Keresés

Részletes keresés

koller andor Creative Commons License 2009.11.06 0 0 33103
RCH.:-))
Előzmény: Törölt nick (33102)
Törölt nick Creative Commons License 2009.11.06 0 0 33102
Helyesbítés: az első mondatban a MÁV szó helyett Cargo írandó.
Előzmény: Törölt nick (33096)
koller andor Creative Commons License 2009.11.06 0 0 33101
Az új menetrend mellett, már lesz mód bőven a nyíltvonali rakodásra a forgalom zavarása nélkül.:-(
Előzmény: Törölt nick (33099)
Törölt nick Creative Commons License 2009.11.06 0 0 33100
De csak a jelenlegi torz szabályozás mellett, amikor a közúti fuvarozó nem fizet használatarányos útdíjat.
Előzmény: ROCOman (33098)
Törölt nick Creative Commons License 2009.11.06 0 0 33099
"A MÁV senkinek sem ad semmiféle ajánlatot."

Ajánlatot valóban nem. Csak engedélyt. Ha nyíltvonali rakodást szeretnénk, ahhoz a MÁV-nak (=Pályavasútnak) is hozzá kell járulnia. Vagy engedélyezi, vagy nem. Ha nem, akkor már sérül is a fuvarpiac szabadsága.
Előzmény: koller andor (33097)
ROCOman Creative Commons License 2009.11.06 0 0 33098
:D Látom nem érted! A felsorolt költségelemek tíz vagon trágya teherautókkal a szántóföld végébe szállítására vetítve nagyságrenddel kisebbek, mint vasúti szállítás esetén a phd és más analóg költségelemek együttesen.
Előzmény: Törölt nick (33095)
koller andor Creative Commons License 2009.11.06 0 0 33097
A fuvarpiac szabad. A MÁV senkinek sem ad semmiféle ajánlatot.

A rugalmasság az árufuvarozásban jelen van. Minden lehetséges üzletnek utána megyünk.

Sajnos a szabályozási /közgazdasági környezetet nem a kötöttpálya alakítja.
Sokat lendítene a dolgon, ha végre a közút is valós költségen fuvarozna. (használatarányos útdíj bevezetése)

"Elüldözött teherforgalom" meg nem létezik, bármennyire is hiszel benne.
Előzmény: Törölt nick (33096)
Törölt nick Creative Commons License 2009.11.06 0 0 33096
Nos, ebben igazat adok neked: a MÁV olyan árajánlatot adna, amit az egyszerű földi halandó (értsd: nem rendszeresen, irányvonatokat közlekedtető fuvaroztató) nem tudna kifizetni.

A megoldás: a mellékvonali hálózatot ki kell venni MÁV-kezelésből (megfelelő törvényi támogatással, amely JELENLEG NEM LÉTEZIK), és a magán-mellékvonali-társaságnak már megéri az évente 10 kocsit megrakó ügyféllel is foglalkozni. Sok kicsi sokra megy.
Előzmény: ROCOman (33094)
Törölt nick Creative Commons License 2009.11.06 0 0 33095
Hát persze, hiszen a közutat nem kell egész évben fenntartani.
És a teherautók után is csak azokra a napokra kell súlyadót, biztosítást fizetni, amikor közlekednek.
:D
Előzmény: ROCOman (33093)
ROCOman Creative Commons License 2009.11.06 0 0 33094
Nem tudnád kifizetni. Keresd meg Józsit!
Előzmény: mattil (33089)
ROCOman Creative Commons License 2009.11.06 0 0 33093
A vasút nagytömegű, azonos minőségű, rendszeresen fuvarozandó áru (pl.: barnaszén, zúzottkő, sóder, konténerek, stb.) szállítására használható gazdaságosan. Ehhez megfelelő pálya, időben és mennyiségben rendelkezésre álló kocsik és vontatójárművek kellenek, személyzetestül, forgalmi dolgozóstul, stb. A vegetációs időszak egy rövid terminusában jelentkező mégoly nagytömegű (Hol van már ilyen?) termény elszállításhoz egész évben fenntartani az infrastruktúrát nem kifizetődő, így az egyébként valószínűleg drágább, de rugalmasan bevethető közúti szállítás lesz a befutó.
Előzmény: Törölt nick (33082)
Törölt nick Creative Commons License 2009.11.06 0 0 33092
"mi történne ha holnap megjelennék a vasút illetékesénél azzal amit leírtam, vajon mi történne?"

Nem röhögne ki senki senkit, az Eurocom magánvasút is rakodott nyíltvonalon, éjszakánként Földeák és Makó-Újváros között.
Lehetetlen nincs, csak tehetetlen.
Előzmény: mattil (33089)
RadiX Creative Commons License 2009.11.06 0 0 33091
ki lenne "a vasút illetékese", kezdésnek? keresnetek kellene egy vasúti fuvarozó társaságot, aki lát üzleti fantáziát a dologban. Ha lesz ilyen, az majd lesakkozza a pályavasúttal a részleteket.
Előzmény: mattil (33089)
RadiX Creative Commons License 2009.11.06 0 0 33090
hát hajrá, szervezzétek meg.
Előzmény: VT22 (33088)
mattil Creative Commons License 2009.11.06 0 0 33089
Én nem vagyok ellene a vonat "házhozmenésének" . Éppen ezért kérdezem, hogy mi történne ha holnap megjelennék a vasút illetékesénél azzal amit leírtam, vajon mi történne? Kiröhögne? Megmoindaná őszintén, hogy a jelenlegi szabályokn és kocsiállomány miatt bez nem lehetséges? Mellébeszélne, kifogásokat keresne? Vagy azt mondaná, hogy a megrendelő igénye parancs és felvázolna valamit?És amit felvázolna, azzal jobban járnék mint a szomszéd Józsival akinek van egy pótos IFA-ja?
Előzmény: VT22 (33088)
VT22 Creative Commons License 2009.11.06 0 0 33088
Egyébként azon megy a sírás, hogy "de hát a teherautó házhoz megy, a vonat meg nem". És most mindenkinek borsódzik a háta attól hogy a vonat is házhoz menjen. Ha messze áll meg az a baj, ha helyben akkor meg az. Végül is úgy vagytok vele hogy a vonat ne menjen sehova.

Ha Kondorosra trágyát kell szállítani, és ezért pénzt is kapunk, szállítsunk trágyát.

Én ezt a rugalmasság fokmérőjének látom. Jelentősen növelné a vasút területi lefedettségét. Vicinálisokon éjszakai vonatmentes időszakban, méginkább bezárt vonalakon senkit sem zavarna a foglalt pálya, ellenben lenne teherforgalom.
kivi000 Creative Commons License 2009.11.06 0 0 33087
kisbéri Vasútállomáson.

Jegyváltással egybekötve? Amit megismételtek 10 éven át minden nap? ;)
Előzmény: KisTTesó (33084)
mattil Creative Commons License 2009.11.06 0 0 33086
Tehát akkor ha jól értem szállítsunk rajta trágyát mint az egykori szegedi kisvasúton és a gazda a földje végében hányhassa le a vagonról?
Nagyon érdekelne, hogy mit mondana illetékes erre! Tehát én egy Kondoros melletti termőfölddel rendelkező gazda vagyok és kellene mondjuk jövő hétre Szabolcsból 4-5 kocsi trágya azzal a kikötéssel, hogy a földem végében álljon meg a vonat és majd én ott lehányom róla.
Lehetséges egyáltalán ilyen a mai világban?
Jobban megérné, mintha felfogadnék egy pótkocsis IFA-st és az mondjuk háromszuor fordulna?
Előzmény: Törölt nick (33082)
gbeatle Creative Commons License 2009.11.06 0 0 33085
A nyíltvonali rakodás szerintem egyáltalán nem a jövő, hiszen a közeli és távoli múltban is végeztek ilyet. A legutóbbi, amiről tudok (uhi honlapja, a sín-tér.hu alapján), Feketebézsenynél történt, 2004-ben. De valószínű, hogy le vagyok maradva, és azóta már végeztek nyíltvonali rakodást máshol is.
Előzmény: Törölt nick (33082)
KisTTesó Creative Commons License 2009.11.06 0 0 33084
A Magyar Köztársaság Kormánya a

Komárom-Székesfehérvár vasútvonalon a személyszállítás beszüntetésére készül.

 

A Kormány döntésével nem értünk egyet, tiltakozásunknak

 

2009. november 8.-án (vasárnap) 15:30-kor

 

kezdődő demonstráción adunk hangot a

 

kisbéri Vasútállomáson.

 

Összefogásunk eredményességében bízva, megjelenésére feltétlenül számítunk!

 

 

Szervezők

Törölt nick Creative Commons License 2009.11.06 0 0 33083
Előzmény: koller andor (33076)
Törölt nick Creative Commons License 2009.11.06 0 0 33082
Harangoztak neki, de csak személyforgalom szempontjából.
Mivel a vonal végig művelés alatti mezőgazdasági területen halad, lenne mit szállítani. Akár még nyíltvonali rakodással is lehetne fuvart csábítani a vasútra.
(fuvaroztató megrendel a földje végébe mondjuk 10 vagont berakásra)

Tudom hogy jelenleg ezek eretnek gondolatok, de ez a jövő. Rugalmasság nélkül nem megy.
Előzmény: ROCOman (33072)
hmsoft Creative Commons License 2009.11.06 0 0 33081
Valaki már elmagyarázhatná nekem, mi az az "elüldözött teherforgalom"?

A vasúti legendárium 246. szócikke.

hm
Előzmény: koller andor (33076)
koller andor Creative Commons License 2009.11.06 0 0 33080
Elképzelhetetlen számodra, hogy 2003.-ban a "vasút" megkereste a fuvaroztató cégeket és elővezette a valós költségeken alapuló fuvardíját?
Előzmény: Törölt nick (33079)
Törölt nick Creative Commons License 2009.11.06 0 0 33079
Ne mond már ,h ha Szergejnek kell húzni a tehervonatot mert annyi áru van akkor nem éri meg. A helyi Tüzép is vasúton szállított vittek gabonát, cukorrépát meg szóját is. Több ezer tonnás tételekben. Nehogymár ne érje meg.
Előzmény: koller andor (33078)
koller andor Creative Commons License 2009.11.06 0 0 33078
Aha.

Ezt honnan tudod?
Megérte anno a vasútnak a fuvar?
Előzmény: v_peti (33077)
v_peti Creative Commons License 2009.11.06 0 0 33077
Volt ott árurakodás, de ennek ellenére ment az ukáz, hogy Kondoros állomáson az árufeladás megszűnik, és Nagyszénásra helyeződik át. A fuvaroztató meg azt mondta, hogy akkor inkább szállít közúton.
Előzmény: koller andor (33076)
koller andor Creative Commons License 2009.11.06 0 0 33076
Valaki már elmagyarázhatná nekem, mi az az "elüldözött teherforgalom"?
Előzmény: v_peti (33075)
v_peti Creative Commons License 2009.11.06 0 0 33075
Bocs, de itt csak 6 km-ről van szó, amit amúgyis fenn kell tartani a személyvonatok miatt. Akkor a megspórolt pénz így 0 Ft alapból. Az elüldözött teherforgalom miatt, pedig negatív szám.
Előzmény: hmsoft (33073)
A Gyula Creative Commons License 2009.11.06 0 0 33074
Lehet buziskodni, elnézést elírtam október 28-án.
Előzmény: Törölt nick (33071)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!