Ajánlatot valóban nem. Csak engedélyt. Ha nyíltvonali rakodást szeretnénk, ahhoz a MÁV-nak (=Pályavasútnak) is hozzá kell járulnia. Vagy engedélyezi, vagy nem. Ha nem, akkor már sérül is a fuvarpiac szabadsága.
:D Látom nem érted! A felsorolt költségelemek tíz vagon trágya teherautókkal a szántóföld végébe szállítására vetítve nagyságrenddel kisebbek, mint vasúti szállítás esetén a phd és más analóg költségelemek együttesen.
A fuvarpiac szabad. A MÁV senkinek sem ad semmiféle ajánlatot.
A rugalmasság az árufuvarozásban jelen van. Minden lehetséges üzletnek utána megyünk.
Sajnos a szabályozási /közgazdasági környezetet nem a kötöttpálya alakítja. Sokat lendítene a dolgon, ha végre a közút is valós költségen fuvarozna. (használatarányos útdíj bevezetése)
"Elüldözött teherforgalom" meg nem létezik, bármennyire is hiszel benne.
Nos, ebben igazat adok neked: a MÁV olyan árajánlatot adna, amit az egyszerű földi halandó (értsd: nem rendszeresen, irányvonatokat közlekedtető fuvaroztató) nem tudna kifizetni.
A megoldás: a mellékvonali hálózatot ki kell venni MÁV-kezelésből (megfelelő törvényi támogatással, amely JELENLEG NEM LÉTEZIK), és a magán-mellékvonali-társaságnak már megéri az évente 10 kocsit megrakó ügyféllel is foglalkozni. Sok kicsi sokra megy.
Hát persze, hiszen a közutat nem kell egész évben fenntartani. És a teherautók után is csak azokra a napokra kell súlyadót, biztosítást fizetni, amikor közlekednek. :D
A vasút nagytömegű, azonos minőségű, rendszeresen fuvarozandó áru (pl.: barnaszén, zúzottkő, sóder, konténerek, stb.) szállítására használható gazdaságosan. Ehhez megfelelő pálya, időben és mennyiségben rendelkezésre álló kocsik és vontatójárművek kellenek, személyzetestül, forgalmi dolgozóstul, stb. A vegetációs időszak egy rövid terminusában jelentkező mégoly nagytömegű (Hol van már ilyen?) termény elszállításhoz egész évben fenntartani az infrastruktúrát nem kifizetődő, így az egyébként valószínűleg drágább, de rugalmasan bevethető közúti szállítás lesz a befutó.
"mi történne ha holnap megjelennék a vasút illetékesénél azzal amit leírtam, vajon mi történne?"
Nem röhögne ki senki senkit, az Eurocom magánvasút is rakodott nyíltvonalon, éjszakánként Földeák és Makó-Újváros között. Lehetetlen nincs, csak tehetetlen.
ki lenne "a vasút illetékese", kezdésnek? keresnetek kellene egy vasúti fuvarozó társaságot, aki lát üzleti fantáziát a dologban. Ha lesz ilyen, az majd lesakkozza a pályavasúttal a részleteket.
Én nem vagyok ellene a vonat "házhozmenésének" . Éppen ezért kérdezem, hogy mi történne ha holnap megjelennék a vasút illetékesénél azzal amit leírtam, vajon mi történne? Kiröhögne? Megmoindaná őszintén, hogy a jelenlegi szabályokn és kocsiállomány miatt bez nem lehetséges? Mellébeszélne, kifogásokat keresne? Vagy azt mondaná, hogy a megrendelő igénye parancs és felvázolna valamit?És amit felvázolna, azzal jobban járnék mint a szomszéd Józsival akinek van egy pótos IFA-ja?
Egyébként azon megy a sírás, hogy "de hát a teherautó házhoz megy, a vonat meg nem". És most mindenkinek borsódzik a háta attól hogy a vonat is házhoz menjen. Ha messze áll meg az a baj, ha helyben akkor meg az. Végül is úgy vagytok vele hogy a vonat ne menjen sehova.
Ha Kondorosra trágyát kell szállítani, és ezért pénzt is kapunk, szállítsunk trágyát.
Én ezt a rugalmasság fokmérőjének látom. Jelentősen növelné a vasút területi lefedettségét. Vicinálisokon éjszakai vonatmentes időszakban, méginkább bezárt vonalakon senkit sem zavarna a foglalt pálya, ellenben lenne teherforgalom.
Tehát akkor ha jól értem szállítsunk rajta trágyát mint az egykori szegedi kisvasúton és a gazda a földje végében hányhassa le a vagonról? Nagyon érdekelne, hogy mit mondana illetékes erre! Tehát én egy Kondoros melletti termőfölddel rendelkező gazda vagyok és kellene mondjuk jövő hétre Szabolcsból 4-5 kocsi trágya azzal a kikötéssel, hogy a földem végében álljon meg a vonat és majd én ott lehányom róla. Lehetséges egyáltalán ilyen a mai világban? Jobban megérné, mintha felfogadnék egy pótkocsis IFA-st és az mondjuk háromszuor fordulna?
A nyíltvonali rakodás szerintem egyáltalán nem a jövő, hiszen a közeli és távoli múltban is végeztek ilyet. A legutóbbi, amiről tudok (uhi honlapja, a sín-tér.hu alapján), Feketebézsenynél történt, 2004-ben. De valószínű, hogy le vagyok maradva, és azóta már végeztek nyíltvonali rakodást máshol is.
A Magyar Köztársaság Kormánya a
Komárom-Székesfehérvár vasútvonalon a személyszállítás beszüntetésére készül.
A Kormány döntésével nem értünk egyet, tiltakozásunknak
2009. november 8.-án (vasárnap) 15:30-kor
kezdődő demonstráción adunk hangot a
kisbéri Vasútállomáson.
Összefogásunk eredményességében bízva, megjelenésére feltétlenül számítunk!
Szervezők
Harangoztak neki, de csak személyforgalom szempontjából. Mivel a vonal végig művelés alatti mezőgazdasági területen halad, lenne mit szállítani. Akár még nyíltvonali rakodással is lehetne fuvart csábítani a vasútra. (fuvaroztató megrendel a földje végébe mondjuk 10 vagont berakásra)
Tudom hogy jelenleg ezek eretnek gondolatok, de ez a jövő. Rugalmasság nélkül nem megy.
Ne mond már ,h ha Szergejnek kell húzni a tehervonatot mert annyi áru van akkor nem éri meg. A helyi Tüzép is vasúton szállított vittek gabonát, cukorrépát meg szóját is. Több ezer tonnás tételekben. Nehogymár ne érje meg.
Volt ott árurakodás, de ennek ellenére ment az ukáz, hogy Kondoros állomáson az árufeladás megszűnik, és Nagyszénásra helyeződik át. A fuvaroztató meg azt mondta, hogy akkor inkább szállít közúton.
Bocs, de itt csak 6 km-ről van szó, amit amúgyis fenn kell tartani a személyvonatok miatt. Akkor a megspórolt pénz így 0 Ft alapból. Az elüldözött teherforgalom miatt, pedig negatív szám.