Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Vulkan16V Creative Commons License 2004.09.01 0 0 9889

Bocs. Az kimaradt, hogy a jogvédelem hol érvényes:

- Európa

- Földközi tengerrel határos Európán kívüli országok

- Kanári-szigetek

- Madeira

- Azori-szigetek

- Ukrajna

- Észtország

- Lettország

- Litvánia

Azt mondták, hogy saját és bérelt kocsival is, sőt ha a Thalicskát jogszerúen más vezeti, akkor rá is.

Sajnos nem kapok jutalékot :-((( csak meglepőnek találtam.

 

Vulkan16V Creative Commons License 2004.09.01 0 0 9888

"Vett valaki közületek Garancia+ szolgáltatást?" Ezt mzdude írta, de én is gondolkodom rajta és érdekelne a véleményetek.

 

buszoslajosnak! Átérzem, hogy mit érezhettél. Ideiglenes megoldás egy őrzött parkoló is lehetne. Ott lehet napi, heti és havijegyet is kapni. A többi pénztárca kérdése. Autolok 2000 jó ötlet (Cora katalógusban 18900 Ft-ért hirdették) + a rejtett kapcsoló is, de azt szerintem olyan helyre kell tenni, ami ülve nem elérhető. Kicsit kényelmetlen először kapcsolni aztán leülni, de szokatlan, mert általában olyan helyre teszik, ami a vezető ülésből elérhető. A hely olyan legyen, amiről nem kiszúrható, hogy a kapcsoló miatt nyúlsz oda, mert amúgy is odanyúlnál. pl. csomagtartó, hátsó ülés.

üdv: Vulkan

 

Valaki kötött már közületek DAS jogvédelmi biztosítást? Engem behülyítettek. Tháliára 14500 Ft/év. www.das.hu Csak egy kiragadott részlet:

 

"a) A biztosított támogatása jogi érdeke érvényesítésében - kárrendezésre                specializálódott szakemberekkel, - a biztosító alkamazásában álló jogászokkal - a biztosított által kiválasztott ügyvéddel

b) A költségek teljes kockázatának (ügyvédi honoráriumok, bírósági illetékek, szakértői díjak stb.) viselése a biztosítási összeg keretén belül

c) A biztosítottnak nyújtott jogi tanácsadás"

 

Előzmény: mzdude (9881)
diesel_uberalles Creative Commons License 2004.09.01 0 0 9887

Szerintem egy beltéri sziréna is megdobja a dolgot :)) Aki így is viszi az autót, az megérdemli :))

A rendőr tanácsától én lehet, hogy elrúgtam volna a pöttyöst: az autó többek között azért van, hogy reggel ne utazzak együtt a "pálinkát reggeliztem fokhagymával" típusú emberekkel, nem? :))

Előzmény: buszoslajos (9885)
v__tibor Creative Commons License 2004.08.31 0 0 9886

buszoslajos!

Mail ment ...

Előzmény: buszoslajos (9885)
buszoslajos Creative Commons License 2004.08.31 0 0 9885
Kösz a tippet,asszem megfogadom. A rendörbá aztmondta, ha ráfexem a kocsira is elviszik alólam.Persze megnehezíteni meglehet a dolgukat.Gondolkodom még az Autolock 2000 kormányzáron is.Ja,és még egy tipp a szervtől,ha nyugodtan akarok aludni, adjam el a talit és járjak busszal.
Előzmény: diesel_uberalles (9883)
diesel_uberalles Creative Commons License 2004.08.31 0 0 9884

Aki bontót/alkatrészt keres és útba esik:

 

Greguss Kft.

2011 Budakalász, Hargita u. 36.

0626/343-650

 

gyári, utángyártott, használt, bontott alkatrészek, szervíz, törött autóból is szépet varázsolnak állítólag :) (ne legyen rá szüksége senkinek :)

 

(Renault, Peugeot, Citroen)

diesel_uberalles Creative Commons License 2004.08.31 0 0 9883

Szerintem tegyél mellé egy mágneskapcsolót is, az alábbiak miatt:

- relatíve olcsó

- csak Te tudod, hogy hol van

Az ilyen házi megoldásokkal ki lehet rajtuk fogni. Kivéve, ha trailerrel jönnek :((

(Nagyon nem irigyellek most :( Tuti kint aludnék a kocsiban :)

Előzmény: buszoslajos (9882)
buszoslajos Creative Commons License 2004.08.31 0 0 9882
Nem tudni mi nem jött össze a tolvajbá-nak,most 1 váltózár van + benne.
Előzmény: Vulkan16V (9880)
mzdude Creative Commons License 2004.08.31 0 0 9881
Vett valaki közületek Garancia+ szolgáltatást?
Vulkan16V Creative Commons License 2004.08.31 0 0 9880

Halihó!

Ha jól értettem a zár és a gyári immo volt az összes védelem? Akkor mégis ér valamit az immo, ha az at-k nem tudták elvinni.

Előzmény: buszoslajos (9845)
buszoslajos Creative Commons License 2004.08.31 0 0 9879
Bp.XXI.ker. Csepel, főút,lámpa alatt. Nagyon kellett nekik egy ilyen gép,mert a helyszinelő egy másik talicskától jött hozzám. Az is olajos,3 hónapos,ezüst.
Előzmény: boszi70 (9848)
Garfield007 Creative Commons License 2004.08.31 0 0 9878
Na latom, nem csak en ragadtam klaviaturat :-)
Garfield007 Creative Commons License 2004.08.31 0 0 9877

Belekotyogok, bar mar csak rem kepeim vannak errol... Te magad megadtad a valaszt a kerdesed egy reszere... A feluletre hato ero es a felulet nagysaga hatarozza meg a tapadast, egy szuper konnyu, de baromi eros autonal csak a felulet nagysaga novelheto, a suly a verseny sportban ellenseg...

A teli guminal anno voltak akik a szeles gumikat preferaltak, pont a tapadas nagysaga miatt, de pl. havas uton a ho szettaposasa keskenyebb gumikkal egyszerubb, marmint nem meteres horol beszelve... es ujra elojon, hogy a tapadast hogyan noveljuk, csokkentsuk a feluletet es no a feluletre hato ero, vagy noveljuk a feluletet (persze esszeru hatarok kozt ertve, ertsd valtomereteknel)

Tudomanyosan nem tudok hozzaszolni, de nekem a teli gumi dolog olyan ki-mit szeret stilusu vitanak tunik a szaksajtoban is...

Előzmény: srf (9873)
sP Creative Commons License 2004.08.31 0 0 9876

Nem tudományos magyarázat ugyan, de megpróbálom.

 

Száraz út: itt ugye elvileg minél nagyobb a futófelület, annál jobb, hiszen annál jobb a tapadás. Persze bizonyos határokon belül, mert egy idő után már a menetteljesítmény rovására megy, visszafogja az autót.

 

Vizes út: elvben már itt is jó lenne a minél keskenyebb gumi, mert minél szélesebb, annál könnyebben "úszik fel" a vízrétegre (ezt hívják aquaplaning-nek). Viszont keskeny gumival romlik a kanyarstabilitás. Ennek ellensúlyozására találták ki a széles, hosszanti barázdás gumikat, ami kinyomja a vizet a gumik alól.

 

Hó: tulajdonképpen tényleg mint a víz, annyi különbséggel, hogy szilárd. Tehát nem fogja kinyomni maga alól még a barázdás gumi sem. Így marad a másik verzió, a keskenyebb gumi. Kisebb felület > nagyobb nyomás négyzetcentiméterenként > jobb tapadás. Persze a kanyarstabilitás a béka feneke alatt a széles gumihoz képest.

 

A téligumi másik trükkje, hogy sokkal lágyabb, mint a nyári, így jobban tapad hideg úton. (Nyáron viszont szinte "folyik") Nem véletlenül ajánlják, hogy 7 fok alatt száraz úton is téligumival járjon az ember. Nyáron csak azért nem érdemes, mert kár eljárni egy garnitúra gumit a nyári hónapokban.

Előzmény: srf (9873)
Biovadász Creative Commons License 2004.08.31 0 0 9875
Asszem ide a sima iskolás fizikaóra nem elég, mert ott nincs olyan a surlodásról tanultakban, hogy mi van akkor, ha az út érdes felülete belenyomódik a gumiba és valami kis horgonyok módján működik.

Van itt valaki szakirányú? Engem is érdekelne :)
Előzmény: srf (9873)
Biovadász Creative Commons License 2004.08.31 0 0 9874
Azért kis hazánkban ha összeszámoljátok a havas napok számát, akkor nem lesz valami hatalmas az eredmény, szóval a téligumi azért kell, mert le kell küzdenünk a tundrát. :)

Alaphelyzet a száraz vagy nedves aszfalt hidegben, erre kell téli gumit választani.
Előzmény: srf (9873)
srf Creative Commons License 2004.08.31 0 0 9873

Ok, ok, havat nem, de vizet igen. A hó egy speciális esete a csúszós útnak. Az F1-ben esőkor nem keskenyebb gumit használnak, hanem bordázottat, hogy kinyomja a vizet az abroncs. Egyébként értem én, hogy nyilván a tapadó felület nagysága egyrészt, másrészt a felületre ható erő az ami meghatározza a tapadást. Azt is értem, hogy ez a két dolog egymás ellen dolgozik: hahogy növelem a felületet akkor csökenni kezd az erő. Valahol várhatóan van egy optimális választás, na ezt kéne ismerni, igazából erre vonatkozik a sok ostoba kérdésem.

Dehát ezek szerint csak tapasztalati tudás van, tudományos nincs eleddig.

Azért érdekelne!

 

 

srf

Előzmény: diesel_uberalles (9872)
diesel_uberalles Creative Commons License 2004.08.31 0 0 9872
Eddigi tapasztalataim szerint F1-es autó még nem látott havat :o)
Előzmény: srf (9870)
srf Creative Commons License 2004.08.31 0 0 9871
Hacsak nem szeretnek csúszkálni, farolgatni... :)
srf Creative Commons License 2004.08.31 0 0 9870

Hát igen, én magam is síelek és értem ezt a dolgot a hóval és a csúszással.

De akkor az forma 1-en mi a ménkűnek vannak méter széles gumik? Nem hiszem, hogy hülyeségből, inkább a nagy felület miatt... Tudna valaki tudományos magyarázatot?

 

srf

Előzmény: v__tibor (9861)
boszi70 Creative Commons License 2004.08.31 0 0 9869

Itt meg azt írja, hogy teljeskörű a garancia. Hogy is van ez?

 

 

http://www.renaultbudapest.hu/index2.html

boszi70 Creative Commons License 2004.08.31 0 0 9868

Még a végén be kell gépelnem, és nem tudom beilleszteni?

2 éves gyártói garancia a Renault-nál
2003. március 4. - 14:24
2003. március 1-jétől a Renault a magyar piacon is bevezeti a 2 éves gyártói garanciát, kilométer-korlátozás nélkül a teljes modellválasztékára. Ezzel a Vel Satis, az Avantime és az Espace IV modelleknél már alkalmazott 2 éves garancia, minden 2003. március 1-je után átadott személygépkocsira és kishaszonjárműre érvényes lesz, míg az Új Mégane teljes modellkínálatára, az átadás időpontjának figyelembe vétele nélkül vonatkozik majd. Tehát a 12 év átrozsdásodás-elleni - a Master esetében 6 év -, a 3 év fényezési garancia, valamint a 10 év Assistance 10+ szolgáltatás mellé mostantól minden Renault-modell esetében 2 év gyártói garancia is társul.

</P>

boszi70 Creative Commons License 2004.08.31 0 0 9867

A hír

(miért csinálja ezt?)

 
</P>

boszi70 Creative Commons License 2004.08.31 0 0 9866

Az alábbi hírt a renault.hu-n találtam

  </P>

Tudom, hogy korábban szó volt már a garanciáról, csak azért hozom elő mégegyszer, mert a szervizben azt mondták, hogy csak 1 évig van teljes körű garancia a kocsira, hiába hirdeti, hogy 2 év. Lehet, hogy a "gyártói garancia" mást takar?

vizs Creative Commons License 2004.08.31 0 0 9865
Azért az talán jelenthet némi kapaszkodót, hogy a törvény alapján a közútkezelő a megrongálódást köteles HALADÉKTALANUL kijavítani. Az nem elfogadható, hogy hónapokra kiteszik a 30-as táblát, és nem csinálnak semmit. Ez csak a felelősség lerázása.
Előzmény: mzdude (9857)
diesel_uberalles Creative Commons License 2004.08.31 0 0 9864

Igen, ez magyar specialitás :))) Amúgy egy időben törzshelyük volt az az emelkedő, ahol most bővítik az utat 2x2 sávra. Lent már 60-as tábla, ők meg a domb tetején mértek lézerrel. Mire odaértél, a csekk már ki volt töltve, a tinta megszáradt, ők meg röhögnek :)

 

Az M5-ösön az egyetlen rizikófaktor egy fehér Astra, de azt messziről kiszúrom (kivéve amikor nem, a múltkor 90 helyett 120-szal sikerül mögé érkezni, mázli, hogy hátra csak kamera van és nem mér :)) Utána csak Ceglédnél kell figyelni a fehér Suzukit, amivel a Cegléd tábla és a MOL kút közé szoktak állni. Utána már csak Szolnokon lehet gubanc :))

Előzmény: dohonyiz (9863)
dohonyiz Creative Commons License 2004.08.31 0 0 9863

...ja és a 60-as táblák tényleg hülyeségnek vannak csak kitéve, jellemző a Monor és Monorierdő közötti szakasz, ahol van olyan, hogy ki van téve a feloldó tábla, mögé pedig kb 5 méterrel betették az újabb 60-ast.....:-)))

 

Más kérdés, hogy most hétvégén is volt olyan szakasz Pilis után Cegléd felé, ahol 120-asl ment a sor a 60-as táblánál és sorban előztek meg minket.....úgy nézett ki ott a 4-es, mintha egy kétsávos egyirányú út lenne.....

 

 

Előzmény: diesel_uberalles (9860)
dohonyiz Creative Commons License 2004.08.31 0 0 9862

Szia!

 

Én elég sűrűn szoktam a 4-esen járkálni Bp-Cegléd távon, de eddig csak kb 2-szer láttam traffipaxot, mindkétszer a Pilis és Cegléd közötti szakaszon, ahol elkerüli Albertirsát és Ceglédbercelt.

 

Na, meg egyszer szedtek ki ellenőrzésre Monorierdőnél (jogsi, forgalmi - viszlát!).

 

Zoli

Előzmény: diesel_uberalles (9860)
v__tibor Creative Commons License 2004.08.31 0 0 9861
Valami olyesmi lehet az ok, hogy a keskenyebb jobban tapad, mert annál 1 egységnyi felületre nagyobb súly jut. Itt egy laikus hasonlat: a sífutók keskeny lécet használnak (az a cél, hogy el tudjanak rugaszkoni a hótól, tudjanak futni), a többi pedig mint pl a síugrók viszont széleset használnak (ott az a cél, hogy minél könnyebben csússzon).
Előzmény: srf (9856)
diesel_uberalles Creative Commons License 2004.08.31 0 0 9860

Tábláról jut eszembe:

 

Az is botrányos, hogy a 4-es út végig van szórva 60-as táblával, és Szolnokig 3-5 traffipax-szal találkozhatnék (Monor - lézer, Cegléd - lézer, Szolnok - radar, a két megyének még két lézere van)

 

Szóval ha nem kerülnék, akkor hivatalból 60-nal száz év alatt érnék oda...

(Alternatív útvonal: M5 Újhartyán, 405-ös út, 40-es út, 4-es út (Abonynál))

 

A "hivatalos" vélemény a táblákkal kapcsolatban: egy önkormányzati körökben járatos havertól megkérdeztem, hogy nem csuklik-e gyakran amiatt, hogy 30-as táblát raktak ki Szentendrénél. Elmagyarázta: "Nézd, egy tábla 30 ezer forint. az út javítása 300 ezer. Szerinted melyiket választják?"

Előzmény: mzdude (9857)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!