Igen, csak UV szûrõset szabad bele rakni, de szerintem más már nem is nagyon van. Tungsramnak az összes halogén lámpája ilyen már, http://www.tungsram.hu.
Pár hét eltéréssel most cseréltem jobb és bal oldalon is, nagyon egybe voltak idõzítve :) És nem is túl olcsók. :(
Más. Nézegettem az általatok felrakott pollenszûrõ-installálási képeket. Nos, nekem még csak nem is hasonló a kialakítása. 2001-es 1.4 16V-m van. Ilyenbe rakott már bele vki?
Van egy 2002-ben vett Autentique Plus felszereltségű 1.4 8v-s Thalia II típusú autóm. A kocsi 30000 km futott. Gondoltam kicserélem egy klímásra, mert azt akkor nem vettem bele. Be akarom számítatni a kocsit, az új árába, de a kereskedő akinél vettem a kocsit azt mondta 1.300.000 Ft-ot ér az autó. Tényleg ennyit érne, nem akarom elhinni. Mi a véleményetek?
Asszem úgy van, hogy műanyag lámpákba csak UV-mentes izzót szabad tenni. Szóval, ha UV-mentes izzót veszel, akkor azzal bajt nem nagyon tudsz csinálni.
Sziasztok,
Én is egy boldog Thalia tulajdonos vagyok (igaz, nálunk nem jutott a vígjáték múzsaja nevéből, mivel itt Erdélyben Clionak nevezik ezt is), igaz már több mind két éve, de sajnos csak most (tegnap) bukkantam rá erre a forumra. Lenne egy nagy kérdésem: használ valaki olyan megalight (tungsram) vagy akármilyen más gyártotol olyan fehér szinű izzokat? Azért kérdem, mert a múlt héten, az Auchanba láttam ilyen típusú izzókat, rá volt írva a dobozra valami olyasmi hogy műanyag burkolatú lámpákban is használható (valami uv akármi), de azért féltem venni, nehogy ne legyen jó.
A kérdésemen kivűl van egy segítségajánlás is: ha valaki Erdélybe akar menni és szeretne tudni infókat (alvás, trafipax, látnivalók, stb) Brassó környékéről, írjon nyugodtan a ddbekesi@index.hu-ra.
az augusztusban vett 2 éves Thaliával tegnap érkeztünk meg Athénból. 3500 km-t autóztunk nagyobb gond nélkül: az index bajuszkapcsolója néha ciripel kapcsolásakor, a csomagtartó központizárja néha nem műxik. Próbálok visszaolvasni -keresni, de nem egyértelmű mi a hiba oka. Tipp?
Jaj, birom ezeket a pofátlan tételeket, mint "működésvizsgálat". Mi a faszt csináltak ennek fejében, már bocsánat? Rendes gumisnál egy centírozás 600-800 Ft, ők 2700 forintért csinálták meg azt a munkát, amit igazából már átadás előtt el kellett volna végezniük, aztán még 2100 forintért öt másodperces szemrevételezéssel megvizsgálták, hogy nem lóg-e a három hetes autó alja, vagy mi?
Most jöttem a szervizből, ahova a már említett rázás miatt vittem a kocsit. Ugyanoda mentem vissza, ahol vásároltam is augusztus elején az autót (RB Kőbánya). Mint a végén kiderült, kevesebb súly volt a két első keréken a kelleténél, ezért rázott a kormány. A javításért 4813 Ft-ot fizettem, ami tartalmazta a 2 db kerék kiegyensúlyozását (2750 Ft), illetve a működésvizsgálatot (2063 Ft). A hétvégén majd meglátjuk, megszűnt-e ezzel a probléma.
Ha már ott voltam, kértem, hogy kapcsolják be azt a funkciót, amely szerint ha a távirányítós nyitás után eltelt meghatározott időn belül nincs ajtónyitás, a központi zár automatikusan visszazár. Semmi gond, meglesz, mondták. Ezért nem kértek pénzt, este majd kiprobálom, hogyan működik. Emellett megmosták és kitakarították az autót, ezt is ingyen. Mindez reggel 7.15-től 9.30-ig tartott.
Sajnálom, hogy nem volt nálam a fényképezőgépem, mert az udvaron 4-5 új Thalia állt, és mivel volt elég időm, alaposan szemügyre vettem őket: nekem tetszett az új hátsó lámpa burája, és az új szövet is. A Clioból átvett műszerfal is karakteresebb lett szerintem, de a belső tér többi része változatlan.
Fényezés. A reklámot nyomatják ezerrel, ezért kicsit ellenszenves, de... Én lekentem a kocsit VS Platinummal és azóta a kosz egy részét gyengéden le lehet törölni, a mosás pedig tiszta vízzel és gyengéden, szivaccsal történik, mert szó szerint minden lepereg róla. A galamb sz@r úgy pattant le, mint a sütő tepsiből a mézes sütemény. Keskeny pereme maradt, amit enyhén nedves szivacs egyszeri rányomás nélküli áttörlése vitt le. Eső után a fekete oldalsó gumiról elinduló sötétebb csík könnyedén letörölhető.
Tehát mindenképpen egy plusz védőréteget biztosít és így a különböző hatások először ezt érik. És csillag rohadtul. :-)
Amennyiben a festésben már eltüntethetetlen színeltérés van, amit a mosás sem visz lée, arra nem tudok mit mondani.
Mi a tapasztalatok a ún. fényezésre vonatkozó garanciára? Vagy csak én látom úgy, hogy pillanatokon belül csíkok vannak a karosszérián, ráadásul nekem a metál fényezésen? Én úgy gondoltam, ez azért erősebb. Vagy vannak erősebbek is? Mit lehet tenni a csíkok ellen? HELP!
A téligumi témához még annyi hozzáfűznivaló van, hogy a régi tipusu gumiknál (nagy minta, nagy borda) tényleg a keskenyebb volt a jobb, de a mai modern gumik un:fürészfogas mintával (lamellákkal) vannak ellátva ami azt jelenti, hogy minél nagyobb a felület annál több fürészfog kapaszkodik(fékezéskor is!!!). A gyárinál szélessebb gumi valóban jobb tapadást biztosít a modern téligumival, de a futómüvet nem arra méretezik, ergó:szélessebb gumi , jobb tapadás , gyorsabb futómű kopás!!!!
A mesterek is azt mondják, +- egy méret még elfogadható (Müszaki vizsgán is)
A keskenyebb gumi havas úton valóban előnyös, de ez a hazai időjárási és közútkezelési viszonyok mellett teljesen felesleges. Tavaly egész télen kocsival jártam be dolgozni, de legfeljebb 4-5 olyan nap volt, amikor havas volt az út, egyébként száraz vagy sónedves.
Más kérdés például, ha valaki sokat jár külföldre, például síelni. Szlovákiában és Ausztriában is sok olyan út van, amit nem sóznak, hanem a letaposott havat apró kővel szórják fel: ott jól jön a keskenyebb gumi. Sokszor a szállás megközelítése is havas úton történik. Tavaly nekem sem ment volna fel segítség nélkül a hegyoldalban lévő házig, még hólánccal is elakadt az egyik emelkedőn, de végül hátramenetben sikerült felküzdeni magamat.
Én "is" tegnap érkeztem Horvátországból, Olaszországból.. :) Mentem kb 2200-2300km-t. Még nem számoltam ki, de felírtam mindent. Odafelé Bp.- Vrsar még járatós volt, így csak 100 körül mentem így a fogyim kb 3.9 l/100km volt. Klima nélkül, mert este volt. Vissza Vrsar-Velence-Györ-Bp. végig pályán 130 alatt soha --Trieszttől Velencéig 1,5 órán át 140-150 -- kb 5.3 l/100km. Fele uton klímával.
Az autó hibátlanúl teljesített, csak egy dolog nem tetsztett: az pedig a Good Year GT2. Forró betonon, több száz km után olyan volt mintha kenődne, ez leginkább alacsony sebessénél lehúzott ablaknál hallatszott.
A Horvát gázolaj nálam leszerepelt...Mint ahogy a kút is ahol tankoltam. Bár inkább csak egyedi esetnek tartom.
Ja! És ezeket az ügyvédeket ráadásul te fizetted. Itt meg arról van szó, hogy a DAS fizeti, akkor is, ha te mondod meg kit. Gondolom ésszerű keretek között. Pl. a Bárándyval biztos nem szerződnének. :-)
Persze ennek a haszna is akkor derül ki ha (ne legyen ilyen) sor kerül rá. Ahány ügyvéddel eddig dolgom volt mind a legkisebb ellenállás felé próbált elvinni. Pedig nem az lenne a dolguk hogy engem beszéljenek le a harcról.
"Vett valaki közületek Garancia+ szolgáltatást?" Ezt mzdude írta, de én is gondolkodom rajta és érdekelne a véleményetek.
buszoslajosnak! Átérzem, hogy mit érezhettél. Ideiglenes megoldás egy őrzött parkoló is lehetne. Ott lehet napi, heti és havijegyet is kapni. A többi pénztárca kérdése. Autolok 2000 jó ötlet (Cora katalógusban 18900 Ft-ért hirdették) + a rejtett kapcsoló is, de azt szerintem olyan helyre kell tenni, ami ülve nem elérhető. Kicsit kényelmetlen először kapcsolni aztán leülni, de szokatlan, mert általában olyan helyre teszik, ami a vezető ülésből elérhető. A hely olyan legyen, amiről nem kiszúrható, hogy a kapcsoló miatt nyúlsz oda, mert amúgy is odanyúlnál. pl. csomagtartó, hátsó ülés.
üdv: Vulkan
Valaki kötött már közületek DAS jogvédelmi biztosítást? Engem behülyítettek. Tháliára 14500 Ft/év. www.das.hu Csak egy kiragadott részlet:
"a) A biztosított támogatása jogi érdeke érvényesítésében - kárrendezésre specializálódott szakemberekkel, - a biztosító alkamazásában álló jogászokkal - a biztosított által kiválasztott ügyvéddel
b) A költségek teljes kockázatának (ügyvédi honoráriumok, bírósági illetékek, szakértői díjak stb.) viselése a biztosítási összeg keretén belül
Szerintem egy beltéri sziréna is megdobja a dolgot :)) Aki így is viszi az autót, az megérdemli :))
A rendőr tanácsától én lehet, hogy elrúgtam volna a pöttyöst: az autó többek között azért van, hogy reggel ne utazzak együtt a "pálinkát reggeliztem fokhagymával" típusú emberekkel, nem? :))
Kösz a tippet,asszem megfogadom. A rendörbá aztmondta, ha ráfexem a kocsira is elviszik alólam.Persze megnehezíteni meglehet a dolgukat.Gondolkodom még az Autolock 2000 kormányzáron is.Ja,és még egy tipp a szervtől,ha nyugodtan akarok aludni, adjam el a talit és járjak busszal.