Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

kovizsé Creative Commons License 2007.09.07 0 0 7486

Sziasztok!

 

Segítséget szeretnék kérni.

Érdekelne hosszabb távú tapasztalat AGR/EGR ledugózással kapcsolatban 1.6 16V mociknál.

Nekem NubiraII. van és bár nem rángat,gondoltam hátha förgébb lesz picit.

Nekem 140000 van a motorba.Lehet baja ettől?

Végig olvastam már régebben is az összes opel fórumot ezügyben, de várnék innen is tapasztalatokat.

THX.

Komis Creative Commons License 2007.09.07 0 0 7485

"Most beszéltem egy igazi Lacsi bővölővel. Nagy meglepi infókkal szolgált!! "

 

Úgy tűnik (sajnos) igaza volt. Tegnapi esős időben a kocsi zárlat jeleit mutatta többször is. Lehet, hogy a hátsó ablakmosó hiba folyománya? Vagy (jobb?) esetben vhol vízbeszivárgás az elektronikába?

A mosót a figyelmeztetés óta nem használtam.. Tegnap volt, hogy 4szerre indult és a kulcs kihúzása után még parázslottak a műszerfal ikonjai, emellett kis újraindulási 'böfi'-t is melléklet.

(Tudom nem elég szakszerű, de az idegbajtól még nem volt időm végig gondolni..)

Hazaérkezéskor sima leállás, de ajtócsukás után parázsló ikonok. Visszaszálltam ismétlésként újra indít, leáll ismét csak parázsló ikonok, ekkor ajtó kinyít és minden lekapcsolt. Ma reggel indult elsőre, most ott parkol a márkakereskedő elött.....

 

Most aztán előadhatom a garanciális gondjaimat...:-(((((((((

 

Jobb napot Mindenkinek

Előzmény: Komis (7450)
BeZe1974 Creative Commons License 2007.09.06 0 0 7484

30000 -es szerviz:

- Munkadíj: 20700

- Motorolaj Mobil 5W40: 10046

- Gyújtógyertya csere: 5232

- Fékolaj: 1360

- Tömítés motor olajteknő csavar: 55

- Műszerfal burkolat: 6560

- Olajszűrő: 786

- Pollen szűrő: 5238

- Féktisztitó folyadék: 928

 

Összesen: 50907 ungarishe ropi

 

 

Frankie-boy Creative Commons License 2007.09.05 0 0 7483

http://efsz.freeweb.hu/hdxenon.htm

 

Ha beléptetek kattintsatok a "xenon" linkre!

Szintén Bp-en (XXIII. ker.), bi-xenon  H4 Eagle szett 43eFt.

Csak ez egy 10-essel drágább, mint az előző hozzászólójé...

 

 

 

 

Előzmény: sznuni (7482)
sznuni Creative Commons License 2007.09.05 0 0 7482

Aki esetleg nem menne el Kecskemétig, annak itt egy másik xenon szett, ami itt kapható Pesten.

Mondjuk most szabin vannak, de 10-étől újra nyitva vannak.

 

Itt egy link: http://www.carstyling.hu/alkatresz_shower.php?id=4383

 

Én jómagam a Kalosba ilyet vettem és hát ez egy kicsit olcsóbb mint amit a kollega ajánlott.

Ez is 6000K-s és ez is 3000 órát kibír.

 

Üdv:

sznuni

Előzmény: Frankie-boy (7478)
sz946cs Creative Commons License 2007.09.05 0 0 7481

Hello !

Most javítattam én is, és nem csak az első két ajtó kilincsét fújták le, pedig csak ezt kértem, hanem a hátsókat is. Természetesen garanciában. ( Most két éves a kicsike)  Az egyetlen hátrány, hogy ott kellett hagynom két napra.

Előzmény: BeZe1974 (7474)
athee60 Creative Commons License 2007.09.05 0 0 7480
Igen, gariban kell javítani.
Előzmény: BeZe1974 (7474)
sznuni Creative Commons License 2007.09.05 0 0 7479

Sziasztok!

 

Ajánlom figyelmetekbe ezt:

 

http://totalcar.hu/magazin/kozelet/cjsuperrace!1

 

Érdekesség képpen a képeket is nézzétek meg van közte 5 ajtós lacetti Daewoo jellel és dupla optikás fényszóróval.

 

Üdv: sznuni

Frankie-boy Creative Commons License 2007.09.04 0 0 7478

Ja, és ez a kecskeméti srác forgalmazza is ezeket a szetteket, én is töle vettem!

Ezeket a típusokat legygyakrabban az Audi, BMW, és Benz gyár alkalmazza, legalábbis a leírásban ez olvasható!

Teljesen szabványos, E-szám és ISO-szabvány is van hozzá!

 

Előzmény: Frankie-boy (7477)
Frankie-boy Creative Commons License 2007.09.04 0 0 7477

http://efsz.freeweb.hu/hdxenon.htm

 

Ezt az oldalt épp most találtam a NET-en, szerencsére csak jókat írnak róla...

Amúgy nekem Kecskeméten az ifj. Prohászka Nándor szerelte be a Mezei utca 15-ben.

Tel.: 36-76-321-800 vagy 06-70-501-4405

 

Ez volt az első Lacsi, amibe beépítették, de nagyon szépen dolgoznak!

Munkámból adódóan rengeteget járok az M5-ösön, úgyhogy ha megláttok egy szép fényes, bézs, ötajtós, lehet hogy én leszek! :)

 

A napokban lett meg a 40 ezer km, és kipp-kopp semmi gond, persze a bp-i dugókat nem szereti... :)de aztán mindig autópályázom a kicsikét, azt imádja!

Előzmény: Bobby_la_cetti (7476)
Bobby_la_cetti Creative Commons License 2007.09.04 0 0 7476

Üdw,

 

 Tudnál esetleg infót, h. hol lehet az izzóhoz hozzájutni? A leírtak igencsak felcsigáztak!!! :)

 

 

 

Előzmény: Frankie-boy (7475)
Frankie-boy Creative Commons License 2007.09.04 0 0 7475

Üdv mindenkinek!

 

Egyhete megvan az ötajtóshoz a  H4-es bixenon H.I.D. szett (Eagle, Exsun Technology)!

Szavakkal leírhatatlanul q...va jó!!!

 

Mindenkinek ajánlom! 6000K fényű, azaz, bekapcsoláskor kék, aztán teljesen kifehéredik, marha erős fénye van! Így egy álom az egész kocsi, pont ilyenről álmodtam!

 

42 eFt volt a szett, két év gari van rá, egy év teljeskörű, az izzóra is!

Ja és állítólag így a fényszórónak annyi az élettartalma, mint magának az autónak!

Nincs izzószál benne, ami elszakadna, nem olyan sérülékeny, kb. 3-szor akkora fényereje van, mint egy halogénnek!

És a halogén izzóval (kb. 700) szemben, kb. 3000 óra a min. élettartalma!

 

Szóval csúcs az egész, én villamosságissal szereltettem be, fényszórót is állított utána, 13eFt volt a beszerelés, de úgy eldugta a trafókat, hogy nem is látni....

 

A nappali fényhez közeli fényt ad, remekül látni vele, és így este még a színek is láthatóvá válnak!

 

Alaphelyzetben néha rámvillantanak szemből, de eggyel lejebb állítva a fényszóró-magasságállítót, már senkit nem zavar, és még így is jól lehet látni!

Mivel csak 35 W-os a szett, ezért a generátort se terheli annyira, így a fogyasztás is javul, és sokkal kevesebb hőt termel, mint az 55 W-os halogén!

Műszakira pár perc alatt visszaalakítható, mert csak a gyári csatlakozókat használja a xenon szett!

 

Ja, és rendkívül élvezetessé válik így az esti autózás!!! És kivülről is igen mutatós, de direkt ne nézzetek bele, mert elég káros lehet...

 

Üdv: Frankie

BeZe1974 Creative Commons License 2007.09.04 0 0 7474

Sziasztok.

 

Na elert a kilincsek remalma engem is.

A fogantyurol ahol fogdostam lekoptattam kezzel a festeket ?!?!

Na ez eleg gaz :)

Gariba javitjak ezt vagy mi a tapasztalat?

georgbob Creative Commons License 2007.09.03 0 0 7473
Bocs, most jutott eszembe, hogy még lehet hidrotőke is. Hagyd állni az autót éjszakára, majd reggel beindít: ha hidrotőke kopás, akkor eleinte kopogó hangot lehet hallani, majd ahogy átjárja az olaj a rendszert lassan elhalkul, megszűnik. Ha nagyon kopott a tőke, akkor sokáig eltarthat. Az új autóknál is hallani, de ez kb. 1-2 mp. A kopogás azért hallatszik, mert a tőkét nem emeli fel az olaj, így a szelepemelő himba nem gördül a tőkén, hanem rácsapódik, ami folyamatos kopást eredményez... 
Előzmény: georgbob (7472)
georgbob Creative Commons License 2007.09.03 0 0 7472
Hát az ilyen jellegű hang akkor jöhet, ha az egyik henger nem megy, de ezt a diagnosztika lámpának jeleznie kell. Nekem is volt párszor (szelepcsere elött) hogy traktorossá vált, de azonnal bekapcsolt a sárgalámpa, így ki lehetett olvasatni. Más nem nagyon zöröghet, akkor már nagy lenne a baj...
Előzmény: bakatorkadarka (7471)
bakatorkadarka Creative Commons License 2007.09.03 0 0 7471
Bocs 2005-öt akartam írni,de nem ez a lényeg.Most újra beindítottam és semmi zaj.Most akkor mi van.Vettem egy nagy határ kóreai sz...rt?
Előzmény: Sarkany (7470)
Sarkany Creative Commons License 2007.09.03 0 0 7470

2007.8-havi 1,4-es Lacettit 42000Km-el

 

2007.8-havi 1,4-es Lacettit 42000Km-el?

Egyhónapos világkörüli után voltak vele aztán eladták?

Előzmény: bakatorkadarka (7469)
bakatorkadarka Creative Commons License 2007.09.03 0 0 7469
Sziasztok!SOS!

Kb.három hete vettem meg a GÉP-et.Egy 2007.8-havi 1,4-es Lacettit 42000Km-el,szervízkönyvvel.Azóta böngészem a netet és találtam rá erre a fórumra.Itt olvastam a kilincs festéshibáról(na ez nekem is van),EGR szelepről , a kormánymű kopogásról és a kipufogó szelep cserékről.Persze azóta betegesen figyelek minden gyanús zajt és ma sajnos bekövetkezett......Kiálltam a garázsból és a motorból rettenetes Dieselszerű ütemes kopogás hallatszott.Motorháztető feltép,fülel,és szerintem a hengerfej felől jött a zaj.Járattam egypár percig a zaj maradt,minden fordulaton.Leállítottam és pár perc múlva újra elindítottam,de semmi zaj nem jött.Most mi van?Nekem is kampó a kipufogó szelepeknek?Légyszi írjátok le,hogy milyen tünetek vannak szelepcsere esedékesség estén!!!!Nekem nincs szervízlámpa felvillanás se rángatás...


Köszi
kripic Creative Commons License 2007.09.03 0 0 7468

Szia!

 

"de szerintem lehetséges: a lambda jelek rögtön változnak kipufogógáz visszavezetéskor és ennek hiányában értékel az ECU, hogy a visszavezetés akadályozott"

Természetesen lehet ebben igazság, de ami miatt mégsem gondolom, hogy ilyen kis fifikás lenne az ótónk...:

A lambda-szonda OXIGÉN-érzékelő, éppen a KIPUFOGÓGÁZBAN méri a zoxigént, oszt - leegyszerűsítve -ha soknak találja, akkó'dúsítja, ha meg kevésnek, akkó' szegényíti a keveréket, így állítva be az üzemanyag elégetéséhez optimális 14,7:1 "levegőmennyiséget" (azaz mégcsak nem is a levegőrendszerbe pofázik bele, ha jól tudom...). Ettől persze beleszólhat valamilyen áttételes módon a visszavezetett gáz mennyiségének meghatározásába, de azt már csak nem tudja mérni, hogy HONNAN származik a gáz, amelyet szimatol (recirkuláltatott-e vagy sem), márpedig  ez esetben éppen erre lenne szükség annak megállapításához, hogy most műxik-e az EGR, vagy nem műxik...

Vagy már megint rosszul okoskodom (esetleg CSAK okoskodom...)?

Előzmény: R*R (7467)
R*R Creative Commons License 2007.09.03 0 0 7467

Szia!

"Ha jól vizsgálgattam az EGR kialakítását, hát abból max. olyan (hiba)jelek juthatnak a computerbe, amelyek ESETLEG a szelep MECHANIKUS működését ..." lehet nem állja meg, de szerintem lehetséges: a lambda jelek rögtön változnak kipufogógáz visszavezetéskor és ennek hiányában értékel az ECU, hogy a visszavezetés akadályozott.

 

"Én a lezárás óta mentem kb. 800 km-t, semmi gondom (kopp-kopp-kopp), csak a végtelen csend és vajpuha siklás, mindezt észrevehetően alacsonyabb fogyasztással, úgyhogy nekem marad lezárva, az biztos!!!"  (7453 azonos a véleményünk)

 

Előzmény: kripic (7466)
kripic Creative Commons License 2007.09.03 0 0 7466

Urak, azt vajh' tudja valaki, hogy ez a hibakód IGAZÁBÓL mit jelent...?

 

Merthogy:

Ha jól vizsgálgattam az EGR kialakítását, hát abból max. olyan (hiba)jelek juthatnak a computerbe, amelyek ESETLEG a szelep MECHANIKUS működését (működésképtelenségét) tudják jelezni. Így az én olvasatomban a hibakód mondjuk azt jelenti, hogy a szelep beragadt, és nem nyit ki, amikor az agy szerint nyitnia kéne (mert letapadt...).

Azt, hogy ha kinyit, akkor tényleg megy-e át rajta valami..., hát ezt kötve hiszem, hogy érzékelné a gépezet bárhol is... (nem olcsó játék ám mondjuk gázelemzést végezni, pléne számtalan egyéb paraméter figyelembe vétele mellett...)

 

Lehet, hogy rosszul okoskodom, de szerintem pont valami ilyesmi miatt nincs igazán hatása a hibakódnak a tényleges működésre (nem tilt le, nem akadályoz a továbbhaladásban...)

 

Szerintem szedd szét, áztasd ki, fújjál a szelepszárra egy kis WD40-et, tedd vissza LEZÁRVA, oszt jónapot.

 

Én a lezárás óta mentem kb. 800 km-t, semmi gondom (kopp-kopp-kopp), csak a végtelen csend és vajpuha siklás, mindezt észrevehetően alacsonyabb fogyasztással, úgyhogy nekem marad lezárva, az biztos!!!

 

Előzmény: bzsazsa (7457)
tityesz Creative Commons License 2007.09.03 0 0 7465
Hát nem tudom ...... De én használom, és a kocsiban lévő rádiót sem zavarja !
Előzmény: CharlieNK (7464)
CharlieNK Creative Commons License 2007.09.02 0 0 7464
Tudod mi lenne, ha járművezetők egy része átállna zavarszűrő nélküli gyertyákra? Nem néznél Tv-t és nem hallgatnál rádiót! Ezeket zavarja. Talán még a mobilhálózatot is. 
Előzmény: tityesz (7461)
cápaFeri Creative Commons License 2007.09.02 0 0 7463

Sziasztok!

 

Nos megjöttem, rövid leszek. Az autóval semmi gond nem volt! Odafelé ráérősen, így nem is néztem sem órát, sem fogyasztást, csak a tájat. Vissza azért kíváncsi voltam, hogy is állunk? Nos 3 személy + kb 120 kg cucc tetőboxban és csomitartóban. Autópálya az út 80 %-a, (130-140 tartósan), összesen 1150 km (ottani furikázásokkal együtt), 7,5 liter/100km. Ezt az "áramvonalas" galambszürke boxot nézve...nem rossz! :-)

Megsimogattam amikor hazaértünk, ugyanis a visszautat két kb 8 perces pihenőt megejtve, valamint a határt, autópályakapukat is beelértve  5,5 óra alatt tejesítette úgy, hogy amikor kiszálltunk egyáltalán nem látszott meg rajtunk, hogy 500 km van mögöttünk! Lacetti-érzés! :-)

Üdv!

 

R*R Creative Commons License 2007.09.01 0 0 7462

Szia!

    Ha van lehetőséged, EGR lezárással és nélküle is méresd meg! Érdekes és hasznos is lehet. Előtét chip működését mérettem meg korábban, a mérési eredményeket nyomtatásban megkaptam, minimális díjért végezték. (a chip kapcsolható, de a szelep kitakarása sem nagy ügy oda-vissza szerelési szempontból)

Üdv

 

 

Előzmény: hicar (7459)
tityesz Creative Commons License 2007.09.01 0 0 7461
Sziasztok..

Régen voltam felétek..A szelep kormolodás problémával kapcsolatban van egy bevált dolog.. Én már használom ezért tudom bátran nektek ajálani.. "Egyébként más autóban is müködik " . Nézétek meg a WWW.directhits.com oldalt.
Vagyis plazmagyujtás !!!!!! Kb. Az ára szálitás stb. 7ezer/db + gyertya.
A gyertyát azért kell cserélni mert zavarszürő nélküli kell..
Egyébként a fogyasztásom is csökent, és a motor teljesítmény javult..
Sajnos nálunk nem forgalmazák.. Mi kb 30 db-ot redeltünk Olaszországból .
Van róla a müködéséröl videom is , de nem tudom hogy lehet felteni ...nagyon király!!!
A szikrával szerintem amit produkál még hegeszteni is lehetne....
Szerintem érdemes megfontolni, mert egyszerübb mint a motorgenerál..

Rövid ismertető: aki ügyes megcsinálhatja.

A hagyományos gyujtás megoldásokkal az a gond, hogy túl rossz hatásfokúak.
A gyertya (illetve a rosszul kialakított áramkör) nem képes a trafóból jövő elektromos energiát kellő módon hasznosítani.
Ez abból adódik, hogy az ívcsatorna ellenállása nagyon kicsi, a gyertya-rendszer ellenállása pedig túl nagy, így az ívben kevés energia disszipálódik hővé.
A megoldás tehát: növelni az előbbi, csökkenteni az utóbbi ellenállását.

A gyertyák átlagosak 6-7 kOhm ohmikus ellenállásúak. Vásároljunk olyat, amely közel 0 ellenállású! Ezek általában a dobozon réz maggal reklámozottak (copper core). (Vigyünk magunkkal ómmérőt is a boltba.)
Az ív ellenállása növelésének érdekében növeljük az ív frekvenciáját! Sajnos minél nagyobb az ioncsatornában az áram, annál kisebb átmérőjű lesz (pinch-effektus), és annál könnyebben talál magának könnyű utat a delej, és munkáját el nem végezve kihuny.
Ha a frekvenciát növeljük akkor a bőrhatás (skin-effekus) jobban kezd érvényesülni, és az áramok inkább a vezető (ioncsatorna) felületén folynak, növelvén a hatásos átmérőt.

Tévesen azt hiszik, hogy a villám elleni védőketrec a Faraday-kalitka elvén működik. Ez nem igaz. A Faraday-elv elektrosztatikus mezőkre érvényes. Valójában a Skin-hatás az ami megvéd a villámlástól, hiszen a villám váltakozóáram, a töltéseknek nincs is idejük elmozdulni a vezetőben olyan mértékben ami ilyen töltésszétválasztást okozna. A skin-hatás abból adódik, hogy a feszültség (potenciál) és a töltésáram időben eltolódik egymástól bizonyos szöggel (cos(fi)).

Készítsük tehát nagyfrekvenciás rezgőkört a gyertya és egy kondenzátor segítségével!
Ehhez olyan kondi kell aminek átütési feszültsége legalább 30-40kV, kapacitása 100-200pF és legalább 100MHz-ig működőképes (kis veszteségű).
Kapcsoljuk a kondik a gyertyával párhuzamosan. Egy ilyen rezgőkörben a kondi az szikraközzel mint kis értékű ellenállással alkot rezgőkört. A rendszer induktivitása nagyon csekély, ohmikus ellenállása csak az ív ohmikus ellenállásából adódik (Rgyertya=0!).
Ez a rezgőkör több MHz-es (kb 10-100MHz) frekvencián is rezeghet, szapora, nagy térfogatú ívkisülést keltve. És ami a legfontosabb: magasabb hatásfokkal alakítja az elektromos energiát a szikraközben hőenergiává.
A kisülés alatt a gáz olyan magas fokon ionizálttá válik, hogy nagyobb mennyiségű (persze relatív) plazma jön létre.

A rendszer elmélete régóta ismert. Sok megvalósítás létezik. Valahogy a feledés homályában tartják a témát a 70-es évek óta. Néhány forrás ezzel kapcsolatban:

Sport-rendszereket gyártó/forgalmazó:
http://www.directhits.com

Egy feltaláló saját rendszere:
http://www.robertstanley.biz/firestorm.htm
http://www.robertstanley.biz/firestorm2.htm

A ívkisülés időbeli lefolyása valami hasonlóan alakul:
http://www.ignitionsolutions.com/productsDirect.asp

Több infóhoz a gugli és a yahu intenzív masszírozásával juthatunk.
A kapacitás beszerzése körülményes. A gyári drága. Házilag készítés kecsegtet bizonyos reménnyel. Nekem jól bevált variációm erre a következő:

Hazai körülmények között az ilyen kondik mint pl ez:

http://amt.homelinux.net/gyu/e4e38_uhv_fhv.pdf

beszerzése a TDK-tól nehéz.
Azonban az ilyen:

http://amt.homelinux.net/gyu/capacitor-c84e6.pdf

vagy a hasonló CKE gyártmány:

http://amt.homelinux.net/gyu/cke-cap.pdf

viszont lehetséges.
Én kaptam 470pf/15kV-osat így 4db felhasználásával 470pf/30kV-osat összeforrasztva
a kívánt kapacitást elértem. A szükséges anyagok 1 hengerre:
• - 1 db levágott réz saru 12,5 mm-es furattal. (~25 Ft)
• - 1 db PVC cső távtartó szigetelő, átm.16x2, 25mm hosszú (~2 Ft)
• - 4 db 470pF/15kV tárcsakondi (4x129 Ft)
• - 1 db külső 16mm-es alátét (szigetelőagyagból lehet) 4-es furattal (~5 Ft)
• - 1 db levágott réz saru 4 mm-es furattal (~25 Ft)
• - 50 ml műgyanta (~100-150 Ft)
• - 1 db 38mm átm. forma (pl. műa. sótartó ~115 Ft)



A beruházás azt hiszem nem sok (~838 Ft). Természetesen ahány henger annyiszor.
A szerelt állapot:





A gyertya végén lévő menetes darabkával rögzíthetjük a helyén az alkatrészeket.
Arra ügyeljünk, hogy elegendően távol legyenek egymástól az alkatrészek, különben koronakisülés jöhet létre.
A kúszóáramok veszélye fokozottan fenn áll, sajnos a gyertyapipát(gumit) sem tudjuk így a helyére csusztatni!
Ezentúl puszta kézzel ne is nyúlkáljunk többet járó motornál körülöttük!
Rendszeres tisztításuk az olajos kosztól szükséges. Koszosodás esetén növekszik a kúszóáram (mellékzár ellenállás).

Tapasztalatom szerint a kondik lába szeret letörni párszáz km után. Ez okból, valamint a kúszóáramok ellen célszerű az egészet műgyantával kiönteni. A másik probléma a PVC cső, mely a hengerfej hőmérsékletén (100 C fok) megpuhul, és lelazítja a csavart.

Öntőformának a 100 Ft-os boltban kapható 115 Ft-os sótartó pont megfelel, melynek belső átmérője 38 mm. A sótartót kb 36 mm-nél kettéfűrészeljük. A tetejére nincs szükségünk. A szerelt kondi+gyertya rendszert fejtetére állítva belehelyezzük a sótartóba és kiöntjük. Én satuban kicsit összelapítva elliptikus alakot adtam a formának, így kevesebb gyanta kell és több anyag marad a kondik és a fal között. A PVC cső ekkor nem kell! A gyertya hullámos felületű szárát szigszalaggal le kell takarni, mert a gyanta kitölti és kötés után nem lehet kihúzni! A kisebbik sarut a helyén 2 M4-es anyával rögzíthetjük. Az anyákat nem kell erősen meghúzni. Utólag könnyen kipiszkálhatók a megkötött gyantából. A sótartó a kötés után letörhető a kész darabról.
Az elliptikus forma célszerű. A gyertya erősen excentrikus helyzetű, mivel az 1-4 (de különösen a 4) hengernél nincs hely ekkora átmérő elhelyezésére.
Átlagos műgyanta igény 50 ml. A kész öntvények:



Műgyantának megfelelő például:
• Ablonczy kft. (H-3535 Miskolc, Honvéd u. 48. Tel: +36-70/943-1146) 250, 750 ml-es kiszerelésben. http://www.ablonczy.hu/ab-ceg.htm
• Sika Biresin G27A/B kétkomponensű (Multiplast Kft. 1149 Bp. Nagy Lajos kir. u. 108. tel:1221-7114).
Vidéken a Kemikál boltokban lehet keresni. Festéküzletek nem tartják. A Piktorban kapható nem jó, mert fémmel nem érintkezhet. Fontos elolvasni a kezelési útmutatót. Fontos paraméter a hőállóság és az elektromos szigetelőképesség. Maximális hőmérséklet legalább 100 C fok legyen! Az olyan megfelelő amivel áramköröket, trafókat szoktak kiönteni.

A kondik kapacitás értéke nem kritikus. Törekedjünk minél nagyobb értékre. Az átütési feszkót is válasszthatjuk biztonsággal nagyobbra.
A szükséges fesz értékét a levegő hőmérséklete (friss töltet) és nyomása (dinamikus kompresszió) alapján például a Paschen-formulával határozhatjuk meg:

http://home.earthlink.net/~jimlux/hv/paschen.htm

(A kolléga oldalán egyéb érdekes dolgokat is találhatunk)

A rendszerben lévő ellenállások kapacitások mértékének az hatásfokra gyakorolt hatásával kapcsolatban tanulmányt is olvashatunk itt:

http://www.directhits.com/tech/SAE_02ffl_204.pdf

A gyertyakábel túloldalán levő gyújtásrendszer típusa, kialakítása a plazmakisülésre nagyon csekély hatással van.
Mindegy, hogy hagyományos, tranyós, fetes, tirisztoros vagy akármilyen. Az én rendszerem éppen tirisztoros-kondis ami egyenáramú impulzussal látja el a gyertya-kondi rezgőkört.
A lényeg, hogy a rezgőkör olyan magas frekvenciával rezeg, melynek a trafó szekundere (de még a gyukábel is) nagy ellenállásnak minősül, így az nem söntöli azt (visszafelé nem sül ki).

Figyelem! A rendszer magas rádiózajt kelt.
Árnyékolóserleg alkalmazása javasolt. Ezt egy konzervdobozból is el lehet készíteni, azonban a hengerfej kialakításának megfelelően kell illeszteni. A gyukábelnek a lehető legkisebb átvezető furatot készítsünk.

A rendszer tökéletesíthető többpólusú gyertyával.
Ezek közül is a réz magú 0 ohmos változatokat használjuk a megfelelő hőérték mellett. A több lehetséges szikraút hatásos, mivel mindig a legkedvezőbb helyen alakul ki az ív (itt a legkönnyebb átütni). Természetesen egyszerre csak 1 szikra létezik, a másik úton egy másik alkalommal alakul ki az ív (akár egy gyújtási ütem alatt is, mivel nagyfrekiről van szó, mp alatt több milliószor vált irányt az áram).
Ladához jók a következő 3-pólusú gyertyák:


• NGK BP6ET
• BERU 14-7DTU (én ezt használom)



Még tupírozhatunk annyit a dolgon, hogy a testelektródákat tűreszelővel finoman V-alakban bereszeljük (0,1-0,2 mm mélyen), ezáltal villás végük lesz. A 3 (vagy 4) szikraútból rögtön 6 (vagy 8) szikraút lesz, egyenletesebben elosztva a középelektróda körül.
A többpólusú azért is kedvezőbb (szerintem), mert az ív mélyebben alakul ki az égéstérben, a testelektróda nem árnyékolja az ívet az égéstér felől, csak oldalirányból (oldalirányból viszont jobban).
Ezenkívül bármi meglepő, de a plazmásabb kisülés jobban kíméli a gyetya elektródáit is.



Remélem értetétek !!!!!!!!!!!



Mi nem csináltuk meg mert nem fért bele a Lacetti hengerfejébe...
De más kocsiknál ahol több hely van érdemes megpróbálni..

Üdv. Tityesz
Előzmény: 95LE (7390)
Picuj Creative Commons License 2007.08.31 0 0 7460
Nekem a sima vunderbaum marta meg a vészvillogó kapcsolóját. Szóval tényleg vigyázni kell ezekkel a szarokkal mert amihez hozzáér azt tönkreteheti. Főleg a műanyag felületeket.
Előzmény: BeZe1974 (7455)
hicar Creative Commons License 2007.08.30 0 0 7459
Sziasztok!

Én is lezártam az ERG szelepet, de nem sokára zöldkártyát kell csináltatni nem tudom mit tegyek hagyjam így lezárva és ugy vigyem el vagy addig vegyem ki. Befolyásolja a mért adatokat? Mi a véleményetek, van e valakinek tapasztalata.
95LE Creative Commons License 2007.08.30 0 0 7458
KIrály! Itt a 22-es csapdája. Ha nem szünteted meg akkor nem nem lehetsz biztos benne, hogy mitől van a következő sárga lámpa, vagy mindíg jársz a szervízbe kiolvastatni.
Előzmény: bzsazsa (7457)
bzsazsa Creative Commons License 2007.08.29 0 0 7457

Sziasztok!

 

Kb.3 hete lezártam az EGR szelepet, ment is szépen a kocsi.Vasárnap viszont el kezdett világítani az ominózus sárga lámpa,viszont semmilyen rendellenességet nem tapasztaltam.Ma elmentem kiolvastatni/kitöröltetni a hibakódot.

Eredmény :  P 1402 számú hibakód "Kipufogógáz visszavezetés akadályozott"

A srác kitörölte ,de azt mondta hogy az a tapasztalata  általában visszajön még ez a hibakód.Vagy lezárva hagyom azEGR-t és jön a lámpa vagy visszacsinálom az egészet és "EZ" a kód nem jön.

Ja kb 350 Km-ert mentem el csak városban a lezárás óta.

 

Üdv bzsazsa

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!