Amire igazából kíváncsi voltam az az hogy nekem a műszerfalam, vagyis a kocsi aut. volt és alúl a kis táblán ott vannak a betűk. Neked, neketek, akkor ezek szerint csak egy másik kicsi lappal takarták el.
Akkor nem veszem w114-115 műszerfalát, mert ha eltakarom, amit nem teszek meg, akkor ugyan ott vagyok, mintha megvenném.
olaj meg motormosás ügyben csatlakozom az lőttem szólóhóz
a castrol gtx3-ról:
röviden: talán a legjobb választás
hosszabban: használtam egy nagyfordulatú, nagy igénybe vett tuningolt motorba
19500(!) km-ert mentem vele, nagyon jó a nyirásállósága, nem fárad, az olajcsere vége felé sem csökkent vele az olajnyomás
ebben az off-os motorban kb 100.000km-ert tettem bele catsrollal, tökéletesen müködött
a motormosásról: nem igazán javasolom ezeket a szereket, inkább mint ahogy az előttem szóló is mondta: 5 liter olcsó 15w-40 es, néhány száz kilométer vele, aztán ujra csere
A Castrol biztosan jó lesz... STP: én egyszer használtam ilyen motoröblítőt, mikor megvettem a Bogaram. Az úgy működött, hogy felhígította az olajat, és feloldotta a szennyeződéseket (gondolom) - cserében amíg járattam vele, iszonyatos hangja volt. Én nem tenném olyan autóba, amiben mindig időben cseréltek olajat. Sőt, "mosásra" is inkább vennék valami gazdaságos 1500/5l árú olajat, arra cserélni 1-2 száz kilométer erejéig, majd a végleges olajat bele. De ez az én véleményem.
Az idei tél még csak a harmadik lesz amit együtt töltünk, de még indítási probléma nem volt.
Most cseréltetek porlasztócsúcsot (denzo) is, meg szelepszárszimeringet is, remélem még jobb lesz tőle a motor.
OLaj, olajszűrő, levegőszűrő, üza.szűrő, üza.előszűrő cseréje nálam minden tél előtt esedékes.
A kasznit is felkészítem: minden kis lukba (küszöb, ajtók,motortér,csomitartó) olajat fújok, nem érdekel, ha tiszta olaj a kocsi alja, inkább mint rozsdás legyen.
Gumiszőnyegeket mind kiveszem, mert az a tapasztalat, hogy a pára alámegy, de kiszárítani nem engedi, főleg a csomagtartóban.
Télen szerintem a gyári szőnyegeket sem árt 1-2 hetente felszedni és a helyét szárazra törölni, mert ott is lecsapódik a pára.
Sajnos az a luxus nem adatik meg, hogy garázsom is legyen, ezért szerintem a mindennapi használat jót tesz, mert szárazabban tartja a kocsit mintha az utcán állna. Kivéve ha nagyon sózzák az utakat, ilyenkor én sem használom, várok egy-két napot, vagy lemosatom az alját.
Egy ideig én is eljátszottam a gondolattal, hogy mindennapi autóként használjam, de végül is nem lett az. Egyik oka ennek nálam, hogy eddig kétszer fordult elő, hogy nem indult az autó, tehát a megbízhatósága nem volt teljes.
Igaz, mivel nem mindennapi autó, nem is futottam azonnal szerelőhöz vele vagy alkatrész után.
A felújításról a magas költségek miatt egyelőre letettem, de lehet, hogy egyszer mindennapi autó lesz nálam is.
Az első megoldás lesz a nyerő számomra, időnként beindítom, ha jó az idő és nincs nagy hó, akkor gurulok vele egy kört.
Az olajcsere is jó ötlet, eddig erre nem is gondoltam. A lemosás természetes, és akkor megcsinálom a krómok és gumik, kéderek ápolását is.
Kösz a tanácsokat!
Két lehetőség van: néha-néha beindítod (két hetente), esetleg bemelegedésig gurulsz vele (helyben nem melegíteném sokat). Ekkor tk. ugyanúgy mehet minden, mint év közben. Érdemes az olajat lecserélni előtte (használt olaj fokozottabban oxidálódik, és savasabb, tehát oxidál is), meg az akksit feltölteni. A másik: felbakol, gumik fél barra leereszt, akksi kivesz, motorba minden hengerbe fél cent olajat befecsiz, körbeforgat, lezár. Mindkét esetben előzőleg lemosás, wax, krómápolás, gumik, kéderek leápolása glicerinnel. Mindkét esetben, de főleg a másodikban havonta kicsit megmozgat váltót-diffit, kormányt, féket, hogy ne rohadjon be. kb. ennyi szerintem.
A téli pihenő során felmerülő teendőkről lenne kérdésem:
Az állólámpám a telet egy fűtetlen garázsban tölti, ahol csak nagyon hideg kinti hőmérséklet esetén csökken fagypont alá a hőmérséklet, és az lenne a kérdésem, hogy mik azok a teendők, amiket el kell végezni, hogy a hosszú állásban ne károsodjon a kocsi?
Pl.: akkumulátor saruinak leszerelése, aksi esetenkénti töltése, stb.
A gumiabroncsok a szokásosnál keményebbre vagy lágyabbra fújva viselik jobban az egy helyben állást?
Nagyrabecsült Mercedes-es forumlakók! Sikerült a hátsó szélvédőn, a 3db(!!!) szinrefújt 14" dísztárcsán, és egy diesel kilóméter-órán kívűl mindent eladnom, hála ennek a fórumnak. Akit még érdekelnek ezek a kütyük, annak némi kp-ért cserébe odaadom! Továbbra is tisztelet minden "Állólámpás őrűltnek"!
Akit érdekelnek ezek a "felbecsűlhetetlen" tárgyak, annak e-mailben tudok képeket küldeni. Itt a topikban a képek nagysága miatt ez sajnos kivitelezhetetlen. :(((
Ma hajnali 2:49:50-kor, a www.mb-cars.hu vendégkönyvében született egy bejegyzés, amelyben valaki megpróbált jól beszólni Hooshee-nak. Tekintettel a rettenetesen gyerekes szóhasználatra és mondatfűzésre, nem feltételezem, hogy ebbe a topicba is írogatók közül volt valaki, de ha olvassa ezt a hsz-t, akkor inkább jobb lenne, ha azzal szórakozna, ami vele egyidős. :-)
Sajnos a karral nem akar nyílni a motorháztető, csak a bowden harapófogos meghúzásával. Megvizsgálva az alábbiakat láttam:
Egy kis hengerben kellene a karhoz mennie a bowdennek - ennek a kis hengernek a fele letörött (vizuálisan: a keresztmetszet most O helyett U), így most ebből kiesett a bowden és nem feszül.
Kérdés: hogyan érdemes ezt pótolni? (karosszériás, új alkatrész, esetleg 123-as-ból kis henger....)
Ami érdekesebb:
ha vissza is rakom a (fél)-hengerbe a bowdent és bent tartom, akkor is nagyon laza, a kar végállásában sem nyílik a motortér. Lehet valahogy ennek a bowdennek a feszességét állítani?
Tegnap megrendeztük a "Pilis-túra 2006" nevű rendezvényünket, amely a budakalászi Moto-Rocktól a sóskúti König étteremig tartott.
A remek hangulatú, elképesztően jó időben, nagy sikerrel megrendezett eseményről beszámoló, képek és egyéb érdekességek is felkerültek a www.mb-cars.hu oldalra. :-) Jó böngészést :-).
Köszönjük mindenkinek, hogy tegnap eljött, és jól érezte magát:-)
Remélem este óta mindenki kipihente magát, bár én még egy picit kába voltam ma. :-)
Nagyrabecsült Mercedes-es forumlakók! Sikerült a hátsó szélvédőn, a 3db(!!!) szinrefújt 14" dísztárcsán, és egy diesel kilóméter-órán kívűl mindent eladnom, hála ennek a fórumnak. Akit még érdekelnek ezek a kütyük, annak némi kp-ért cserébe odaadom! Továbbra is tisztelet minden "Állólámpás őrűltnek"!