Hát egy papundeklit 1983-ban nyertünk autó nyeremény könyvel. De nem vettük ki az autót, mert apámnak nem volt szimpatikus autó. Akkor már volt egy mikrobuszunk. De ezzel, nem szándékom meg sérteni a Trabisokat.
Én csak a Motturás videot láttam. Ez a módszer csak akkor működik, ha előtte a kezében volt az eredeti kulcs, és a két fél másolat arról készült mintavétel után. A másik lehetőség az, hogy előtte kikapták a 7-8 zárólamellát, és tulajdonképp egy görbe drótttal is nyitható lenne a zár. Abban az esetben, ha ennyi idő alatt egy általam odaadott original csomagolású zárral ugyanezt megcsinálja négyszer ennyi idő alatt, akkor bárkinek a Hősök terén tűzoltózenekari kisérettel ki...
Én ismerem az orszák legprofibb zárnyitóit (nem bűnözők) Ők ezt sokkal hosszab idő alatt tudják csak megcsinálni. Annyit elárulok, hogy a lamellákat egyenként kell kiakasztani, így nem megy.
A nyom nélküli nyitás a laikusok által hangoztatott baromság. Nyomnélküli nyitás nincs!!! A nyitásnak két típusát ismerjük nyomtanilag: roncsolásos- és roncsolásmentes nyitás. A roncsolásosról nincs mit mondani, az látszik. A roncsolásmentes vagy másnéven finomnyitás nem látszik, de a zár belső elemei hordoznak olyan nyomokat, mely a nyitóeszközre utalnak, illetve annak azonosítását is lehetővé teszik. Alaptétel: két fizikai tárgy egymásrahatásakor nyom keletkezik. Azt, hogy ezt hogy tesszük láthatóvá az hosszú elemzést igényel. Lásd krimináltechnika második lecke: a nyomok osztályozása.
Szóval tulajdonképpen amiért idekeveredtem az az, hogy hagyományos vonofej után a most vásárolni kívánt lakókocsimon vonófej stabilizátor lesz. Abban mi a tapasztalat a ferodó betéteket mennyi időnként illik cserélni,mennyire tartósak. van e valami trükk a helyes beállításhoz.
Látom te hitetlen vagy én meg a saját kezemmel nyitottam az ötcsapos biztonságit a harmadik próbálkozásra. A velem szembeülő gyakorlott manus meg kb 5 10 mp alatt.
Na mindegy de azért megemlitem azt is hogy úgy nyilatkozott hogy minél drágább és profibb a zár illesztése annál könnyebb kinyitni.
Namost ha visszatérünk a lakókocsinkhoz annak zárját kb egy nagy csavarhúzóval kinyitja az ember úgy mintha simán nyitni akarod, mert olyan gyenge.
Igen, ezek szórakoztató kis videók....csak nem sok közük van a valóvilághoz.
Mondhatni kunsztok, mutatványok....mint mondjuk egy bűvészmutatvány, vagy ilyesmi.
Már az is nehezen elképzelhető, hogy ha egy lakás ajtaján egy ilyen zár van - akkor majd odaül a hiper-képzett mutatványos-szakember és ott jegyzeteli negyedórákat a kombinációt - a kiterített szerszám és alkatrész készletével.
Ilyen eshetőség ellen védekezni kb. egyenértékű azzal a valószínüséggel, mint 6-8 méteres villámhárítót szerelni a bódé mellé - mert hát sose lehet tudni, ugyebár. .
Egy http://www.youtube.com/watch?v=4kShkZLfooY&feature=related
Mottura zár nyitása:
Szóval ennyit,hogy hogyan lehet a tuti zárat kinyitni,anno orosz nyelvű volt az a videó és abban volt multi look váltózás stb is, szerintem itt van az is a videok között.
bár azt nem találtam meg amit akartam és anno az interneten találtunk.
Az egy olyan video volt, melyben a multi loock váltózárat,ajtózárat sima elzet,cisa stb nyitják.
ezt a módszert itthon is alkalmazzák, mivel tanulékony a magyar. Minden zárhoz tudnak csinálni egy bumping kulcsot (minden fog azonos magasságú), amit ha enyhén ütögetsz összerázkódnak a csapok és nyílik. Egyszer saját kezemmel is kipróbálhattam, mert találkoztam egy manussal aki ilyen kulcsot tudott csinálni. Elmondom hogy jómagam kb 20 mp alatt kinyitottam vele az elzet zárat. a módszer másik lényege a tolvajok szerint, hogy nem hagy nyomot a zárban. Bár ezt ők is rosszul tudják.
Nem az a baj kollega. Az a nagy baj, hogy már fogalmam sincs hol lelhetem fel azt a kisiparost - aki a trükkös-csavarokat gyártotta.
Annakidején minden biztonságtechnikai kiállításon részt vettünk, a BNV-n - és ott állított ki az öreg. Istenbizony, vennék most tőle egy-két szettet....különböző méretben.
Az öregnek is volt olyan demo-asztala az összes létező szerszámmal - hogy próbálják meg kinyitni a csavarját.... bárhogy is. .
Akkor egy nyelvet beszélünk...csak nem tettem idézőjelbe a "szuper-ász" autótolvajt.
Egy nagy lófaszt tudnak ezek egy közepesen komoly zárat is egy hajtűvel kinyitni.
Nekünk az üzemben olyan volt (izraeli) hogy a toll egyik lapján random-fogazat (a lapján, nem az élén!)...a másikon meg egy meanderes, bemart pálya, amibe egy tapogató végigment és közölte, hogy jó a profil, mehet a nyitás.
A forgalmazó cég 5 ezer amerikai dollárt tett be egy dobozba (ez Ro-ban nagy pénz volt akkor) - és bárki vihette, aki bárhogy (akár fúrással is !) ki tudja nyitni. A savazás nem jött szóba, mert tiszta inox volt az egész szerkezet.
Több mint 100-an próbálkoztak - szakemberek is - de ugyan már.....
Jaaa: 100 dollár környékén volt ez a betét, fogaskerekes volt és 5 darab kulcsot adtak hozzá - mert sima kulcsmásoló géppel másolni nem lehetett. .
Ilyen BIT készletet mindenféle villás, háromszögű, kifúrt, befúrt csavarhoz a Corában vettem, tán kétezer forintért. A múltkor is láttam készletben valamelyik barkácsáruházman. Ez az általad leírt csavar nekem, Moulinex elektromos késben volt, és csak a szervíz tudta nyitni. A régi Nokia töltőkben meg háromszög alakú csavar volt, mint aMercedes jel belsejében, na azt már tudtam javítani, mert ebben a filléres készletben mindenféle van.
5 évig üzletszerű GPS nyomkövetésből éltem - innen a nickem is. 1.550 előfizetőm volt és kb. 900 riasztásom 5 év alatt.
És 7 megtalált és visszahozott autóm és egyetlen-egy darab !!!! elveszített - amiről később kiderült, hogy benne volt a gazdája is - egy lizing-csalás kapcsán. Soha - egyetlen egyszer nem volt olyan, hogy blokkoltak - pedig velem 2 részről is megtehették volna - ugyanis az adatközlésem GSM-alapú volt, az is elég sérülékeny.
Egyébként GPS blokkolásra azonnal jelzett a rendszer - GSM blokkolót meg soha nem használ a banda - mert fél teló nélkül maradni. Ez a tapasztalat. .
Teljesen egyetértek, kivéve a szuperász tolvajdologgal. Ezek kivétel nélkül mind kamuk, az újságírók találják ki úgy, hogy hallják valakinek a szövegét, és ezt adják a szuper bűnöző szájába. Ezeknek ujságíró még a közelükben sem volt, de a legtöbbnek rendőr sem.
Vagy tíz éve a Kék fényben egy lesittelt barom azt mondta, hogy minden zárat ki tud nyitni. Én olyan területen dolgoztam akkor, hogy ennek a zöngéi is nálunk csapódtak le. Mindenki majrézott, az öregasszonyok hordákba verődve nemtek a Yardra sírni, hogy már mindennek vége, hiszen a TV is megmondta... Felvettem a sajtósokon keresztül a kapcsolatot Juszt úrral és kértem, hogy csináljon egy riportot, lemegyek a Csillagba, viszek nem mis túlbonyolult zárakat, és kifejezetten zár nyitására készült profi eszközöket, aztán lássuk mit tud az ürge. Úgy nézett ki, hogy lesz riport, aztán J. úr jelezte, hogy az ürge nem vállalja. Mondtam, hogy nagyszerű, ezt kérem főműsoridőben az adásban két mondatban közölni. Erre azóta sem került sor.
A másik. Biztos hallottatok a zár "savazással" nyitásáról. Ez is egy őrült feltaláló önmenedzselése során került a köztudatba a TV-n keresztül, és azóta nem lehet kiirtani. Ha bementek a zárboltba adnak nektek saválló betétet, de csak Magyarországon. Érdemes rákeresni,hogy magyar honlapon találsz "savazás ellen védett" betétet, és az egész világon sehol máshol. Szóval a bűnügyi tudósításokat hatalmas fenntartással kell kezeni!
Az egyedi tervezésű lopás gátlót mindig nehezebb rájönni. Általában amit a kereskedelemben árulnak, azon gyakorolnak. De ami egyedi azon nem nagyon van ideje. PL, GPS nyomkövetők sem érnek semmit. Mert már árulják a neten5000-ért, ami meg zavarja jeladást.
Emberek ! Bontott már ki valaki olyan kávéfőzőt, amelyiknek az aljában, 1 centi mélyre sülyesztve biztonsági csavart raktak?
Ez olyan csavar, amelyik messziről csillagfejűnek néz ki - csakhogy a közepében van egy kis csap. Tehát csak olyan csavarhúzóval lehet nyitni, amelyiknek a hegyében egy cca. 1 mm-es átmérőjű fúrat van - különben nem megy be a hornyokba.
Lefúrni sem lehet, mert a csap kiáll a csavarból - tehát a fúrónak nincs mibe belekapjon.
Nekem elég szép szerszámkészletem van - csináltam is már ezt-azt életemben - de ezt fel kellet adjam. Majd átalakítok egy csavarhúzót...de nem lesz könnyű 1 mm-es lukat fúrni a végébe, az fix.
Na kb. így van ez a lakókocsi védelemmel is. Megoldható a feltörése...de... .
Én aztán tényleg nem vagyok paranojás - de cseppet sem ámulnék a csodálkozástól, ha egyszer a 100 éves bódémat nem találnám a helyén.
Sőt, meg is érdemelném - mert a mai napig a kisújamat sem mozdítottam a védelmére. Egy vonóhorog kell - és már vihetik is.
Az ilyen beszélgetéseknek egyébként az szokott véget vetni - hogy mindig van valaki, aki azt mondja, hogy "bármit is kitalál az ember...úgyis szart ér, mert létezik valahol-valaki, aki azt is fel tudja törni"
Csakhogy a nulla védelmü kérót nem az a "valaki" fogja speciális tudással és eszközökkel feltörni - hanem az első, arra-tévedő, tanulatlan kistolvaj. Nulla védelemmel - ez neki se jelent problémát.
Egy titkos-interjúban egy ász-autotolvaj banda tagja azt nyilatkozta, hogy sokkal kisebb gond és idő nekik egy speciális, ugrókódos szuper-verda elkötése - ment egy sima, rejtett gyújtáskapcsolós régi skodájé.
Értsd: sokkal macerásabb azt megkeresni, vagy átkötni - mint elegánsan, laptopról, 20 méterről, hekkelt kóddal nyitni a gépcsodát.
Ugyanígy nagyon megnézném én, hogy egy olyan "kisiparos-forgópalástú-uvegkeményre edzett-trükkös csavart" - mégis mennyi idő alatt (és főleg mennyi zajjal) nyitja ki a "nagytudású" tolvaj - az összes tudásával együtt? .
És messze nem osztom azt a nézetet, hogy "teljesen felesleges bármilyen védelem - mert úgyis mindent fel lehet törni"
Persze - csak nem mindegy hogy ki, mennyi idő alatt és mekkora zajjal-macerával?
Ilyen alapon a lakás-ajtónkra se kéne semmilyen zárat szerelni - mert azonnal akad valaki, aki azt mondja, hogy "ugyan már kérem, hát ezt a zárat XY 3 perc alatt úgyis feltöri - ha akarja".
Az ilyen piti tolvajlások 99%-át tanulatlan, buta kisbünőzők követik el - és nem képzett, technikailag jól felszerelt bandák. Az estek döntő többségében "az alkalom szüli a tolvajt" - pont, mint ahogy a közhely is mondja.
Látták, hogy ott van, semmi gáz vele - másnap visszamentek, vitték. De ha már legalább egy kamú-vonógolyó lett volna a fejben és egy valóban edzett lakat, vagy trükkös-csavar a kar-rögzítésnél - garantálom, most a koma nem kéne ilyeneket hírdetgessen most.
Annyira a "család-kedvence" volt az a bódé, hogy bedölt annak a dumának, hogy "mindegy hogy védekezik - úgysem ér semmit".
Így is lehet érteni valóban. De ha eltűnik egy lakókocsi akkor nem itt kéne hirdetni-e. De lehet hogy eredményesebb így keresni-e. Nem kell sok ész, hogy kik akaszthatták le. Szerintem már a színesfém telepen lehet. Az a igazság hogy mikor húzogatom, nem hagyom magára az autóval a bódét. Ha valamire szükségünk van egyikünk mindig az autónál marad.
Most szerinted - ha ezt a hirdetést lefordítanám magyarra - akkor így hangzana: "Szemét állatok ellopták a lakókocsinkat a Határ úti parkolóból. Jellegzetesen horpadt az ajtó felőli oldala. A nyomravezetőnek 20 ezer Ft jutalmat és teljes titoktartást helyezek kilátásba."