 km után) erősebb a hang a bal első kerék felől. Hideg időben, rövid utakon nem is tűnik fel, valamint megfelelő nagy sebesség esetén (100 felett) szinte eltűnik. Ha lesz időm és lelki erőm felcserélem majd a hátsóval, meglátjuk mit okoz. Ja és ez is GT2-es made in Turkey :-( 

Előzmény: boszi70 (9837)
boszi70 Creative Commons License 2004.08.30 0 0 9838

Persze az útviszonyok is jelentősen befolyásolják a kocsi mozgását. Én szinte ugyanazon az útvonalon járok minden nap, de 2 kocsival. A thalián érzem a rázást, a másikon nem. Persze lehet futómű, és lengéscsillapító stb.........., de a lényeg hogy nem egyforma minőségű az abroncs! Szerintem nagyon befolyásolja az abroncs minőgége, hogy mennyit érzékelünk az utak minőségéből. De ezt az jobban tudja,aki már a thalian cserélt gumit, és más típust választott.

 

Apropó!

A minap megérkezett a közút kezelőtől a kedves válaszuk, hogy elmehetek a .........., mi az hogy én rajtuk akarom bevasalni a káromat, és különben is nem az időjárás, és útviszonyoknak megfeleően vezettem, és ezért mentem bele a kátyúba. Szerintetek jogosan hivatkozik-e a KRESZ-re?

Előzmény: mzdude (9836)
boszi70 Creative Commons License 2004.08.30 0 0 9837

Igen. Nálam (is). Az előzőnél, de hiába vittem szervizbe, szerintük mindig tökéletes volt. A  gumis szerint okozhatta a vitatott minőségű Good year abroncs is. A jelenlegi is már ütemesen dob, de most az okát legalább tudom (kátyú -pedig nem is volt vészes). Ami egy kicsit javított a helyzeten, amikor hátrarakták az első kereket. A multkor a szervizben megkérdezték, hogy mi a véleményem erről a kerékről, gyanús volt a kérdés, és mivel nem voltam szidalmazós kedvemben nem akartam véleményt alkotni róla.

 

 

Előzmény: Kircus (9835)
mzdude Creative Commons License 2004.08.30 0 0 9836
Hozzátenném a rázás témához, hogy érdekes módon az M3-ason sokkal kevésbé rázott az autó, mint az M7-esen. Lehet, hogy autópálya és autópálya között is van különbség?...
Előzmény: Kircus (9835)
Kircus Creative Commons License 2004.08.30 0 0 9835

Adam77 es boszi70!

 

Koszonom a valaszokat! Mindenkeppen elviszem megnezetni, valoszinuleg oda, ahol vettem.

GoodYear GT2 abroncsok vannak az auton, ha jol emlekszem, mar volt korabban arrol a forumon is szo, hogy masnal is elofordult ilyen problema.

Előzmény: boszi70 (9833)
dohonyiz Creative Commons License 2004.08.30 0 0 9834

OK, Boszi, akkor már csak egy hely kell, ahol tudunk grillezni :-) /az a hely, amit a múltkor írtam, sajnos nem alkalmas erre a célra. De nem adom fel...../

 

Akik eddig jelentkeztek az űrlapon:

 

V_tibor - 4 fő

Tuzi - 2 fő

Steve53 - 8 fő

Pax2 - 5 fő

Boszi70 - 3 fő

Garfield - 2 fő

Ádám77 - 2 fő

Atesz - 3 fő

Alizé - 4 fő

Dohonyiz - 2 fő

 

Még jelentkezett, de nem biztos:

 

Diesel_überalles - 2 fő

Előzmény: boszi70 (9831)
boszi70 Creative Commons License 2004.08.30 0 0 9833

Milyen márkájú a kerekek ?

Előzmény: Kircus (9830)
Ádám77 Creative Commons License 2004.08.30 0 0 9832

Szia!

 

Mindenképp menj ezzel a problémával szervízbe, mert mert ez még jótállási kérdés, akár centírozás, akár futómű probléma. Ezt meg kell nézetni.

Ha korrektek nem fognak pénzt kérni érte.

Javaslom azt, ahol vetted, de akármelyik RH szervíz is megteszi.

 

Üdv,

Ádám

Előzmény: Kircus (9830)
boszi70 Creative Commons License 2004.08.30 0 0 9831

Ha eldöntött dolog, hogy grillezünk lehet, hogy célszerűbb, ha a jól bepácolt husit mindenki maga hozza, a családja étvágyának megfelelően, mert némi pácolás nem árt, viszont nyílt terepen egy kicsit körülményes lehet, + valami köretet. A végeredmény mehet a közösbe, és kielemezhetjük egymás szakácstudományát is.

Mit szóltok hozzá?

Előzmény: dohonyiz (9829)
Kircus Creative Commons License 2004.08.30 0 0 9830

Szia Mynames,

 

INA uzemanyagok:

 

Tegnap jottem vissza Horvatorszagbol, es az INA kuton megkerdeztem, mi a kulonbseg a sima es az Euro jelzesu benzinek kozott. Azt mondtak, az EuroSuper 95 a Super95-hoz kepest ujabb fejlesztesu, teljesen megfelel az EU-s szabvanyoknak. Gondolom, ugyanez vonatkozik a dieselre (Dizel vs. Eurodizel) is.

 

Fogyasztasi adatok:

 

Egyebkent horvatorszagi korutunk soran 2250 km-t tettunk meg, 3 tank benzint egettunk el: Bosznian keresztul mentunk (Sarajevo, Mostar), itt oszinte meglepetesre 5,5 l volt az atlag (gondolom, a sok motorfek a lejtokon), a tengerparton 6,5-ot mertem, hazafele pedig (Split-Karloca-Zagrab autopalya) 6,6-ot mertem. Ja, egy 1.4 16V Azure-rol van szo.

 

A kocsiban most van 2900 km, eppen a bejaratos idoszak utan jarunk, ugyhogy meg vagyok elegedve ezzel a teljesitmennyel.

 

Egyetlen kivetnivalot talaltam az ut soran: 130-140 km/h-tol erosen razott a kormany, gondolom a kerekek centrirozasaval lehet gond. Pesten melyik szervizbe erdemes vinni ilyen ugyben az autot?

 

OFF: Bosszanto, mennyire nem tudnak a magyar autosok az M7-es 3 savos reszen kozlekedni. Szinte mindenki meglovagolja a kozepso savot, es nem moccan onnan semmi penzert. Nem tudjak, hogy a "jobbra tarts" ott is ervenyes? ON

 

UDv, Kircus

Előzmény: mynames (9738)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!